Evet maalesef olmayan(!!!) vergi %50 den %20 ye düşmüş.
Ne zaman %50 idi bulamadım?
%10 ek verginin haberi;
https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/motosiklet-sektorune-kotu-haber-5765675/
Haberdeki resmi gazete ilanı (21 nisan 2020);
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/04/20200421-2.pdf
8711 ile başlayan kodlarda 30 yazıyor. Sizin paylaştığınız resmi gazete ilanında (31 aralık 2020) 8711 ile başlayan kodlarda 20 yazıyor. Kalkmış. Zaten euro fiyatlarında düşüş vardı. 28. mesajda yazdığım gibi R25 euro fiyatı 6276dan 5941e düşmüş. %5lik düşüş var, aradaki farkı yamaha almıştır bilemem.
Japonlardan ben umudu kestim onlarda bizden kestiği için bu fiyatlamalar var. En azından yeni nesil Çin motorları ve Avrupa motorları biraz hizada kalsında insanlar motora binebilsin. Bajaj, CF Moto, Benelli gelebilirse Zontes gibi markaları en azından alır biner insanlar.
Ne zaman %50 idi bulamadım?
%10 ek verginin haberi;
https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/motosiklet-sektorune-kotu-haber-5765675/
Haberdeki resmi gazete ilanı (21 nisan 2020);
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/04/20200421-2.pdf
8711 ile başlayan kodlarda 30 yazıyor. Sizin paylaştığınız resmi gazete ilanında (31 aralık 2020) 8711 ile başlayan kodlarda 20 yazıyor. Kalkmış. Zaten euro fiyatlarında düşüş vardı. 28. mesajda yazdığım gibi R25 euro fiyatı 6276dan 5941e düşmüş. %5lik düşüş var, aradaki farkı yamaha almıştır bilemem.
Hocam gümrük vergisi tamamen kalktı demedim zaten. Nisan ayında gelen geçici ek gümrük vergisinin kalktığını ilettim.
@strigilis Motosiklete ve oyun konsollarına uygulanan geçici vergi kalktı. Umarım düşen kurla beraber motor fiyatlarının hissedilir düştüğünü görebiliriz...