%10 ek Covid vergisi ne zaman kaldırılacak?

Katılım
31 Tem 2016
Mesajlar
239
Evet maalesef olmayan(!!!) vergi %50 den %20 ye düşmüş.

Ne zaman %50 idi bulamadım?


%10 ek verginin haberi;
https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/motosiklet-sektorune-kotu-haber-5765675/

Haberdeki resmi gazete ilanı (21 nisan 2020);
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/04/20200421-2.pdf


8711 ile başlayan kodlarda 30 yazıyor. Sizin paylaştığınız resmi gazete ilanında (31 aralık 2020) 8711 ile başlayan kodlarda 20 yazıyor. Kalkmış. Zaten euro fiyatlarında düşüş vardı. 28. mesajda yazdığım gibi R25 euro fiyatı 6276dan 5941e düşmüş. %5lik düşüş var, aradaki farkı yamaha almıştır bilemem.
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
Ne zaman %50 idi bulamadım?


%10 ek verginin haberi;
https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/motosiklet-sektorune-kotu-haber-5765675/

Haberdeki resmi gazete ilanı (21 nisan 2020);
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/04/20200421-2.pdf


8711 ile başlayan kodlarda 30 yazıyor. Sizin paylaştığınız resmi gazete ilanında (31 aralık 2020) 8711 ile başlayan kodlarda 20 yazıyor. Kalkmış. Zaten euro fiyatlarında düşüş vardı. 28. mesajda yazdığım gibi R25 euro fiyatı 6276dan 5941e düşmüş. %5lik düşüş var, aradaki farkı yamaha almıştır bilemem.

Japonlardan ben umudu kestim onlarda bizden kestiği için bu fiyatlamalar var. En azından yeni nesil Çin motorları ve Avrupa motorları biraz hizada kalsında insanlar motora binebilsin. Bajaj, CF Moto, Benelli gelebilirse Zontes gibi markaları en azından alır biner insanlar.
 
Katılım
31 Tem 2016
Mesajlar
239
Japonlardan ben umudu kestim onlarda bizden kestiği için bu fiyatlamalar var. En azından yeni nesil Çin motorları ve Avrupa motorları biraz hizada kalsında insanlar motora binebilsin. Bajaj, CF Moto, Benelli gelebilirse Zontes gibi markaları en azından alır biner insanlar.

Japonların bizden umudu kestiklerini düşünmüyorum en azından Yamaha'nın. Aldığım dönem euro kuru 7.50 iken 5.41den hesaplanmış fiyattan satılıyordu. Bayiye 6276 euro bırakmam gerekirken 4500 euro bırakmış oldum. Kurları hep düşük tuttular. O sıralarda indirim bekleyenler çoktu fakat motorlar zaten "ucuzdu".
 
Katılım
30 Kas 2012
Mesajlar
95
Bu gümrük vergisinde sayılar biraz karıştı. En azından benim kafamda. İlave %50 gümrük vergisi demek eskiden olan %20 verginin %50si ise, 20+10 %30 vergi oldu sonra da tekrar normal hali %20'ye mi düştü? Muhasebeci, gümrükçü biri yok mu konuya açıklık getirecek?
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Ötv , 99 da getirilen deprem vergisiydi. Hala yürürlükte. Buna göre kendi soruna kendin cevap ver.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Ne zaman %50 idi bulamadım?


%10 ek verginin haberi;
https://www.sozcu.com.tr/2020/otomotiv/motosiklet-sektorune-kotu-haber-5765675/

Haberdeki resmi gazete ilanı (21 nisan 2020);
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/04/20200421-2.pdf


8711 ile başlayan kodlarda 30 yazıyor. Sizin paylaştığınız resmi gazete ilanında (31 aralık 2020) 8711 ile başlayan kodlarda 20 yazıyor. Kalkmış. Zaten euro fiyatlarında düşüş vardı. 28. mesajda yazdığım gibi R25 euro fiyatı 6276dan 5941e düşmüş. %5lik düşüş var, aradaki farkı yamaha almıştır bilemem.

Hocam %50 rakamını motosiklet için vermemiştim genel ürün kapsamı olarak yazmıştım.

İlk mesajımda alıntı yaptığım arkadaşın "Motosiklete ve oyun konsollarına uygulanan geçici vergi kalktı." yazısına cevap idi.

Asıl anlatmak istediğim olmaması gereken veya çoktan kaldırılması gereken ilave vergilere sitemimizdi.

Yani ağlanacak halimize maalesef... Ne diyeceğimi gerçekten bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 May 2016
Mesajlar
23
Hocam gümrük vergisi tamamen kalktı demedim zaten. Nisan ayında gelen geçici ek gümrük vergisinin kalktığını ilettim.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Hocam gümrük vergisi tamamen kalktı demedim zaten. Nisan ayında gelen geçici ek gümrük vergisinin kalktığını ilettim.

Tam olarak yazdığınız buydu. Bizde yanlışlık var diye doğru olan haberi belirttik.

@strigilis Motosiklete ve oyun konsollarına uygulanan geçici vergi kalktı. Umarım düşen kurla beraber motor fiyatlarının hissedilir düştüğünü görebiliriz...
 
Son düzenleme:
Katılım
28 May 2016
Mesajlar
23
İyi niyetiniz için teşekkürler. 1 Ocakta kalkması beklenen verginin oyun konsolları ve motosiklet için ek gümrük vergisi olduğunu herkesin bildiğini var sayarak detay iletmemiştim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst