Emniyet şeridende bekleyen kamyona arkadan giren motorlu genç

Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
genç arkadaş ya dalgın ve bakışı düşük emniyet şeridinde gidiyordu

ya da makas ata ata giderken bi anda emniyet şeridine çıkınca kaçınılmaz kaza oldu

kendisine geçmiş olsun diyorum.





HABER LİNKİ
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Umarım iyileşir bu arkadaşımız.

Kamyon muhtemel uyarı levhaları koymadı ancak bu derece hasar aldıysa muhtemel motorcu arkadaş o levhaları görse bile duramayacaktı.

Emniyet şeridi kullanacaksak sakin bir hızda kullanmamız lazım, eğer hız yapacak isek en sağ şeritte olmalıyız.

Arada bir otobandan 20 km lik yolculuk yapıyorum, sağ şerit boş. Buna rağmen motorcular emniyet şeridinden gidiyor.

Bazı araçlar dönüşlerde kör noktalarda emniyet şeridinde duruyor ve bu kazaya sebebiyer verebiliyor.

Tekrardan belirtmek isterim ki emniyet şeridi motor için yapılmış bir yol değildir, illa kullancaksan 40 - 50 km hızı gecmemek gerekiyor
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
395
Emniyet şeridinde duran araca çarpmak kadar aptalca bir hareket ancak bize özgü galiba.
Geçenlerde Ankara'da araba ile çevre yolunda ilerler iken ,hızım orta seviyede olduğundan en sağ şeride kontrolu olarak geçtim.
Birden dikiz aynasında son hızla gelen yeşil R25 gördüm. Kaptırmış, son hızda en sağ şeritten bana doğru geliyor.
Az kalsa bana arkadan vuracaktı. Eğer arkadaş bu satırları okuyorsa, bana yaptığı el kol hareketlerinden umarım kendisi utanır.
En sağ şeritten çok hızlı araç SAĞLAMAYIN!
Sol şerit bu iş içindir.
Az sabır lütfen.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,298
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Umarım iyidir ama demiryığınına çarpmış.Pek şansı yok gibi.Sağkalsada bundan sonra motor sürecek halinin olacağını sanmıyorum.Full ekipmanda olsa çok kötü bir kaza.ALLAH yardımcısı olsun.
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Allah şifa versin. Bu şekil kullanımların artmasının sebebi hep sosyal medya. Cidden çok kötü ya.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ne diyeyim bilemedim, adı üstünde emniyet şeridi. Orada hız yapıyorlar, inanılır gibi değil.
 
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
775
Birçoğumuzun her zaman yaptığı hata(arabada veya motorsiklette) yolu kusursuz görmek yani ileri görüşlü olamama ihtiyatlı davranmama sonucu olmuş bir kaza
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
alla şifa versin,bence makasta olmuştur emniyet şeridine doğru makas atmıştır emniyet şeridinde giderken kamyonu görememek saçma geliyor
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
Umarım iyileşir bu arkadaşımız.

Kamyon muhtemel uyarı levhaları koymadı ancak bu derece hasar aldıysa muhtemel motorcu arkadaş o levhaları görse bile duramayacaktı.

Emniyet şeridi kullanacaksak sakin bir hızda kullanmamız lazım, eğer hız yapacak isek en sağ şeritte olmalıyız.

Arada bir otobandan 20 km lik yolculuk yapıyorum, sağ şerit boş. Buna rağmen motorcular emniyet şeridinden gidiyor.

Bazı araçlar dönüşlerde kör noktalarda emniyet şeridinde duruyor ve bu kazaya sebebiyer verebiliyor.

Tekrardan belirtmek isterim ki emniyet şeridi motor için yapılmış bir yol değildir, illa kullancaksan 40 - 50 km hızı gecmemek gerekiyor

emniyet şeridinde ne uyarı levhası?
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
geçmiş olsun olmasına da bir türlü emniyet şeridinin ya da yolun en sağının acil durumda birden kaçılan bir yer olduğunu öğrenemedik motorcu tayfası olarak
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
bildiğim kadarıyla böyle bir durumlarda birkaç metre ötesine uyarı için duba vs. koymak gerekiyor

Ulkedeki arac kullanicilarinin cogu uyari/reflektif levha filan bilmez, kullanmaz. Yollarda gorursun mutlaka, adam muayeneden muayeneye esten dosttan reflektor koyar bagajina, muayeneden gecer sonra bakmaz bile. Kaza ya da ariza yaptiginda su sisesi, bidon, tas koyar yola. Gerizekali cunku muayenede reflektor isteyen devlet/kurulus, bi o sofor akilli. Niye tasisin gereksiz esyayi, bagaja mangal/top koymak varken.

Kaza, ariza gibi zorunlu durumlarda, banket ya da serit disinda seride tasacak sekilde duruldugunda aracin 25 metre (rakamdan emin olamadim ama hatirladigim bu) gerisine isigi yansitacak ozelligi olan, renkli uyari levhasi koymak zorunlu aslinda.

Sadece bu levha koyulmamasi sebebiyle hayatini kaybeden 2 kisi taniyorum, biri eski is arkadasimdi.
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Aynen bu şekilde yapılması lazım. Koyanlar bile tampon dibine koyuyor şaka gibi. Ben bir kere şile yolunda kaldım araba ile 30m geriye koydum reflektör almaya gittiğimde ezmişlerdi...
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Ulkedeki arac kullanicilarinin cogu uyari/reflektif levha filan bilmez, kullanmaz. Yollarda gorursun mutlaka, adam muayeneden muayeneye esten dosttan reflektor koyar bagajina, muayeneden gecer sonra bakmaz bile. Kaza ya da ariza yaptiginda su sisesi, bidon, tas koyar yola. Gerizekali cunku muayenede reflektor isteyen devlet/kurulus, bi o sofor akilli. Niye tasisin gereksiz esyayi, bagaja mangal/top koymak varken.

Kaza, ariza gibi zorunlu durumlarda, banket ya da serit disinda seride tasacak sekilde duruldugunda aracin 25 metre (rakamdan emin olamadim ama hatirladigim bu) gerisine isigi yansitacak ozelligi olan, renkli uyari levhasi koymak zorunlu aslinda.

Sadece bu levha koyulmamasi sebebiyle hayatini kaybeden 2 kisi taniyorum, biri eski is arkadasimdi.

Bizde o levha kaza anında hiç konulmaz genelde, yol ortasında kaza yapan 2 araç durur, şoförler iner, tartışır, konuşur, anlaşır, foto çekmeye, form doldurmaya falan başlarlar, reflektör-uyarı vs falan hak getire. Onlar yolda durunca dünya da durmuştur sanki, o durdukları şeritten kendileri gibi araç gelebileceğini akıl edemezler; bir akıl tutulması oluyor sanırım bir çoğunda, ya da kazadan dolayı şok belki de.
Kalabalık trafikte kaza olduğunu bilmeyen ama boşluğu gören (ancak 3 metre sonrasını göremeyen "herkesten daha akıllı") başka bir sürücü de bunlara arkadan tekrar girer. O kaza formu arka kaputta vs dolduruluyorsa 1-2 yaralı-ölü ortaya çıkar hiç yoktan. En iyi durumda ise sadece maddi bir kaza daha olur.
Çalıştığım işyerinin önünde alt geçide girerken 3-5 ayda bir mutlaka kaza olur, genelde sonraki 5-15 dakika içinde bir kaza daha olur yukarıda anlattığım bu şekilde. 1-2 kez 3 kat aşağı inip yola geçip ben uyardım "Tabela koyun, hızlı geliyorlar buradan, tekrar kaza oluyor" diye. Adamların akılları bunu söyleyince başlarına geliyor, bidon falan koyuyorlar(reflektör-tabela vs'yi kim kaybetmiş de bizim şoförler bulsun:) muayeneden muayeneye kiralama usülü takılırlar bizimkiler )
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
ne bilem adam öyle bi dedi ki ulan ben mı yanlıs biliyorum diye düşündüm
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Muhtemelen kazayı yapan genç kardeşimiz de sağ şeritte yardırırken önündeki arabadan ötürü emniyet şeridindeki park etmiş kamyonu göremedi ve emniyet şeridine o hızla girince de duramadı. Aslında geçen sene aynı zamanda forum üyesi olan bir arkadaş da "gözlem ve planlama" yaparak sağ şeritten hızlıca emniyet şeridine kaymış ve önündeki Doblo'ya patlayıp R25'ini naked Mt25 haline getirmişti. Sağ şeritteysek illa emniyet şeridine dalacaksak daha dikkatli olmakta fayda var. Gerçi her türlü yasak ama hani olur da yaparsak Rospa yol eğitimlerinde anlatıldığı gibi önce hafif yana kayıp ileriyi iyi gözlemek gerekiyor, yol uygunsa ona göre sollamak mantıklı.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Bizde o levha kaza anında hiç konulmaz genelde, yol ortasında kaza yapan 2 araç durur, şoförler iner, tartışır, konuşur, anlaşır, foto çekmeye, form doldurmaya falan başlarlar, reflektör-uyarı vs falan hak getire. Onlar yolda durunca dünya da durmuştur sanki, o durdukları şeritten kendileri gibi araç gelebileceğini akıl edemezler; bir akıl tutulması oluyor sanırım bir çoğunda, ya da kazadan dolayı şok belki de.
Kalabalık trafikte kaza olduğunu bilmeyen ama boşluğu gören (ancak 3 metre sonrasını göremeyen "herkesten daha akıllı") başka bir sürücü de bunlara arkadan tekrar girer. O kaza formu arka kaputta vs dolduruluyorsa 1-2 yaralı-ölü ortaya çıkar hiç yoktan. En iyi durumda ise sadece maddi bir kaza daha olur.
Çalıştığım işyerinin önünde alt geçide girerken 3-5 ayda bir mutlaka kaza olur, genelde sonraki 5-15 dakika içinde bir kaza daha olur yukarıda anlattığım bu şekilde. 1-2 kez 3 kat aşağı inip yola geçip ben uyardım "Tabela koyun, hızlı geliyorlar buradan, tekrar kaza oluyor" diye. Adamların akılları bunu söyleyince başlarına geliyor, bidon falan koyuyorlar(reflektör-tabela vs'yi kim kaybetmiş de bizim şoförler bulsun:) muayeneden muayeneye kiralama usülü takılırlar bizimkiler )

Elin almani bunlar salak, levha filan bulundurmaz, koymaz diye yillaaarrr once urettigi araclarin bagaj kapaklarinin altina koydu bu levhalari, belki yasal zorunluluktandi bilemiyorum. En azindan levhayi cikarip koymasan dahi bagaji actiginda levha parliyor. Baska ureticiler daha sonra koydu bu ozelligi. Yine de bagaj icindeki levha ile, aracin gerisine konan levha arasinda islev anlaminda cok buyuk fark var.

Bu arada, ben saydiriyorum filan da, benim babam da yapiyor bu muayeneden muayeneye evrak/arac gerec tamamlama isini. Egitim, cahillik filan degil olay. Tamamen tembellik, aman canim sendecilik.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------

Muhtemelen kazayı yapan genç kardeşimiz de sağ şeritte yardırırken önündeki arabadan ötürü emniyet şeridindeki park etmiş kamyonu göremedi ve emniyet şeridine o hızla girince de duramadı. Aslında geçen sene aynı zamanda forum üyesi olan bir arkadaş da "gözlem ve planlama" yaparak sağ şeritten hızlıca emniyet şeridine kaymış ve önündeki Doblo'ya patlayıp R25'ini naked Mt25 haline getirmişti. Sağ şeritteysek illa emniyet şeridine dalacaksak daha dikkatli olmakta fayda var. Gerçi her türlü yasak ama hani olur da yaparsak Rospa yol eğitimlerinde anlatıldığı gibi önce hafif yana kayıp ileriyi iyi gözlemek gerekiyor, yol uygunsa ona göre sollamak mantıklı.

Gecen yil da forumdan bir arkadas Xmax ile emniyet seridinde araca carpmisti diye hatirliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

Muhtemelen kazayı yapan genç kardeşimiz de sağ şeritte yardırırken önündeki arabadan ötürü emniyet şeridindeki park etmiş kamyonu göremedi ve emniyet şeridine o hızla girince de duramadı. Aslında geçen sene aynı zamanda forum üyesi olan bir arkadaş da "gözlem ve planlama" yaparak sağ şeritten hızlıca emniyet şeridine kaymış ve önündeki Doblo'ya patlayıp R25'ini naked Mt25 haline getirmişti. Sağ şeritteysek illa emniyet şeridine dalacaksak daha dikkatli olmakta fayda var. Gerçi her türlü yasak ama hani olur da yaparsak Rospa yol eğitimlerinde anlatıldığı gibi önce hafif yana kayıp ileriyi iyi gözlemek gerekiyor, yol uygunsa ona göre sollamak mantıklı.

Bu arada avatar fotografi da degismis, kim yazmis diye baktim da :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst