Yeşil ışıkta yayaları altına ettiren motorcu.

Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
@y.selimbatu, sizi şahsen tanımam. Ara sıra forumdaki yazılarınıza dek geliyorum.
Bazısına katıldığım oluyor, bazısına katılmıyorum. Bazen katılmadıklarımda merak edip internetten açıp okuyorum.

Bu başlıktada aynen böyle oldu. İlk yazdığınız mesaja önce katılmadım ama internetten biraz araştırma yapınca aslında
konunun farklı boyutları olduğunu öğrendim. Sonra aklıma kesin kazanırız diye girdiğimiz ama karşımıza iki tane yargıtay
kararı çıkınca şapa oturup, aslında haklıyken ceza ödediğimiz davalar geldi.
Baktım hem söylediğiniz doğru ve mantıklı hemde bununla ilgili örnekler var.

Ama benim asıl kızdığım siz @celikat'la hiç muhatap olmamışken, @celiklat'ın size yazdığı cevaptaki satır aralığında okunan
tahriği ve hiç gerekmediği halde kullandığı sert uslup (hatta hakarette var satır aralarında).

Sonraki sizin mesajınızı okuyunca evet uslubunuz sert ama, durup dururken değil, tahrik edildikten sonra yaptığınız bir hareket.

Tüm bunlara rağmen @celikat'ın aradan sıyrılmaya çalışıp "mağdurumda ben mağdurum" edebiyatına hiç gelemedim.
İster @celikat bana yapsın bu hareketi, ister başkasına.

Saygı bekleyen adam önce kendisine, sonra başkasına saygı duyacak...
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Sevgli Ufoz,benim kadar üzüldüğünü gördüğüm için yazma gereği duydum.
Foruma bir mesaj yazdım, daha sonra bir çok kişi aksi yönde şeyler yazdı, hatta biri motosikleti satalım vs tarzı şeyler yazdı. Sonuçta forum kızmak yerine tamamen farklı görüşte olsamda hoşuma bile gitti bu yorum.
Derken bu bey amca geldi, yazdıkları forumda bakabilirsin,derken bunun destekçisi bir arkadaş aynı durumda yayaları biçeceğini, ne olacağını merak ettiğini bir avukat tutup kendisine göstermemi yazdı.Zaten ip ordan koptu, ona iddiasını kabul ettiğimi söyleyince yine forumdan anlaşılacağı üzere aklı sıra bana" şerefsiz" imasındna bulundu.Bu beyamcada bu fikri desteklediği anlamında birşey yazdı.Bunun üzerine bende o koyu yazdığı yazıyı yazdım. Ancak beyamca yaşlılıktan sanırım unutmuş o yazının başı var, onada bakabilirsin,Artı bu yazıda bir hakaret vs olduğunu da düşünmüyorum çünkü belli bir yaştan sonra bazı kişilerde ani öfke patlamaları, sinir vs olabilir.İnsanız sonuçta ve yaşlıları her zaman mazur görürüz.Bize şerefsiz imasına bulunsa bile...
Sonrası malum. Şöyle bir baktığımda ne çok zaman harcamışım ama boşa. Sizin gibi iki üç arkadaşın desteği dışında adam biçeceğini söyleyen kişinin arkasına takılıp,meslekler hakkında tahmin yapıp " pehhh omuymuş", "nihayetinde,alt tarafı ...," babında pek çok insanın namusuyla onuruyla yaptığı mesleklere dil uzatan, akılları sıra küçük gören kişilerle muhatap olmak zorunda kaldık. Bazende ulan acaba gerçekten trolmü bunlar dedikleri yaşta değillerde atıyorum ortaokul çağında bir ergen bizi kızdırıp kızdırıp gülüyor mu diye düşünmüyor da değilim sonuçta internet ortamı (Eğer öyleyse tebrik ederim harbi kızdırıyor)

Zaten bir düşünce üzerine tartışmada artık tıkandı.Yani burayı okuyan kısır bir kavga dışında pek birşey elde edemiyecek. O yüzden bundan sonrası muhataplarla ya birebir görüşmek yada olursa gerekli kurumlar önünde görüşmek en doğrusu ki baştan bu yana söylediğim şeylerin arkasındayım.
İtiraf edeyim gerçekten sinirlerim bozulduğu için artık bu başlıkta benden bu kadar çünkü kontrolümü kaybetmekten korkuyorum. Dediğim gibi gerçek hayatta insan biçen delikanlılara da kapım her zaman açık...Nazik kibar tavrın ve desteğin için teşekkür ederim.

demişsin ki;

Avukat tutmama gerek yok merak etme.)
Teklifini kabul ediyorum.Buna benzer, ancak yazdığın gibi yayaları biçtiğin bir görüntü varsa çek ve bana yolla yada sosyal medyada yayınladığı bir mecra varsa linki ver. uğraştırmazsam ŞEREFSİZİM.


demiş ki;

Bunu kanıtlamana gerek yok, kimin ne olduğu attığı yorumlardan anlaşılıyor zaten

demişim ki;

+1 veriyorum bu mesaja.

şimdi sen buradan kendine şerefsiz dendiğini ve bununda benim tarafımdan tasdiklendiğini düşünüyorsan o zaman problem sende maalesef. bizde değil. algı yönetimini beceremiyorsunuz ikinizde bunu da belirtmek isterim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------

@y.selimbatu, sizi şahsen tanımam. Ara sıra forumdaki yazılarınıza dek geliyorum.
Bazısına katıldığım oluyor, bazısına katılmıyorum. Bazen katılmadıklarımda merak edip internetten açıp okuyorum.

Bu başlıktada aynen böyle oldu. İlk yazdığınız mesaja önce katılmadım ama internetten biraz araştırma yapınca aslında
konunun farklı boyutları olduğunu öğrendim. Sonra aklıma kesin kazanırız diye girdiğimiz ama karşımıza iki tane yargıtay
kararı çıkınca şapa oturup, aslında haklıyken ceza ödediğimiz davalar geldi.
Baktım hem söylediğiniz doğru ve mantıklı hemde bununla ilgili örnekler var.

Ama benim asıl kızdığım siz @celikat'la hiç muhatap olmamışken, @celiklat'ın size yazdığı cevaptaki satır aralığında okunan
tahriği ve hiç gerekmediği halde kullandığı sert uslup (hatta hakarette var satır aralarında).

Sonraki sizin mesajınızı okuyunca evet uslubunuz sert ama, durup dururken değil, tahrik edildikten sonra yaptığınız bir hareket.

Tüm bunlara rağmen @celikat'ın aradan sıyrılmaya çalışıp "mağdurumda ben mağdurum" edebiyatına hiç gelemedim.
İster @celikat bana yapsın bu hareketi, ister başkasına.

Saygı bekleyen adam önce kendisine, sonra başkasına saygı duyacak...

oo algı yönetimi version 2.0 ama olmamış, maalesef. bu arada aranızda bozacı şıracı ilişkisi var diyeyim mi? zira benim düşüncem minvalinden yazı yazanlar ile aramda bu şekil bir ilişki olduğu dillendirildi o bakımdan seyettim. diyeyim mi, ne diyorsunuz?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,040
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Don't feed the troll...
 
Katılım
13 Nis 2017
Mesajlar
97
ustamın bir sözü var. Kaza olduktan sonra haklı sen olsan ne olur. Ucuz atlatılmış
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Motorcu hızlı yayalar dikkatsiz .. sonuç bu ..

Motosiklet süren kişi ışıklarda sağda bekleyen aracın neden beklediğini ya da oradan çıkabilecek olası şeyleri düşünseydi, teyzeler korkmayacak ve yine hayatlarına dikkatsiz dikkatsiz devam edeceklerdi .. belki de başka bir aracın başına bela olurlar artık, bu motorcu sırasını salmış.

Motosikletlinin yaptığı da virajın ilerisini görmeden virajda yatmaya devam etmek gibi bir şey ..

Keskin bir viraja yatmışsın, ama keskinlikten dolayı görüş açın 10 mt, sonra bir anda yola koyulan taşa çarptın düştün .. onun gibi bir şey .. yolun durumuna göre süreceksin ..

Hızını nasıl tespit ettiniz?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
İnsan hayatı "kuralmış, kanunmuş" ile geri gelmiyor.

Motosiklet sürücüleri "abi bizi görmüyorlar ya üstümüze üstümüze sürüyorlar" derken aynı zamanda ters yön, emniyet şeridi ya da 2 araç arası sürüş gerçekleştiriyor.

Arac sürücüleri "motosiklette araçtır, emniyet şeridi vs. kullanmasın" diyor ancak yolda motor ile karşılaşınca bizi şerit dışına atmaya calısıyor.

Yayalar zaten allaha emanet.Yayaların bence %90 ı ışık kurallarına uymuyor. Hergün onlarca yaya görüyorum 5 metre ötede yaya geçidi var ışık var ama inadına yola fırlıyorlar.

Ancak !

İsveçte değiliz (isveç i laf olsun diye söyledim trafik kültürünü bilmiyorum), motosiklet forumunda motosikletliyi ele alırsak diğer aracların ve yayaların bu ülkedeki hareket yapısına göre davranmalıyız. Araba yayaya sana carparsa bişi olmaz ama sen herhangi birşeye carptıgın an risk altındasın.
O nedenle yok yaya yola fırlamış, yok efendim geçiş benim üstünlüğümmüş, bunlar hikaye. Videoda o araç orda durmamalıydı o yaya yola fırlamamalıydı, ama ben aynı durumla karşılaşınca %90 birisi fırlar diye yavaşlıyorum.

Ha bu arada hak var hukuk var bu ülkede, ancak aynı şekilde bir yayaya carpsanız ve mahkemede haklı bile olsanız üslubunuz bu sekilde olur ise önce hakim, hakim olmaz ise muhtemel yayanın akrabaları size güzelce bir ceza keser.

Örneğin bir yakınımı böyle kaybetsem karşı tarafa birşey diyemem ancak karşı taraf "ezer geçerim banane" tarzında yaklaşır ise, hah o zaman o taraf benim öfkem soguyana kadar yolda arkasını kontrol ede ede yürür.

Burada deliyürek kurtlar vadisi modu sıkar giderim bana bişi olmaz şeklinde takılmayın.

İnsan hayatı bu. Kurallardan daha önemli.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
oo algı yönetimi version 2.0 ama olmamış, maalesef. bu arada aranızda bozacı şıracı ilişkisi var diyeyim mi? zira benim düşüncem minvalinden yazı yazanlar ile aramda bu şekil bir ilişki olduğu dillendirildi o bakımdan seyettim. diyeyim mi, ne diyorsunuz?

Fazla zorluyorsunuz...
Tadında bıraksanız iyi olur...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------

Sular sizden, içine katılan benden.

Şu salgının negatife insin yapalım böyle bir etkinlik ...
Şu anki gidişat Ağustos ayı sonları gibi görünüyor...
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Küçük de olsa bir ekleme yapayım.Gerçi konu başlığımızla alakalı değil. Sağımızda,solumuzda,önümüzde,arkamızda herhangi bir araba,minibüs,kamyon,otobüs varsa hangi pozisyonda kör noktada kaldığımızı iyi bilmeliyiz. Trafik kazalarında araba sürücülerinde bu "görmedim" argümanını çok duyuyoruz. Hadi bir kısmı yalan söylese bile büyük bir kısmı gerçekten aynaya baktığında o anki konumumuzdan ötürü bizi göremiyorlar. Aşağı görsel paylaşıyorum, zamanında motosiklet.net'de paylaşılmış. (Blind Spot: Kör nokta)

 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Hızını nasıl tespit ettiniz?

Saniyede kat ettiği tahmini mesafe
Sağ tarafta araçların bulunması .. gibi bazı değişkenleri hesapladım ..

Ayrıca 3. saniyede yayalar gayet açık belli ediyor kendini, onu bırak soldan adma yürüyerek geliyor, insan psikolojik olarak biraz yavaşlar.

Hızını km olarak tespit etmeme gerek yok yani, mevcut duruma göre hızlı. Sonuçta tek şeritte gidiyorsun sağındaki araç sola kırarak da yola çıkabilir, burası Türkiye ..

---------------------------

20 km / saniyede 5,5 m

30 km / saniyede 8,3 m

40 km / saniyede 11,1 m
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Küçük de olsa bir ekleme yapayım.Gerçi konu başlığımızla alakalı değil. Sağımızda,solumuzda,önümüzde,arkamızda herhangi araba,minibüs,kamyon,otobüs varsa hangi pozisyonda kör noktada kaldığımızı iyi bilmeliyiz. Trafik kazalarında araba sürücülerinde bu "görmedim" argümanını çok duyuyoruz. Hadi bir kısmı yalan söylese bile büyük bir kısmı gerçekten aynaya baktığında o anki konumumuzdan ötürü bizi göremiyorlar. Aşağı görsel paylaşıyorum, zamanında motosiklet.net'de paylaşılmış. (Blind Spot: Kör nokta)

[url]https://i.hizliresim.com/sAZwCr.jpg[/url]

ben bisikletle yaptım buna benzer bir kaza. istinye'de sağdan beşiktaş'a doğru gidiyordum, sanıyorum hızım 25-30 km falandı. bisiklet için fena bir hız sayılmaz. yolun ortasında aynen bunun gibi bir minibüs durmuştu. ama yolun kenarında değil ortasında. bende yolcu indirecek sandım. zira bunlar yolun sağı, solu, ortası farketmez durur yolcu alırlar veya indirirler hepimiz şahit olmuşuzdur. meğerse karşı yönden gelen ve soldaki sokağa girmek isteyen bir kadına yol veriyormuş. kadın direk hiç bir yere bakmadan döndü. bende sağ ön çamurluğuna frensiz yapıştım. ordan kaputun üzerine ordan da yere uçtum. arabanın çamurluk göçtü, benim ağırlığımdan kaput göçtü. bisikletin ön jantından üç tel çıktı, birde gidon göbeğine bir şey oldu, çok ağır şekilde sola çeker oldu bisiklet. neyse bana bir şey olmadı. kadın krizlere girdi falan filan. ordan alakasız esnaf ve tipler geldi, kadını haklı bulanlar oldu. onlarla tartıştık. çünkü grup halinde bisiklet turuna çıkmıştık. yani benim yerimde bir motorcu olsa 25-30 km hızla gelmeyecekti ve ölme ihtimali yüksekti. veya bir araba, suv veya ağır bir araç falan gelse kadınla çocuğunun ölme şansı vardı.

diyeceğim bu ülkede herşey olur ama eğer çarpan sen isen suçlu da sen oluyorsun nedense? böyle aptalca bir algı var maalesef.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
ben bisikletle yaptım buna benzer bir kaza. istinye'de sağdan beşiktaş'a doğru gidiyordum, sanıyorum hızım 25-30 km falandı. bisiklet için fena bir hız sayılmaz. yolun ortasında aynen bunun gibi bir minibüs durmuştu. ama yolun kenarında değil ortasında. bende yolcu indirecek sandım. zira bunlar yolun sağı, solu, ortası farketmez durur yolcu alırlar veya indirirler hepimiz şahit olmuşuzdur. meğerse karşı yönden gelen ve soldaki sokağa girmek isteyen bir kadına yol veriyormuş. kadın direk hiç bir yere bakmadan döndü. bende sağ ön çamurluğuna frensiz yapıştım. ordan kaputun üzerine ordan da yere uçtum. arabanın çamurluk göçtü, benim ağırlığımdan kaput göçtü. bisikletin ön jantından üç tel çıktı, birde gidon göbeğine bir şey oldu, çok ağır şekilde sola çeker oldu bisiklet. neyse bana bir şey olmadı. kadın krizlere girdi falan filan. ordan alakasız esnaf ve tipler geldi, kadını haklı bulanlar oldu. onlarla tartıştık. çünkü grup halinde bisiklet turuna çıkmıştık. yani benim yerimde bir motorcu olsa ölme ihtimali yüksekti. veya bir araba, suv veya ağır bir araç falan gelse kadınla çocuğunun ölme şansı vardı.

diyeceğim bu ülkede herşey olur ama eğer çarpan sen isen suçlu da sen oluyorsun nedense? böyle aptalca bir algı var maalesef.

Geçmiş olsun, Allah korumuş. Biraz da kadınlara yönelik pozitif ayrımcılığın ve de 2 tekere olan ön yargının kurbanı olmuşsunuz kaza sonrası olayda.
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Geçmiş olsun, Allah korumuş. Biraz da kadınlara yönelik pozitif ayrımcılığın ve de 2 tekere olan ön yargının kurbanı olmuşsunuz kaza sonrası olayda.

teşekkür ederim. ben kadına çarptığım için şanslıydım kadın bana çarpsa o hızla köşedeki dükkanın vitrininden içeri girerdim heralde.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
ben zorluyorum öyle mi? allah akıl fikir versin sizlere o zaman ne diyim artık bilemedim cidden?

Aklımda fikrimde yerinde...
Bilirseniz iyi olur...

Bir kez zorlamamanızı rica ettim.
İnatla zorlar, satır aralarında hakaret etmeye devam ederseniz eğer, terbiyemi bozup aynı şekilde iadeyle, satır aralarından hakaret ederim...

Lütfen zorlamayın...
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Aklımda fikrimde yerinde...
Bilirseniz iyi olur...

Bir kez zorlamamanızı rica ettim.
İnatla zorlar, satır aralarında hakaret etmeye devam ederseniz eğer, terbiyemi bozup aynı şekilde iadeyle, satır aralarından hakaret ederim...

Lütfen zorlamayın...

nerede hakaret etmişim bir gösterirseniz sevinirim.
 
Katılım
22 Ağu 2005
Mesajlar
641
konumuza dönecek olursak motorcu yayaları farketmiş ama geç farketmiştir yavaşlamıştırda ama çok geçtir gelmeyin diye insanları uyarmak adına kornaya basmıştır sonrasında da o anki şok korku panik ve sinirinden kornaya basmış ve bir kazayı ucuz atlatmıştır kimsenin üzerine motorunu kasti olarak sürmemiştir insanları korkutarak eğlenmek amacıyla kornaya basmamıştır
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Videoda iki takım gerizekalı görüyoruz. İlki motosiklet kullanmasına rağmen sağ tarafta bekleyen minibüsün görüşünü kapattığının bile farkında olmayan, arkasında yaya çıkabileceğini aklına getiremeyen ve yay geçidine yaklaştığını idrak edemeyen sözde motorcu, diğeri de kırmızı ışık yanmasına rağmen karşıdan karşıya geçen yayalar. Bu arada motorcunun hızına da dikkatinizi çekerim. Son olarak da orada yolcu indiren şerefsiz minibüsçüyü unutmayalım.

Bu olayda motorcunun hatasını göremeyenler motor sürmesin.

Abi sen varya forumun beynisin Vallahi bilgi gerektiren konularda da mesajlarını çok seviyorum yoruma açık konularda da . Nazarım değmesin MasaAllah :) Yazdıklarının hepsine katılıyorum.

Motosiklet sürücüleri kendini korumak için ışıkların olduğu yerde mümkün olduğunca yavaşlamalı ve onun haricinde sağda duran bir dolmuş var dolmuşun önünden dikkatsiz bir yayanın geçme ihtimali çok yüksek. Malesef motosiklet kullanıcıları olarak her tehlikeyi ve tehlike ihtimalini psikopatlık derecesinde düşünmek zorundayız.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
bir şeyi atlamışım,

Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

önce bunu yazdın ve dedin ki sağlam bir avukatları olsa var ya...

Tam büroda pandemi sonrası 15 Haziran itibarı ile başlayan adli işlere ilişkin dosyaları çalışırken forumu okumamla, içtiğim kahveyi filmlerdeki gibi ekrana püskürtmen bir oldu. Hayatımda böyle isabetli, böyle nokta atış bir tahmin görmemiştim.Bir yandan da üzüldüm yıllardır hiç anlamadığım hukukla hayatımı idame ettiriyormuşum meğer,Hoş beyamca bizim diplomayı felanda beğenmez ama ona yapacak bir şey yok.

sonra da bunu yazdın hatta daha dosyalarının fotolarını da paylaştın. anladığım kadarıyla avukatsın. madem avukatsın neden yukarıda sağlam bir avukatları olsa var ya dedin de avukat olarak beni tutsalar var ya demedin? bu durumda bu soruyu sormakta bir sakınca görmüyorum;

ya avukatsın ama sağlam değilsin ya da avukat değilsin?

hangisi doğru?

vereceğin cevap kahkaha katsayımın belirleyicisi olacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Sizce ?

Normal insan : "maslaktan kadikoy e gidiyordum"


Hasmet style: "Maslaktan kadikoy e gidiyorum o siralar dunyanin en saygin finans kuruluslarinin birinin turkiye ofisinde calisiyorum.."

Adam hep boyle,cok ilginc bir tip

Bir süre forumdan uzaktaydım geri geldim ve hasmet abi hala bu havalarda mı ya aynı mı hala :D örneklemene bittim :D Bu arada forumu özlemişim bunu farkettim :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst