alçı tecrübesi olanlar bir bakarmısınız çıkarmak istiyorum

Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
hazır konusu varken bende sorayım; benim de tibia kemiğimde parçalı kırık vardı, kaval kemiği kırılmış ama ayrılmadığı için doktor alçıya aldı, hiç ellemeden alçıya aldılar, zaten oynasa ameliyat şart olurdu sanırım çünkü parçalı kırık. Fibula kemiği sağlam olduğu için hastanede ayağımı rahatlıkla oynatıyordum, ağrı sızı hiç yoktu, 6 mart atel yaptılar ve 9 mart normal alçı yaptılar.

yaklaşık 34 gün falan oldu, salgın yüzünden hastanelere gitmeye çekiniyorum, hiç kontrol de yaptırmadım, alçı artık çuval gibi gelmeye başladı, ayağım içeride oynuyor, yani dışarıdan gelen darbe dışında alçının hiç bir fonksiyonu yok şu anda, hatta bacağımı komple saran alçının bütün yükü ayak bileğimde ve günlük işlerimi yaparken hiç destek almadan ayağımı kaldırıp indiriyorum, amuda kaldırır gibi yapıyorum, diğer sağlam ayağım ile sekerek yürüyorum ve kırık ayağımda bir ağrı sızı olmuyor.

alçıyı kendi kendime alsam ne olur acaba? yada şimdi alçıyı almak için erken midir? hastanelerde virüs kapıp eve getirmekten korkuyorum, annem babam ihtiyarladılar ve sigara da içiyorlar.

aşağıda resimde B şeklinde ki gibi bir kırık vardı, solda ortada ki resim.

tiba-kirigi-sekil-680x380.jpg
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Fatih kardeşim, ilk baştaki ödem azaldıkça alçı elastik olmadığı için geniş kalıyor. Güç ve kas lifi çap kaybı da var tabii..
30 gün makul olmayabilir, 45 güne dek de uzayabilir. Robtgen çekilmeden fikir yürütmek falcılık olur.
Hastaneyi ara, teledonla ulaşmaya çalış doktoruna. Bakalım ne diyecek?

Tekrardan geçmiş olsun..
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Ozan nereden bulursun bilmiyorum. Gerçek alabalık bulur da hareket ettiremediğin yere bağlarsan çok kısa zamanda
o hareket etmeyen parmakların çok rahat GIPREŞTİKLERİNE şahit olursun. Yalnız bu çiftlik üretimi alabalıktan olmaz.
Gerçeğini bulamaz isen alabalık yağı da olur . Yalnız o meretin de kokusu çok berbat. Çekilir koku değil . Resmen
hayvan leşi gibi kokuyor. Kokuya katlanır da sürersen, bir kaç günde parmakların harekete başlayacaktır. Geçmiş olsun.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
konu 2 senelik bu arada eskisinden daha sağlam hissediyorum ben :)

diğer arkadaşlarada geçmiş olsun tekrardan

fatih çıkarsanda evinde oturucan zaten öyle değilmi acele etme bence :)
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
konu 2 senelik bu arada eskisinden daha sağlam hissediyorum ben :)

diğer arkadaşlarada geçmiş olsun tekrardan

fatih çıkarsanda evinde oturucan zaten öyle değilmi acele etme bence :)

valla müdür evimdeyim zaten de işte gereksiz yere ağırlık yapıyor ve hareketimi kısıtlıyor, bugün alçının bir kısmını kestim şimdi biraz daha rahat oldu. ilk 3 haftadan sonra zaten alçı ayağımı koruduğu kadar da kırık noktaya yük bindiriyordu.

zamanında dedemin de kaval kemiği kırılmış ve ona alçı yapmamışlar, dört yanına ayrı ayrı tahtayı koyup sarmışlar öyle kaynamış iyileşmiş. ben alçıyı tamamen kesmedim çünkü gece uyurken yanlışlık ile ters hareket yapma riskim var...

normalde gece nasıl uyuduysam sabah o şekilde uyanan biriyim ama nadirende olsa gece rüyamda koşarken birden bire yatakta tepinirken buluyorum kendimi, şu anda öyle bir şey olursa büyük sorun...
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
konu 2 senelik bu arada eskisinden daha sağlam hissediyorum ben :)

diğer arkadaşlarada geçmiş olsun tekrardan

fatih çıkarsanda evinde oturucan zaten öyle değilmi acele etme bence :)

Anilarini deprestireyim dedim 😁 umarim biz de boyle soyleriz iki sene sonra 😇

Bu arada, her motorcu platini tadacak derler ya, ben alci ile yirttim umarim. Platine filan gerek olmaz bundan sonra da 😇
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Anilarini deprestireyim dedim umarim biz de boyle soyleriz iki sene sonra

Bu arada, her motorcu platini tadacak derler ya, ben alci ile yirttim umarim. Platine filan gerek olmaz bundan sonra da

aynen depreşti çok şükür bu olaydan sonra önemli bi kaza geçirmedim,siz tez zamanda iyileşin allahın izniyle
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Tırtıklı ekmeek bıcağıyla ya da kıl testereyle kesin
Şarjlı matkap ucu keskisi de olur..
Alçı direk ete değmez, arada 2cm pamuk var ama yine de dikkatli olun.. Açık taraftan alçıbın sltına şu tahta spatulalar var ya, ondan koyup üstten git gellerle kazıyın.
Sakın ıslatmayın, kesim bitmezse o ıslaklıkla kalırsınız ve sürekli kaşındırır..

Yakın olsak alırdım ben onu.. Dremelim var ;)

Verdiginiz tavsiye ustune bugun alcimi isvicre cakimin testeresiyle ve kizartma masasi yardimiyla actim. Neredeyse hic zorlanmadan 5-10 dakikada hallettim. Tavsiye icin cok tesekkurler bu arada.

45 gun sonra ayagimin ustune basip degneksiz yuruyebilmek gercekten cok guzel. Umarim kisa surede motosikletle de hasret giderebilirim.





 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Verdiginiz tavsiye ustune bugun alcimi isvicre cakimin testeresiyle ve kizartma masasi yardimiyla actim. Neredeyse hic zorlanmadan 5-10 dakikada hallettim. Tavsiye icin cok tesekkurler bu arada.

45 gun sonra ayagimin ustune basip degneksiz yuruyebilmek gercekten cok guzel. Umarim kisa surede motosikletle de hasret giderebilirim.

[url]https://i.hizliresim.com/WSRW9R.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/D9GPNk.jpg[/url]

[url]https://i.hizliresim.com/Gpvozv.jpg[/url]

Olay budur!
Geçmiş olsun.
Zaten birbirimize destek, sohbet falan filan için buradayız.
Kim olsa aynını yapardı..
Öhhömm
:p
Abicim, sormadan edemicem..
O davşanı kim çizdi oraya..
Ya sen o davşana nasıl kıydın yaa..
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Olay budur!
Geçmiş olsun.
Zaten birbirimize destek, sohbet falan filan için buradayız.
Kim olsa aynını yapardı..
Öhhömm
:p
Abicim, sormadan edemicem..
O davşanı kim çizdi oraya..
Ya sen o davşana nasıl kıydın yaa..

Sorma o davsani. Kizim da alciyi cikartma asamasinda baba tavsani kesme dedi. E dedim tavsani kesmeden alciyi nasil keseyim. O zaman tam ortadan kes dedi, ben de devam ettim 🤣

Daha buz daginin gorunmeyen yuzunde kizim tarafindan boyanmasi icin esim tarafindan cizilmis bi aslan, bi koyun, gorunen bir de sincap var. Kizima boyatmistim 😇

30 gun karantina nasil geciyor sandiniz siz 😝
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst