alçı tecrübesi olanlar bir bakarmısınız çıkarmak istiyorum

Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Arkadaşlar 3 hafta oldu artık dayanamıyorum çıkarmak istiyorum alçımı. Kırığım yok sadece bilek ve baş parmak çevresinde çatlak var.Alçıya alan doktor 3 hafta dedi her seferinde kontrole farklı doktor denk geliyor son gittiğim 4 hafta kalsın dedi.

Alçı tek taraflı kendim çıkartabilirim lakin sorun yaşarmıyım bilmiyorum 4 hafta fazla değilmi ben kontrole gittiğimde biri vardı bileği kırılmış 18 günde sökülmüş alçısı ne yapıcam bilmiyorum daraldım evde iyice motorumada kavuşmak istiyorum biran önce.
 
Katılım
26 Ara 2016
Mesajlar
204
Öncelikle geçmıs olsun sağlık okudum tecrubemle yaziyorum.Fazla zorlamazsaniz bir sorun olmaz en azindan birbuçuk aya tamamlayana kadar alçısız ama zorlamadan birşey kaldirmadan dursada olur.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Öncelikle geçmıs olsun sağlık okudum tecrubemle yaziyorum.Fazla zorlamazsaniz bir sorun olmaz en azindan birbuçuk aya tamamlayana kadar alçısız ama zorlamadan birşey kaldirmadan dursada olur.

mümkün olduğunca kullanmıycam ama hayatımıda olumsuz etkilemeye başladı ayakkabımı bile bağlayamıyorum su değmiycek dediler 3 haftadır koluma su değmiyor poşet bağlayarak duş alıyorum haftaiçi çıkartıcam ızdırap olmaya başladı artık
 
Katılım
9 Şub 2016
Mesajlar
317
Bileklik falan takman gerekebilir.
Yamuk falan kaynarsa cok sknfi cekersin. Illa cikaracaksan doktora git soyle sana bi bileklik yazsin.( cok modeli var ) senin kiriga uygun olacak modeli al tak rahat edersin. Kafana gore sokersen bilekliksiz hareket ettiriken agri da yapabilir. Gecmis olsun
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
Bileklik falan takman gerekebilir.
Yamuk falan kaynarsa cok sknfi cekersin. Illa cikaracaksan doktora git soyle sana bi bileklik yazsin.( cok modeli var ) senin kiriga uygun olacak modeli al tak rahat edersin. Kafana gore sokersen bilekliksiz hareket ettiriken agri da yapabilir. Gecmis olsun

hocam kırık değil ki ama bu çatlak yalnış kaynama durumu yok bildiğim 3 gün önce kontroldede sordum kaynamamışmı hala diye kaynamadan ziyade dokular iyileşsin dedi son kontrolde söylerim 3-5 gün önce çıkardım diye bi sıkıntı olucaksa söyler tahminim
 
Katılım
5 Eyl 2017
Mesajlar
256
Doku olayi bence sorun yaratabilir,hareket kabiliyetinizi alcinizi cikarip tekrar kazanirsaniz,iyilesmeden once odem falan yapabilir diye dusunuyorum.Ben ayak tarak kemigimi iki yerinden idmanda kirdigimda doktor 5 6 hafta alcida kalsin demisti,hergun iki kase kelle paca ve sut yogurda abanarak iki haftada kosmaya ve idman yapmaya baslamistim ama kisiye ,yaralanmaya,yaşa,,yaralanma yerine gore degisebilir abi , bence sabret
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
626
hocam kırık değil ki ama bu çatlak yalnış kaynama durumu yok bildiğim 3 gün önce kontroldede sordum kaynamamışmı hala diye kaynamadan ziyade dokular iyileşsin dedi son kontrolde söylerim 3-5 gün önce çıkardım diye bi sıkıntı olucaksa söyler tahminim
Yanlış kaynama durumu yok ama kaynamadan kırılma durumu var o yüzden çıkarma. Ters bir hareket durumunda 2 yerden kırılma olabilir. Buda daha fazla alçılı süre ve daha fazla acı sıkıntı demek. Zararı olmaz kalsın bence. Çıkartmaya çalışırken yanlışlıkla kırarsan ne olucak?

Arkadaşın birine bacağı yüzünden istirahat yazdı 15 gün doktor, istirahat yerine 1 hafta kendi işini yaptı. Sonrası mı 15 günde iyileşecek ayak 2,5 ayda ancak iyileşti. Onda da kırık yoktu ama kasları ezilmişti. Ayak alçılıydı. Alçı çıktı normalde yürüyebilirken yürüyemedi rahat.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
1,037
Ben alçılarımı hep vaktinden önce çıkarırdım. Bir sorun yaşamadım ancak doktor ne dediyse onu yapmakta fayda var.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
alçımı çıkardım baş parmağımı bükemiyorum böyle kalıcak diye korkuyorum umarım 3 hafta sabit kaldığı içindir
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
alçımı çıkardım baş parmağımı bükemiyorum böyle kalıcak diye korkuyorum umarım 3 hafta sabit kaldığı içindir

Kaslar çalışmayı unutuyor, bir de canının yanacağını düşündüğünden beynin komutu yerine getirmiyor :) Şişlik yoksa zamanla geçer
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
çatlağın daha kötü olduğunu duymuştum çünkü kırık kaynıyormuş ama çatlak hemen kaynamıyormuş, ne kadar doğrudur bilmiyorum. geçmiş olsun ozan, bizim komşunun da böyle çatlak kemiği vardı ve alçısını çıkarmaması gerekiyordu ama dayanamayıp oda çıkarmıştı sonra 2. günü tahtalı köyü boyladı deermişim.
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Catlak bolgeniz hic alciya alinmamis olsaydi bile hayatinizin geri kalanini sorunsuz gecirebileceginiz bir bolgede.

El parmak ve tarak catlaklarini olustugunun ertesi gun dimdirek kullanmaya baslasaniz bile en kotu sonuc yamuk bir el olacaktir. Kronik problemler cikarmaz. Normalden cooook daha uzun, kirilsaydi daha iyiydi diyeceginiz agrilar cekersiniz ama 1,5 sene sonra hepsi kaybolur.

Atin alciyi.

Mevzu ayak ya da bacakta olsaydi bambaska seyler konusuyor olurduk. Ben nerden biliyorum bunlari. El kirdim, parmak catlattim, burktum, ayak parcaladim, kaburga kirdim. Sadece ayak parcaladigim kisim duzelmiyor :) Kalan hepsi ilk gunden iyi.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
geçen servise gittiğimde ustayla konuştum 2 parmağını yıllardır tam bükemediğini söyledi ağrıdan dolayı alçıdan sonra oynatmadığını ve öyle kaldığını söyledi gördümde bükemiyor gerçekten. ben diğer elimle kuvvet uygulayarak bükebiliyorum belkide söylediğiniz gibi ağrıycak korkusuyla beyin komut veremiyordur ki ağrıyorda salı günü kontrole gidicem bakalım doktor ne diycek sağolun :)
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
29 subatta site garajindan cikip saga donmemle birlikte motor altimdan kaydi. Ne oldu anlamadan koruma demiri ayagimin ustune gelmis ve kemigimi patlatmis. 12 yillik 100k km tecrube olsa da yeni baslamis yagmur sanirim hata affetmiyor. Acile gidip rontgen cektirdim ama kirigi farketmeyip atele aldilar. 10 gun sonra ayagim hala davul gibiydi, bu sefer tomografi cekildi ve sonucta alciya alindi ve doktor 1 ay kalsin dedi.

Bugun alcinin 22. gunu, ben bir 10 gun daha kalsin diye dusunuyorum. Ama sonra doktora gidip risk alamam. Sanirim alcimi kendim cikaracagim. Var mi tavsiyesi olan?



---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------

Bu arada kazayi, daha 1 gun once gelen sidi adventure bot ile yaptim. Demek enduro bot bile olsa 180 kiloluk motorun tek noktaya yaptigi basinci absorbe edemiyormus.
 
Son düzenleme:
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
29 subatta site garajindan cikip saga donmemle birlikte motor altimdan kaydi. Ne oldu anlamadan koruma demiri ayagimin ustune gelmis ve kemigimi patlatmis. 12 yillik 100k km tecrube olsa da yeni baslamis yagmur sanirim hata affetmiyor. Acile gidip rontgen cektirdim ama kirigi farketmeyip atele aldilar. 10 gun sonra ayagim hala davul gibiydi, bu sefer tomografi cekildi ve sonucta alciya alindi ve doktor 1 ay kalsin dedi.

Bugun alcinin 22. gunu, ben bir 10 gun daha kalsin diye dusunuyorum. Ama sonra doktora gidip risk alamam. Sanirim alcimi kendim cikaracagim. Var mi tavsiyesi olan?

[url]https://i.hizliresim.com/eo5xHo.jpg[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------

Bu arada kazayi, daha 1 gun once gelen sidi adventure bot ile yaptim. Demek enduro bot bile olsa 180 kiloluk motorun tek noktaya yaptigi basinci absorbe edemiyormus.

Yüksek yük binen uzuvlarımız, alçıya alındığı zaman, kullanmamaktan ötürü ciddi oranda zayıflıyor.
O yüzden alçı çıkınca en az 1 hafta hemen basmamak gerek. Daha sonra da çorap benzeri ateller kulllanmalı, ağrı tamamen kesilip, gücü geldiğinde daha rahat hareket edebilirsiniz. Aksi halde ömür boyu çekeceğiniz ağrınız ve belki platinleriniz olur.
Az daha sabır ve bir bilir kişi muayenesi şart.

Geçmiş olsun
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,513
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
29 subatta site garajindan cikip saga donmemle birlikte motor altimdan kaydi. Ne oldu anlamadan koruma demiri ayagimin ustune gelmis ve kemigimi patlatmis. 12 yillik 100k km tecrube olsa da yeni baslamis yagmur sanirim hata affetmiyor. Acile gidip rontgen cektirdim ama kirigi farketmeyip atele aldilar. 10 gun sonra ayagim hala davul gibiydi, bu sefer tomografi cekildi ve sonucta alciya alindi ve doktor 1 ay kalsin dedi.

Bugun alcinin 22. gunu, ben bir 10 gun daha kalsin diye dusunuyorum. Ama sonra doktora gidip risk alamam. Sanirim alcimi kendim cikaracagim. Var mi tavsiyesi olan?

[url]https://i.hizliresim.com/eo5xHo.jpg[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------

Bu arada kazayi, daha 1 gun once gelen sidi adventure bot ile yaptim. Demek enduro bot bile olsa 180 kiloluk motorun tek noktaya yaptigi basinci absorbe edemiyormus.

Sol bağlarımı kopardığımda çorap gibi bir alçı geçirdiler bacağıma. Normalde yumuşak ama bir kere bacağa geçirdikten sonra ıslatıyorlar ve katılaşan madde alçı oluyor. ayak parmaklarımı da kaplayan alçının bir kısmını kerpetenle ufak ufak parçalaya parçalaya sökmüştüm.
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Yüksek yük binen uzuvlarımız, alçıya alındığı zaman, kullanmamaktan ötürü ciddi oranda zayıflıyor.
O yüzden alçı çıkınca en az 1 hafta hemen basmamak gerek. Daha sonra da çorap benzeri ateller kulllanmalı, ağrı tamamen kesilip, gücü geldiğinde daha rahat hareket edebilirsiniz. Aksi halde ömür boyu çekeceğiniz ağrınız ve belki platinleriniz olur.
Az daha sabır ve bir bilir kişi muayenesi şart.

Geçmiş olsun

Neyse ki corona tedbirleri cercevesinde okulu acmiyoruz da direkt ayagimin ustune basma gibi bir ihtiyacim yok. 40 gundur degnekle yuruyorum zaten. Alciyi cikarinca da bir sure daha uzerine agirlik vermeden alistira alistira basarim ustune.

Bilirkisi muayenesi yaptirabilsem keske ama hastaneye gidip esimi ve 4 yasinda kizimi tehlikeye atmak istemiyorum. Zaten okullar kapali oldugundan esim de ben de evdeyiz. Hastaneye gidip icime kurt dusurmeyeyim simdi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------

Sol bağlarımı kopardığımda çorap gibi bir alçı geçirdiler bacağıma. Normalde yumuşak ama bir kere bacağa geçirdikten sonra ıslatıyorlar ve katılaşan madde alçı oluyor. ayak parmaklarımı da kaplayan alçının bir kısmını kerpetenle ufak ufak parçalaya parçalaya sökmüştüm.

Bana bildiginiz file bez gibi alci yaptilar. 30 yilda alci teknolojisi degismis, eskiden boyle degildi :)

Kerpeten aslinda yatti aklima. Ben islatip islatip yolmayi dusunmustum. Kerpeten daha mantikli geldi simdi.

Belki baska fikirler de cikar
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Tırtıklı ekmeek bıcağıyla ya da kıl testereyle kesin
Şarjlı matkap ucu keskisi de olur..
Alçı direk ete değmez, arada 2cm pamuk var ama yine de dikkatli olun.. Açık taraftan alçıbın sltına şu tahta spatulalar var ya, ondan koyup üstten git gellerle kazıyın.
Sakın ıslatmayın, kesim bitmezse o ıslaklıkla kalırsınız ve sürekli kaşındırır..

Yakın olsak alırdım ben onu.. Dremelim var ;)
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Tırtıklı ekmeek bıcağıyla ya da kıl testereyle kesin
Şarjlı matkap ucu keskisi de olur..
Alçı direk ete değmez, arada 2cm pamuk var ama yine de dikkatli olun.. Açık taraftan alçıbın sltına şu tahta spatulalar var ya, ondan koyup üstten git gellerle kazıyın.
Sakın ıslatmayın, kesim bitmezse o ıslaklıkla kalırsınız ve sürekli kaşındırır..

Yakın olsak alırdım ben onu.. Dremelim var ;)

Akil akildan ustundur derler ya, tirtikli testere + spatula ikilisi daha cazip geldi simdi.

Ben de yontemlerden yontem begeniyorum 😁
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst