Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
57
değiştir :)

şaka gibi ama sağ aynada kronik sıkıntı olabilir mi? Benim motorda da aynı muhabbet var, baska 2 motorda da aynı şeyi gördüm :)


apache aynası takacağım, cok iyi oluyor diyorlar

bir motorun kronik sıkıntılarından birisinin ayna olması komik olur :queen:

yapmamıs olursanız nisan başı hem lastiği hem apache aynasını deneyeceğim size yollarım fotoğrafları ve yorumları.

Dün arkadaşa sordum merak edip, acaba sağ aynaya kask asıldığı için mi böyle oluyor diye, adam kaskı motorun üstüne bile koymadığını söyledi, baya pinpirikli :queen:

ilginç bir durum

Valla bu motor bittersweet biraz, orasından burasından bi sıkıntı çıkıyor ama köpek gibi basınca gidiyor o yüzden ses etmiyorum şuan, peki hocam sizde ekran resetleme var mı şu soğuk havalarda? Benim oluyor sinir bozucu bayağı, bi modül gördüm satılıyor hatta adamlar pulsaraçare diye websayfası bile yapmışlar, alınsa taktırıp sorundan kurtulabilir miyiz acaba çözen nasıl çözmüş onu?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Valla bu motor bittersweet biraz, orasından burasından bi sıkıntı çıkıyor ama köpek gibi basınca gidiyor o yüzden ses etmiyorum şuan, peki hocam sizde ekran resetleme var mı şu soğuk havalarda? Benim oluyor sinir bozucu bayağı, bi modül gördüm satılıyor hatta adamlar pulsaraçare diye websayfası bile yapmışlar, alınsa taktırıp sorundan kurtulabilir miyiz acaba çözen nasıl çözmüş onu?


daha 2 haftadır bende motor , daha bir sıkıntı cıkarmadı :)

Ekran resetleme var, 2016 model su an neredeyse her actıgımda resetleniyor kendine gelmesi bi 5-6 saniye sürüyor.
Satıcı cocuk kışın oluyor yazın olmuyor dedi ama bilemedim havalar ısınınca belli olacak.


Ns200 fcebook sayfasında görmüştüm kendin anlıyorsan 20 liraya hallediyorsun, anlamıyorsan servisler ek bir parça ile 100-150 tl arasına hallediyor diye.

Ekran resetleme sadece saati resetlediği için pek umursamadım su an için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------

Bu arada siz hangi yağı kullanıyorsunuz motora
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
...peki hocam sizde ekran resetleme var mı şu soğuk havalarda? Benim oluyor sinir bozucu bayağı, bi modül gördüm satılıyor hatta adamlar pulsaraçare diye websayfası bile yapmışlar, alınsa taktırıp sorundan kurtulabilir miyiz acaba çözen nasıl çözmüş onu?
Soğuklarda akünün voltajı yetemediği için yapıyor genelde bu sorunu, kroniktir.
Pulsara çare Microndevre'nin ürünüdür. Ve işe yarar. Bu forumda da başlığı vardı. Eliniz azıcık anahtar tutuyorsa kendiniz de alıp takabilirsiniz. Resetleme olayını çözer. Çok da bir para değildi ben aldığımda, şimdi de çok pahalı değildir sanırım.

Benzer çözümü parçaları(Kapasitör, kablo vs) kendiniz satın alarak da yapabilirsiniz ancak ben onunla uğraşmamış ve sanırım 2 sene önce satın alıp takmıştım, motoru da onunla birlikte sattım geçen sene. Kırmızı klips ile takılan siyah topraklama kablosunu iyi yerleştirdiğinize emin olun, yoksa akü lambanız yanacaktır.

Aynanın gevşeme/ayarının bozulması olayı ise ayar vidalarının sıkılmamasından kaynaklı, 2-3 ayda bir periyodik olarak kontrol/sıkılma gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
2018 model 14bin kmde sarı renk pulsarımı satıyorum. farın sağ tarafında, far korumada ve sağ alt sakalda önceki sahibinden kalma çizikler var. 13750 TL düşünen varsa görüşebiliriz. İstanbul Ümraniye
 
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
57
daha 2 haftadır bende motor , daha bir sıkıntı cıkarmadı :)

Ekran resetleme var, 2016 model su an neredeyse her actıgımda resetleniyor kendine gelmesi bi 5-6 saniye sürüyor.
Satıcı cocuk kışın oluyor yazın olmuyor dedi ama bilemedim havalar ısınınca belli olacak.


Ns200 fcebook sayfasında görmüştüm kendin anlıyorsan 20 liraya hallediyorsun, anlamıyorsan servisler ek bir parça ile 100-150 tl arasına hallediyor diye.

Ekran resetleme sadece saati resetlediği için pek umursamadım su an için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------

Bu arada siz hangi yağı kullanıyorsunuz motora
Motul 5100 kullanıyorum hocam, benim birinci ve ikinci viteste bazen devir düşüp yavaşlarken falan bi tak tak tak ses geliyor şuan tek sorunum o, meşgul olmasam götürücem bi zincir dişliye baktırcam da vakit olmadı. Onun dışında işte ekran reset olayını çözdüm mü yavaş yavaş paslı eski, sökük kırık döküğünü bu yaz tamir ettirip ağzım yanmazsa motor bitene kadar binmek istiyorum bakalım.
Soğuklarda akünün voltajı yetemediği için yapıyor genelde bu sorunu, kroniktir.
Pulsara çare Microndevre'nin ürünüdür. Ve işe yarar. Bu forumda da başlığı vardı. Eliniz azıcık anahtar tutuyorsa kendiniz de alıp takabilirsiniz. Resetleme olayını çözer. Çok da bir para değildi ben aldığımda, şimdi de çok pahalı değildir sanırım.

Benzer çözümü parçaları(Kapasitör, kablo vs) kendiniz satın alarak da yapabilirsiniz ancak ben onunla uğraşmamış ve sanırım 2 sene önce satın alıp takmıştım, motoru da onunla birlikte sattım geçen sene. Kırmızı klips ile takılan siyah topraklama kablosunu iyi yerleştirdiğinize emin olun, yoksa akü lambanız yanacaktır.

Aynanın gevşeme/ayarının bozulması olayı ise ayar vidalarının sıkılmamasından kaynaklı, 2-3 ayda bir periyodik olarak kontrol/sıkılma gerekiyor.
Aynen hocam microndevre, onu alıp taktırayım servise, kendim pek anlamam şimdi yanlış birşey yaparız daha büyük problemler çıkar falan korkuyorum.
 
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
119
Valla bu motor bittersweet biraz, orasından burasından bi sıkıntı çıkıyor ama köpek gibi basınca gidiyor o yüzden ses etmiyorum şuan, peki hocam sizde ekran resetleme var mı şu soğuk havalarda? Benim oluyor sinir bozucu bayağı, bi modül gördüm satılıyor hatta adamlar pulsaraçare diye websayfası bile yapmışlar, alınsa taktırıp sorundan kurtulabilir miyiz acaba çözen nasıl çözmüş onu?

Ekran resetleme benim 2017'de de var. Her çalıştırmada resetliyor. Ben de modülü alıp takmak istiyorum. Bir ara servise uğradım, yazılımla geçiyor dediler ama yorumlarda boş yere yazılım attırmayın bir işe yaramıyor diyenleri de görmüştüm.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Ekran resetleme benim 2017'de de var. Her çalıştırmada resetliyor. Ben de modülü alıp takmak istiyorum. Bir ara servise uğradım, yazılımla geçiyor dediler ama yorumlarda boş yere yazılım attırmayın bir işe yaramıyor diyenleri de görmüştüm.

o "yazılımla geçiyor" diyen servise gitmeyin tekrar; ya bilmiyor ve bilmediği bir konu üstünde sallıyor, ya bilerek yalan söylüyor, ya da uğraşmak istemediği için siz başından savmak için böyle söylüyor. Olayın yazılımla alakası yok.

2014 yılında pulsar Türkiye'ye geldiğinden beri soğuklarda saat resetleme/ marş basınca göstergenin 2. kez selamlama yapması olayı var bu motorlarda.
2015-16 sonrası modellerde soğuklarda ekran motor çalışsa bile gelmeyebiliyor belirli bir süre, bendeki 2014 model motorda ekran en fazla 2. kez selamlama yapardı(Ankara kışından sabah ayaz zamanından bahsediyorum) öyle tamamen gelmemezlik yapmazdı . Ekranı koruma için deniyor ama sanmıyorum, öyle koruma mı olur yahu.
Yazılım atılması motorun "yavaşlarken durmaya yakın debriyajı çekince stop etmesi" sorununa çözüm için yapılıyordu, ancak o da tam çözüm olmadığı gibi atılan motorlarda %60 oranda motora gaz verMEden tek marşla çalışma olayını bitiriyordu. Sırf onun için 2014pulsar'ıma yazılım attırmamıştım ben. Kışın sabah 7 ayazında tek marşla çalışıyordu motor satana kadar(5 sene 42 bin km kullandım neredeyse). Sizin 2017 model pulsarınızda bu bahsedilen yeni yazılım zaten fabrikasyon olarak vardır diye düşünüyorum.
Sonuç olarak yazılımla falan uğraşmayın, modülü alın takın olsun bitsin. Altıüstü bir kapasitör ve birkaç bileşenden oluşuyor zaten ama iş görüyor. 75 tl birşeymiş şu anda microndevre'nin ürünü.
 
Katılım
18 Ağu 2016
Mesajlar
13
2016 model bajaj pulsar 200ns modelinin ön amortisör keçe ve toz keçelerini değiştirme kararı aldım değişirken yağlarınıda değiştirtiyim diyorum kaç litre amortisör yağı almam lazım kitapçığına baktım bulamadım yada gözümden kaçmış. Bide tavsiye ettiğiniz bir yağ varsa yardımcı olabilir misiniz şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
25 Eyl 2016
Mesajlar
368
http://sgbikerboy.com/2016/12/01/pulsar-200ns-fork-oil-change/

Bu adamın dediğine göre fork (amartisörlerin her biri anladığım kadarıyla) 220 ml koymuş

Yorumlardaki bir arkadaş
"According to the service manual, the Pulsar 200NS takes 285ml of fork oil when completely dry."

Servis kitapcığına göre fork başına 285 ml alır diyo.

Diğer forumlarda 320 ml koyulmasını savunan var her birine. Koydukça sertleşiyormuş bir forumda 420 ml koyup çok memnun olduğunu savunan birisi okudum.Bence siz 300 civarı koysanız işinizi halledersiniz.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
o arkadaşlarda mı 15w koymuş ben 10w koysam sıkıntı olur mu ?

İngilizce kullanma kılavuzunda çeviri yaparak yazıyorum şu şekilde bilgi verilmiş,

Önerilen Yağ:
SAE 10W20

Taraf Başına Miktar
Yağı değiştirirken:
Yaklaşık. 270 mL

Sökmeden ve tamamen kuruduktan sonra:
285 ± 2.5 mL
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Birşey soracağım ama dalga gecmeyin :queen:


Ben artçı selesini file kapladım, seleyi yerine takarken asagıdaki fotoda sarı olan kısmı yerine sokmadan kırmızılı kısmı oturttum kilitlendi

şimdi arka koltuk cıkmıyor nedense, ne yapmam lazım :cherry:


(foto benim motora ait değildir)


x0Gv7E.jpg
 
Katılım
18 Ağu 2016
Mesajlar
13
İngilizce kullanma kılavuzunda çeviri yaparak yazıyorum şu şekilde bilgi verilmiş,

Önerilen Yağ:
SAE 10W20

Taraf Başına Miktar
Yağı değiştirirken:
Yaklaşık. 270 mL

Sökmeden ve tamamen kuruduktan sonra:
285 ± 2.5 mL

Teşekkürler saolasın 1Litre motulun var bitane onu alayım o zaman 10w
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Birşey soracağım ama dalga gecmeyin :queen:


Ben artçı selesini file kapladım, seleyi yerine takarken asagıdaki fotoda sarı olan kısmı yerine sokmadan kırmızılı kısmı oturttum kilitlendi

şimdi arka koltuk cıkmıyor nedense, ne yapmam lazım :cherry:


(foto benim motora ait değildir)


https://i.hizliresim.com/x0Gv7E.jpg

Şu an yukarı doğru kastığı için anahtarı çevirmeyi zorlaştırmıştır. Kırmızı isaretlediginiz yerin tam üstünden aşağı doğru bastırıp anahtari döndürmeyi deneyin.
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
49
merhaba 2017 model 20 k da motorum. Genel olarak memnunum fakat bozuk yollarda haliyle biraz konforsuz kalıyor. Sizce bunu satıp inazuma alsam. hata etmiş olur muyum? yakıt tüketimi ve hızlanma olarak pulsarı aratacağını biliyorum fakat konfor olayında da çok üstünde bir motor. Ne dersiniz?
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
inazuma daha torklu ama aynı beygire sahip bir motor, hızlanma olarak pulsarı aratmayacaktır hatta daha cok seveceksinizdir.

yakıt tüketimi olarak ns200 az yaksın diye 3 buji olarak tasarlanmış, inazumayı bilmiyorum.

kullanım rahatlıgı olarak da inazuma kullanıcıların %90 tavsiyesi oluyor zaten.


Sonuc olarak inazuma bir tık fazla yakıyor diye biliyorum ve 2017 ns200 var ise abs farkı olacaktır.
 
Katılım
30 Ara 2019
Mesajlar
119
Motoru alalı 1 ay oldu. Yağmur yağmadı sürece son 15 gündür düzenli işe gidip gelirken kullanıyorum. Sabah farkettim ki motor çalışırken motor ve abs ışığı birlikte yanıyor. Normalde sanırım bunlar yanmıyordu. Geçen ışıklarda durduğumda sağ aynayı ayarlamak için biraz elimle ittirdim. O anda fren kolu vs biraz oynadı. Acaba bu arada bir şey mi yaptım. Abs ışığı motor ikaz lambasını da yaktırır mı?
 
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
57
Sabah giderken 2. Viteste motor stop etti, sonra ekran gelene kadar bekledim soğuktu hava, biraz bekleyip geldikten sonra yan ayak açık gösteriyordu, kapalı olduğu halde böyle yapıyordu ordan gelen kabloyu bırkaladım biraz sonra gitti, ama gerçekten çok tehlikeli bir durum özellikle yüksek hızda sollamada böyle birşey olsa hayatım kararır. Velhasıl bu saçma sapan yan ayak müşürünü iptal edebilir miyiz? Bence vitesli motorda alakasız ve gereksiz bi özellik,ben paketçilik yapsam scooterla anlarımda, bunda gerek yok. Ayrıca aynı anda ekranda motor arıza lambası olduğunu düşündüğüm en sol alttaki sarı lamba yandı sonra yanıp söndü falan, motoru çalıştırıp 2 3 km sonra okula geldim, gelene kadar devamlı ekranda yanık vaziyetteydi. Yeni lastik siparişi verdim onları taktırırken baktırcam ama önemli bir durum var mıdır sizce? Çalışması normal çünkü hiç bir aksaklık hissetmedim.
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
49
abs ışığı 5 6 km hıza ulaştıktan sonra sönüyorsa problem yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------

Sabah giderken 2. Viteste motor stop etti, sonra ekran gelene kadar bekledim soğuktu hava, biraz bekleyip geldikten sonra yan ayak açık gösteriyordu, kapalı olduğu halde böyle yapıyordu ordan gelen kabloyu bırkaladım biraz sonra gitti, ama gerçekten çok tehlikeli bir durum özellikle yüksek hızda sollamada böyle birşey olsa hayatım kararır. Velhasıl bu saçma sapan yan ayak müşürünü iptal edebilir miyiz? Bence vitesli motorda alakasız ve gereksiz bi özellik,ben paketçilik yapsam scooterla anlarımda, bunda gerek yok. Ayrıca aynı anda ekranda motor arıza lambası olduğunu düşündüğüm en sol alttaki sarı lamba yandı sonra yanıp söndü falan, motoru çalıştırıp 2 3 km sonra okula geldim, gelene kadar devamlı ekranda yanık vaziyetteydi. Yeni lastik siparişi verdim onları taktırırken baktırcam ama önemli bir durum var mıdır sizce? Çalışması normal çünkü hiç bir aksaklık hissetmedim.

hocam arıza ışığı sanırım o müşürden dolayı giderken stop ettiğinden yanmıştır. Bir iki kere kısa bastığım için marşa çalışamadığında yakmıştı bende de. 20 30 km kadar kullanınca sönüyorsa sorun değil diyebiliyorum. Bende öyle oldu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst