Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Yok valla o sorunu çözemedim. Neyseki hiç hararet yapmıyor, mesela hiç 4 diş görmedim ama yazın sıcak havalarda mutlaka 3 dişten aşağı inmiyor. Galiba motorun yapısıyla alakalı bişey, zaten rolanti akranlarına göre daha hızlı bu bloklarda. Bu arada radyatör ek deposunun kapağında küçük bir delik vardır. Basınç tahliye deliği (güvenlik amaçlı) o deliği kontrol edin, bazen kendiliğinden tıkanabiliyor. İğne yardımıyla açabilirsiniz.
 
Katılım
29 Haz 2016
Mesajlar
312
Çözümünü bulabildiniz mi acaba? Aynı sorun bende de var. Uzun yolda 200km yol gidiyorum hararet göstergesi 2 dişte sabit kalıyor. Fakat şehir içine girdiğimde trafikte 1-2 vitesle hareket ederken yada rölanti de beklerken hararet göstergesi 3 dişe cıkıyor.

Mondial rx3i Evo sahibi değilim. Ancak cf moto sahibiyim. Zamanında araştırdığım bir motordu. Hararetin Uzun yolda 2 diş şehir içinde 3 diş olması gayet normal değil mi ? Cf de şehir içinde 90 derece olan hararet uzun yolda 70 dereceye iniyor.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Aslında normal ama Ankarada çok soğuk havalarda bile 3 dişe çıkınca, yazın hararet yaparsa diye insanı korkutuyor. Aslında bizim sorunumuz göstergeden de kaynaklı olabilir,

Psikolojik olarak yani, mesela 4 diş değilde 10 diş olsa hararet ve 6-7 dişlere kadar yükselse normal karşılarız belki, aslında 10 dişte 6-7 diş ve 4 dişte 3 diş matematiksel olarak aynı ama psikolojik olarak farklı geliyor insana, 4 diş olunca geriye 1 diş kaldı diyorsun ve korkuyorsun ister istemez, :)
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Arkadaşlar aslında benim yapmak istediğim şey sizin motorlarda kendinden olmuş yahu daha ne istiyorsunuz:) Ben Giresun'da 3-4 dk 6-7bin devirde kullanmama rağmen harareti 2 diş zor yapıyorum sırf bacaklarımı ısıtsın diye sizin evolar bu havalarda fan açıyor çok şanslısınız bence:) Hatta bir ara çılgınlık yapıp soğutma sıvısının birazını boşaltmayı bile düşündüm o yüzden. :)

Ama şaka bir tarafa bu havalarda fan açan motor yazın tehlikeli olabilir. Özellikle de hortumlardan kaçak varsa bu sistemin biriken aşırı basıncı dışarı tahliye edemediğini gösterir. Belki de bu havalarda fan açmasının sebebi odur. Tavsiyem radyatör ve genleşme kabı kapaklarını kontrol edin. Oralardan bir miktar sızdırmazsa hortumlardan sızdırır. O kelepçeleri ne kadar sıksanız fayda etmez hortumu dahi patlatabilir.
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
53
Selamlar...

Motorun arka lastiği bu gün değiştirdim...

Arka teker rulmanlarını kontrol ettim. Sorunsuz çalışıyorlardı değiştirmedim...

Lazım olur diye buraya not düşüyorum...

Arka tekerde 6202 ve 6302 olmak üzere iki rulman var.

1 adet de arka dişli de 6004 kodlu rulman var.


Kolay gelsin.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Bende bir ay kadar önce Arka teker patlağını tamir ettirdikten sonra yalpa yapmaya başlayınca dişli rulmanının değişmesi gerektiğini farkettik ama 30.000 km olmasına rağmen arka teker rulmanlarında sorun yoktu..
bu bilgi iyi oldu en azından değişirken kaliteli bir rulmanı kodları ile bulmak kolay olur..
teşekkürler..
vesselam..
 
Katılım
18 Tem 2018
Mesajlar
24
Motosikletin radyatör suyu baya azaldı L seviyesinde. Üzerine antifirizle karışık saf su eklesem sorun olurmu? Yoksa direk içindeki suyu boşaltıp tekrar mı doldurmalıyım? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Motosikletin radyatör suyu baya azaldı L seviyesinde. Üzerine antifirizle karışık saf su eklesem sorun olurmu? Yoksa direk içindeki suyu boşaltıp tekrar mı doldurmalıyım? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
Yakın zamanda değiştirmediyseniz tamamen değiştirmeniz daha doğru olacaktır. Muhtemelen eskisi özelliğini büyük ölçüde yitirmiştir. İçten yanmalı ve sıvı soğutmalı motorlarda çok önemli püf noktalarından biridir soğutma sıvısı fakat memleketimde bunu bilen veya önem veren tamirci/sürücü malesef az sayıdadır. Bu yüzden tamircilerin çoğu tıkalı hortumlar, bozuk termostat ve su pompaları tıkalı radyatörler, çürümüş bloklar, yeterli ve verimli soğutulamadığı için conta yakmış motor blokları ile doludur.Keza üreticilerin *çoğu*soğutma sistemi sıvısının 1-2 yılda tamamen boşaltılıp yenilenmesini ve yine yaz kış 50/50 saf su ve motor bloğuna uygun antifiriz karışımı kullanılmasını öneriyor. Bir de motosikletiniz neden su eksiltiyor sebebini araştırdınız mı?
 
Katılım
18 Tem 2018
Mesajlar
24
Motosikleti 2. El aldım alalı 4 ay oluyor ilk aldığımda L seviyesinin biraz üzerindeydi şu anda L ile aynı hizada. Çok fazla bilgim olmadığı için anlayamadım. 2 ay önce Bulunduğum yerde mondial’in servisine yağ değişimine gittim ustaların böyle bir motosikletten haberleri yok daha :) yine aynı ustalara gidip göstericem mecbur.

https://i.hizliresim.com/r0nMAP.jpg
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Motosikleti 2. El aldım alalı 4 ay oluyor ilk aldığımda L seviyesinin biraz üzerindeydi şu anda L ile aynı hizada. Çok fazla bilgim olmadığı için anlayamadım. 2 ay önce Bulunduğum yerde mondial’in servisine yağ değişimine gittim ustaların böyle bir motosikletten haberleri yok daha :) yine aynı ustalara gidip göstericem mecbur.

https://i.hizliresim.com/r0nMAP.jpg
Yedek su ya da diğer adıyla genleşme(taşırma) kabı dediğimiz fotoğrafta görülen kabın içindeki karışım miktarının seviyesinin yarıda olması idealdir. Zira sıvı ısınınca genleşerek seviyesi biraz yükselir soğuyunca da seviye biraz düşer. Radyatörde sıvı eksilirse eksilen sıvıyı sistem bu tanktan tamamlar.
 
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
5
Slm arkadaşlar rx3 2015 model arka teker rulmanlarının ölcüsünü bilen varmı

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

Sis farı taktıracaktım servis garantiden çıkar dedi böyle saçmalık olurmu
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Selamlar...

Motorun arka lastiği bu gün değiştirdim...

Arka teker rulmanlarını kontrol ettim. Sorunsuz çalışıyorlardı değiştirmedim...

Lazım olur diye buraya not düşüyorum...

Arka tekerde 6202 ve 6302 olmak üzere iki rulman var.

1 adet de arka dişli de 6004 kodlu rulman var.


Kolay gelsin.
Aradığın bilgi aynı sayfada.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

Ayrıca 2015 modelin servis garantisi mi kalmış ?
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Elektrik tesisatıyla oynamak garanti dışı bırakır normalde de 2015 model motorda ne garantisiymiş bu? :)
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Arkadaşlar merhaba. Geçen günlerde vites milinin yayının kırılması yüzünden debriyaj kapağını
açmak zorunda kaldım. Yeni vites mili taktım ve yola aynen devam. :) Tek başıma olduğum ve de sürekli elimi silip telefonu almaya erindiğimden ancak bu kadar çekebildim. :)

Eski vites mili ve yayı. Eski yayı tekrar büküp yapmaya çalıştığımız hali tabii bu.:)

Ma5KHEMToMfeFc1F7


xiAQCXcqsEJ16xrQ6


Yeni mil, kargosuyla beraber 90 TL. :)

v3w32HhKb7rZkygB9


Debriyaj tası yokken bloğun içi. Yeni mil, vites topuzu, yağ pompası dişlileri, meşhur evo marş kavraması ve krank. Hepsi bu haldeler.
3GUfen1vd46Cp7r79



Daha yakından.
zUqB7sAavGWoqS7x7


Debriyaj tasının boş hali ve vites mili takılı değil. Dikkatli bakarsanız vites milinin de bir rulmanı var. - ilk kez karşılaştığım durum-

bzgZBAM4qbMwrL4u5


Yeni mili taktım ve sadece kapağı kapatmak kaldı.
1rwT4T9ngwJtQen5A


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

Fotoğrafları yükleyemedim, daha doğrusu google fotoğraflar bağlantıları gözükmüyor, burada toplu olarak paylaşayım.

DbJ9Sfr


Neden olmuyor anlamadım. İnternet zaten zar zor çekiyor odada, forumda mı sıkıntı var ben mi yükleyemedim? Mesajı düzenle kısmında tüm linkler gözüküyor çünkü.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Arkadaşlar merhaba. Geçen günlerde vites milinin yayının kırılması yüzünden debriyaj kapağını
açmak zorunda kaldım. Yeni vites mili taktım ve yola aynen devam. :) Tek başıma olduğum ve de sürekli elimi silip telefonu almaya erindiğimden ancak bu kadar çekebildim. :)

Eski vites mili ve yayı. Eski yayı tekrar büküp yapmaya çalıştığımız hali tabii bu.:)

https://photos.app.goo.gl/Ma5KHEMToMfeFc1F7

https://photos.app.goo.gl/xiAQCXcqsEJ16xrQ6

Yeni mil, kargosuyla beraber 90 TL. :)

https://photos.app.goo.gl/v3w32HhKb7rZkygB9

Debriyaj tası yokken bloğun içi. Yeni mil, vites topuzu, yağ pompası dişlileri, meşhur evo marş kavraması ve krank. Hepsi bu haldeler.
https://photos.app.goo.gl/3GUfen1vd46Cp7r79


Daha yakından.
https://photos.app.goo.gl/zUqB7sAavGWoqS7x7

Debriyaj tasının boş hali ve vites mili takılı değil. Dikkatli bakarsanız vites milinin de bir rulmanı var. - ilk kez karşılaştığım durum-

https://photos.app.goo.gl/bzgZBAM4qbMwrL4u5

Yeni mili taktım ve sadece kapağı kapatmak kaldı.
https://photos.app.goo.gl/1rwT4T9ngwJtQen5A

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

Fotoğrafları yükleyemedim, daha doğrusu google fotoğraflar bağlantıları gözükmüyor, burada toplu olarak paylaşayım.

https://ibb.co/sPN7Nrg [url]https://ibb.co/jz41Zgd https://ibb.co/23N4HPX https://ibb.co/xDshhB2 https://ibb.co/djZQ3Hg https://ibb.co/m9G5cYd https://ibb.co/DbJ9Sfr[/url]

Neden olmuyor anlamadım. İnternet zaten zar zor çekiyor odada, forumda mı sıkıntı var ben mi yükleyemedim? Mesajı düzenle kısmında tüm linkler gözüküyor çünkü.

Bende resimler nerde diyecektim..
vardır bir eksik... bekleriz biz.. kolay gelsin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst