Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Çok teşekkürler Mustafa Uğur hocam . Tamam SKF ve Tımken gibi markalar dünya da isim sahibi . Ama yabancı kazanacağına Türk fabrikası + teknolojisi kazansın . Ben Ors alıp kenara koyacam.Selamlarla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

Seygili Mustafa hocam sağ olasın ön teker rulmanı numarasını bizlerle paylaştın. Yalnız benim senden
bir isteğim daha olacak, hemi de bütün evo kullanıcısı arkadaşlarım adına. Bu talep bugün için değil.
Sen arka tekeri söktüğün gün . Arkada 4 tane rulman varmış. Numarası da 6302 den farklı . Arka tekeri
söktüğünde o rulman no yu da paylaşırsan sana bütün rx3i kullananlar adına müteşekkir oluruz. Hocam
Amortisör keçesi iki adet alınca yetiyor mu yoksa 4 tane mi alalım. Hürmetlerle.
 
Katılım
15 Eki 2019
Mesajlar
1
Arkadaşlar hepinize merhaba 54 yaşında motor sevdası depreşti a2 ehliyetine yazıldım ilk girişte çuvalladım 8 çizemedim ancak ikincide hallettim
Bir arkadaşta rx3i gördüm tipine hayran kaldım bir kaç aydır sürekli araştırdım kullanıcılarından bilgi aldım nasipse 10 gün içinde
2018 - 19 almayı düşünüyorum artçıllı gezenleri görünce neden bu kadar geç kalmışım demekten kendimi alamadım
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
53
Çok teşekkürler Mustafa Uğur hocam . Tamam SKF ve Tımken gibi markalar dünya da isim sahibi . Ama yabancı kazanacağına Türk fabrikası + teknolojisi kazansın . Ben Ors alıp kenara koyacam.Selamlarla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

Seygili Mustafa hocam sağ olasın ön teker rulmanı numarasını bizlerle paylaştın. Yalnız benim senden
bir isteğim daha olacak, hemi de bütün evo kullanıcısı arkadaşlarım adına. Bu talep bugün için değil.
Sen arka tekeri söktüğün gün . Arkada 4 tane rulman varmış. Numarası da 6302 den farklı . Arka tekeri
söktüğünde o rulman no yu da paylaşırsan sana bütün rx3i kullananlar adına müteşekkir oluruz. Hocam
Amortisör keçesi iki adet alınca yetiyor mu yoksa 4 tane mi alalım. Hürmetlerle.

Üstadım kusura bakmayın, cevaplarım geç geliyor.

Amortisör keçesi 2 adet yeterli. Birde tozluk denilen bir parça var. oda keçe vasfında ancak amortisör sıvısı ile bir alakası yok. asıl keçeyi dış etkenlerden (kir, toz vs.) korumak için. Ben tozluk keçesini değiştirmedim. siz değiştirmek isterseniz 2 adet de ondan almanız gerekir.

Arka teker rulmanlarını ilk fırsatta kontrol edeceğim... kontrol ettiğimde burada paylaşırım...

Kolay gelsin.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Arkadaşlar hepinize merhaba 54 yaşında motor sevdası depreşti a2 ehliyetine yazıldım ilk girişte çuvalladım 8 çizemedim ancak ikincide hallettim
Bir arkadaşta rx3i gördüm tipine hayran kaldım bir kaç aydır sürekli araştırdım kullanıcılarından bilgi aldım nasipse 10 gün içinde
2018 - 19 almayı düşünüyorum artçıllı gezenleri görünce neden bu kadar geç kalmışım demekten kendimi alamadım

Hadi bakalım inşallah abicim kazasız belasız huzurla binersin alacağın motoruna, iki teker sevdalısı camiasına hoşgeldin abicim :)
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
53
Link burada dursun arkadaşlar...

http://chinariders.net/showpost.php?p=272255&postcount=42

Rx4 lerin farı bizim motora uygulamış arkadaş... Sanıyorum TR'de de bu uygulamayı yapan arkadaşlar var... Ben takipteyim.

Kolay gelsin.
 
Katılım
8 Haz 2018
Mesajlar
3
Beyler selamlar benim motorda ön frene dokuduğumda sağ ön tarafa daha çok çöküyor. Acaba amortisörlerin biri daha yumuşak olabilir mi ?
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Beyler selamlar benim motorda ön frene dokuduğumda sağ ön tarafa daha çok çöküyor. Acaba amortisörlerin biri daha yumuşak olabilir mi ?

Bir tarafın amortisör yağı diğerine göre azalmış olabilir. Amortisör keçelerinizi kaçağa karşı kontrol edin, amortisör yağlarını ve keçelerini değiştirin.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Arkadaşlar merhabalar. Ön amortisörlerden gelen lok lok sesi yüzünden müsait bir zamanda ön iki keçeyi değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak amortisör yağı olarak motul 5w kullansam nasıl olur? İnce geleceğini iddia edip 10w(öyle bir yağ var mı bilmiyorum) önerenler de var. Bir de ne kadar yağ alıyor acaba be kovan başı 330 ml diye biliyorum yanlış olabilir tabii.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Hafta sonu arkadaşım henüz 3 aylık, 5000 km deki RX3 ünü temizlerken arka fren diskine baktım.
Zincir temizliği ve yağlaması yapıyordu.

Hani hep diyordunuz ya bu motorun frenleri zayıf diye.
Meraktan arka fren diskinin ön ve arka yüzüne parmağımla baktığımda, ön yüzde parmağım kayıyordu.
Ama diskin tekerleğe bakan iç tarafına dokunduğumda, hani parmağınızı selobant yapıştırılıp sökülmüş
bir yere sürtersiniz parmağınız kaymaz ya, aynı öyle kaymıyordu parmağım ve yapışıyordu diskin arka tarafına.
Motorla bir saat önce 50km yoldan gelmişti ve arka fren kullanmamış olması imkansız.

Bu normal bir durum mu?

Yoksa balataların sadece ön yüz tarafında olanlar mı diske temas ediyor.
Frenin zayıf tutması böyle bir saçmalıktan kaynaklanabilir mi?
Ben mi vesvese ettim?
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Hafta sonu arkadaşım henüz 3 aylık, 5000 km deki RX3 ünü temizlerken arka fren diskine baktım.
Zincir temizliği ve yağlaması yapıyordu.

Hani hep diyordunuz ya bu motorun frenleri zayıf diye.
Meraktan arka fren diskinin ön ve arka yüzüne parmağımla baktığımda, ön yüzde parmağım kayıyordu.
Ama diskin tekerleğe bakan iç tarafına dokunduğumda, hani parmağınızı selobant yapıştırılıp sökülmüş
bir yere sürtersiniz parmağınız kaymaz ya, aynı öyle kaymıyordu parmağım ve yapışıyordu diskin arka tarafına.
Motorla bir saat önce 50km yoldan gelmişti ve arka fren kullanmamış olması imkansız.

Bu normal bir durum mu?

Yoksa balataların sadece ön yüz tarafında olanlar mı diske temas ediyor.
Frenin zayıf tutması böyle bir saçmalıktan kaynaklanabilir mi?
Ben mi vesvese ettim?

Arkadaşın motorunun arka frene bassın ve fren lambasının yanıp yanmadığına baksın eğer yanmıyorsa fren mekenizması kilitlemiş veya hava yapmış olabilir.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Arkadaşın motorunun arka frene bassın ve fren lambasının yanıp yanmadığına baksın eğer yanmıyorsa fren mekenizması kilitlemiş veya hava yapmış olabilir.

Fren ve fren lambasını, kontrol etmiştik.

Hatta ben bu durumu söyledikten sonra köy içerisine kısa bir sürüş yapıp frenleri kontrol etti.
"Eskisi gibi tutuyor" ama "Söylendiği kadarda zayıf" diye eklemişti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

Az önce yazdı arkadaşım. Gidip kontrol etmiş. O selobant etkisi yok diyor. Normal görünüyor hatta balata tozu geldi elime demekte.

Muhtemelen zincir temizlemek için kullandığı spreylerin sıçramasından kaynaklanan bir durum vardı diye düşünüyorum.
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Fren ve fren lambasını, kontrol etmiştik.

Hatta ben bu durumu söyledikten sonra köy içerisine kısa bir sürüş yapıp frenleri kontrol etti.
"Eskisi gibi tutuyor" ama "Söylendiği kadarda zayıf" diye eklemişti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

Az önce yazdı arkadaşım. Gidip kontrol etmiş. O selobant etkisi yok diyor. Normal görünüyor hatta balata tozu geldi elime demekte.

Muhtemelen zincir temizlemek için kullandığı spreylerin sıçramasından kaynaklanan bir durum vardı diye düşünüyorum.

Olabilir zincir spreyi sıçratmış olabilir normalde en iyi yağlayıcı kullanılmış tam sentetik motor yağıdır hem zincir iyi yağlar hemde kolayca sıçratmaz. ama olduki ilerde arka fren tutmamaya başlar hemen arka fren lambasına baksın çünki bu aletin arka fren lambası hidrolikde basınç oluşmaz ise çalışmaz yani müşürlük bir durumu yok fren mekanizması veya fren hidroliğinde hava vardır.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Olabilir zincir spreyi sıçratmış olabilir normalde en iyi yağlayıcı kullanılmış tam sentetik motor yağıdır hem zincir iyi yağlar hemde kolayca sıçratmaz. ama olduki ilerde arka fren tutmamaya başlar hemen arka fren lambasına baksın çünki bu aletin arka fren lambası hidrolikde basınç oluşmaz ise çalışmaz yani müşürlük bir durumu yok fren mekanizması veya fren hidroliğinde hava vardır.

Teşekkürler. yazar iletirim.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Bektan ve Ufuk hocam merhabalar. Bir ay kadar önce arka balatalarımı değiştirdiğimde dış balatanın neredeyse tamamen bittiği , iç balatanın ise yarısı
kadar aşındığı dikkatimi çekmişti. Değiştirdikten sonra yaklaşık 500 km yaptım. 1000 km olduğunda tekrar bir söküp kontrol edeyim . Acaba farklı mı aşınacak. Selamlarla.
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Bektan ve Ufuk hocam merhabalar. Bir ay kadar önce arka balatalarımı değiştirdiğimde dış balatanın neredeyse tamamen bittiği , iç balatanın ise yarısı
kadar aşındığı dikkatimi çekmişti. Değiştirdikten sonra yaklaşık 500 km yaptım. 1000 km olduğunda tekrar bir söküp kontrol edeyim . Acaba farklı mı aşınacak. Selamlarla.

Bir zahmet Ali bey.

Hani İstanbula geleceğidiniz.
İsmet bey, siz, ben buluşacağıdık.

Haber bekliyorum.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Arkadaşlar son mesajlarda bahsedilen durum tamamen fren merkezinin oynamamasından kaynaklı. Yani kaliperin ileri geri hareket etmesine olanak sağlayan pimler kitlenmiş olmalı ki sadece pistonların olduğu taraf işlev görüyor. Bunun için de merkezin yerinden sökülüp merkezi şaseye bağlayan mekanizma sökülmeli - kitlendiyse eğer epey zor olabilir- zımpara yardımıyla yüzeyi parlatılıp kauçukların içleri temizlenmeli ve yeniden greslenip takılmalıdır. Eğer gerekliyse de tamir takımı dediğimiz kauçuklar da değişmelidir. Bu sayede frene bastığınızda pistonun itme kuvvetiyle hareket eden merkez de pistona ters yönde hareket edecek ve sabit olan balatayı da diske yapıştıracaktır. Bu sayede kötü-berbat denilen arka frenin aslında denilenle alakası olmadığını göreceksiniz. Ha aynısı ön fren için geçerli değil tabii ki. Ön frenin motora oranla oldukça zayıf kaldığını her fırsatta söylüyorum.
 
Katılım
18 Tem 2018
Mesajlar
24
Sevgili abilerim,

Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.

[url]https://i.hizliresim.com/9arJL9.jpg[/url]

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.

Çözümünü bulabildiniz mi acaba? Aynı sorun bende de var. Uzun yolda 200km yol gidiyorum hararet göstergesi 2 dişte sabit kalıyor. Fakat şehir içine girdiğimde trafikte 1-2 vitesle hareket ederken yada rölanti de beklerken hararet göstergesi 3 dişe cıkıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst