ZEHİRLİ SORU (150CC-600CC GEÇMEK)

Katılım
5 Mar 2019
Mesajlar
21
2.5 senelik 150cc motor süren bi şahıs 600cc geçse ne olur. Düşündüğüm motor GSX-R 600 SRAD-MT 07-XJ6 düşünüyorum.
(Hayatımı moto kuruyelik ile idam ettiriyorum o yüzden olurmu olmaz demeden önce cebimide düşünürseniz sevinirim.)NOT: HERHAN GİBİ Bİ EGİTİM ALMADIM. EHLİYETİM A2 BİLİYORUM YUKARDA YAZDIKLARIMIN HİÇBİRİ YETMİYOR. KM=32.XXX YORUMLARINIZ VE TAVSİYELERİNİZ BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİDİR İYİ AKŞAMLAR
 
Katılım
22 Eki 2018
Mesajlar
183
Aralarında en sakini xj6 ama o da bildiğin kalas bence cbr650f olabilir
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
250 cc ile 65 yıl 57864136987789 km tecrübe edindikten sonra geçebilirsinciler gelmeden 100 beygirin altında istediğin motosiklete bütçen elveriyorsa geçebilirsin diyorum hiçbir şey olmaz
 

nyk

Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
556
kendini biliyosan sakin ve gaza gelmeyen biriysen geçilir de alıp yardıracaksan geçilmez. Gsxr şehiriçinde zorlar bu arada günlük kullanacaksan naked daha mantıklı
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Sevgili kardeşim fiziksel ve bilişsel olarak uygun olduğunu farzedelim ama bu sefer de işletme maliyeti konusu devreye giriyor. Yakıttı,bakımdı,sigortaydı vs iyice hesap kitap yapmak gerekiyor.
 
Katılım
5 Mar 2019
Mesajlar
21
Çok haklısın abicim benim kafamı kurcalıyan konular bunlar almaya alırsın ama bakımı Allah Korusun bi kaza veya arıza verdi bunlar biraz caydırıyor beni
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
Geçersin geçmesinede srad 600 hangisi kaç kasa karbüratörlü mü ,enjeksiyonlu mu.Eski kasa supersport heleki srad serisi alıyorsan çok dikkat et 15 e alıp 15 de üste masraf açmasın eski srad750 kullanıcısı olarak diyorum :)

Birde alıcağın motorun yağ ,filtre ,buji vs bakım maaliyetlerinede bak bütçeyi aşmasın iş motoru almakla bitmiyor çünkü.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Sakin kullanırım diyor isen olabilecek bir durum bence.

Forum olarak cogu üyemizin net ve keskin cizgileri var, cok ters cevaplar gelebilir :)
 
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
350
Hiç bir şey olmaz düşündüğün hata
Ben 650 ile başladım herkes ufakla başla dedi
En büyük örnek şu
Hiç arabaya başlayana önce 1.0 motorla başla sonra 1.6 2 vs kullanırsın diyorlar mı hayır o zaman sıkıntı yok
 
Katılım
4 May 2018
Mesajlar
587
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bahsettiğin motorlar da bir tek GSX biraz geri adım attırıyor. Kendini bilerek kullanılacaksa diğerlerine gayet de güzel geçilebilir. Siz servis bakımları,yakıtı,parça fiyatı vs gibi konuları araştırıp ona göre seçim yapın derim. Belinizi bükmeyecek hangisi ise onda karar kılın. ( Bende ki 2016 model MT, 5,5 Yakıyor )
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Hiç bir şey olmaz düşündüğün hata
Ben 650 ile başladım herkes ufakla başla dedi
En büyük örnek şu
Hiç arabaya başlayana önce 1.0 motorla başla sonra 1.6 2 vs kullanırsın diyorlar mı hayır o zaman sıkıntı yok

Profesyonel motosiklet eğitimi aldıysan bu cümleyi kurmaman gerekirdi. Çünkü otomobil ile motosiklet arasında fersah fersah fark var.. Motosiklet belirli kullanım tekniği bilgi birikiminin şart olduğu bir taşıttır..

Evet deneyim sahibi olarak ve yaşı 40 ları aşmış olan genelde bizim gibi ler yapmayın etmeyin diyor ancak bunun bir matematiği algoritması var.. Bu forumda eski üyeler çok iyi bilir ki bişey olmaz ben güzel kulanıyorum diyerek genelde 600 cc spor makinelerle hakkın rahmetine kavuşan onlarca insanı kaybettik..

Bu işler bu kadar basit değil.. Türkiye'nin ortalama sürücü bilinç seviyesi , yol koşulları, trafik kural ihlalleri vb. tüm olumsuzlukların üzerine bir de deneyim eksikliği ve hız yapma eklenince normal bir motosiklet sürücüsünün karşılaşacağı kötü bir kazanın en az 10 misli kazaya karışma riskin var..

Motosikletin üzerinde olup bir yerden bir yere gitmek demek çözdüğün ve çok iyi sürücü olduğun anlamına gelmez.. Türkiye trafiği maximum dikkatli sürüş ve mental olarak belirgin bir olgunluk seviyesi ister yüksek cc için..

İnsanları birşey olmaz diyerek cesaretlendirirken bilmediğiniz bir konuda yönlerdimemeye azami dikkat edin..
 
Katılım
4 May 2018
Mesajlar
587
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Profesyonel motosiklet eğitimi aldıysan bu cümleyi kurmaman gerekirdi. Çünkü otomobil ile motosiklet arasında fersah fersah fark var.. Motosiklet belirli kullanım tekniği bilgi birikiminin şart olduğu bir taşıttır..

Evet deneyim sahibi olarak ve yaşı 40 ları aşmış olan genelde bizim gibi ler yapmayın etmeyin diyor ancak bunun bir matematiği algoritması var.. Bu forumda eski üyeler çok iyi bilir ki bişey olmaz ben güzel kulanıyorum diyerek genelde 600 cc spor makinelerle hakkın rahmetine kavuşan onlarca insanı kaybettik..

Bu işler bu kadar basit değil.. Türkiye'nin ortalama sürücü bilinç seviyesi , yol koşulları, trafik kural ihlalleri vb. tüm olumsuzlukların üzerine bir de deneyim eksikliği ve hız yapma eklenince normal bir motosiklet sürücüsünün karşılaşacağı kötü bir kazanın en az 10 misli kazaya karışma riskin var..

Motosikletin üzerinde olup bir yerden bir yere gitmek demek çözdüğün ve çok iyi sürücü olduğun anlamına gelmez.. Türkiye trafiği maximum dikkatli sürüş ve mental olarak belirgin bir olgunluk seviyesi ister yüksek cc için..

İnsanları birşey olmaz diyerek cesaretlendirirken bilmediğiniz bir konuda yönlerdimemeye azami dikkat edin..

600cc'lerin bile kendi aralarında fersah fersah farkının olduğunu düşünürsek arkadaşın yorumu talihsizlik olmuş.
 
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
830
Kusura bakmayın ama forumda uzun süredir okuduğum en alakasız cevap. Araba ile motosiklet kullanmayı kıyaslayıp arkadaşı yüksek cc'ye teşvik etmek de yine çok hatalı. İsteyen istediği CC'ye geçer fakat o oranda da risk almış olur. Hangi durumda ne yapacağını bilmezsen seni üstünden atar ya da altından kayar gider. Bu iş kontrol işi tecrüben yoksa ilk tehlikeli senaryoda kasılır kalırsın. Gazı açıp o debriyajı kalkarken yanlışlıkla biraz hızlı bırak bakalım ne oluyor. Hadi canlı olarak şahit olmadınız da Youtube'da milyon tane böyle "motorcycle ride fail" videosu var hiç mi denk gelmediniz? 150cc motor kullanıp gsxr-600'e geçmek isteyen birine "geç hiçbir şey olmaz" deniyorsa orada cahillik vardır.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Genelde büyük CC motosikletten ödü kopan tipler hayatı boyunca hiç 250cc üzeri makinanin üzerine oturmamış insanlar oluyor. Bu sitede bu tür konulara yorum yapanların %80 i yıllardır 125cc üstüne binmemis motosiklet kullandığını zanneden tipler.
Sizi de kendisi gibi beceriksiz ve yeteneksiz sandığı için büyük CC konusu açıldı mı aman alma ölürsün başına iş gelir demeye başlarlar. Yorumları değerlendirirken Bu durumu da göz önünde bulundurun.
Her motor değiştirdiğinizde motora sıfırdan başlamış gibi olursunuz zaten. Sadece motora binmeden önce ağırlığına bakın, ileri geri oynatin, bir çalıştırıp gaz tepkisine bakın, en son üstüne oturun motorla flört edin. Büyük CC nin ne kadar abartıldığını o zaman göreceksiniz:)
 
Katılım
4 May 2018
Mesajlar
587
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Genelde büyük CC motosikletten ödü kopan tipler hayatı boyunca hiç 250cc üzeri makinanin üzerine oturmamış insanlar oluyor. Bu sitede bu tür konulara yorum yapanların %80 i yıllardır 125cc üstüne binmemis motosiklet kullandığını zanneden tipler.
Sizi de kendisi gibi beceriksiz ve yeteneksiz sandığı için büyük CC konusu açıldı mı aman alma ölürsün başına iş gelir demeye başlarlar. Yorumları değerlendirirken Bu durumu da göz önünde bulundurun.
Her motor değiştirdiğinizde motora sıfırdan başlamış gibi olursunuz zaten. Sadece motora binmeden önce ağırlığına bakın, ileri geri oynatin, bir çalıştırıp gaz tepkisine bakın, en son üstüne oturun motorla flört edin. Büyük CC nin ne kadar abartıldığını o zaman göreceksiniz:)

hocam büyük cc motorları fazla mı hafife aldınız ? :) Allah muhafaza gidonu gideceği yöne çevirip 125'lik motosiklette ki gibi gaza fazla bassa sıkıntı,motoru kaldırırken aynı şekilde gaz verse sıkıntı.Bunlar tabi ki ufak tefek örnekler daha büyüklerine hiç girmedim. Bana kalırsa arkadaşın tecrübesi iyi fakat altında ki motora alışma süresi biraz zaman alacaktır. Tabi birde anlık motorun aksiyonlarına vereceği refleksler.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Memleket enteresan.. Ticari araçla gazlayıp viraja binek otoymuş gibi girip çıkamayan ve buna şaşıran yurdum insanı var.. Herkes muhteşem sürücü o yüzden memleket kaza rekortmeni..

0-100 ü 3sn olan bir taşıtın normal olduğunu ve bu motosikleti rahatlıkla kontrol edebileceğini söylemek akla aykırı birşey...

Avrupalı bu motoru kullanma iznini sicili tertemiz yıllara dayanan deneyim ve min. 25 yaşa müsade veriyor.. Kaldıki Avrupada trafik kurallarına seve seve uymak zorundasın.. Bu konu ciddi bir meseledir. İnsan hayatı ile ilgilidir..
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
Belli bir tecrübeden sonra büyük CC ye geçmekte bir sıkıntı olmadığını söylüyorum. Sıfırdan büyük CC ile başlanır sorunda olmaz gibi algılanıp tepki verilmiş öyle birşey yok
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst