MV AGUSTA NAKED LARI İLE İLGİSİ BİLGİSİ OLAN ??

AAB

Katılım
26 Mar 2019
Mesajlar
28
Reis merak ettiğim Türkiye'de nasıl saat başına işçilik ödenmiyor?Bi yetkili servise git saniyenin bile parasını alıyorlar.Özel servisler rastgele bi işçilik belirler ama yetkili servis olup saatlik işçilik yazmayan duymadım.

Ayrıca hocam Japon'ların Avrupa'lılara göre daha uzun ömürlü olduğu dünyaca kabul görmüş bir gerçekken niye bu kadar agresif şekilde yaklaşıyorsun anlamadım.

Sayın RoofRoof, bu ay yaptırdığım bakımların hem Japon hem İtalyan ilk elden yetkili servis faturalarına baktığım zaman, her ikisinde de servis işçilik ücreti = ... şeklide yazıyor. Burada ne parantez içerisinde ne de herhangi bir yerinde "saatlik" diye bir kavram belirtilmemiş ve meblağlar neredeyse aynı. Bugüne kadar da hiçbir yetkili servis faturasında "saatlik" ibaresine de rastlamadım.

Bakın baştan beri anlatmaya çalıştığım hadise Japon ve Avrupa karşılaştırılmalarında, Avrupa motorlara olan önyargının yersiz olduğunu belirtmekti. Ara ara yapılan yorumlar ve cevaplar maalesef konuyu dayanıklılığa, çok farklı yerlere kadar getirdi. Halbuki anlatmak istediğim hem Japon hemde Avrupa motosiklet kullanan biri olarak bu durumun farksız olduğunu, bir Avrupa motosikletin en az Japon kadar dayanıklı olduğunu aktarmaktan ibaret. Bunuda birebir yaşadığım tecrübeleri özetleyerek aktarmaya çalıştım.

Daha geçtiğimiz ay aynı Japon motosiklet kullandığımız arkadaşım ile Nissin balataların ne kadar dayanıksız olduğundan bahsedip, keşke stock olarak Brembo kullansalar diye bir sohbet gerçekleştirdik. Bunun sebebi de ikimizde birebir kullanıcı olarak dayanıklılığından ve ömründen şikayetçi olduğumuz ile ilgili. Bu örnekleri daha da çoğaltabilirim. Ancak asıl mesela bu dayanıklılık mevzusunun bir ön yargıdan ibaret olduğu. Zaten son 6-7 senedir de etrafımızda daha çok Avrupa motosiklet görmemizin sebebide bu, ve daha da çok göreceğiz.

Yoksa Japon mu Avrupa mı sohbetleri sabaha kadar bitmez. Konunun en başına baktığınızda arkadışımız 3 tane şey sormuş arıza durumu, parça, bulunabilirlik. Bende kullanıcı olarak, içi dolu bir şekilde, istisnalara mahal vermeden ve en önemlisi uzun bir süredir hem Japon hemde Avrupa simultane kullanıcısı olarak tecrübelerimi paylaştım. Arkadaşımıza da korkmayın, öcü değil bunlar, taş gibi makinaları özetlemek istedim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,019
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Paralel evrenler sözkonusu burada... İş karışık, bildiğin gibi değil RoofRoof :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

Yanlış hatırlamıyorsam her iki fatura da 800-900TL arasıydı. Desmo bakımlıları kaç para acaba Ducati'lerin?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çünkü arabalarda kullanılan egzantrik/triger zincirle ile triger kayışları genel ismiyle aynı olsalar dahi motosiklet teknolojilerinde farklılaşırlar gerek yapısal, gerek işlevsel, buda benzer kılar durumu, ta kendisi yapmaz!
Yazmama kararınızı kutluyorum. Çünkü "cam belt" ile triger kayışı arasında işlevsel bir fark bulmanız mümkün değil, çünkü aynı işi yapıyorlar.

Anlamadığım, Ducati servislerinde mi okuyorlar insanlara bu hikayeleri? Zannetmiyorum. Belki de servise 5000TL bayıldıktan sonra "çok çok özel şeyler yapılmış olmalı" hayaliyle kendi kendilerine uyduruyorlar... Kim bilir?

Tavsiyem bir motor nasıl çalışır, desmodromik subabın tipik subaplardan farkı nedir, timing belt ne işe yarar, öğrenin. Motosikletlerin uluslararası forumları herkese açık, subap bakımını kendisi yapanlar illa ki vardır, belki fotoğraflarla anlatmış olanlar, ya da video yapmış olanlar bile vardır. Okuyun, öğrenin, bilgi her yerde.

Sonra Wankelin subaplari tadında Japondan farksiz Avrupa motosikletler okuyoruz... Neymiş "Kullanıyorum ikisi de aynı". E ben de kullanıyorum, 1 sene sonra pistonu silindiri elime aldım, n'olacak şimdi? Anekdotla bilgiye ulaşılmaz ki. Forumları açıp bakın, kaç kişi ne sorun yaşamış belli.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
205
Sayın RoofRoof, bu ay yaptırdığım bakımların hem Japon hem İtalyan ilk elden yetkili servis faturalarına baktığım zaman, her ikisinde de servis işçilik ücreti = ... şeklide yazıyor. Burada ne parantez içerisinde ne de herhangi bir yerinde "saatlik" diye bir kavram belirtilmemiş ve meblağlar neredeyse aynı. Bugüne kadar da hiçbir yetkili servis faturasında "saatlik" ibaresine de rastlamadım.

Bakın baştan beri anlatmaya çalıştığım hadise Japon ve Avrupa karşılaştırılmalarında, Avrupa motorlara olan önyargının yersiz olduğunu belirtmekti. Ara ara yapılan yorumlar ve cevaplar maalesef konuyu dayanıklılığa, çok farklı yerlere kadar getirdi. Halbuki anlatmak istediğim hem Japon hemde Avrupa motosiklet kullanan biri olarak bu durumun farksız olduğunu, bir Avrupa motosikletin en az Japon kadar dayanıklı olduğunu aktarmaktan ibaret. Bunuda birebir yaşadığım tecrübeleri özetleyerek aktarmaya çalıştım.

Daha geçtiğimiz ay aynı Japon motosiklet kullandığımız arkadaşım ile Nissin balataların ne kadar dayanıksız olduğundan bahsedip, keşke stock olarak Brembo kullansalar diye bir sohbet gerçekleştirdik. Bunun sebebi de ikimizde birebir kullanıcı olarak dayanıklılığından ve ömründen şikayetçi olduğumuz ile ilgili. Bu örnekleri daha da çoğaltabilirim. Ancak asıl mesela bu dayanıklılık mevzusunun bir ön yargıdan ibaret olduğu. Zaten son 6-7 senedir de etrafımızda daha çok Avrupa motosiklet görmemizin sebebide bu, ve daha da çok göreceğiz.

Yoksa Japon mu Avrupa mı sohbetleri sabaha kadar bitmez. Konunun en başına baktığınızda arkadışımız 3 tane şey sormuş arıza durumu, parça, bulunabilirlik. Bende kullanıcı olarak, içi dolu bir şekilde, istisnalara mahal vermeden ve en önemlisi uzun bir süredir hem Japon hemde Avrupa simultane kullanıcısı olarak tecrübelerimi paylaştım. Arkadaşımıza da korkmayın, öcü değil bunlar, taş gibi makinaları özetlemek istedim.

Arkadaşımızın CBR650F Honda EFE'ye götürdük 3s28dk lık kısmı fatura edilmiş vaziyetteydi. Ayrıca Koluman,Toyota,Doğuş Oto,Borusan'a şirket araçlarımızın hepsini ben servise götürdüm hepsinde de tek tek dakikasına kadar işçilik alıyorlar.
 
Katılım
15 May 2014
Mesajlar
333
Tel jantlı dragster800rr fena olmazdı, hazır ilana düşmüşken :)

Tecrübe eden arkadaşlar parça/servis algısının yanlış olduğunu belirttiğine göre ikinci el piyasası kabul edildiğinde gönül rahatlığı ile alınabilir. Ben kabul ettiğim vakit sdr1290, tuano veya drg800rr için kolları sıvayacağım.
 

AAB

Katılım
26 Mar 2019
Mesajlar
28
Tel jantlı dragster800rr fena olmazdı, hazır ilana düşmüşken :)

Tecrübe eden arkadaşlar parça/servis algısının yanlış olduğunu belirttiğine göre ikinci el piyasası kabul edildiğinde gönül rahatlığı ile alınabilir. Ben kabul ettiğim vakit sdr1290, tuano veya drg800rr için kolları sıvayacağım.

Sayın wetehan, bahse konu Dragster'ı bende gördüm, keşke imkanlar şuanda el verseydi demeden edemedim:) Vaktiniz olursa hazır showroom'dayken beraber gidip görelim derim.
 
Katılım
15 May 2014
Mesajlar
333
Bodrum'dayım gelemem, iyi ki de gelemem :) Bir önce ki düz jantlı modelini canlı gördüğümde bile çok beğenmiştim. Yeni 212 lik B4 de mayısta teslimata başlıyor ancak bu kardeşi daha estetik.
Drg800rr alıp hemen teker çamurluğunu söküp 200 lik lastiği özgürlüğe kavuşturup, yolcu ayak iptali ve mono kapak ile sezona hazırım :)
 
Katılım
27 Eyl 2013
Mesajlar
7
herkese merhaba bu söyleşiye güncel bir yorum eklemek istedim.
2023 model brutale 800r ım var.
öncelikle bu motor kötü yoruma kapalı bir motordur neden mi
amortisör sistemi en base modelinde bile bmw s1000rr amortisör kitiyle aynı
quick shifter
hızsabitleme
tcs abs vs.. gibi bir dünya donanımı var.
3 silindir ama sesi inanılmaz iyi yoshimura egzoslu racing gibi diyebilirim ses biraz ferrariyi andırıyor yırtıcı bi sesi var.
112 hp gücü var 3.7 sn 0-100 km hızı. bu racinglerde max 3.4 lerde yani motor cok seri aynı zamanda kullanılan fren komple brembo diskler dev gibi zank diye durduruyor motoru.
tasarım olarak zaten konusulacak bir durumu yok asırı güzel her noktası sizi emin olun cezbeder. lan burayıda neden böyle yapmıslar diyemezsiniz.
sunuda belirteyim daha önce son model 636 kawasakim 600rr husaberg 650 supermoto ktm 690 sm gibi motorlarım oldu hep hırcın makineler kullandım. naked hayatta almam dedim halada öyle diyorum ama bu motoru naked statüsünde tutamıyorum.
kullanıcı harici kimsenin lafına aldırmayın. kullanılan hersey en üst segment bu yüzden bir sorunda tabiki parca maliyeti pahalı .
üzerinde dandik bir parca bulamayacagınız bir motor.
manetleri vs tuning parcaları inanılmaz kaliteli ve pahalıdır.
ben kawasakime rizoma manet almıstım onu güzel sanırdım mv ye aldıgım orjinal tuning manetler yemin ederim cekicle vur bişey olmaz taş gibi ve tok.
amma övdün diyeceksiniz ama övgüyü hak ediyor binmeden kullanmadan sahip olmadan anlayamazsınız.
bu motorlardan korkmayın japon nakedlarlada kıyaslamayın farklı bir statüdeler.
mv motorları tamamen el yapımıdır ferrari blogunu üretir f3 le aynı blogu kullanır, vidasına kadar italyandır.
bunu dibine kadarda hissettirir.
bindiginiz zaman kendinizi özel hissetmeme şansınız yok...

servisle ilgili bir sorunu yok fakat önceden bi randevu tribi var.
parca sorunu her motorda var bunda da keza öyle ama bulunmayacak yapılmayacak birsey yok.

saygılar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst