Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
TEknik olarak ne getirir ne götürür acaba?

1200 lira götürür. Fazladan bi 5 beygir civarı getirir. O da arka dişliyi rahatlıkla 42T yapma imkanı sunar. Top speed 140 dan 150-155 lere çıkar.

Yanında büyük ihtimalle ecu ve enjeksiyon ile ilgili sorunlar da getirir. Malzemenin kalitesine bağlı olarak, yeni gömlekte yeni silindirin tam oturmaması ile yağ yakma, Kenarların düzgün olmaması sebebiyle terletme yağ kaçırma, Krankın gücü yetmezse veya açısı tutmazsa kol çıkarma gibi sorunlar da getirebilir.

Açıkçası 125 lik bir cg motorunu 200 lira verip 200 lük motora dönüştürmek evet mantıklı.

Hepi topu masraf etsen en babasından 500 liran yanar. Ama bunun gibi tuzlu bi motora 50cc eklemek (devşirmek) için riske girmeye değmez.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
1200 lira götürür. Fazladan bi 5 beygir civarı getirir. O da arka dişliyi rahatlıkla 42T yapma imkanı sunar. Top speed 140 dan 150-155 lere çıkar.

Yanında büyük ihtimalle ecu ve enjeksiyon ile ilgili sorunlar da getirir. Malzemenin kalitesine bağlı olarak, yeni gömlekte yeni silindirin tam oturmaması ile yağ yakma, Kenarların düzgün olmaması sebebiyle terletme yağ kaçırma, Krankın gücü yetmezse veya açısı tutmazsa kol çıkarma gibi sorunlar da getirebilir.

Açıkçası 125 lik bir cg motorunu 200 lira verip 200 lük motora dönüştürmek evet mantıklı.

Hepi topu masraf etsen en babasından 500 liran yanar. Ama bunun gibi tuzlu bi motora 50cc eklemek (devşirmek) için riske girmeye değmez.

Kazım bey o zaman maceraya gerek yok..
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Çarşamba günü motoru, tavsiye üzerine bir ustaya bıraktım. Tabi taa cumartesiden randevu alarak. Normalde çinlilere bakmam dedi, rica-minnet okey aldık.
Satışta olduğu halde, bu şekilde satmak içimden gelmedi, veya vazgeçersem kafam rahat bineyim diye. Bahsetmiştim, üst kapaktan hafif bir kaçak vardı. Usta şöyle birşey dedi; Bu motorlar vibrasyonlu aletler, sen ne kadar conta değişirsen değiş, özellikle motoru üstten şasiye bağlayan kulaktan motor titreşim alıp o üst kapağı gene oynatacak. Yerinde olsam üst kulağı bağlamam.
Tabi ben bu riske giremedim, sen bağlantıyı yap, ama yapabiliyorsan tüm motor kulaklarına birer sert plastik takoz iliştir dedim, olmaz dedi ama yarın belki bir sürpriz yapar. Bu arada tam o gün farkettim, sağdaki yağ filtre kaaklarından da sızıntı var. Acaba yağı mı fazla koydum, ya da tam sıkmadım. oralara da ekstra birer conta koymak var aklımda ama nasıl yaparım bilemedim.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Kaç liraya yapacak kulbutor kapagini?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------

Bildigim kadariyla o kapaklarin kendi contaları var. Fazla zorlamadan biraz daha sıkmayı deneyin bence. Uydurma conta sorun yaratabilir cunku
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Kaç liraya yapacak kulbutor kapagini?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:18 ----------

Bildigim kadariyla o kapaklarin kendi contaları var. Fazla zorlamadan biraz daha sıkmayı deneyin bence. Uydurma conta sorun yaratabilir cunku

Conta değişimi, vites kolunun keçesinin değişimi ve gidondaki (mesnetten kaynaklı) hafif bir ayarsızlığın giderilmesi için toplam 400 TL istedi. Ben bu işi herkese yaptırmak istemedim, belki daha ucuza yapacak bir yerler bulunurdu, ama içim rahat etmezdi.
Her zamanki gibi sıktım aslında, daha önce olmamıştı, sürekli kontrol ediyordum. Bir de, bu büyük filtrenin kapağının ortasında ben bazı resim ve videolarda bir yay görüyorum, benimkinde yok. Zaten en son servise bakım için götürüp daha sonraki yağ bakımını kendim yaptığımda, yağ tahliye tapasının olması gereken bakır pulun olmadığını, büyük yağ filtresinin ters takıldığını (kapalı kısmı içeri takılmış) görünce servise gitmeyi bıraktım. Alt tapaya teflon bant sardım, oradan herhangi bir kaçak yok. Acaba yağı da bir miktar fazla koymuş olabilir miyim?
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
400 normal bir fiyat. Aşağı yukarı o kadar istiyorlar zaten.

Geçmiş olsun dostum. Bunlarda kronik galiba külbütör kapağının contadan kaçırması. Zaten biliyorsun en son ben maktama ile birlikte açmıştım benim külbütör kapağını ve sürülen fabrikasyon conta soğan zarından biraz halliceydi. Kaçırması gayet normal yani. Usta şimdi onu güzelce sıvı contayla kapatırsa mümkün değil bir daha kaçırmaz Allahın izniyle. Hatta açmışken o kadar güzelce bir de subap ayarı yapsın. 0,06 - 0,09 yaparsa daha güzel oluyor. 0,06 -0,08 egzozu biraz kasıyor. Işıl ışıl binersin

Sen bakma külbütör kapağını şaseye bağlamayalım yine kaçırır dediğine. Kaçırsın kardeşim yine kaçırsın 400 lira canından kıymetli değil. Telafisi var ama onu oraya bağladılarsa mutlaka bi sebebi var. Allah korusun başka şeylerin telafisi yok.

Tekerin düz bassın, tekrar geçmiş olsun.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
400 normal bir fiyat. Aşağı yukarı o kadar istiyorlar zaten.

Geçmiş olsun dostum. Bunlarda kronik galiba külbütör kapağının contadan kaçırması. Zaten biliyorsun en son ben maktama ile birlikte açmıştım benim külbütör kapağını ve sürülen fabrikasyon conta soğan zarından biraz halliceydi. Kaçırması gayet normal yani. Usta şimdi onu güzelce sıvı contayla kapatırsa mümkün değil bir daha kaçırmaz Allahın izniyle. Hatta açmışken o kadar güzelce bir de subap ayarı yapsın. 0,06 - 0,09 yaparsa daha güzel oluyor. 0,06 -0,08 egzozu biraz kasıyor. Işıl ışıl binersin

Sen bakma külbütör kapağını şaseye bağlamayalım yine kaçırır dediğine. Kaçırsın kardeşim yine kaçırsın 400 lira canından kıymetli değil. Telafisi var ama onu oraya bağladılarsa mutlaka bi sebebi var. Allah korusun başka şeylerin telafisi yok.

Tekerin düz bassın, tekrar geçmiş olsun.

Motoru bırakırken notlar bıraktım,işte sende de olduğu gibi, soğutma sisteminin havası alınsın, sübap değerlerine bakılsın v.s. 0,06-0,09 yazmıştım not olarak. Usta kağıdı gördü, sen bu değerleri nereden aldın dedi. Kendi üreticisinin tavsiyesi dedim, yazın bu sübap aralığı ile bu motor ne yapar biliyor musun dedi, ses etmedim. Zaten benim motorda o konu ile alakalı bir sıkıntım yoktu, stop olayı falan yaşamadım, yakıtı da normaldi. Hani kontrol etsin diye yazmıştım.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
naparmış yazın ? yazın ayrı kışın ayrı mı ayarlayacaz subapları ? Bu arada radyatörün koruma kapaklarını çıkarmayı düşünüyorum. Rüzgarı yeterince alamıyor bu kapakların yüzünden radyatör. 2018 modellerde düzeltmişler o sorunu, ızgara gibi bişey takmışlar.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Kıymetli arkadaşlar 28 mart perşembe 20 dakikalık bir operasyonla bizim kataraktı temizlediler. Hastanede bir saat istirahatten sonra eve postaladılar .
Doktorun söylediğine göre ameliyat çok başarılı geçmiş . Bir gün sonra atladım evoya doğru kontrole. Hastaneyle ev arası 18 km . Şükürler olsun ki hiç
problemsiz bir sürüş oldu. Doktor her şeyin iyi gittiğini tekrarladı. Bir hafta sonraya ikinci kontrol için çağırdı. Bu gün hanımla birlikte otobüsle
döndük Bursa'ya . Yarın yurttaşlık görevimizi tamamladıktan sonra tekrar salı günü İst. Mekik dokumaya devam . Beni arayan , aramayan bütün arkadaşlarıma teşekkürlerimi arz ediyorum.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Kıymetli arkadaşlar 28 mart perşembe 20 dakikalık bir operasyonla bizim kataraktı temizlediler. Hastanede bir saat istirahatten sonra eve postaladılar .
Doktorun söylediğine göre ameliyat çok başarılı geçmiş . Bir gün sonra atladım evoya doğru kontrole. Hastaneyle ev arası 18 km . Şükürler olsun ki hiç
problemsiz bir sürüş oldu. Doktor her şeyin iyi gittiğini tekrarladı. Bir hafta sonraya ikinci kontrol için çağırdı. Bu gün hanımla birlikte otobüsle
döndük Bursa'ya . Yarın yurttaşlık görevimizi tamamladıktan sonra tekrar salı günü İst. Mekik dokumaya devam . Beni arayan , aramayan bütün arkadaşlarıma teşekkürlerimi arz ediyorum.

Geçmiş olsun gözün aydın.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Ali hocam çok geçmiş olsun. Rabbim tam bir şifa versin inşallah. Ama evo'na birazcık ara ver. Allah korusun, tam iyileşmeden bir sıkıntı çıkarsa acısını sen çekersin maalesef. Tedbirli ol, bir şey olmaz deme. Selamlar.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Kıymetli arkadaşlar 28 mart perşembe 20 dakikalık bir operasyonla bizim kataraktı temizlediler. Hastanede bir saat istirahatten sonra eve postaladılar .
Doktorun söylediğine göre ameliyat çok başarılı geçmiş . Bir gün sonra atladım evoya doğru kontrole. Hastaneyle ev arası 18 km . Şükürler olsun ki hiç
problemsiz bir sürüş oldu. Doktor her şeyin iyi gittiğini tekrarladı. Bir hafta sonraya ikinci kontrol için çağırdı. Bu gün hanımla birlikte otobüsle
döndük Bursa'ya . Yarın yurttaşlık görevimizi tamamladıktan sonra tekrar salı günü İst. Mekik dokumaya devam . Beni arayan , aramayan bütün arkadaşlarıma teşekkürlerimi arz ediyorum.

Abi geçmiş olsun. En azından gözlüğünü değiştir öyle bin motora. Böyle göz çukurunu tam kapatanlardan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------

naparmış yazın ? yazın ayrı kışın ayrı mı ayarlayacaz subapları ? Bu arada radyatörün koruma kapaklarını çıkarmayı düşünüyorum. Rüzgarı yeterince alamıyor bu kapakların yüzünden radyatör. 2018 modellerde düzeltmişler o sorunu, ızgara gibi bişey takmışlar.

Usta çok yoğundu, tam konuşamadık. Sadece bir motor hakkında görüşünü istedim o kadar. Test et, sorun çıkarsa gel bakalım dedi. 100 km kadar bindim, herhangi bir kaçak yok. Vites kolunun keçesi de değişti, şimdilik o da sıkıntısız. Sadece kol biraz yukarıda kalmış, onu da ben evde kendim 3 dk da hallettim, şu an vites geçişleri şıkır-şıkır. Durduktan sonra bile kolaylıkla boşa alabiliyorum.

Orjinal radyatör korumaları gerçekten çok kötü. Hadi Ankara gibi bir yerde idare edebilir de, Antalya da falan motora tam bir işkence. Ben söktüm, orta kısımlardaki plastikleri kestim, temizledim, bir çerçeve kaldı. Şu ofislerde kullanılan ızgaralı eski bir çöp kovasını kestim, orjinal korumanın çerçevesine bağladım öyle taktım. İnan yazın hissedilir derecede farketti hararet olayı. Hatta bacağa vuran ısıya bile.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Abi geçmiş olsun. En azından gözlüğünü değiştir öyle bin motora. Böyle göz çukurunu tam kapatanlardan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------



Usta çok yoğundu, tam konuşamadık. Sadece bir motor hakkında görüşünü istedim o kadar. Test et, sorun çıkarsa gel bakalım dedi. 100 km kadar bindim, herhangi bir kaçak yok. Vites kolunun keçesi de değişti, şimdilik o da sıkıntısız. Sadece kol biraz yukarıda kalmış, onu da ben evde kendim 3 dk da hallettim, şu an vites geçişleri şıkır-şıkır. Durduktan sonra bile kolaylıkla boşa alabiliyorum.

Orjinal radyatör korumaları gerçekten çok kötü. Hadi Ankara gibi bir yerde idare edebilir de, Antalya da falan motora tam bir işkence. Ben söktüm, orta kısımlardaki plastikleri kestim, temizledim, bir çerçeve kaldı. Şu ofislerde kullanılan ızgaralı eski bir çöp kovasını kestim, orjinal korumanın çerçevesine bağladım öyle taktım. İnan yazın hissedilir derecede farketti hararet olayı. Hatta bacağa vuran ısıya bile.

Valla iyi fikir ben de sökecemde neyle kapatırım diye düşünüyordum çok mantıklı olmuş çerçeveyi kullanmak.
 

odo

Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
187
Arakadaşlar 2015 model evo sahibiyim ve konjektör bulamıyorum. Konjektörüm rölantide 14 14.1 volta kadar sisteme eakım sağlıyor. Devir çevirmeye başlayınca 12,4 12,8 volta kadar akımı kesiyor. Akünün şarj olması sekteye uğradığı gibi motorun diğer bileşenleri için uygun akımın manuelde 13.8 14.5 volt olduğundan sıkıntı olacağını düşünüyorum. Başka konjektör uyduran var mı? 2016 nın kablosunu soyup uydurmak istedim sargının farklı olduğunu söylediler. Ne yapmak gerekir arkadaşlar tafsiyelerinizi bekliyorum
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Çınar gözlükçü zaten arkadaşım. Yine de her defasında tekrar hatırlatıyorum motosiklet kullandığımı. Özellikle en iri camlı olan modelleri tercih ediyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:47 ----------

Çınar gözlükçü zaten arkadaşım. Yine de her defasında tekrar hatırlatıyorum motosiklet kullandığımı. Özellikle en iri camlı olan modelleri tercih ediyorum.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Arakadaşlar 2015 model evo sahibiyim ve konjektör bulamıyorum. Konjektörüm rölantide 14 14.1 volta kadar sisteme eakım sağlıyor. Devir çevirmeye başlayınca 12,4 12,8 volta kadar akımı kesiyor. Akünün şarj olması sekteye uğradığı gibi motorun diğer bileşenleri için uygun akımın manuelde 13.8 14.5 volt olduğundan sıkıntı olacağını düşünüyorum. Başka konjektör uyduran var mı? 2016 nın kablosunu soyup uydurmak istedim sargının farklı olduğunu söylediler. Ne yapmak gerekir arkadaşlar tafsiyelerinizi bekliyorum

Hocam geçmiş olsun. Şarj konusunda sıkıntınız var evet. Bir servisten sipariş edin parçayı olmadı. Ben de biraz araştırdım bulamadım.
 

odo

Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
187
Fabrika da yok ne yazık ki. Ali abi ile görüştüm 2016 modelinkini uydurmaya çalışacağız.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Fabrika da yok ne yazık ki. Ali abi ile görüştüm 2016 modelinkini uydurmaya çalışacağız.

Elektrik kısmından pek anlamadığım için bişey diyemiyorum. Merak ettiğim şu;2015 ile 2016 arasında ki fark ne? Eğer sadece soket ve kablolar ise bu iş kolay.
 

odo

Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
187
Soket farklı kablo sayısı farklı. Motorun içinde dönen sargı(statör) farklı. Statörün ürettiği akım aynıysa bir problem yaşamadan konjektörü uydurabiliriz.Enjeksiyon sistemi olmasa her türlü uydurulabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst