Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Emin olamadım ama 6202 idi sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------



Elinize sağlık hocam. Fren diskiniz çukurlaşmış mıydı hocam yoksa fren performansından mı memnun değildiniz?

Teşekkür ederim abicim .

Aslında benden önceki sahibi çok küçük de olsa fren diskinde iz olmasına sebep olmuş. Değiştirilmesi gerekmeyen bir şeydi. Ben ön fren balataları bitince daha kaliteli olur diye japon malı bir balata takmaya karar verdim. Ancak onun da üstte kaliperin içindeki yaya basan tırnakları yoktu. Bu nedenle yayda ses olmasına sebep oluyordu. Hem disk hem balata canımı sıkınca ikisini birden keyfi olarak değiştirmeye karar verdim. Yoksa bildiğim kadarıyla disk kalınlığı 3 mm nin altına düşmeden disk değiştirmek gereksiz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

Abilerim bir soru sormam lazım.

Bir kaç gündür arıza lambam bazen yanıp bazen sönüyor. Arıza kodu tarattığımda 0563 (Yüksek efi voltajı ) hatası alıyorum. Şöyle ki motoru ilk çalıştırdıktan bir kaç dakika sonra lamba yanıyor. Seyir halindeyken de yanıyor. Ama ışıklara geldiğimde motoru boşa alıp rölantide beklerken 10 saniye sonra falan sönüyor. Ayrıca düşük devir ilerlerken de sönüyor. Sonra tekrar gazlamaya karar verdiğimde yine yanmaya başlıyor. Büyük ihtimalle konjektörün üzerine atıyorum bu hatayı ama herhangi bir soketin gevşek bağlantısı veya radyatöre su doldururken motor bloğuna bol kepçe sıçrattığım antifrizin soketlerde yaptığı iletişim bozukluğu mu bilemedim. Daha önce başına gelen varsa beri gelsin. Tekeriniz düz bassın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:03 ----------

[url]https://i.hizliresim.com/36MYlO.jpg[/url]

Bizim motorların orta ayak derdine çare olabilecek bir tasarım mı acaba?

Mithat abeeeey

Bizim motorların orta sehpa sorunu yok ki.

Eğer orta sehpa ile dolaşmak istemiyorsanız, (Dağ bayır geziyorum orta sehpa taşa kuşa çarpmasın derseniz) Mondialin motoru aldığınızda hediye ettiği iki parçadan oluşan takmalı çıkmalı orta sehpası var. (Tornada ortasını deldirip, iki parçayı birbirine kaynattıktan sonra, hırdavatçıdan bi saplama alarak motorun orta sehpa bağlantı bölümüne bağlayıp, bir yay parçasıyla motora sabitleyebilirsiniz)

Eğer derseniz ki benim elimde ondan yok. Ben motoru ikinci el aldım. İlk sahibi de vermedi. O zaman hazır bu motorlar için satılan orta sehpalar var.

Mesela en ulaşılabiliri Kalyoncu Motorda var.

ahan da link

https://www.kalyoncumotor.com/urun/mondial-rx3i-evo-orta-sehpa?gclid=Cj0KCQiA5NPjBRDDARIsAM9X1GLSRkzsWJiSBRXCXChe_DSUYj67sjYgbsJbeOggdg6jWuTjQpemLWgaAq5YEALw_wcB

Tabii piyasayı araştırırsanız (facebook grupları vs. vs.) Çok daha ucuzunu bulabileceğinizden eminim.

Saygılar efemm.
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Ölçmen gerek hem regülatörü hemde statörü not olarak sunuda söyleyeyim akü standart üstünde gelen akü ise o biraz sıkıntılı onunda ölçmen gerek. Boşta bir olcuceksin çalıştırın ama otomatik jiglede bir olcuceksin sonra 5000 deviri çevirip bir olcuceksin dalgalanma varsa akü selam veriyorsun. Eğer statörü ise onu anlamak da basit.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Ölçmen gerek hem regülatörü hemde statörü not olarak sunuda söyleyeyim akü standart üstünde gelen akü ise o biraz sıkıntılı onunda ölçmen gerek. Boşta bir olcuceksin çalıştırın ama otomatik jiglede bir olcuceksin sonra 5000 deviri çevirip bir olcuceksin dalgalanma varsa akü selam veriyorsun. Eğer statörü ise onu anlamak da basit.

Evet ölçmek gerekecek. Bi vakit bulursam ilk fırsatta ölçtürecem.

Ama şu da var. Yüksek voltaj hatası verdiğine göre Alternatör yeteri kadar akımı üretiyor demek ki. Ama tahminen regülatör bu akımı dengeleyebilmekte sıkıntı çekiyor. Bizim regülatör 141 lira kalyoncuda. Kargosu ile 150 yapar. Muadili var mıdır bunun acep ?
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Evet ölçmek gerekecek. Bi vakit bulursam ilk fırsatta ölçtürecem.

Ama şu da var. Yüksek voltaj hatası verdiğine göre Alternatör yeteri kadar akımı üretiyor demek ki. Ama tahminen regülatör bu akımı dengeleyebilmekte sıkıntı çekiyor. Bizim regülatör 141 lira kalyoncuda. Kargosu ile 150 yapar. Muadili var mıdır bunun acep ?

önce bir ölç regülatör sağlam olabilir neden dersen mondial regülatör ve statör konusunda oldukça başarılı çok nadir arıza yapar.
Ama aynı konu akü için geçerli değil standart akülerin neredeyse %80 gibi sağlıklı çalışmıyor şöyle anlatayım motosikleti aldıktan 2 ay sonra akü arıza yaptı şarj tutmamaya başladı sağlamcı olduğumdan hemen vlm marka akü aldım 3 sene onu kullandım sonra arıza yaptı uğur abi zamanında tavsiye etmişti bizden bir arkadaşda kullanmıştı orbus 12v 14ah bir elektrikli bisiklet aküsü alıp taktım hem hesaplı hemde daha güçlü.
4 aydır da onu kullanıyorum.
ölçmeyi aşşağıda link vericem izleyerek anlayabilirsin araç farklı ama mantık aynı.

 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Evet ölçmek gerekecek. Bi vakit bulursam ilk fırsatta ölçtürecem.

Ama şu da var. Yüksek voltaj hatası verdiğine göre Alternatör yeteri kadar akımı üretiyor demek ki. Ama tahminen regülatör bu akımı dengeleyebilmekte sıkıntı çekiyor. Bizim regülatör 141 lira kalyoncuda. Kargosu ile 150 yapar. Muadili var mıdır bunun acep ?

Hocam geçmiş olsun. Konjektörünüz akü şarjı tamamlandıktan sonra şarjı kesmesi ve voltajı 14v dc civarlarında tutması gerekirken tutamıyor. Bu da arıza lambası yakmasına neden olmuş. Konjektör değiştirince probleminiz çözülecektir.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Hocam geçmiş olsun. Konjektörünüz akü şarjı tamamlandıktan sonra şarjı kesmesi ve voltajı 14v dc civarlarında tutması gerekirken tutamıyor. Bu da arıza lambası yakmasına neden olmuş. Konjektör değiştirince probleminiz çözülecektir.

Desene abicim gitti yine 150 kaime :) Canımız sağolsun. Zaten satılık ilanını çıkardım motorun. Onu da değiştirir ışıl ışıl satarım yeni sahibine. Tekeriniz düz bassın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

Aslında motosikleti aldığımdan beri belirtileri vardı. Işıklarda titreme, led ampulleri sürekli patlatma, pırpır edip bozulmasına sebep olma gibi belli başlı belirtiler motosikleti aldığımdan beri vardı da, 2015 üstü modellerde motoru çalıştırır çalıştırmaz farlar yandığından (far kapama düğmesi olmadığından) ilk gelen elektirik fazla geliyordur ondandır diye düşünmüştüm. Demek ki regülatör 6 aydır zaten ışık yakmasada sinyal veriyormuş. Neyse hemen ölçtüreyim de yüksek voltaj başka bir yeri bozmadan yenisini alayım. Regülatörün 2015-16 sı yok demi hepsi aynı ?
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
Desene abicim gitti yine 150 kaime :) Canımız sağolsun. Zaten satılık ilanını çıkardım motorun. Onu da değiştirir ışıl ışıl satarım yeni sahibine. Tekeriniz düz bassın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

Aslında motosikleti aldığımdan beri belirtileri vardı. Işıklarda titreme, led ampulleri sürekli patlatma, pırpır edip bozulmasına sebep olma gibi belli başlı belirtiler motosikleti aldığımdan beri vardı da, 2015 üstü modellerde motoru çalıştırır çalıştırmaz farlar yandığından (far kapama düğmesi olmadığından) ilk gelen elektirik fazla geliyordur ondandır diye düşünmüştüm. Demek ki regülatör 6 aydır zaten ışık yakmasada sinyal veriyormuş. Neyse hemen ölçtüreyim de yüksek voltaj başka bir yeri bozmadan yenisini alayım. Regülatörün 2015-16 sı yok demi hepsi aynı ?

paran çok galiba önce ölç. nokta
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
53
Forumda daha önce bu sorun ile karşılaştığımı belirtmiştim.

Sorun tanımında belirttiğiniz gibi ara sıra 0563 arıza kodunu yakıyordu. Hatta ben 0562 de gördüm. tesadüf eseri benim akü ölünce akü değişimi neticesinde bu sorundan kurtuldum.

O zaman ki tahminimiz, aküde yeterli akım olmadığı için alternatör fazla elektrik üretiyor. akım düzenleyici de işini yapmakta yetersiz kalıyor. Burada sorun akım düzenleyici de olabilir. ancak akü değişimi ile sorun çözülünce regulator değişmeye ihtiyaç duymadım.

akü arayışınız olursa da aklınızda olsun. orbus 6DZM14 12v 14a
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Bursa'da benim bir arkadaşım da ABS olmayan motosikletin daha kısa mesafede duracağını iddia ediyordu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------

Zaten enjeksiyon gibi yeni teknoloji ürünler de gereksiz para tuzağı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------

Bursa gibi motosiklet teknolojisi olarak İstanbul'dan hemen sonra gelen bir şehirde Honda nx4 ün karbüratörden benzin akıtmasını engelleyecek bir usta
bulamadım. Bütün dünya karbüratörden vaz geçmiş . Enjektörlü sisteme geçmiş. Biz kara düzene methiyeler düzüyoruz.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Cümleten hayırlı cumalar abilerim.

Dün regülatörü ölçtürdüm. Akü üzerinden ölçtük. Motor çalışmazken sistemdeki voltaj 12,50 civarı. Motoru çalıştırınca voltmetre redline yaptı :) 16 -17 voltlara kadar çıktı. Zaten voltmetrenin sonu da oraydı. Bu arada yüksek voltaj hatasından hariç oksijen sensörü de 0132 hatası veriyor. Sanırım bu yüksek voltajdan kaynaklı bir şey. Regülatörü değiştirince düzeleceğini umut ediyorum.
Tekeriniz düz bassın
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Cümleten günaydın abilerim,

Dün itibarı ile konjektörüm geldi, değişimini yaptım, resetlemesini yaptım. Şu an çok şükür motosiklet fabrikadan çıktığı ilk günkü gibi :)

Motor bloğunda en ufak bir sızıntı terleme, stop etme, rölantide dalgalanma, arıza lambası, frenler vs vs. hepsi tamamen bitti.

Gönül rahatlığıyla da satılığa çıkardım.

Parçası daha ucuz daha basit teknolojiye sahip 200 cc civarı bir cross almayı planlıyorum

Tabii ki kurtuluşunuz yok.

Satsam da buralardayım.

Tekeriniz düz bassın :)







 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Cümleten günaydın abilerim,

Dün itibarı ile konjektörüm geldi, değişimini yaptım, resetlemesini yaptım. Şu an çok şükür motosiklet fabrikadan çıktığı ilk günkü gibi :)

Motor bloğunda en ufak bir sızıntı terleme, stop etme, rölantide dalgalanma, arıza lambası, frenler vs vs. hepsi tamamen bitti.

Gönül rahatlığıyla da satılığa çıkardım.

Parçası daha ucuz daha basit teknolojiye sahip 200 cc civarı bir cross almayı planlıyorum

Tabii ki kurtuluşunuz yok.

Satsam da buralardayım.

Tekeriniz düz bassın :)

[url]https://i.hizliresim.com/P1Av6O.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/grDjVO.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/ZXa2Q3.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/oXan8X.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/lq8BrQ.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/v6lY8A.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/LlXdg0.jpg[/url]

hayırlı satışlar diliyorum en kısa zamanda..
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Sevgili Kazım ve Çınar Rabbim ikinize de hayırlı müşteri versin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:54 ----------

Kıymetli arkadaşlarım; 28 mart perşembe günü İstanbul Abdülhamit ( eski Gata ) hastahanesinde 7. ameliyat -katarakt - için gün aldık . 7 mart perşembe
günü Bursa'ya gidip , 15 gün sonra gibi , operasyon için tekrar İst. a döneceğim nasip olursa. Hepinize sağlık dolu günler diliyorum.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Hayırlı ve hızlı şifalar dilerim Ali hocam. Allah kolaylaştırsın inşallah. Selamlar.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Ali Abi umarım tez vakit sağlığına kavuşursun.

Nasipse bir Kle500 almak için ben de motoruma ilana koydum, nasip kısmet. Mt den gelen arkadaşlara ekstra bir indirimimiz olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst