Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
RX3İ evo dünya üzerinde 50 den fazla ülkeye farklı isimlerle satıldı, ( Rusya Minsk 3 - USA Csc cyclone - GB Honley venturer - TC Mondial rx3i evo ) gibi . Neredeyse Güney Amerika ülkelerinin tamamı Evoyu severek kullanıyor . Tek farkları var . Onlarda adetler 50 - 100 civarıyla sınırlı. Bizdeyse
sanıyorum 1000 den fazla 2000 den az . Bu yüzden UMA dan bir yetkili , Dünya üzerinde en çok evo kullanıcısı sahibi Türkiye'de olduğu için bizden
gelecek her türlü eleştirinin Zongshen için altın değerinde olduğunu paylaşmıştı. Ne kadar ısrarla sorsam da net sayıyı benimle paylaşmayıp devlet
sırrı gibi saklamıştı. Sevgiler selamlar , tüm ülkem iki tekerciler tutkunlarına.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Sen de sağolasın hocam, siparişi geçtim gelsin bir sübap ayarı da ben geçeyim bakalım ne olacak? Bir kere geçtim yemedi gerçi o zamanki çakıda 0.05 ve 0.10 vardı arası yoktu.
Bu arada arkadaşlar depoyu sökerseniz benzin sürekli akar yapmanız gereken ise depoyu ters çevirip koymak ve tahliye hortumunu büküp bağlamak. Bu şekilde tersken benzin tahliye hortumuna gidecek ancak hortum tıkalı olduğu için içerde kalacaktır.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Sen de sağolasın hocam, siparişi geçtim gelsin bir sübap ayarı da ben geçeyim bakalım ne olacak? Bir kere geçtim yemedi gerçi o zamanki çakıda 0.05 ve 0.10 vardı arası yoktu.
Bu arada arkadaşlar depoyu sökerseniz benzin sürekli akar yapmanız gereken ise depoyu ters çevirip koymak ve tahliye hortumunu büküp bağlamak. Bu şekilde tersken benzin tahliye hortumuna gidecek ancak hortum tıkalı olduğu için içerde kalacaktır.

hadi bakalım inşallah senin de güzel sente haberlerini alırız abim. Depoyu ben de ters çevirecektim de depo kapağına da güvenemedim nolur nolmaz diye kıbleye çevirip sağının üstüne yatırdım :) Benzin hortumunuda yukarı doğru dikip duvara dayadım sökerken ve takarken akmasının haricinde akmadı

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:16 ----------

Abilerim, bu lastik üretim tarihleri en son kaç olmalı ? Mesela birlas ın sitesinde bridgestone lastikler var üretim tarihi 2012 -2014 arası çok uygun fiyatlarda. Ön lastik 200 arka 280 TL. Eğer 10 yıl ise raf ömrü ile birlikte lastiğin. 2013 üretim bir lastik 2023 e kadar dayanır diye düşünüyorum zaten alacağım lastik 2018 üretim bile olsa en fazla dayanacağı 3 4 sene olur yine aynı hesaba gelir. Bi fikir verirseniz sevinirim. Ayrıca bizim arka lastik 130-70-17 yerine 150-70-17 taksak arka çatal kurtarır mı acaba?
Bu arada bu lastik dişleri çok hoşuma gitti. Araziye hiç girmeyeceğim için bana uygun gibi geldi.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Lastiğin raf ömrü uzundur ama İDEAL KOŞULLARDA... Kaldı ki Türkiye'de ki "ideal koşullar"a ben güvenemiyorum. Güneş görmemesi gereken petşişedeki sularının cayır cayır güneşin altında kamyon arkasında bilmem kaç saat gittiği canım ülkemde ben yeni tarihli lastik almanızı öneririm. Mümkünse en eski olarak 2017 tarihli, ama tercihen 2018 tarihli olsun derim.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
hadi bakalım inşallah senin de güzel sente haberlerini alırız abim. Depoyu ben de ters çevirecektim de depo kapağına da güvenemedim nolur nolmaz diye kıbleye çevirip sağının üstüne yatırdım :) Benzin hortumunuda yukarı doğru dikip duvara dayadım sökerken ve takarken akmasının haricinde akmadı

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:16 ----------

Abilerim, bu lastik üretim tarihleri en son kaç olmalı ? Mesela birlas ın sitesinde bridgestone lastikler var üretim tarihi 2012 -2014 arası çok uygun fiyatlarda. Ön lastik 200 arka 280 TL. Eğer 10 yıl ise raf ömrü ile birlikte lastiğin. 2013 üretim bir lastik 2023 e kadar dayanır diye düşünüyorum zaten alacağım lastik 2018 üretim bile olsa en fazla dayanacağı 3 4 sene olur yine aynı hesaba gelir. Bi fikir verirseniz sevinirim. Ayrıca bizim arka lastik 130-70-17 yerine 150-70-17 taksak arka çatal kurtarır mı acaba?
Bu arada bu lastik dişleri çok hoşuma gitti. Araziye hiç girmeyeceğim için bana uygun gibi geldi.
[url]https://i.hizliresim.com/qdjJ9q.jpg[/url]

Kazım bey ASLA eski tarihli almayın. Ben önceki bmw r1150r motorumda 1 yıllık sıfır metzeller roadtech z6 diye çok iyi bilinen lastik aldım. Daha 3 yıl kullanmadan sertleşti. Bu depoda kalma süresi uygun koşullarda 10 yıl tarzı hikayelere kulak asmayın. Kimin neyi nasıl muhafaza ettiğini bilmiyoruz. Şu anki motorumda Anlas capra r kullanıyorum ve memnunum. Üstelik üretim tarihi 1 aylık olanı bile bulabilirsiniz. Lastik ebadına gelince: 150-70/17 olmaz ama 130-80/17 bulabilirsiniz. Ben 2016 model rx3'üme arkaya 130-80/17 taktım ve kullandım ( o da metzeller tourance idi ve hiç memnun kalmamıştım). Size uygun model anlas capra r olarak var. Toplam 950 tl civarı. Yeni lastik yeni lastiktir. Asla yeniden şaşmayın.



ON LASTİK

EBAT NOT ÜRÜN KODU FİYAT
100/90-19 M/C 57H TT 6263 440 TL KDV DAHIL

ARKA LASTİK

EBAT NOT ÜRÜN KODU FİYAT
130/80-17 M/C 65S TL/TT 6262 500 TL KDV DAHIL
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Çok teşekkür ederim Naci abim,

Bakalım durumu toplayalım da, fikir edinmek istedim.

Bir de abicim, dün akşam üzeri ben ustaya uğradım yolumun üzerindeydi. Subap ayarını yaptım ama bi dinle bakalım yanlış bişey var mı diye gösterdim. Sanırım biraz gevşek yapmışsın subap sesi çok geliyor ama büyük bir sorun değil dedi.

Akşam soğukken motoru tekrar çalıştırdım. Sesini duyabilmeniz için videoya çektim. Benden çok daha tecrübelisiniz yorumlarsanız çok sevinirim.

https://www.youtube.com/watch?v=M6qAfQeFdNk
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Sıkıntı yok. Boş ver o ustayı. Sen olmuşsun zaten bir usta. Seste bir acayiplik de yok. Velevki çok az gevşek olsa bile (aşırı olmadıkça)hiç rahatsız etmez. İngilizcede bir terim vardır "tappy valves are happy valves" diye. Sendekiler dinlediğim kadarıyla normal. Belki de usta kıskançlığından söylemiş bile olabilir. Tüm vidaları sık, yağına suyuna bak, benzini doldur keyfine bak. Selamlar.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Sıkıntı yok. Boş ver o ustayı. Sen olmuşsun zaten bir usta. Seste bir acayiplik de yok. Velevki çok az gevşek olsa bile (aşırı olmadıkça)hiç rahatsız etmez. İngilizcede bir terim vardır "tappy valves are happy valves" diye. Sendekiler dinlediğim kadarıyla normal. Belki de usta kıskançlığından söylemiş bile olabilir. Tüm vidaları sık, yağına suyuna bak, benzini doldur keyfine bak. Selamlar.

Eyvallah Naci abim Allah razı olsun. Teşekkür ederim
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Çok teşekkür ederim Naci abim,

Bakalım durumu toplayalım da, fikir edinmek istedim.

Bir de abicim, dün akşam üzeri ben ustaya uğradım yolumun üzerindeydi. Subap ayarını yaptım ama bi dinle bakalım yanlış bişey var mı diye gösterdim. Sanırım biraz gevşek yapmışsın subap sesi çok geliyor ama büyük bir sorun değil dedi.

Akşam soğukken motoru tekrar çalıştırdım. Sesini duyabilmeniz için videoya çektim. Benden çok daha tecrübelisiniz yorumlarsanız çok sevinirim.

https://www.youtube.com/watch?v=M6qAfQeFdNk

Hocam inan benimki daha fazla yıkıyor ortalığı soğukken ama yağlanınca biraz kesiyor. Bu motorlar karakteristik olarak gürültülü çalışıyor.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Lastiğin raf ömrü uzundur ama İDEAL KOŞULLARDA... Kaldı ki Türkiye'de ki "ideal koşullar"a ben güvenemiyorum. Güneş görmemesi gereken petşişedeki sularının cayır cayır güneşin altında kamyon arkasında bilmem kaç saat gittiği canım ülkemde ben yeni tarihli lastik almanızı öneririm. Mümkünse en eski olarak 2017 tarihli, ama tercihen 2018 tarihli olsun derim.

Eyvalah abim sağolasın. Tekerine taş değmesin.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Cümleten hayırlı pazarlar forum ailesi.

Benim motur düzeldi, kimse foruma yazmaz oldu yavvv. Hiç mi bi yerlere gitmiyonuz.
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
ben de binmesem iyi olacak benzin gene aldı başını gitti

Valla benzine çok takılmıyorum da mazot deli zamlanıyor. Sanırım çabaları mazotun fiyatını benzinden yüksek tutmak. Ülkede tüm iş makinaları, traktörler, otobüsler, kamyonlar motorinle çalışıyor. Nasıl olacak böyle bu krizi nasıl atlatacaz üretici ne yapacak bu şekilde hiç anlamıyorum.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Valla benzine çok takılmıyorum da mazot deli zamlanıyor. Sanırım çabaları mazotun fiyatını benzinden yüksek tutmak. Ülkede tüm iş makinaları, traktörler, otobüsler, kamyonlar motorinle çalışıyor. Nasıl olacak böyle bu krizi nasıl atlatacaz üretici ne yapacak bu şekilde hiç anlamıyorum.

Normalde avrupada çoğu ülkede mazot benzinden pahalı aslında ve şu anda avrupada mazotlu dizel araçlara artık bir sınırlama getiriliyor misal porsche artık diesel araç üretmiyceğini açıkladı bazı markalar belli yıllar koydu 2 sene 4 sene sonra dizel araç artık üretmiyceklerini açıkladı

avrupada bazı şehir ve eyaletler dizel araçların girişine yasak koydu bazılarıda ekstra fazla para alıyor emisyon olaylarından ötürü.. mesela almanyada Hamburg, Stuttgart, Köln, Bonn gibi şehirlere dizel araç girişi yasaklandı..

Ultra Low Emission Zone kısa adı ulez olan yani ultra düşük emisyon alanı türkçesi tabir edilen avrupada alanlar bölgeler oluşturuluyor bu bölgelere dizel araç girmesi yasaklanıyor ve bu alan hızlıca yayılıyor misal Londra bir bölümü bu kapsamda yakında komple bütün londra bu kapsama giricek.. Büyük ihtimal türkiyede bu kapsama kendini dahil edicekdir bir müddet sonra..
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Normalde avrupada çoğu ülkede mazot benzinden pahalı aslında ve şu anda avrupada mazotlu dizel araçlara artık bir sınırlama getiriliyor misal porsche artık diesel araç üretmiyceğini açıkladı bazı markalar belli yıllar koydu 2 sene 4 sene sonra dizel araç artık üretmiyceklerini açıkladı

avrupada bazı şehir ve eyaletler dizel araçların girişine yasak koydu bazılarıda ekstra fazla para alıyor emisyon olaylarından ötürü.. mesela almanyada Hamburg, Stuttgart, Köln, Bonn gibi şehirlere dizel araç girişi yasaklandı..

Ultra Low Emission Zone kısa adı ulez olan yani ultra düşük emisyon alanı türkçesi tabir edilen avrupada alanlar bölgeler oluşturuluyor bu bölgelere dizel araç girmesi yasaklanıyor ve bu alan hızlıca yayılıyor misal Londra bir bölümü bu kapsamda yakında komple bütün londra bu kapsama giricek.. Büyük ihtimal türkiyede bu kapsama kendini dahil edicekdir bir müddet sonra..

Allah sonumuzu hayır etsin o zaman ne deyim, elimizdeki dizel arabalar elimizde patlamasın da.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------

Günaydın abilerim.

Bu sabah işe geldiğimde motoru park ettikten sonra motorun üzerinde yağ sızıntısı farkettim. İncelediğimde egzoz subaplarını ayarladığım kapaktan geldiğin gördüm. Acaba kapağı tam sıkmadım mı ? Yoksa sıktım da titreşimden geri gevşedi mi? Şimdi sıksam düzelir mi? Nolur kimse bana o grenajları, radyatörü falan yeniden sökeceksin demesin :( Ordan lokma anahtarı uzatıp sıksam düzelmez mi?

yağ sızıntısının videosunu yükledim. İzleyip yorumlarsanız çok sevinirim. Tekerinize taş değmesin

https://www.youtube.com/watch?v=rLWymvVziyI
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Allah sonumuzu hayır etsin o zaman ne deyim, elimizdeki dizel arabalar elimizde patlamasın da.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------

Günaydın abilerim.

Bu sabah işe geldiğimde motoru park ettikten sonra motorun üzerinde yağ sızıntısı farkettim. İncelediğimde egzoz subaplarını ayarladığım kapaktan geldiğin gördüm. Acaba kapağı tam sıkmadım mı ? Yoksa sıktım da titreşimden geri gevşedi mi? Şimdi sıksam düzelir mi? Nolur kimse bana o grenajları, radyatörü falan yeniden sökeceksin demesin :( Ordan lokma anahtarı uzatıp sıksam düzelmez mi?

yağ sızıntısının videosunu yükledim. İzleyip yorumlarsanız çok sevinirim. Tekerinize taş değmesin

https://www.youtube.com/watch?v=rLWymvVziyI

Vidyoyu izleyemedim işyerinin kısıtlamalarından dolayı. Ancak vida sıkma konusuna gelirsek o vidalar(aslında motordaki her vida) belli torklarda sıkılıyor, elinde servis manuali varsa oradan öğrenip ona göre sıkmalısın. Belirtilenden daha fazla sıkmak istemezsin emin ol.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst