Honda Honda Cb 500 F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Bu arada 250 lik te alsam 500f te alsam cbf 150 nin parasının üzerine 3-4 bin elimdeki parayı ekleyip üstünü kredi ile tamamlıyacağım. Gerçi ekonomik olarak çoğu kişi gibi önümü fazla göremiyorum. Olası bi kriz durumunda etkilenirmiyim etkilenmezmiyim bilemiyorum.
Ekonomik durum iyi değilse, kredi çekecekseniz büyük motor almayın. Bizim ülkede 250cc üzeri lükstür.
Cb500f'in fren balatası 100 küsür TL, zincir dişli set 600 TL, lastikleri 1000 TL'den başlıyor. Buji değişiminin en az 1 saat işçiliği var. Standart bakımlar 300 TL'den başlıyor.
Şehir dışında naked olduğu için zaten rahat edemeyeceksiniz, şehir içinde de 250'likten fazla bir şey yapmayacaksınız.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ekonomik durum iyi değilse, kredi çekecekseniz büyük motor almayın. Bizim ülkede 250cc üzeri lükstür.
Cb500f'in fren balatası 100 küsür TL, zincir dişli set 600 TL, lastikleri 1000 TL'den başlıyor. Buji değişiminin en az 1 saat işçiliği var. Standart bakımlar 300 TL'den başlıyor.
Şehir dışında naked olduğu için zaten rahat edemeyeceksiniz, şehir içinde de 250'likten fazla bir şey yapmayacaksınız.

Selamlar, daha dün 12.000km bakıma (2,7l Motul 7100 yağ, yağ filtresi, hava filtresi, fren gaz telleri yağlama ve bunların işçiliği) toplam 505₺ para verdim Honda serviste. Sonraki serviste artık Honda'ya getirir miyim bilmiyorum, garantisi bitti, değmeyebilir...
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Selamlar, daha dün 12.000km bakıma (2,7l Motul 7100 yağ, yağ filtresi, hava filtresi, fren gaz telleri yağlama ve bunların işçiliği) toplam 505₺ para verdim Honda serviste. Sonraki serviste artık Honda'ya getirir miyim bilmiyorum, garantisi bitti, değmeyebilir...

Honda'nın 200cc üzeri motorlarında 2+2 sene garanti var. +2 sene garanti, Honda'nın kendi garantisi, iyi niyet garantisi gibi bir şey.
Güvendiğiniz iyi bir ustanız varsa, +2 sene Honda garantisi çok da önemli değil tabii.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Honda'nın 200cc üzeri motorlarında 2+2 sene garanti var. +2 sene garanti, Honda'nın kendi garantisi, iyi niyet garantisi gibi bir şey.
Güvendiğiniz iyi bir ustanız varsa, +2 sene Honda garantisi çok da önemli değil tabii.

Ctesi bana garantisi Haziran ayında bitti dediler. +2 garanti satınalım sırasında opsiyon zannediyordum. (Her iki Honda'mı da kullanılmış aldığım için bilemedim...) Bir sonraki bakım 18.000'de, benim kullanımımla 7 ay kadar sonra bir zamana geliyor. O zaman sorar ona göre götürürüm. Hoş, Honda taş gibi ve güvenilirdir, bakımı zamanında va düzgün yapıldıktan sonra hiç dert çıkarmaz. +2 garantisi olsa ne olur olmasa ne olur, garanti markanın kendisi. İyi usta da var çok şükür; Maslak'ta Levent Usta'ya götürüyorum ekstra işler için. Git de orijinal serviste "Motor 2 seneyi geçti hadi amortisörlerdeki yağı değiştirelim, içindeki mefta olmuştur artık" de bakalım; küfür etmişsin gibi bakıyorlar. (Neymiş bir arıza olmadıkça gerekmezmiş. Nah gerekmez!) Adamlar yağ + yağ filtresi değişiminden yarım saatte kolay ve iyi para kazanmaya alışmışlar, sen şimdi onlara "Kardeş, bir ustanı en az 1,5 saat meşgul edeceğim" dediğinde para kaybettiklerini düşünüyorlar. (Ki sansar paragöz tüccar kafasıyla bakarsan gerçekten de para kaybediyorlar, çünkü elemanları sn. boş durmuyor...) Öyle özel özenli işler servis değil, ancak ilgili / bilgili ve derdini anlayan iyi usta işi.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eki 2014
Mesajlar
2
Size bir Honda servis deneyimi:

Yedek anahtarımı kaybettim. Sanayide bildiğim bir "X anahtarcı"ya gittim. Adam dedi ki abi servisten orijinalini al daa iyi olur. Peki dedim.
Yarım saatlik mesafedeki servise gidip kayıt açtırdım. Plakası, şasi numarası filan ne gerekiyorsa kaydettiler. Parası 180 TL (Haziran 2018) dediler. Dedim tamam, başa gelen çekilir. Sen şimdi git biz sana haber edicez dediler.
1 hafta-10 gün sonra aradılar dediler anahtar hazır, gel al. Çevre yolundaki servise gittim, kayıt açtırdım, 45 dk sonra anons ettiler. Anahtarı alıp gidecem derken elime bir ham anahtar tutuşturdular "vezneye 180 TL yi bastır sonra git sanayiye anahtarı çektir gel" dediler. Ciddi misiniz dedim. Çok ciddiyiz dediler.
Yarım saat gidip X anahtarcıda anahtarı çektirdim. Geri döndüm.
Dediler tekrar kayıt açtır, anahtarı okutucaz. Dedim ben devlet okuluna vercem. ha? dediler. neyse dedim açtırdım kayıt. Vakit öğlen oldu aldılar motoru içeri. Beş dk sonra dediler git vezneye bir 50 TL daha dökül. O niye dedim, okuttuk ya dediler. Haa dedim, paralı eğitim.
Veznedeki adam dedi ne oldu sabahtan beri git gel yapıyorsunuz. Dedim sorma bu iş çok kaba ve aşağılayıcı oldu. Bir daha gelmicem. İsteyerek kulak misafiri olan mağaza sorumlusu olduğunu zannettiğim şahıs son derece kibar şekilde araya girip hönkürdü: "kendin yaptırsaydın"! dedim zaten kendim yaptırdım da neden habire size kendi yaptırdığım iş için para ödüyorum onu anlamaya çalışıyorum. Adam uzaktan gene hönkürdü "beğenmiyorsun madem kendin yaptırsaydın"!
Bu arada kısa bir not: diğer markaların çoğunda motora ait bilgileri verdiğinizde anahtar kullanıma hazır olarak size teslim edilir.
İş yerime gelince başka kullanıcıların da mağduriyetlerine engel olurum düşüncesiyle Honda web sayfasından olup biteni anlatan bi mesaj attım. Sanırım 18 Haziran dı.
Bir ay sonra ses seda çıkmayınca telefonla aradım.
Şikayetimin kaydını buldular, acil kaydıyla güncelledier.
Bugün 1 Ekim. Hala "afedersiniz, sizi bir daha eşek yerine koymayacağız, ilgili ervisi de uyardık" dahi demediler.

Kıssadan hisse; Honda motorlarınızı seviyorsanız ve onurunuzun zedelenmesini istemiyorsanız motoru satın aldıktan sonra bir daha asla HONDA ya uğramayın.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bu hikâye bana HISS sisteminin yalan olduğunu kanıtladı gibi; Aralık '17 sonunda NC750X motorumu çaldılar, iki anahtarı da bende, Şubat ayında 2. köprüden geçmiş:

1. HISS sistemi var ve iki orijinal anahtar bendeyken bu motoru nasıl kullanıyorlar?
2. (Bu Honda değil de güvenlik güçlerimizle ilgili;) Çalıntı motoru orijinal plakasıyla İstanbul'un göbeğinde nasıl kullanabiliyorlar?

Sürrealist memleket azizim...
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Size bir Honda servis deneyimi:

Yedek anahtarımı kaybettim. Sanayide bildiğim bir "X anahtarcı"ya gittim. Adam dedi ki abi servisten orijinalini al daa iyi olur. Peki dedim.
Yarım saatlik mesafedeki servise gidip kayıt açtırdım. Plakası, şasi numarası filan ne gerekiyorsa kaydettiler. Parası 180 TL (Haziran 2018) dediler. Dedim tamam, başa gelen çekilir. Sen şimdi git biz sana haber edicez dediler.
1 hafta-10 gün sonra aradılar dediler anahtar hazır, gel al. Çevre yolundaki servise gittim, kayıt açtırdım, 45 dk sonra anons ettiler. Anahtarı alıp gidecem derken elime bir ham anahtar tutuşturdular "vezneye 180 TL yi bastır sonra git sanayiye anahtarı çektir gel" dediler. Ciddi misiniz dedim. Çok ciddiyiz dediler.
Yarım saat gidip X anahtarcıda anahtarı çektirdim. Geri döndüm.
Dediler tekrar kayıt açtır, anahtarı okutucaz. Dedim ben devlet okuluna vercem. ha? dediler. neyse dedim açtırdım kayıt. Vakit öğlen oldu aldılar motoru içeri. Beş dk sonra dediler git vezneye bir 50 TL daha dökül. O niye dedim, okuttuk ya dediler. Haa dedim, paralı eğitim.
Veznedeki adam dedi ne oldu sabahtan beri git gel yapıyorsunuz. Dedim sorma bu iş çok kaba ve aşağılayıcı oldu. Bir daha gelmicem. İsteyerek kulak misafiri olan mağaza sorumlusu olduğunu zannettiğim şahıs son derece kibar şekilde araya girip hönkürdü: "kendin yaptırsaydın"! dedim zaten kendim yaptırdım da neden habire size kendi yaptırdığım iş için para ödüyorum onu anlamaya çalışıyorum. Adam uzaktan gene hönkürdü "beğenmiyorsun madem kendin yaptırsaydın"!
Bu arada kısa bir not: diğer markaların çoğunda motora ait bilgileri verdiğinizde anahtar kullanıma hazır olarak size teslim edilir.
İş yerime gelince başka kullanıcıların da mağduriyetlerine engel olurum düşüncesiyle Honda web sayfasından olup biteni anlatan bi mesaj attım. Sanırım 18 Haziran dı.
Bir ay sonra ses seda çıkmayınca telefonla aradım.
Şikayetimin kaydını buldular, acil kaydıyla güncelledier.
Bugün 1 Ekim. Hala "afedersiniz, sizi bir daha eşek yerine koymayacağız, ilgili ervisi de uyardık" dahi demediler.

Kıssadan hisse; Honda motorlarınızı seviyorsanız ve onurunuzun zedelenmesini istemiyorsanız motoru satın aldıktan sonra bir daha asla HONDA ya uğramayın.

Bunları okudugumda bir an şükrettim immobilizerli anahtarımın olmadıgına
 

czi

Katılım
16 Haz 2018
Mesajlar
54
Selamlar, bu motor hakkında bir iki inceleme videosu bulabildim, a2 ehliyet ile kullanılamıyor deniliyor birinde. Doğru mu?
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Teşekkürler, Ben bu motoru yeni keşfettim acaba artçı konforu nasıldır.

CB500' sürdüm. Ancak artıçı ile sürmedim. Konforlu güzel bir şehir içi motosikleti. İyi gider, az yakar 250 lik döver :) Ama artçı konforunu uzun dönem kullanıcıları söyler sanırım. @pea yardımcı olacaktır.
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
500R sürdüm 1 sene yanlışım yoksa ön taraf harici pek bi fark yok. Selesi 500R'da çok sertti. Popo kalmıyordu uzun yolda. Bi arkadaşı artçı olarak 1 buçuk saat yola götürdüm adam kıç ağrısından 15-20 dakika oturamadı. Topcase vs ile biraz konfor artabilir ama çok ise yaramaz diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Artçı selesi en geniş yeri 25-26cm falan, çok minyatür bir yolcu kısa süre için kullanabilir :pl:
 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
203
2018 mayısından beri kullanıyorum cb500f mi..6000 km yol yaptım..sakin sakin kullanmayı seven, elimin altında yeteri kadar güç (50 beygir) olsun isteyenler için harika bir makine..ekonomik..konforlu.frenler bir duke390 gibi olmasada harika..o fark da sanırım 390 ın ağırlığından olsa gerek..150 kg duke..190 kg cb500f..gidonu tutan dört adet civatayı gevşetip, ecük yukarı doğru çevirdim ben.biraz yükseldi gibi gidon..böyle daha keyifli bir hal aldı sürüş..
artçı için söyleyebileceğim şey şu..3 yada 4 km kadar artçı oldum kendi motoruma..ıyy iğrençti benim için..tutunamadım tutacaklara doğru dürüst..rahatsız yani..çanta takılırsa..yada şık bir yaslanacak birşey..sorun çözülür..
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Teşekkürler, Ben bu motoru yeni keşfettim acaba artçı konforu nasıldır.

Naked motor selesi işte, çok bir şey beklememek lazım. Artçı selesinin ön tarafları kalın ama popo tarafları biraz ince.
Minyon artçılar bir şey demiyor ama geniş olanlar rahatsız bulup, yarım saatten sonra söylenmeye başlıyor.

frenler bir duke390 gibi olmasada harika..o fark da sanırım 390 ın ağırlığından olsa gerek..150 kg duke..190 kg cb500f..

O fark ağırlıktan ziyade, KTM'nin 4 pistonlu radyal Brembo fren kaliperlerini kullanmasından kaynaklanıyor. Cb500f'te çift piston Nissin kaliper var. Ağırlık, amortisör de etki ediyor tabii ama Brembo kadar değil.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Radyal ile biaksiyal tutuş açısından bir farklılık yaratmıyor diye biliyorum, olay fren merkezi ve kaliperlerle ilgili daha çok. Radyal olanda farklı disk boyutlarına uyumlaştırma mümkün, biaksiyal olan ise spesifikasyonuna uygun disk boyu ister...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Selamlar, daha dün 12.000km bakıma (2,7l Motul 7100 yağ, yağ filtresi, hava filtresi, fren gaz telleri yağlama ve bunların işçiliği) toplam 505₺ para verdim Honda serviste. Sonraki serviste artık Honda'ya getirir miyim bilmiyorum, garantisi bitti, değmeyebilir...

Bu da bugünkü (18.000 bakım) faturası. KDV dahil 418TL:


Bire-bir aynı işlemler yapıldı, geçen sene kur mağduru olmuşuz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

Not; işçilikte biraz indirim yapıldı. Düzenli aynı servise giderseniz oluyor böyle şeyler. Bir de geçen sefer hava filtresi de değiştirmiştim, bu sefer değiştirmedim, o da -60TL fark yapıyor...
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Bu da bugünkü (18.000 bakım) faturası. KDV dahil 418TL:
[url]https://i.hizliresim.com/graEbL.jpg[/url]

Bire-bir aynı işlemler yapıldı, geçen sene kur mağduru olmuşuz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

Not; işçilikte biraz indirim yapıldı. Düzenli aynı servise giderseniz oluyor böyle şeyler. Bir de geçen sefer hava filtresi de değiştirmiştim, bu sefer değiştirmedim, o da -60TL fark yapıyor...

Bakim Hesapli olmuş,

418 tl para degil,2 tl ilede demli bir çay içilir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bakim Hesapli olmuş,

418 tl para degil,2 tl ilede demli bir çay içilir.

Kireçburnu sahilde tam onu yapıyorum :), telâş ettim o 2TL ile ne yapayım diye.

Yağ pahalı valla, yoksa diğerleri (aman ben yapayım diyeceğim kadar) üzerinde durulacak maliyetler değil.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst