Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
5
Usta kaç bakla sökcez 43 için

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

42'de motor çok ölüyor(%7 tork kaybı), sürekli 100-120km/s hızlarda gidiyorsanız iyi sayılabilir (titreşim ve yakıt tüketimi azalır) ama biraz daha yüksek hız ve atiklik istiyorsanız 43dişli(%4 tork kaybı) tavsiye ederim. Orjinal dişlide 160km/s'te kesiciye giren motor 43 dişli ile 157km/s'de yeni yeni devir ışığı yakıyor(175km/s civarı maks hızı olur sanırım ben 171km/s gördüm), ve gidişi hızlanışı gayet memnun edici oluyor. 40'ı denemedim, 42den sonra denemeyi düşünmem bile.
Önceki sayfalarda kullananların yorumları var.

Kaç bakla sökecez
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
720
Gerivites, verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Gidon yükseltme konusunda durum tam olarak sizin dediğiniz gibiymiş. Bugün tekrar servise gidip birkaç dakika mesai harcayınca olay netleşti.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Usta kaç bakla sökcez 43 için

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------



Kaç bakla sökecez

Ben 16200km de ilk zincir değişikliğini yaptım ve 42 dişli kullanıyorum, aldığım zincir 520 118 bakla ve rahat bir şekilde taktım, 43 dişli için bu değer bile yeterli ve siz eksiltme yapmadan montaj yapabilirsiniz belki zinciriniz bitiyor ise daha fazla ayar yeri kalmaz o zaman bakla çıkartıp montaj yapmanız gerekebilir oda gergi kısmına bağlı, şimdilik sıkıntı yoksa dişliyi sök tak yapmanız yeterli olur, arkayı 43 yapmayıp orjinal bırakıp önü 16 yapınca da da 15 43 dişli ile aynı hesaba geliyor, ha 16 45 ha 15 43 aynı değere denktir.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Arkadaşlar 42 dişli diyoduk, şimdi iş benim taa en başta aklımdan geçen 43e dönmüş gibi.Arkadaşın biri 42 motoru çok öldürüyor demiş, 43 mü yapalım yani 42 ile hiç uğraşmıyalım mı, neticede 43 de titreşimi 45 e göre azaltmaz mı kullananlar ne diyorsunuz, 42 iyi derken şimdi onu da gömmüş arkadaş. 40 belli ki çok öldürüyor onu anladık.42 ile 43 arasında devasa fark olur mu, 43 ideali midir yani. Bir de merak ettim kdiner 16000 gibi bir km zincir ve dişlinin eskimesi için çok erken değil mi yahu?
Buyrun yorumları alalım bakalım.
.............
Bu arada ns200gidon yükseltmesini gp kompozit değilde diğerini takınca o parlak olanı 150ye de tam uymuştu ben de. Bilginize sayın reo.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
ben orjinal halinde bırakıcam benim için en mantıklısı böyle 130 la giderken bile çok rahatsız etmiyor beni açıkçası
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Arkadaşlar 42 dişli diyoduk, şimdi iş benim taa en başta aklımdan geçen 43e dönmüş gibi.Arkadaşın biri 42 motoru çok öldürüyor demiş, 43 mü yapalım yani 42 ile hiç uğraşmıyalım mı, neticede 43 de titreşimi 45 e göre azaltmaz mı kullananlar ne diyorsunuz, 42 iyi derken şimdi onu da gömmüş arkadaş. 40 belli ki çok öldürüyor onu anladık.42 ile 43 arasında devasa fark olur mu, 43 ideali midir yani. Bir de merak ettim kdiner 16000 gibi bir km zincir ve dişlinin eskimesi için çok erken değil mi yahu?
Buyrun yorumları alalım bakalım.
.............
Bu arada ns200gidon yükseltmesini gp kompozit değilde diğerini takınca o parlak olanı 150ye de tam uymuştu ben de. Bilginize sayın reo.

42 ile 43 diş farkı alt devirlerde hissedilmesede özellikle 8.000Rpm den sonraki yüksek devirlerde aradaki 1 diş farki hissedilebilir ölçude yansitacaktir.

Işin özü,Tamamen yüksek devir ile alakali.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Ben de 42 deniycem arkadaş da 42nin 100 120 km hızda kullanacaklar için ideal olduğunu söylemiş, benim durum bu. Yetmezse 43 e dönerim ama orjinali uzun süre kullanamayacağım kesin gibi.

Bak işte dediğim gibi,orta devirler 100-120 ve benzeri limitlerde fark hissedilmez.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
42 ile 43 diş farkı alt devirlerde hissedilmesede özellikle 8.000Rpm den sonraki yüksek devirlerde aradaki 1 diş farki hissedilebilir ölçude yansitacaktir.

Işin özü,Tamamen yüksek devir ile alakali.

titreşimde durum nedir her ikisini kıyaslarsak. Aynı mı, hızdan çok titreşim ve vites aralarının uzaması benim derdim.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
titreşimde durum nedir her ikisini kıyaslarsak. Aynı mı, hızdan çok titreşim ve vites aralarının uzaması benim derdim.

4.vitese kadar oranlarin değişmez,Arkadaşim,motorun 4.ten sonra daha az bağirdigini ve titresimin stok halden daha tatli oldugunu belirtiyor.

Ayni şekilde arkadaşim,42T ile rampalarda ve ara hizlanmalarda hiç sorun yaşamadigini soyluyor.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
4.vitese kadar oranlarin değişmez,Arkadaşim,motorun 4.ten sonra daha az bağirdigini ve titresimin stok halden daha tatli oldugunu belirtiyor.

Ayni şekilde arkadaşim,42T ile rampalarda ve ara hizlanmalarda hiç sorun yaşamadigini soyluyor.

OK. Benim bunca yorumdan anladığım, benim işimi 42T görecek. Daha fazla kafa yormaya gerek yok bu konuda.Zaten servisim baymotoya da titreşim deyince 42 yaparız arkayı rahatlar demişti. Tek kişi ve 90 -120 aralığında süren biriyim, 130 u bile ancak sollamada filan görürüm, bana 42 yetecek gibi.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
ben 42 dişliden yine memnunum, memnun kalmadığım nokta üçlü çantayı yüklü kullandığım zaman uzun yolda biraz eksisini yaşadım, ha her zaman 3 lü çantayı takıp uzun yola gidecekmiyim yok o yüzden tam karar veremedim, 42 dişli sadece yan çantayı takmayıp arka çantayı takıp yüklü uzun yola çıkınca sıkıntım yok bu şekilde çok gezdim sıkıntısını görmedim, 43 dişliyede şu yüzden pek sıcak bakmıyorum orjinal dişli ile arasında pek bir fark olmaz diye bir algım var vites arasının kısalmasını istemiyorum denemeden de birşey diyemiyorum. zincirimin bitmesi bana göre normal bakımlarını yağlamasını da yapıyorum, pulsarda 15000km olmak üzere iki defa zincir değiştirdim domide aynısı devam ediyor demek ki benim standartım bu.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Walla ben motoru doldurdum doluşturdum fakat hoşuma gitmiyor nedense. Tekrardan çanta ve demiri söküp, rüzgar siperliğini indirip naked haline geri çevireceğim gibi. Bir sadece 40t dişliye dokunmam herhalde. Kış başında tekrardan gerisin geriye takarım die düşünüyorum. Tek sorun arka çanta demirini söküp orjinal tutamakları tutmak için hangi alet edavatı kullanmam gerekiyor? Touring versiyonu halini hiç sevmiyorum bu motorun. Kış gelip soğuklar bastırıncada tekrardan Touring moda çekip çanta tur camı falan yerine koyayım.

Hatta şeytan diyorki 45t dişliye çek sonra yanlıya yanlıya git ama zinciri kısalttık. Uğraşamayacağım tekrardan.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Ön camı bende çıkardım şimdilik. Bugün sele altına şu izolasyonu da yaptım. Yarın Side'ye giderken bir bakayım titreşim durumu nedir diye.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Motoru fulledikçe gözümden düştü resmen. Şu lokma takımı tornavida ıvır zıvır ne gerekiorsa öğreneyimde sökeyim şunları cuma akşamı. Uçmakdereye giderken kendimi pazarcı gibi hissettim geçen hafta :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst