Hero Hero Karizma R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247

Servis konusunda birşey diyemem. Ama motor hava soğutmalı,karbüratörlü kara düzen bi alet. Mobiletçi Ahmet dayı bile her arızasını iyi kötü tamir eder.

Yakıt basmazsan 2,5 civarlarında gezer,basarsan 4 litreleri görür. Kullanıma bağlı.

Dişli oranı bence güzel,uzun yolda biraz daha bağırmadan gitsin dersen ön dişli bi tık büyükle değiştirilebilir.

Karenajda cızırtı oluyor genelde titreşimden. Bağlantı noktalarına uygun bi ufak işlem yapılabilir.

Lastik konusunu bilmiyorum,başka sormak istediğin birşey olursa,bildiğimiz birşeyse elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız.
 
Katılım
31 Eki 2014
Mesajlar
31
Tüm Hero Karizma sahiplerine selam olsun. Ben motor dişli konusunda bilgi vermek istiyorum
Malum motordaki orijinal ön dişli 12 dış arka ise 40 diş durumunda oran 3.333 seklindedir. Bu şekilde 100 km sabit hızla ile gidildiğini farz edelim,ön diş 12 sabit olarak kabul ettigimizde ,arka dişliyi küçültüp 36 dişe çevirme durumunda oran 3.000 olur ve hızı km olarak 111.11 km ye çikar yaklaşık hız %10 yükselmiş olur.eger arka dişli 34 olarak kullanılırsa oran 2.833 e düşer ve km yaklaşık 117.6 ya çıkar ortalama % 15 hız yükselmiş olur,arka dişli 32 olursa oran 2.667 ye düşer hız ise yaklaşık 125 km ye çikar hız yaklaşık %20 yukselir dislinin oralamasına gore...Ancak şunu unutmamak göz önünde bulundurmak gerektir, bu arka dişliyi küçültme söz konusu olursa bilinmelidir ki 223 cc gücü olan motor gücü oranlarına göre azalır, denilirse ki ben yakıtı azaltacagim, gücün azalmasını göz ardı etmek gerekir.motor 12×40 diş ile 5 ci vites ile yokuş çıkarken arka dislinin küçülmesi ile güç de düşeceğinden aynı yokuş belki 4 vitesi ile çıkılacak olabilir.ben özel olarak arka dişliyi 36 olarak sanayide yaptırdım ve taktım ancak daha uzun yolda denemedim sadece bir kaç km kadar gittim, istediğim devirde motorun daha rahatladıgını hissettim bakalım ilerisi günlerde motorla yol yapip göreceğim insaallah
 
Katılım
7 Nis 2015
Mesajlar
41
Senin karizmanın orjinalı yarım grenaj, silindirlerin üstünü kapatmış olursun hava soğutmalı motorda.

Peki motorun aşırı ısınmasına yol açar mı??
Garanti şartlarında, sonradan eklenen parçalarda servisinden alınan parçalar bile olsa bu yönden doğacak sıkıntılar garanti kapsamı dışında diyor... Haydaa

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------

Tüm Hero Karizma sahiplerine selam olsun. Ben motor dişli konusunda bilgi vermek istiyorum
Malum motordaki orijinal ön dişli 12 dış arka ise 40 diş durumunda oran 3.333 seklindedir. Bu şekilde 100 km sabit hızla ile gidildiğini farz edelim,ön diş 12 sabit olarak kabul ettigimizde ,arka dişliyi küçültüp 36 dişe çevirme durumunda oran 3.000 olur ve hızı km olarak 111.11 km ye çikar yaklaşık hız %10 yükselmiş olur.eger arka dişli 34 olarak kullanılırsa oran 2.833 e düşer ve km yaklaşık 117.6 ya çıkar ortalama % 15 hız yükselmiş olur,arka dişli 32 olursa oran 2.667 ye düşer hız ise yaklaşık 125 km ye çikar hız yaklaşık %20 yukselir dislinin oralamasına gore...Ancak şunu unutmamak göz önünde bulundurmak gerektir, bu arka dişliyi küçültme söz konusu olursa bilinmelidir ki 223 cc gücü olan motor gücü oranlarına göre azalır, denilirse ki ben yakıtı azaltacagim, gücün azalmasını göz ardı etmek gerekir.motor 12×40 diş ile 5 ci vites ile yokuş çıkarken arka dislinin küçülmesi ile güç de düşeceğinden aynı yokuş belki 4 vitesi ile çıkılacak olabilir.ben özel olarak arka dişliyi 36 olarak sanayide yaptırdım ve taktım ancak daha uzun yolda denemedim sadece bir kaç km kadar gittim, istediğim devirde motorun daha rahatladıgını hissettim bakalım ilerisi günlerde motorla yol yapip göreceğim insaallah

Öndişli ve arka dişli oranları çin motorlarda güzel oynanabilmesine karşın büyük motor markalarının mühendisleri bu ayarı en iyileştirme yoluna gidiyorlar zaten.. Şimdi ön dişliyi büyülttüğümüzde beygir artacağı gibi yüksek devirde tork düşüyor vites araları uzuyor vede motorun virajlarda yere tutunmasını kötü etkiliyor kendi tecrübemde denememde bu yönde oldu 12 dişliyi ilk etapta aynı kalınlıkta bi 13 ile denemek yada bazo üstadların yaptığı formülle cbf 150 nin zincir dişli set oranını kullanmakta ilaç olabilir ancak ön dişliyi 2 dişten fazla büyüttüğümüz vakit 5.viteste kötü kayıplar vede virajlarda girmeden motoru hazırlamak için vites düşürdüğümüzde dışarı açılmalar yaşadım bunlar merdiven gibi adım adım santim santim denencek şeyler %20 hız kazanıyorum ozaman ön dişliyi 2 diş arkayı da atıyorum hesap etmedim 7 diş küçültücem de yokuş aşşağı tutar belki hesabın ancak düz yolda 5. Vitesi görebileceğin konusunda ciddi şüphelerim var teşekkürler. Tekeriniz düz bassın

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:17 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=HFyPiv10Xgk&t=13sbi izle istersen hocam kafandaki sorulara cevap varmı bilmiyorum bende hero alıcam geçen bi bayiye gittim muhabbet ettim biraz bazı sorularıma tatminkar cevaplar aldım

İzlemez miyim Rahmetlinin hemen hemen tüm videolarını izledim bizim iki tekerde hayatta kalmamızı sağlayan güzel bir insan Allah günahlarını affetsin Altın elbiseli ilk gözlenimde artı ve eksilerini paylaşmış ben genel manada uzun vadede sorular sordum

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------

Servis konusunda birşey diyemem. Ama motor hava soğutmalı,karbüratörlü kara düzen bi alet. Mobiletçi Ahmet dayı bile her arızasını iyi kötü tamir eder.

Yakıt basmazsan 2,5 civarlarında gezer,basarsan 4 litreleri görür. Kullanıma bağlı.

Dişli oranı bence güzel,uzun yolda biraz daha bağırmadan gitsin dersen ön dişli bi tık büyükle değiştirilebilir.

Karenajda cızırtı oluyor genelde titreşimden. Bağlantı noktalarına uygun bi ufak işlem yapılabilir.

Lastik konusunu bilmiyorum,başka sormak istediğin birşey olursa,bildiğimiz birşeyse elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız.

Yorumların için teşekkür ederim öncelikle bu konununda az canlanması gerekli konuya sahip çıkın arkadaşlar gözlemlediğim kadarıyla karizma güzel motor eğer nakitten yana problem yaşarsam apache yi 200lük yapıcam kendimce farklı olsun azıcık...
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
746
SaRii
Ben ısınmasına yol açar diyorum,sonunda ne olur Allah kerim. aslında bu parçanın kullanıldığı motor Karizma zmr, oda yağ soğutmalı.. Bu parçaları Asya motor kendi tedarik ediyor. Dist. destekli aksesuar gibi düşün. Garantiye sahip çıkarlar diye düşünüyorum. Ama gene de AsyaHero' ya sor bence.
Grenaj titreşimi ve motor titreşimi genel sorun. lastik conta vb. ile ön grenaj titreşimi bir yere kadar azaltılıyor ama motor titreşimi konusunda bişey yapılamadı.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eki 2013
Mesajlar
205
Bu makinenin sıfırı şuan istanbul da 6500 lira. Daha önce pulsar ns 200 kullandım. En sevdiğim motorumdu. Satmak zorunda kalarak sattım. Hala gözümde tütüyor. Şu an tekrar ns 200 e ulaşamam. Ama bu makinede performans olarak aratmıycak gibi Hatta daha konforlu. Ne dersiniz.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Şu an fiyatı nedir bilmiyorum,bi müddet test etmiştim.

Ben cc'sine göre çok keyif almıştım bu motordan.

Uzun vadede hava soğutmalı bir motosiklet ne kadar sorun çıkarırsa o kadar çıkarır kanaatindeyim.

Ybr'nin 10,000 olduğu piyasada değerlendirilebilir.
 
Katılım
31 Tem 2017
Mesajlar
75
Şu an fiyatı nedir bilmiyorum,bi müddet test etmiştim.

Ben cc'sine göre çok keyif almıştım bu motordan.

Uzun vadede hava soğutmalı bir motosiklet ne kadar sorun çıkarırsa o kadar çıkarır kanaatindeyim.

Ybr'nin 10,000 olduğu piyasada değerlendirilebilir.

Hocam 0km 2016 model almayı düşünüyorum 6.900-7.200 arası bulunuyor. Ne dersiniz?
 
Katılım
30 Nis 2016
Mesajlar
20
Selam, 8500km oldu ben yan tarafa grenaj taktırdım.Ortalama 4lt yakıyor 100 km de.Fiyat performans olarak iyi bence
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Hocam 0km 2016 model almayı düşünüyorum 6.900-7.200 arası bulunuyor. Ne dersiniz?

Bence çok iyi. Sadece bi takım lastik masrafınız olabilir duruma göre.

Onun dışında f/p olarak en iyi alternatiflerden biri.

Ben kullanırken litre bazında en yüksek 3,7 en düşük 2,5 ölçüm yapmıştım tüketim olarak.
 
Katılım
31 Tem 2017
Mesajlar
75
Bence çok iyi. Sadece bi takım lastik masrafınız olabilir duruma göre.

Onun dışında f/p olarak en iyi alternatiflerden biri.

Ben kullanırken litre bazında en yüksek 3,7 en düşük 2,5 ölçüm yapmıştım tüketim olarak.

Teşekkürler. Benim için de diğer modellerden %51 öndeydi.
 
Katılım
18 Ocak 2018
Mesajlar
14
S.A dostlar bende bu motordan dusunuyorum, elimdeki cgyi sattikdan sonra daha cok sehir ici kullanim icin dusunuyorum sizce isimi gorurmu ve son olarak acaba cok sorun cikarirmi en yuksek km yapan vede nasil sorunlarla karsilasiyorsunuz yazarsaniz cok iyi bilgilendirme olur satanlar hep dusuk km satiyorlarda
 
Katılım
23 May 2017
Mesajlar
43
Motor tek kişi tapa gaz max 120 yapıyor, artçı ile aynı yolda tapa gaz yine 120 yapıyor. Bu durumu görünce dişli oranları ile oynamaya karar verdim. Fuat arkadaşımızdan aldığım bilgiye göre cbf dişlileri bizim motorlar ile uyumlu. Bizim zincir kalınlığı 520, CBF 150 zincir kalınlığı 428 ayrıca.

Bu gün 15/43T 428H orjinal CBF 150 dişlisi sipariş ettim. DID 428 zincir ile takacağım, 132 bakla sipariş ettim umarım kurtarır.

Hero Karizma orjinal dişlileri 14/40T 520H, oran 0.300
Yeni takacağım dişli oranı 0.348

16%'lik bir fark var, değişimden sonra yaşadıklarımı buradan yine paylaşırım.

Değişimden sonra farkı tekrar burada yazarım.
 
Katılım
18 Ocak 2018
Mesajlar
14
Canim kardesim aslinda kastettigim tam olarak bu degildi ki konunun olmemis olduguna yazdigin iletiyle cok mutlu oldum. Motosiklet ile sonhizi malum video sitesinde detaylica goruntulenmis olup, merak ettigim kullanim omru acisindan nasil olduguydu. Bos agirligi ile 154 kg. Hatirladigim kadariyla, sanirim kasasi cok saglam, peki ya motoru? Yani 10binli,20binli yada varsa 50 binli km. sonrasinda yasadiklariniz gibisimden sormustum ben. Malum video sitesinde motorun sikintisindan bahsetilerek komple motorun ic kisminin yenilendigini yazmislar, kronik birseymi birkackisinin basina gelmis olmasi dusundurdude beni biraz. Birde bende suan cg varda bu motesiklet acisindan baktigimda cokda tuzlu olmayak sekilde halledilebilir diye dusunuyorum, ama bu motosiklet de durum nasil olur acaba? Hala parca sagliyabiliyormusunuz varsa parcasi cokmu pahali? Sanirsam uretimi durmus, cokmu uzattim acaba ama almayi cidden dusundugum bir makina. Lutfen uzun donem kullananlarda yazsin arkadaslar...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Canim kardesim aslinda kastettigim tam olarak bu degildi ki konunun olmemis olduguna yazdigin iletiyle cok mutlu oldum. Motosiklet ile sonhizi malum video sitesinde detaylica goruntulenmis olup, merak ettigim kullanim omru acisindan nasil olduguydu. Bos agirligi ile 154 kg. Hatirladigim kadariyla, sanirim kasasi cok saglam, peki ya motoru? Yani 10binli,20binli yada varsa 50 binli km. sonrasinda yasadiklariniz gibisimden sormustum ben. Malum video sitesinde motorun sikintisindan bahsetilerek komple motorun ic kisminin yenilendigini yazmislar, kronik birseymi birkackisinin basina gelmis olmasi dusundurdude beni biraz. Birde bende suan cg varda bu motesiklet acisindan baktigimda cokda tuzlu olmayak sekilde halledilebilir diye dusunuyorum, ama bu motosiklet de durum nasil olur acaba? Hala parca sagliyabiliyormusunuz varsa parcasi cokmu pahali? Sanirsam uretimi durmus, cokmu uzattim acaba ama almayi cidden dusundugum bir makina. Lutfen uzun donem kullananlarda yazsin arkadaslar...

Motor klasik hava soğutmalı,karbüratörlü kara düzen bi alet.

Basit mekanik olduğu için çıkarabileceği sorunlar kolaylıkla telafi edilebilir.

Göstergeler 150'lik commuterlar ile aynı yanılmıyorsam.

Sorun çıkarsa bi karenajlarda çıkar.

En kötü gidon,değiştirilip motor nakeda çevrilir.

Hero'nun motorları sorun çok çıkarmaz düşüncesindeyim.
 
Katılım
18 Ocak 2018
Mesajlar
14
Oo birileri varmis hala buralarda. Guzel guzel yavas yavas ogrencez heralde herkes neler yasamis bu motosiklet ile siz ne kadar kullandiniz bu motosikleti hic parca degisimi yaptinizmi acaba malum sitede dusuk km. lerde satiliyor acaba nedendir dersiniz?
 
Katılım
23 May 2017
Mesajlar
43
Bu gün daha önce bahsettiğim dişli değişimini yaptım arkadaşlar, 15/43T Cbf Dişlisi ve DID oringsiz zincir taktırdım.

Artçı ile çıkıp test ettim, sonuçlar aşağıda.

1 - 2 ve 3 üncü viteslerde çok rahatlama oldu. Artık daha az vites istiyor ve vitesler yeterince güçlü.
2 - 4 vites 7.5-8 bin devirde 100 yapıyor artık motor. Rampa yukarı sollamalarda çok işe yarayacak.
3 - 5. vitese devirsiz verince hızı arttırmıyor ama 90'a sabitliyor. Ufak bir rampa görünce tekrar 4 istiyor. 4'ü tamamen bitirip 5'e verince hızlanıyor ama eskisi gibi değil. Çok basma şansım olmadı ama bu şekilde, denediğim yol çok müsait değildi.
4 - Diğer viteslerde hızlanması çok güzel oldu, vitesler uzadığı için daha fazla zevk veriyor.
5 - Artçı ile motoru yan ayağa bıraksan durmayacak meyil buldum, geri dönüp yokuşun ortasından kalkmayı denedim. 1. vitesde hiç bir değişiklik yok.

Havalar müsait olunca 5. vitesi de deneyip buradan bilgi veririm. Bir de artçısız deneme yapacağım onun da sonuçlarını buradan yazarım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst