Hero Hero Karizma R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
746
Hero enjeksiyonda değişikliğe gitti en fazla o değişmiştir. Baştan aşağı değişmesi gerekli, bunun içinde çalışılıyor bildiğim kadarı ile.
Mevcut hali ile Türkiye yi geçtim Hindistanda bile rekabet şansı yok. Bunu satış adetleri de kanıtlıyor. Eskidi artık.
 
Katılım
30 Nis 2016
Mesajlar
20
Selam, bugün itibari ile 10bini devirdik makina ile.Bugüne kadar sorun çıkarmadı yağ değiş devam.2 gün önce arka lastiği orjinal ebadında Metzeler Lasertec ile değiştirdim, ön tarafada Pirelli City Demon 90 100 18 siparişi verdim.Orjinalinde bulamadığım için.Tek sorun top speedin biraz az olması bence.Gps de ölçüğümde 112 gösteriyordu ibre 120 de iken.

 
Katılım
25 Ara 2017
Mesajlar
15
Karizma, ABD ve Güney Amerika pazarlarında satılan CRF230 serisi enduro / 223 cc SOHC hava soğutmalı motorun denenmiş ve test edilmiş ancak hafifçe azaltılmış versiyonuna sahiptir. CRF'nin altı vitesinin yerine beş vitesli bir şanzımana sahiptir.

çeviri ...crfsony.com
 
Katılım
27 Ocak 2015
Mesajlar
9
Arkadaşlar selam,forumu yeni gördüm bende birkaç kelam edeyim dedim. öncelikle dogru bilgiler var fakat çok sacma yorumlarda var karizma hakkında, hiç kullanmayan adam da yorum yapmış yani.. karizmayı ilk alanlardan birisiyim 12bin km kullandım. Karızma ile tanısmam biraz tuhaf oldu ilk olarak ondan bahsedecegim. 2.el cbr 250 bakıyordum o zamanlar ona sor buna sor, ne alsam ne yapsam vs. yolda Hero galour modelını gördüm ve Hero kımdır acaba dıye arastırmaya basladım, bende sizler gibi çançinçon zannettim fakat bıraz derınlere ınınce kalıtesı ıle nam salmıs bir marka ile karsılastım. uzun bır arastırmadan sonra bayiye gittim motorlara bakarken karızma gözüme çarptı, hakkında bıraz bılgı edındım. uzerıne oturunca çok rahat geldı ve fiyatı benı cezbetti. 2.el alacagıma sıfır alırım dedım ve aldım. İlk zamanlar tabı rodaj vs pek bısey anlayamadım sonrasında gaz açmalar basladı ve eskı cbf kullanıcı olarak bana super geldi karızma, yokuslarda bayılma yok, hızlanması cok ıyı, oturus pozisyonu, hakımıyetı vs aradıgım motordu yani.. Her gün hevesle binip gezmeye cıkıyordum, baya bir yol yaptım bu zaman içinde koruma demiridir, sarj cihazıdır, sis farlarıdır, yan cantalardır vs ufak tefek extralar yaptım ve motor gözümde daha güzelleşti. simdi begenmediğim neler var onlardan bahsedicem. ilk olarak lastıkler, yazın kullanıdıgımdan kotu bir performans vermedı bir rossi olmasamda vıraj yaptım ama yagmur yagınca işler degişti anı gaz acmada, virajlarda kaydırdı yani. Aynalardan sorun yasadım, garaj kapısından sokmak için aynaları kapatmam gerekıyordu bir zaman sonra kapat ac kapat ac yalama oldu tümseklerde gevsıyordu, çareyi 40 lıra vererek yenı ayna almakta buldum. sonra kafadaki zırıltı konusu.. ilk zamanlar onemsemedım ama git gide rahatsız eder oldu, duydum kı servıslerde ucretsız yapıyorlarmıs hemen kosa kosa servıse gıtim sagolsunlar halletiler. zırıltıda gıdınce motor iyice güzelleşti. havaların sogumasıyla kalıtelı bır lastık almayı gerek duydum, yeni lastıklerı takınca baya bır fark etti. benım bu motorda en cok hosuma gıden sey cbf gıbı yag yakmıyor olmasıydı, bakımlarda hep servısler castrol yag kullandı hiç eksiltme olmadı. hazır bakım demişken karızma bana hıc sorun yasatmadı arıza vs cıkartmadı sadece soguk havalarda calısması bıraz sor oluyordu onuda servıste bır ıslem yaptılar sonrasında cözuldu jıkleyle kolayca calısıyor. karızmayla gezecek daha çook yerimiz var..
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
746
Karizma, ABD ve Güney Amerika pazarlarında satılan CRF230 serisi enduro / 223 cc SOHC hava soğutmalı motorun denenmiş ve test edilmiş ancak hafifçe azaltılmış versiyonuna sahiptir. CRF'nin altı vitesinin yerine beş vitesli bir şanzımana sahiptir.

çeviri ...crfsony.com

link atma imkanın varmı?
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
160
selamlar arkadaşlar, aranızda antalyada kazasız karizması olan ve benimle buluşabilecek olan var mı?
kaza sonrası ön tarafta birkaç kablo garip garip yerlerden geçiyor. motorun orijinalini bir inceleyip bakmak istiyorum.
 
Katılım
25 Ara 2017
Mesajlar
15
link to full article;

https://en.0wikipedia.org/wiki/Hero_Honda_Karizma_R

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

Kılavuzda yağ değişiminde 900 ml yağ koyun diyor. Yabancı forumlarda fazla yağ koymanın yağ çevirimizi azalttığı ve basınca neden olduğu gibi yazılar okudum. Görünenen o ki 1 litrelik yağların tamamını koyamıyoruz.
 
Katılım
25 Mar 2018
Mesajlar
1
Arkadaşlar selam,forumu yeni gördüm bende birkaç kelam edeyim dedim. öncelikle dogru bilgiler var fakat çok sacma yorumlarda var karizma hakkında, hiç kullanmayan adam da yorum yapmış yani.. karizmayı ilk alanlardan birisiyim 12bin km kullandım. Karızma ile tanısmam biraz tuhaf oldu ilk olarak ondan bahsedecegim. 2.el cbr 250 bakıyordum o zamanlar ona sor buna sor, ne alsam ne yapsam vs. yolda Hero galour modelını gördüm ve Hero kımdır acaba dıye arastırmaya basladım, bende sizler gibi çançinçon zannettim fakat bıraz derınlere ınınce kalıtesı ıle nam salmıs bir marka ile karsılastım. uzun bır arastırmadan sonra bayiye gittim motorlara bakarken karızma gözüme çarptı, hakkında bıraz bılgı edındım. uzerıne oturunca çok rahat geldı ve fiyatı benı cezbetti. 2.el alacagıma sıfır alırım dedım ve aldım. İlk zamanlar tabı rodaj vs pek bısey anlayamadım sonrasında gaz açmalar basladı ve eskı cbf kullanıcı olarak bana super geldi karızma, yokuslarda bayılma yok, hızlanması cok ıyı, oturus pozisyonu, hakımıyetı vs aradıgım motordu yani.. Her gün hevesle binip gezmeye cıkıyordum, baya bir yol yaptım bu zaman içinde koruma demiridir, sarj cihazıdır, sis farlarıdır, yan cantalardır vs ufak tefek extralar yaptım ve motor gözümde daha güzelleşti. simdi begenmediğim neler var onlardan bahsedicem. ilk olarak lastıkler, yazın kullanıdıgımdan kotu bir performans vermedı bir rossi olmasamda vıraj yaptım ama yagmur yagınca işler degişti anı gaz acmada, virajlarda kaydırdı yani. Aynalardan sorun yasadım, garaj kapısından sokmak için aynaları kapatmam gerekıyordu bir zaman sonra kapat ac kapat ac yalama oldu tümseklerde gevsıyordu, çareyi 40 lıra vererek yenı ayna almakta buldum. sonra kafadaki zırıltı konusu.. ilk zamanlar onemsemedım ama git gide rahatsız eder oldu, duydum kı servıslerde ucretsız yapıyorlarmıs hemen kosa kosa servıse gıtim sagolsunlar halletiler. zırıltıda gıdınce motor iyice güzelleşti. havaların sogumasıyla kalıtelı bır lastık almayı gerek duydum, yeni lastıklerı takınca baya bır fark etti. benım bu motorda en cok hosuma gıden sey cbf gıbı yag yakmıyor olmasıydı, bakımlarda hep servısler castrol yag kullandı hiç eksiltme olmadı. hazır bakım demişken karızma bana hıc sorun yasatmadı arıza vs cıkartmadı sadece soguk havalarda calısması bıraz sor oluyordu onuda servıste bır ıslem yaptılar sonrasında cözuldu jıkleyle kolayca calısıyor. karızmayla gezecek daha çook yerimiz var..


Hocam lastik olarak ne aldınız ve ne düzeyde memnunsunuz?

benim lastiklerde ufak bi ıslak zeminde toprak yolda çok kolay kayıyor 2-3dür atlatıyoruz ama yakın zamanda zemini öptürecek gibi duruyor. Karizma da tekerin zemine daha sağlam basması için lastiği genişletmelimiyiz? Diğer arkadaşların da önerilerini almak isterim..
 
Katılım
25 Ara 2017
Mesajlar
15
Honda xl 185 in 13 lük ön dişlisi tam uyuyor. Şiddetle tavsiye ederim motor değişti. titreşim kalmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

düzeltme honda xl 200
 
Katılım
25 Ara 2017
Mesajlar
15
wl3fav.jpg


Orjinal dişlisi bu.

Ben 13 dişliyi internetten aaldım. "honda xl 200 13 ön dişli" aratınca çıkıyor.

520 diş aralığı boyunda

Resimde görünene benzeyen olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------

Ufak bir karşılaştırma

pulsar ns 200
24.48 @ 9750 (Ps @ RPM)
oranlarsak: 18,83 @ 7500 (Ps @ RPM)

karizma r
19,5 @ 7500 (Ps @ RPM)

duke 200
24,6 @ 10000 (Ps @ RPM)
oranlarsak 18,45 @ 7500 (Ps @ RPM)

tvs apache 200
20,05 @ 8500 (Ps @ RPM)
oranlarsak 17,69 @ 7500 (Ps @ RPM)

xtreme 200r
18,1 @ 8000 (Ps @ RPM)
oranlarsak 16,96 @ 7500 (Ps @ RPM)
 
Katılım
2 Mar 2018
Mesajlar
42
hocam bizimmotora mesaj attım aradım da ancak uymaz Hero Karızmaya uymaz dedıler. Hero karızmanın dıslı gobegı cbf150 ile aynı o sekılde sordum cbf150 ıle aynı gobek mı var bunda dedım
yok farklı dedıler uymaz dedıler

Siz Bizimmotor un sattıgı Honda XL200 dişlisini aldınız depğil mi kesin oluyor o yani ?
 
Katılım
25 Ara 2017
Mesajlar
15
Ben kullanıyorum bir sorun olmadı. tam uygun mu bir şey diyemeyecegim,

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

evet o disliyi aldım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:57 ----------

zincir degistirmek isterseniz. cbr 250 nin zinciri de tam uyuyor. ben zincir de degistirdim.
 
Katılım
27 Ocak 2015
Mesajlar
9
[/COLOR]
Hocam lastik olarak ne aldınız ve ne düzeyde memnunsunuz?

benim lastiklerde ufak bi ıslak zeminde toprak yolda çok kolay kayıyor 2-3dür atlatıyoruz ama yakın zamanda zemini öptürecek gibi duruyor. Karizma da tekerin zemine daha sağlam basması için lastiği genişletmelimiyiz? Diğer arkadaşların da önerilerini almak isterim..

Michelin pilot lastıklerini aldım ama takım olarak degıl orj olcude sadece önü bulabıldım arkayı 130 80 18 aldım. orjınal lastıklerden cok daha kalıtelı tavsıye ederım ıslakta kayma falan yok
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Aylardır hero karizma konusunu uzaktan takip ederim hala bir dişli değiştiremediniz, motorun şanzuman oranları kısa beygir ve torku yüksek redline direk girmekte yani şu motoru dişli değiştrmeden sürüp, redline sokup titreşimli sürmenin ne manası var dişlileri ön büyük arka küçük takip motorun torkundan faydalansanız 5,6 k devirde yağ gibi aksanız bu motor yakıtıda fazla yakmaz.
 
Katılım
25 Ara 2017
Mesajlar
15
Dişli oranlarını aşırı büyütmek torku azaltarak motorun fazla yorulmasına sebep olacaktır. Orjinalde 12 olan ön dişliyi 13 yapmak gayet yeterli. Orjinalde 7000 devirde 100 yaparken Şimdi 108-109 yapıyor.
Dişli değişiminde yakıtta çok fark beklemeyin, yakıt aynı hız artıyor. burada esas kazanç motorun üst vites isteğini vermek.
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Mondial mcx150 de 12 nm tork var, çanta demiri çanta korumalık ıvır zıvır 140kg ağırlık var ortalama ,ve bu motor dişli değiştirmeyle çok rahat ve stabil gidiyor. 15 dişliyi 16 yaptığımızda 10k devire çıkabiliyor 130 km hızı görebiliyor (çok az bi eğimde). Benim anlamadığım ,eğer bu hero karizma 19 nm torka rağmen dişli değiştimeyle torkunda çok kayıp yaşanıyorsa demekki bu motor torkun hakkını veremiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2018
Mesajlar
42
Mondial mcx150 de 12 nm tork var, çanta demiri çanta korumalık ıvır zıvır 140kg ağırlık var ortalama ,ve bu motor dişli değiştirmeyle çok rahat ve stabil gidiyor. 15 dişliyi 16 yaptığımızda 10k devire çıkabiliyor 130 km hızı görebiliyor (çok az bi eğimde). Benim anlamadığım ,eğer bu hero karizma 19 nm torka rağmen dişli değiştimeyle torkunda çok kayıp yaşanıyorsa demekki bu motor torkun hakkını veremiyor.

mcx150 daha önce test ettiğim bir motosiklet.
Karizma ile mcx in torku karsılastıralacak gibi değil. Karizma bariz daha iyi uzuyor ve 13T takarsan topspeed 150km/h üstünü görüyorsun ve bu motosiklet için en ideal dişli oranı (13T/40T)
Her motosikletin sanzıman oranı farklıdır o yüzden 16 dişliyi mcx kaldırıyor Karizma neden kaldırmıyor demen torku kıyaslama ölçütü değil
Mcx in göstergesi fazla gösteriyor sen 130 gördüysen gps hizin max 110 oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst