işini iyi yapan bir insana denk gelmek

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
geçen ay neredeyse asıl rengini kaybetmek üzere olan botlarımı boyatmak amacıyla tesadüf ettiğim bir seyyar ayakkabı boyacısına gittim. pek zamanım olmadığı için botları teslim edip ayağımda geçici plastik tuvalet terliği ile paytak paytak kahveye gittim ve bir çay söyledim. bir erkeğin en çaresiz olduğu anlardan birisidir bu, ayakkabıyı boyacıya verip, plastik tuvalet terliği ile ortada kaldığı an. hele bir de sevdiğine denk gelirse vay anam vay, neyse;

ben çayımı bitirene kadar, boyacı ayakkabılarımı boyamıştı. fakat o kadar güzel ve itinalı boyamış ki, nerdeyse "bu botlar benim botlar mı?" diyecektim. o kadar enfes olmuş.

5 lira istedi. "5 lira fazla değil mi ya!" dedim(içimden tabii ki) böyle şeyleri dışarıya yansıtmayı sevmem.
ve fakat o 5 liranın fazla olmadığını botlarımı giydiğim 1 aylık süreç içerisinde anlayacaktım. anladım da.

işini mükemmele yakın yapan bir esnaf ile karşı karşıya idim.

ve bugün, evet bugün siyah ayakkabılarımı boyatmak için ilk adres olarak oraya seğirttim. boyacı abi beni yanıltmadı sağolsun. daha sonra karşılaştığım ilk insan "oo ayakkabılar yeni mi" dedi.

işini iyi yapan bir insana denk gelmenin huzuru ve güveni sardı her yanımı.

bu ülkede güzel şeyler de oluyor..
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Arkadaş botları boyatmışsın yapılan işçilikten burada konu açacak kadar memnun olmuşsun 5 liralık ücretten hala 1 lirayı kertmedin derdindesin.

Sözüm meclisten dışarı çayı ben ısmarladım simidi de o alsın hesabı yapan insanın bahçesindeki kuyunun suyunu bile içmem.

Şimdi biri çıkar hem çayı hem simidi beleşe getiriyorsun çayın parasını sen versen böyle demezdim der bütün geçe yatakta dönerim artık.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Arkadaş botları boyatmışsın yapılan işçilikten burada konu açacak kadar memnun olmuşsun 5 liralık ücretten hala 1 lirayı kertmedin derdindesin.

Sözüm meclisten dışarı çayı ben ısmarladım simidi de o alsın hesabı yapan insanın bahçesindeki kuyunun suyunu bile içmem.

Şimdi biri çıkar hem çayı hem simidi beleşe getiriyorsun çayın parasını sen versen böyle demezdim der bütün geçe yatakta dönerim artık.

Bi seferde sen ısmarlasan ne olmuş yani abi, sende çayı simidi beleşe getirme derdindesin...

Şaka şaka çay simit köpeğin olsun büyüğümsün, ama simidi çayı ben alıyorum sende börek mörek bisey getireydin- şaka bu da şaka...
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Mud İsmet Hocam ne çayın, ne simidin,ne de yemeğin hesabını yapacak insandır. Sağolsun yaklaşık 2 ay gibi bir zaman önce İsmet Bey'in misafiri
olmuştum . Türk misafirperverliğinin en güzel örneğini bana göstermişti. Bakalım nasip olursa İst'den Bursa'ya dönmeden ben de İsmet kardeşimi ağırlamak
isterim. Selamlarla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:01 ----------

Mud İsmet Hocam ne çayın, ne simidin,ne de yemeğin hesabını yapacak insandır. Sağolsun yaklaşık 2 ay gibi bir zaman önce İsmet Bey'in misafiri
olmuştum . Türk misafirperverliğinin en güzel örneğini bana göstermişti. Bakalım nasip olursa İst'den Bursa'ya dönmeden ben de İsmet kardeşimi ağırlamak
isterim. Selamlarla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:06 ----------

Mud telim profilde, tlf le bana ulaş . İsmet ile birlikte misafirim olun.
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
hakokey neden böyle bi başlık açtın onu anlayamadım. 5 lira fazla değil mi ya diye düşünmeseydin neyse de.. 5 lirada az sayılmaz ancak işini layığıyla yapmış memnun etmiş.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
hakokey neden böyle bi başlık açtın onu anlayamadım. 5 lira fazla değil mi ya diye düşünmeseydin neyse de.. 5 lirada az sayılmaz ancak işini layığıyla yapmış memnun etmiş.

birkaç sene önceleri ayakkabi boyama 1 lira idi her yerde. demek ki paranın değeri epey düşmüş.
 
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
351
Geçen hafta motora yeni topcase takmak için çanta taşıma demirine 4 tane delik açtırmam gerekti. Matkabım olmadığı için mecbur alüminyumcuya gittim. Gider gitmez adam başladı hayıflanmaya: 'Bu çok sert malzeme, benim matkabın ucunu kırarsa ne olacak? Kırılırsa diye paranın yarısını şimdiden alıyorum senden' gibi laflar söyledi.
4 delik açmak için benden 15 lira istedi :D Yanımda sadece 5 lira olduğu için kavga dövüş yaptırdık bir şekilde.
Daha sonra delikleri aynı hizada delemediğini fark ettim. Gidip 3 liraya matkap ucu aldım, mahalledeki camcıdan matkabını kullanmayı rica ettim ve kendi ellerimle mis gibi deldim. Ben onunla uğraşırken camcı bana çay söyledi (adamla önceden tanışmışlığım yok) En son para bile almadan uğurladı beni.
Böyle iyi esnaflar görünce ağlayasım geliyor :D
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Babam çocukken kunduracının yanında çırakmış. Boyayıp cilaladığı ayakkabı 6 ay parlar, su kir çamur üzerinden kayar gider.

Evde ayakkabınızı parlatıcı süngerle parlatırsınız. Sentetik ürün hemen parlatır ayakkabıyı, ama derinin nefes alan gözeneklerini de tıkar. Öğleden sonraya parlaklık gider. Kullanmaya devam ettikçe de deri nefes alamadığı için sertleşir, dayanıksızlaşır, çirkinleşir, ve koku yapar.

@hokahey, müşteri bulun adama...
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Meslek gereği çok yer görüyorum. Çeşit çeşit esnaf, fabrika.

Yük aldığım/verdiğim yerlerdede farklı insanlar görüyorum. Kendi işimi yaptırdıklarımdada.

Ve gerçekten işini iyi yapan insanların yeri bi başka.

Çay demişken. Bi yere mal götürdüğümde eğer ilk önce "Gel kaptan önce bi çay içelim" diyen olursa. Nakliye fiyatında indirim yapıyorum adamın haberi bile olmadan. Yani 100 isteyeceksem 80 istiyorum. Çay vermezse fiyatta geçiririm.

Ama bazılarıda can sıkıyor. Geçen biri "şuraya indir malları" dedi. "Babanın hammalımı var lan. Mal yok sana" dedim. Geri aldığım yere götürdüm. Hatta ordakilerede söyledim o adama ceza verdiğimi bir daha mal götürmeyeceğimi. :mrgreen:
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Meslek gereği çok yer görüyorum. Çeşit çeşit esnaf, fabrika.

Yük aldığım/verdiğim yerlerdede farklı insanlar görüyorum. Kendi işimi yaptırdıklarımdada.

Ve gerçekten işini iyi yapan insanların yeri bi başka.

Çay demişken. Bi yere mal götürdüğümde eğer ilk önce "Gel kaptan önce bi çay içelim" diyen olursa. Nakliye fiyatında indirim yapıyorum adamın haberi bile olmadan. Yani 100 isteyeceksem 80 istiyorum. Çay vermezse fiyatta geçiririm.

Ama bazılarıda can sıkıyor. Geçen biri "şuraya indir malları" dedi. "Babanın hammalımı var lan. Mal yok sana" dedim. Geri aldığım yere götürdüm. Hatta ordakilerede söyledim o adama ceza verdiğimi bir daha mal götürmeyeceğimi. :mrgreen:

kaptan, benim bir felsefem var; tuvalet temizleyicisi olsam orayı pırıl pırıl ederim. bir taharet alan bir daha almak ister.

herkes işini severek ve hakkını vererek yapsa var ya bu ülke fezaya çıkar şerefsizim.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
işini iyi yapan bi insan görürsem istediği parayı çıkarır veririm
neden pazarlık yapayım ki sonuçta benim yapamadığım bi işi beğendiğim bi şekilde yapan bi insana saygım var
böyle iş yapan insanlara 3 5 hesabını yapanlar yüzünden piyasadan siliniyor
sonra kalıyoruz 3 kağıtçıların eline...
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
kaptan, benim bir felsefem var; tuvalet temizleyicisi olsam orayı pırıl pırıl ederim. bir taharet alan bir daha almak ister.

herkes işini severek ve hakkını vererek yapsa var ya bu ülke fezaya çıkar şerefsizim.


Aynen öyle. Her insan görevini bilmeli. Yaptığı işi en iyi şekilde yapmalı.

Yıllar önce Erdal Demirkıran'ın birkaç videosunu seyrettim. Ordada bahsediyordu bu konudan. Bi insan bi iş yapmalı ve yaptığı işte en iyisi olmak için çabalamalı.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Aynen öyle. Her insan görevini bilmeli. Yaptığı işi en iyi şekilde yapmalı.

Yıllar önce Erdal Demirkıran'ın birkaç videosunu seyrettim. Ordada bahsediyordu bu konudan. Bi insan bi iş yapmalı ve yaptığı işte en iyisi olmak için çabalamalı.

almanlar öyleymiş. bir kişi bir konuda uzman olurmuş. diğer şeylere hiç karışmazlarmış. uzmanlik alani dışında kalan şeyleri anlamak da istemiyorlarmış zaten. almanlık ne güzel ya. insanın durup dururken alman olası geliyor.

+ ne iş yapıyorsun?
- almanım ben!

biz de ise tam tersi. herkes her işten anlıyor. kimse "bilmiyorum" demiyor. gurur mu yapıyorlar nedir anlamadım. bir şeyi de bilmeyin yahu!
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Valla ben öyle yaptığımı söyleyebilirim.

Kayseri Aksaray nakliyat üzerine ambarım var. Onun dışındaki yerlere kesinlikle yük götürmem. Onu piyasaya çalışan kamyoncu yapsın.

Yada boş günlerimde şehir içi nakliyesi yap diyenlerede cevabım aynı " şehir içinde çalışanlar taşısın."

Ev eşyasıda taşımam mesela. Onuda ev eşyası taşıyan firmalar halletsin. Herşeye saldırmamak lazım para için.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst