işini iyi yapan bir insana denk gelmek

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Valla ben öyle yaptığımı söyleyebilirim.

Kayseri Aksaray nakliyat üzerine ambarım var. Onun dışındaki yerlere kesinlikle yük götürmem. Onu piyasaya çalışan kamyoncu yapsın.

Yada boş günlerimde şehir içi nakliyesi yap diyenlerede cevabım aynı " şehir içinde çalışanlar taşısın."

Ev eşyasıda taşımam mesela. Onuda ev eşyası taşıyan firmalar halletsin. Herşeye saldırmamak lazım para için.

bravo. etik budur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Amerika'yla Turkiye'nin en buyuk farklarindan birini soyleyeyim size, cok kisiden duymayacaginiz: Garsonlar.

Amerika'da garsonlar iyidir. Guleryuzle karsilar. O gunun spesyalleri ezberindedir. Hic acele ettirmez. Icabinda defalarca gelir, hazir misiniz diye sorar. Bilmedigi bi soru oldugunda "izin verirseniz bi dakka gidip sorayim geleyim" der. Garson restoranin musteriye karsi yuzudur. Garson kotuyse restoran kotudur.

Istisnalar olmakla birlikte Turkiye'de bazi garsonlar isini begenmeyen, "aslinda cok daha iyi bir işe layikken hasbelkader garson olmuş" olan, bikkin, isini sevmeyen insanlar. Problem o ki bu adam veya kadin garsonlugu beceremiyorken daha iyi bir isi nasil be*****ek?

Not. Be-ce-re-cek yazmama izin vermedi iyi mi? :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Amerika'yla Turkiye'nin en buyuk farklarindan birini soyleyeyim size, cok kisiden duymayacaginiz: Garsonlar.

Amerika'da garsonlar iyidir. Guleryuzle karsilar. O gunun spesyalleri ezberindedir. Hic acele ettirmez. Icabinda defalarca gelir, hazir misiniz diye sorar. Bilmedigi bi soru oldugunda "izin verirseniz bi dakka gidip sorayim geleyim" der. Garson restoranin musteriye karsi yuzudur. Garson kotuyse restoran kotudur.

Istisnalar olmakla birlikte Turkiye'de bazi garsonlar isini begenmeyen, "aslinda cok daha iyi bir işe layikken hasbelkader garson olmuş" olan, bikkin, isini sevmeyen insanlar. Problem o ki bu adam veya kadin garsonlugu beceremiyorken daha iyi bir isi nasil be*****ek?

Not. Be-ce-re-cek yazmama izin vermedi iyi mi? :)

hizmet kalitesine önem veriyorlar. doğal olarak bir gelen memnun ayrılıyor ve gelecek sefere bir daha geliyor.

bizde garsonluk geçici olarak yapılan iş anlamına geldiği için hizmet kalitesi düşük kalıyor. garson memnuniyetsiz, müşteri memnuniyetsiz, böyle saçmasapan bir iş ortaya çıkıyor. zorlama iş, gönülsüz hizmet.

su dökerek değirmen döndürmeye çalışan bir sürü insan.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hizmet kalitesine önem veriyorlar. doğal olarak bir gelen memnun ayrılıyor ve gelecek sefere bir daha geliyor.

bizde garsonluk geçici olarak yapılan iş anlamına geldiği için hizmet kalitesi düşük kalıyor. garson memnuniyetsiz, müşteri memnuniyetsiz, böyle saçmasapan bir iş ortaya çıkıyor. zorlama iş, gönülsüz hizmet.

su dökerek değirmen döndürmeye çalışan bir sürü insan.

Burada da çok kalburüstü bir restoran değilse üniversite öğrencisidir garson. Yani bugün var yarın yok. Ama iyi yapar işini. Niye kötü yapsın ki? Ve restoran niye kötü garsonu tutsunlar elinde?
 
Katılım
26 Nis 2017
Mesajlar
52
almanlar öyleymiş. bir kişi bir konuda uzman olurmuş. diğer şeylere hiç karışmazlarmış. uzmanlik alani dışında kalan şeyleri anlamak da istemiyorlarmış zaten. almanlık ne güzel ya. insanın durup dururken alman olası geliyor.

+ ne iş yapıyorsun?
- almanım ben!

biz de ise tam tersi. herkes her işten anlıyor. kimse "bilmiyorum" demiyor. gurur mu yapıyorlar nedir anlamadım. bir şeyi de bilmeyin yahu!

Sen mühendissin dediler herşeyi yaparsın dediler. Malesef 2-3 kişinin işini düşük ücret karşılığı 1 kişiye yaptırmaya çalışanlar var ve çalışan kişi de işini kaybetme korkusuyla, bilmiyorum, diyemiyor ya da buna izin verilmiyor. Çalışan ne işinde ilerleyebiliyor ne de işler ilerleyebiliyor.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Bu tür işleri yapan insanlar genelde çok güzel insanlar oluyor. Keşke 5 liraya pahalı değil mi demek yerine 1 2 lira da çay parası verseydiniz.

Prensip edinmişim ne zaman birisi araba tamir ederken veya bir iş ile uğraşırken yanından geçsem KOLAY GELSİN demeden geçmem..
Bunu sokak temizleyen belediye görevlilerine söylediğiniz zaman muhakkak başlarını kaldırıp size gülümseyerek teşekkür ederler. ( denemenizi tavsiye ederim )
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst