İdam cezasının artık ihtiyaç haline gelmesi

Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
318
Motosikleti
Vespa GTS300 SS, Honda CRF250 Rally
Rüşvet alırken mi yakalandı ? IDAM (kucugu buyuğu yok kimse kusura bakmasın)
Mafyacılık,çetecilik(hırsızlık çetesi mesela) yaparak milletin kazandığı üç kuruşa mı göz dikiliyor ? IDAM
Bir koca,karısını döve dove mi oldurmus veya kadını komaya mı sokmuş ? IDAM
3 kişi bir olup birini linç mi ettiler ? IDAM
Bir sevgili aşkına karşılık bulamayıp sevgilisini mi öldürmüş ? IDAM
Bir insana işkence mı yapılmış ? IDAM
Bir insanın yıllardır biriktirdiği birikimlerini(telefonla dolandırıcılık yapanlar mesela) hileyle alçakça gasp mi edilmiş ? IDAM
Bir hayvanı cani duygularla öldürmüş mü veya işkence mi etmiş ? (gözleri oyulmuş kedileri düşünün,köpek dövüştüren ruh hastalarını düşünün) IDAM

Arkadaşlar bu liste daha da uzar,

IQ'su mu düşük IDAM
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Ceza caydırıcı değilse ceza değildir.

Hepimiz hırsızlıktan şikayetçi oluruz. Hırsıza verilecek cezaya bir kısmının karşı çıkar

Çocuğa tecavüz sucuna karşı çıkar. Ama adamın kısırlaştırmasına da bir kesim itiraz eder..

Çin'de uyuşturucu kaçakcısını direk idam ederler yinede yapan olur ama oranladığımız zaman Türkiye'den yok denecek kadar azdır.

Kâbe de bile hırsızlık olur ama aynı nüfusa sahip başka yerlerde kıyaslanmaz

1 haksız idamı önlemek için 99 idamlık suçu affetmek 99 cinayet kurbanının masumiyeti ni karalamaz mı. ( Sorun bu) Cevap ise kişiye göre değişir ve bunun doğru cevabını bulmak zordur.

Türkiye'de adalet sisteminde sorunlar var sebebi belli
A ülkesinde anayasayı ve ülkenin insanlarını koruyan hakimler ve savcılar var. Bizde ise herkes kendi düşüncesine göre karar verir( bir yolunu bulurlar)
--- koministi
---solcusu
---faşisti
---Alevi si
-- Sünni si
-- Kürt ü
-- Türk ü
--- Ataist

Hâkimlik mesleğinde bu düşünceler soyutlanmadığı sürece adalet gelmez.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
IQ'su mu düşük IDAM

arkadaşım konuyu cıvıtmaya gerek yok,burda mizah yapmıyorum.

"Alkollu sürücü kaldırıma çıktı 2 kişiyi öldürdü" ya benim kızımı oğlumu bole serefsizler öldürecek oyle mi ? IDAM

"Piyasadan topladıkları küflü,tarihi geçmiş peynirleri eritip insalara yedirdiler" Para kazanacaksın diye halkın sağlığı ile oynayacaksın hee mi ? IDAM

Bu ülke çiçek olur çiçekkk!!
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hâkimlik mesleğinde bu düşünceler soyutlanmadığı sürece adalet gelmez.

Sirf hakimlik meslegi degil, hic bir meslekte bu düşünceler olmamali. Cunku bir insanin milliyeti ve siyasi dusuncesi, iyi ve durust is yapmasina ne engeldir, ne de yardimci.

Meseleyi kavramak icin herhalde ikincisine odaklanmak lazim. Kendi milliyetinizde, inancinizda, siyasi dusuncenizde, hic hirsiz, ahlaksiz, karaktersiz, suclu, zararli insan yok mu? Karsi tarafta oldugunu hepimiz biliyoruz. Peki bizim taraf masum mu?

Toplu olarak ciddi bir normallesme surecine ihtiyacimiz var. Bunu halletmeden de gercek anlamda hukuk ve ozgurluk gelmesi mumkun degil, cunku aslinda istemiyoruz biz hukuk ve ozgurluk falan. Sadece kendimize istiyoruz, o da olmuyor iste...
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
arkadaşım konuyu cıvıtmaya gerek yok,burda mizah yapmıyorum.

"Alkollu sürücü kaldırıma çıktı 2 kişiyi öldürdü" ya benim kızımı oğlumu bole serefsizler öldürecek oyle mi ? IDAM

"Piyasadan topladıkları küflü,tarihi geçmiş peynirleri eritip insalara yedirdiler" Para kazanacaksın diye halkın sağlığı ile oynayacaksın hee mi ? IDAM

Bu ülke çiçek olur çiçekkk!!

bir ara BU TARAFA bi uğrayın da konunun ilahi vahiy tarafına bakalım..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bir ara BU TARAFA bi uğrayın da konunun ilahi vahiy tarafına bakalım..

hocam gücenmesseniz eğer o tarafla pek işim yok,siz buraya yazın lütfen.

Alin şuna bakın;


bu * bariyere vurmadan önce motosikletli oğlunuzu biçtiğini hayal edin,napicaz abi bu adamları ? hangi biriyle uğraşacaz ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
ooo turgetson kardeşim herkesi asmışsın, hayırdır?

senin düşündüğünü insanoğlu yüzyıllardır düşünüyor. ve hala kesin bir kanıya varmış değil.

idam cezası bizim gibi siyasi birliğini tam olarak sağlayamamış ülkelerde uygulanırsa, bir nevi öç alma aracı haline gelir.

bakınız rahmetli menderes nasıl da hunharca idam edildi? hem de hasta yatağından alıp götürdüler idam sehpasına.

ondan sonra intikam amacı ile deniz, yusuf ve mahir idam edildi. iş siyasi öç alma hadisesine döndü.

idam cezası, geri dönüşü olmayan, telafisi olmayan bir ceza. vahim sonuçlar doğurabilir.

şahsen idam cezasına karşıyım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
7 Eki 2017
Mesajlar
109
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ooo turgetson kardeşim herkesi asmışsın, hayırdır?

senin düşündüğünü insanoğlu yüzyıllardır düşünüyor. ve hala kesin bir kanıya varmış değil.

idam cezası bizim gibi siyasi birliğini tam olarak sağlayamamış ülkelerde uygulanırsa, bir nevi öç alma aracı haline gelir.

bakınız rahmetli menderes nasıl da hunharca idam edildi? hem de hasta yatağından alıp götürdüler idam sehpasına.

ondan sonra intikam amacı ile deniz, yusuf ve mahir idam edildi. iş siyasi öç alma hadisesine döndü.

idam cezası, geri dönüşü olmayan, telafisi olmayan bir ceza. vahim sonuçlar doğurabilir.

şahsen idam cezasına karşıyım.

hokahey,siyasi tek bir örnek vermedim.Terör örgütü üyeliği mi yapıyor ? IDAM demedim.

Vatana ihanet mi etti ? IDAM demedim.


Arkadaşlar verdiğim örneklere bakın,gönül ister ki tüm bunları eğitimle aşalım.Fakat bir kaç kuşak beklemek lazım.

bu işler kolay olmuyor ,
 
Katılım
15 May 2016
Mesajlar
1,960
8152ae8ef1cae7576b49de40ae5a88c2.jpg


Ya daha insancıl bişeyler yapsak mesela EDAM cezası
Suçlulara ölene kadar EDAM peyniri yedirelim
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
İdam cezası için yorumlar da, haklılık payı var, karşı olanlarda, idam olsun diyenlerde haklı ama insana yatırım yapacaksın ki ,devlet, ülke yaşamaya devam etsin, bu olmadığı için zaten ortalıkta bu kadar suçlu var, ekonomi iyi olsa, doğuda gençler rahat yaşasa, rahat bir şekilde evlenip aile kursa teröre bulaşır mı ? gel dağa çıkalım diyene si..r çeker, şehirlerde de aynı şekilde, ekonomik durum iyi olsa, insanlar neden suç işlesin ?
Kadın cinayetlerinin 1 . sebebi ekonomidir, kadın kocasından boşanıyor, elbette kadın yeni koca buluyor yada devlet sığınma evine yerleşiyor ama koca ne yapacak ? bütün birikimini evliliğe harcamış, üstüne borçlanmış ,tekrar nasıl evlenecek ? parası yok, kalmış ortada, gidiyor eski karısını ikna etmeye çalışıyor, olmayınca vuruyor,,, tasvip edilemez bir şey ama bunda devletin ekonomik ortamı iyileştirmediği için payı yokmu ?
Tecavüzcüler içinde geçerli, adam ekonomik durumlarından dolayı evlenemiyor, ilk fırsatta tecavüz suçunu işliyor, bu suçluların hepsi mi sağlık sorunlarına sahip ? elbette değil ,bu suçlar işlenirken, ortam müsait oluyor, sanki devlet bilmiyor, bildikleri için bazı suçluları erkenden salıveriyorlar, hırsız iş bulamadım yaptım derse, ne diyeceksin ?
Bu örnekler de, illaki psikopat ruh hastaları vardır, onları ayrı tutarsak
Diğer suç işleyenler kadar, ortamı müsait hale getirenlerde suçlu olmuyor mu ?
5.6 sene önce Kürt açılımı yapıldığında, Diyarbakır da bazı aileler belediye önünde seslerini duyurmaya çalıştı, çocuklarımız kaçırıldı bulun diyorlardı, o aileler günlerce bekledi ama kimsede size yardımcı olalım demedi, şimdi bu terörist olan gençler ya ölecekler yada cezaevin de çürüyecekler, peki bu ortamın oluşmasını hazırlayanların suçu yokmu ?
İdam sonra tartışılacak bir konudur, evin temeli yokken çatısını yapma tartışması gibi oluyor, çatı da yapılır ama önce temel atılmalı, katlar çıkılmalı sonra sırasıyla önemine göre tartışılacak bir konudur
Bu ülkenin önceliği eğitimdir, eğitim doğru ,dürüst ve ahlaklı olmalı ,yeni milli vatansever nesil yetişirse ,zaten suçlar azalır, hakimi, savcısı doktoru, polisi, memuru, işçisi işini düzgün yapar, arada illaki suç olur ama oranı artmaz, 7.8 senedir yetkililer suç oranlarını açıklamıyor, her yıl artarak gidiyor çünkü
Şuan ülkemizin en önemli önceliği ,ekonomi ,savunma ve eğitim alanında iyi yönde gelişmeler yapmaktır

NOT Bir suçluya ,suç işledin, cezasını da çekeceksin, idam veya diğer cezaları hemen vermeden önce, o suçlu neden o suçu işlemiş diye ülkece sorgulamaz san ,suçun önüne geçemezsin, her suçlu gerçekten suçlumu dur ? tahrik ,tehdit ,iftira yokmu dur ? elbette vardır ,daha bunu sorgulamayan bir ülkede, bir sistemde, idam demek, cinayet demektir, başka açıklaması olmaz, yukarıda yazdığım gibi şartlar iyileştirilirse ,o zaman getirilebilir

Diğer ruh hastası, psikopat suçluları saymıyorum ,onların durumu daha farklı tartışma konusu
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bilgisayar ekranina bakarak hayatı çözemezsiniz.
Hayatın gerçekleriyle karşılaşmadan karşınızdakinin ne dediğini anlayamazsınız.
Başınıza gelmeden işin nerelere varacağını kestiremezsiniz.
Kendi toplumunuzu tanimiyorsunuz.
Ve bu tanımadığınız toplum hakkında düzenlemeler yapmaya çalışıyorsunuz.

Sadece üzerinde düşünün diye iki örnek vereceğim.
Mesela karısını döven adamı idam edelim.
Kocasından dayak yiyen kadınlara sorun bakalım ne diyecekler?
Bırakın idamı hapse girmesini bile istemeyeceklerdir.
Neden hiç düşündünüz mü?

Bu ülkede yüzlerce kadın tecavüze uğruyor.
Tecavüzcüleri idam edelim.
Peki bu kadınların yarıdan fazlasının kocası ya da aileden birileri tarafından tecavüze uğradığını biliyormusunuz?
Üstelik tecavüze uğrayan genç kızların tecavüzcüleriyle evlendirildiklerini biliyormusunuz?
Eğer ceza idam olursa sizce kaç tanesi şikayetçi olur?
Hadi yabancıydı kadın şikayetçi olmak istedi. Fakat kanıtlayamazsa iftiracı durumuna düsecek ve kendi idam edilecekmiş.
Bu kadın nasıl cesaret edipte şikayetçi olacak?

Arttırayım.
İki oğlunuz var ve oldu bir kavga biri diğerini öldürdü. Diğerini de öldürsünler diye polise mi teslim edeceksiniz?

Canım o zaman da bazı durumlarda idam cezası uygulanır bazılarında uygulanmaz mı diyeceksiniz?
Kanunu duruma mı uyduracağız?
Kamu yararı ne olacak?

Mesela karısına tecavüz eden adamın karısı şikayetçi olmazsa ceza almayacak mı?
Kendi karısına bunu yapan başkasına neler yapmaz. Af mı edeceğiz?
Hayır af etmeyeceksek muhtemelen aç kalıp perişan olma tehlikesi yaşayan bir kadın kocasından şikayetçi olur mu sizce?

Böyle binlerce örnek var.
Kafa yormamız gereken şey suçu cezalandırmak değil önlemek olmalı.
Benim evladımi öldüren birini on defa idam etsen ne olacak?
Evladımı geri getirir mi bu?
Ceza vermeyi boşver.
Yapmasını önle.
Önle ki beni mezarıma evladım koysun.
Ben evladımı koymayayım.
Bir evladınız yoksa son cümlemi anlamayabilirsiniz kızmam.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tecavüz suçu 5 kez işlenir, 1 kez rapor edilir. Bu Amerika'daki istatistik. Türkiye'de Allah bilir bundan 10 kat daha da azdır...

İdam cezası "sadece cinsel suçlara" diye bi gelir, sonra bi KHK çıkar, hayatında eli silah tutmamış, kimsenin karısına kızına yan bakmamış alakasız insanlar asılır, 40 tane çocuğa tecavüz etmiş Ensar vakfı müdürü salınır... Olacak olan o olur...
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
2,033
Peki, hepsine tamamim. Tamamina katiliyorum.

En ufak sikayette bile hic alakan yokken Fetocu olup muebbetle yargilanabilecegin ulkede, kazayla idama kurban gitmen olasigini dusun.

Hadi kapat su basligi. Ya da bi moderator kapasin.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Bilgisayar ekranina bakarak hayatı çözemezsiniz.
Hayatın gerçekleriyle karşılaşmadan karşınızdakinin ne dediğini anlayamazsınız.
Başınıza gelmeden işin nerelere varacağını kestiremezsiniz.
Kendi toplumunuzu tanimiyorsunuz.
Ve bu tanımadığınız toplum hakkında düzenlemeler yapmaya çalışıyorsunuz.

Sadece üzerinde düşünün diye iki örnek vereceğim.
Mesela karısını döven adamı idam edelim.
Kocasından dayak yiyen kadınlara sorun bakalım ne diyecekler?
Bırakın idamı hapse girmesini bile istemeyeceklerdir.
Neden hiç düşündünüz mü?

Bu ülkede yüzlerce kadın tecavüze uğruyor.
Tecavüzcüleri idam edelim.
Peki bu kadınların yarıdan fazlasının kocası ya da aileden birileri tarafından tecavüze uğradığını biliyormusunuz?
Üstelik tecavüze uğrayan genç kızların tecavüzcüleriyle evlendirildiklerini biliyormusunuz?
Eğer ceza idam olursa sizce kaç tanesi şikayetçi olur?
Hadi yabancıydı kadın şikayetçi olmak istedi. Fakat kanıtlayamazsa iftiracı durumuna düsecek ve kendi idam edilecekmiş.
Bu kadın nasıl cesaret edipte şikayetçi olacak?

Arttırayım.
İki oğlunuz var ve oldu bir kavga biri diğerini öldürdü. Diğerini de öldürsünler diye polise mi teslim edeceksiniz?

Canım o zaman da bazı durumlarda idam cezası uygulanır bazılarında uygulanmaz mı diyeceksiniz?
Kanunu duruma mı uyduracağız?
Kamu yararı ne olacak?

Mesela karısına tecavüz eden adamın karısı şikayetçi olmazsa ceza almayacak mı?
Kendi karısına bunu yapan başkasına neler yapmaz. Af mı edeceğiz?
Hayır af etmeyeceksek muhtemelen aç kalıp perişan olma tehlikesi yaşayan bir kadın kocasından şikayetçi olur mu sizce?

Böyle binlerce örnek var.
Kafa yormamız gereken şey suçu cezalandırmak değil önlemek olmalı.
Benim evladımi öldüren birini on defa idam etsen ne olacak?
Evladımı geri getirir mi bu?
Ceza vermeyi boşver.
Yapmasını önle.
Önle ki beni mezarıma evladım koysun.
Ben evladımı koymayayım.
Bir evladınız yoksa son cümlemi anlamayabilirsiniz kızmam.

Tecavüz suçunun idamla cezalandırıldığı bir ülke söyler misin...
Yada diğer örneklediğin suçların idamla cezalandırıldığı hangi hukukî sistemler var..
Bir uç örnek te ben vereyim..
12-13 yaşında kız çocuğunu tecavüz Edip öldürene niye idam cezası olsun ki. Sen o cocuğa kendini korumayı öğretmenden tecavüzcü ün sucu ne...Adamı idam edince sanki çocuğun psikolojisi mi düzelecek gerek yok

İdam suçu önlemez. Suçluyu cezalandırır. Daha önce verdiğin örnek gibi bana kalsa işkence ederek öldüreceğim kişiye devlet insan hakkı tanır ve acısız öldürür
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eyl 2015
Mesajlar
212
idamla alakalı bir kaç şey de ben söylemek istiyorum.

İdamın her suça getirilmesi taraftarı bende değilim şahsen bazı suçların affı olabilir olmalıdır da bence ama özellikle TECAVÜZ kesinlikle idam ile sonuçlanmalı VATANA İHANET kesinlikle idamla sonuçlanmalı bunların geri dönüşü olmamalı yani tecavüz ve vatana ihanet suçlarını işlemiş birini zaten daha topluma kazandırmaya çalışmak yanlış olur.

Gerçi arkadaşlar kaldı ki daha bu vatana 15 Temmuzda ihanet edenlerin idamı gelmedi ki diğerlerinin gelsin o geceyi hatırlıyorum da insanlara naısl acımadan sıktıklarını yani öncesinde bu şerefsizlere idam gelmesi lazım hatta ben bunların yerinde olsam bu köpekleri 15 Temmuz şehitler köprüsünün ayaklarında sallandırırım.
 
Katılım
1 Nis 2006
Mesajlar
34
Bir cezanın caydırıcı olması, o cezanın ne kadar ağır olduğundan çok, suç işlendiğinde cezadan kaçılamıyor olmasıyla ilgilidir. Dolayısıyla sen cezayı idam da yapsan, bu adalet sistemiyle yapanın yanına kalıyorsa, idam cezasını getirmişsin birşey değişmez. Kişisel görüşüm bu yönde.

Örneğin alkollü araç kullanmanın cezası diyelim ki 600 tl. Bunu arttırdın 3 yıl hapise çevirdin. Bir yerden kalkıp evine gidecek olan adam "şu yoldan gidersem hayatta polis çevirmesi olmaz zaten birşey olmaz" diye düşündükçe ve gerçekten de bu suçu yanına kaldıkça alkollü kullanmayı sürdürecektir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gerçi arkadaşlar kaldı ki daha bu vatana 15 Temmuzda ihanet edenlerin idamı gelmedi ki diğerlerinin gelsin o geceyi hatırlıyorum da insanlara naısl acımadan sıktıklarını yani öncesinde bu şerefsizlere idam gelmesi lazım hatta ben bunların yerinde olsam bu köpekleri 15 Temmuz şehitler köprüsünün ayaklarında sallandırırım.
En alt rütbedeki asker takımı hakkında emin olmamakla birlikte 15 Temmuzu planlayıp yönetenler hakkında aynısını düşünüyorum. Lakin 15 Temmuz sonrası içeri alınanların kaçı 15 Temmuz ile direk alakalı? Hatta 15 Temmuz'da gerçekten n'oldu o bile belli değil. Kimsenin haksız yere kanına girmeye niyetim yok...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst