Dil önemlidir, Osmanlı dili için, bazı tarihçiler saray dili der, bazıları halkın dili der, Türkçe gelmeseydi, diyen tarihçiler de var, iyi oldu diyen tarihçilerde var, sonuçta Türkçe yazıp okuyoruz, araya yabancı diller giriyor, bazı arkadaşlarda belirtmiş, teknoloji , batının veya gelişmiş ülkelerin ürettiği ürünler yada hizmetler neticesinde, dilimize yabancı kelimeler girmiş ,birde turistik amaçlı kurulan işyerlerinde, turist çekmek amaçlı kullanılıyor, ayrıca Soichiro Honda, Enzo Ferrari bir araç yapıyor v.b adını soyadını aracına marka olarak ekliyor şimdi bir Türk mühendis, bir araç yapsa ve araca adını koysa ,örnek davar soyadlı bir mühendis yaptığı araca, davar markası dese, kaç kişi alır ?burada reklam, üretilen aracın teknolojisi ve bazı batı hayranlarının, batı malları alma isteklerinden kaynaklanan sebepler var
Nereye geleceğim, neticede dil ile verilen eğitim de çok önemlidir, eğitimin hedefi ahlaklı, dürüst, vatansever, saygılı ,adaletli ve üreten bir nesli yetiştirmektir ama uzun yıllar bu ülkede böyle nesil yetiştirilemiyor, Osmanlıca olsa da olmasa da, Türkçe olsa da olmasa da ,önemli olan, eğitim in doğru verilmesidir
Arapça değişmedi yüzyıllardır kullanıyor ,Araplar neden gelişmemişler ,çünkü yanlış eğitim uygulanıyor, İslami olarak ta örneklersek, ilk emir oku dur yani öğren ,araştır, ilim sahibi ol, insanlara yararlı olmayı söyler, İsrail in dili ibranicedir, kaç yıllık dillerini kullanıyorlar ama adamlar 5.10 milyon nüfuslarına rağmen bütün dünyaya hakim durumda ,ekonomi adamlarda ,silah adamlarda,Osmanlıca yüzyıllarca kullanıldı sonuç çöküş oldu
Demek istediğim, dil önemlidir ama dil kadar önemli ,hatta dahada önemlisi ,eğitim kalitesidir, dilimize yabancı kelimeler girer, çıkar keşke olamasa bizde yemek kültürümüz hariç, birşeyler üretsek ve davar markalı aracımızı batıya satsak ,onlarda davar diyecekler, dilleri bozulacak, tam tersi olduğundan, bizim dilimiz yabancı istilasına uğruyor ,kolay gelsin güzel konular ve güzel paylaşımlar yapmış arkadaşlar