Bmw BMW F650 GS / Dakar Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
keşke istanbulda değilim malesef :(

genel olarak söylenenlere bakarsak, eski motorun problemi çok olur ve iyi bir usta gerekiyor. Teknik bilgiye haizim ama elimden iş gelmez.
öyle tanıdık falan usta da yok :D

o yüzden ben en iyisi gideyim tenere falan alayım krediyle.


Tenere çok yüksek, bir zaman bende senin gibi düşündüm, sevemedim tipide çirkin geliyor, gören dağamı çıkıcaksın diyor şehir içinde kullanıyorsun zorlanıyorsun boy kurtarmıyorsa bu sefer amortisör alçaltma v.s. uğraşmak gerekiyor, o zamanda motor yere yakın enduro amaca uygun olmayan bir motor oluyor...

Boyunuz 1.74 çok zorlanırsınız, benim boyum 1.78 ayak uçlarım zor değiyor. ayaklığı zor kapattım :)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2013
Mesajlar
48
Tenere çok yüksek, bir zaman bende senin gibi düşündüm, sevemedim tipide çirkin geliyor, gören dağamı çıkıcaksın diyor şehir içinde kullanıyorsun zorlanıyorsun boy kurtarmıyorsa bu sefer amortisör alçaltma v.s. uğraşmak gerekiyor, o zamanda motor yere yakın enduro amaca uygun olmayan bir motor oluyor...

Boyunuz 1.74 çok zorlanırsınız, benim boyum 1.78 ayak uçlarım zor değiyor. ayaklığı zor kapattım :)

Absli olanları daha alçakmış sanırım 4-5 cm.

Absli modelleri daha çok yol için tasarlandığından alçaltmışlar.
 
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
956
Absli olanları daha alçakmış sanırım 4-5 cm.

Absli modelleri daha çok yol için tasarlandığından alçaltmışlar.

Yol yapmak için iki silindir alırsanız daha rahat olur.

*Vstrom 650(Güçlü rahat, titreşim az, sağlam az yakar, ticari olarak mantıklı)
*Nc750(Az yakar, titreşim az, ticari olarak mantıklı)

Bu iki motor üzerinde yoğunlaşın bence, daha çok arazi istiyorsanız Tenere de olur ama titreşim ne yazık ki olacaktır.Bir de artcili performans olarak zorlayabilir..
 
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
743
selam, düşük bütçe ile uzun yol motoru arayışındayım.
bu motorun parçaları sıfır olarak hala bulunabiliyor mu? istanbul anadolu yakasında paçayı kaptırmayacağımız bir ustası var mı? arabam alfa romeo'da servis/usta konusunda çok çektim de :

bir de başlığı bu değil ama, f650 fundro (gs olmayan) bunlar nasıl?
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
selam, düşük bütçe ile uzun yol motoru arayışındayım.
bu motorun parçaları sıfır olarak hala bulunabiliyor mu? istanbul anadolu yakasında paçayı kaptırmayacağımız bir ustası var mı? arabam alfa romeo'da servis/usta konusunda çok çektim de :

bir de başlığı bu değil ama, f650 fundro (gs olmayan) bunlar nasıl?

sıfır olarak bulunabiliyor, parça yoksa dahi,sipariş verip almanyadan 3 haftada getiriyorlar. 1999 Model funduro kullandım, fakat temizi bulmak çok zor karbüratörlü ve abs yok, 2004 model ile 2008 arası çift buji,enjeksiyonlu absli, f650gs almanı tavsiye ederim.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
6
merhaba herkese iyi bayramlar.Bir kaç ay önce 2005 model dakar sahibi oldum. Alışma evrelerindeyiz şu an havalar malumunuz. Bir süredir şöyle bir sorunla karşılaşıyorum, gidonu tam sola çevirince alet gaz veriyor ve 3000 devirleri görüyor neredeyse, gaz teli bir yere sıkışıyor onu anladım ama çok gergin de değil yeterli boşluğu var gibi duruyor. Bunun nedeni ne olabilir? çözümü nasıl olur? İstanbuldayım bugün açık iyi bir usta bulabilir miyim arkadaşlar ?
 
Katılım
19 Mar 2014
Mesajlar
269
gidonun altında tüm kabloları toplayan metal tutucu var, teli buradan geçirin. hala devir yükseliyorsa ya konumlandırma yanlıştır ya da tel orjinal değildir yani kısadır.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
6
Teller o tutucudan geçiyor, aslında telde bayağı boşluk var öyle gergin durmuyor gidonun altında. kendim biraz uğraştım rölantiyi değiştirmek dışında bir işe yaramadı. Galiba yanlış bir yerden geçirmişler ama çözemedim
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
Tahminimce tel hiç değişmemiştir, teli değiştirip düzgün bir yerden geçirerek takarsanız, hem gaz tepkisi yumuşar hemde sorun düzelir.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
6
orjinal gaz teli işçilik dahil soruşturdum 300 tl diyorlar umarım değişime gerek olmadan çözeriz
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
Telin fiyatinı bempar oto arayıp ögrenin, 140 Lira olması lazım. işçilik maks 50 lira verilir çok zor bir iş değil. teli alıp ben değiştirmiştim.
 
Katılım
14 Eki 2007
Mesajlar
11
2005 model f650gs ye sahibim.Bir kaç gündür motor yaylandıkça gırç sesi ve bazen de aynı yerden çıt sesi geliyor...Motor altından biryerden geliyor ama yerini bulamadım...Yağlayarak çözülebilecek bir şey mi yoksa başka bir sorun mu var anlayamadım...Başına gelen oldu mu hiç?
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
2005 model f650gs ye sahibim.Bir kaç gündür motor yaylandıkça gırç sesi ve bazen de aynı yerden çıt sesi geliyor...Motor altından biryerden geliyor ama yerini bulamadım...Yağlayarak çözülebilecek bir şey mi yoksa başka bir sorun mu var anlayamadım...Başına gelen oldu mu hiç?

arka salıncak milinden geliyordur yaylandıkça oraya iyi bakın
yağsız kaldıysa yapabilir
 
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
126
Bende de bir süre önce benzer gıcırtı geliyordu. Arka süspansiyondan sanmıştım ama aşağıdan orta göbek rulmanından geliyormuş. Değiştirdik...
 
Katılım
3 Haz 2016
Mesajlar
54
selam,

bu motor alınır mı?
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-3-cantali-orta-sehpali-temiz-2004-bmw-f650gs-dakar-73.740km-456712818/detay

sahibi detaylı yazmış bayağı. eski motor korkutuyor açıkçası.
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
selam,

bu motor alınır mı?
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...004-bmw-f650gs-dakar-73.740km-456712818/detay

sahibi detaylı yazmış bayağı. eski motor korkutuyor açıkçası.


Bakımlarına dikkat edin, bmw servisi yada bmw özel servisinde bilgisayara bağlatıp bugüne kadar kaç saat çalışmış herhangi bir arızası var mı kontrol ettirin bunlarda sorun çıkmazsa alın derim.. Ön ve arka çamurluk yok bunları sorun yoksa fiyatları pahalıdır.
 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
selam,

bu motor alınır mı?
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...004-bmw-f650gs-dakar-73.740km-456712818/detay

sahibi detaylı yazmış bayağı. eski motor korkutuyor açıkçası.

ilanlara bakınca bu motor güzelmiş dedirtecek bakıma sahip bi motor
bence yaşına km re ye değil bakıma kondisyona bakın çünkü yüksek model az km ne motorlar turşusu çıkmış bakımsızlıktan..




https://www.sahibinden.com/ilan/vas...miz-ve-kazasiz-orijinal-dakar-438065967/detay
 
Katılım
23 Tem 2011
Mesajlar
184
ilanlara bakınca bu motor güzelmiş dedirtecek bakıma sahip bi motor
bence yaşına km re ye değil bakıma kondisyona bakın çünkü yüksek model az km ne motorlar turşusu çıkmış bakımsızlıktan..




https://www.sahibinden.com/ilan/vas...miz-ve-kazasiz-orijinal-dakar-438065967/detay

Km de dikkat etmekte fayda var, km sayacı 5 haneli olduğu için, 99.999 dan sonra km sıfırlanıyor, 27 bin yazılmış fakat 127 bin demi 27 bin demi kayıtları incelemek, geçmişini öğrenmek lazım. 127 olmasında nasıl sıkıntılar çıkabilir elektronik aksamlar hiç değişmemiş olabilir yakın zamanda bozulma ihtimali yüksek. benim 2004 model f650gs 99.999 devirdi şimdi 3 bin km de :) 3 bin km desem temizliği bakımı sebebiyle anlayamazsınız. önemli olanda bakımlardır zaten. BMW bakıpda km takılıyorsan hiç bakmayacaksın :)
 
Katılım
11 Ara 2005
Mesajlar
14
2005 model f650gs ye sahibim.Bir kaç gündür motor yaylandıkça gırç sesi ve bazen de aynı yerden çıt sesi geliyor...Motor altından biryerden geliyor ama yerini bulamadım...Yağlayarak çözülebilecek bir şey mi yoksa başka bir sorun mu var anlayamadım...Başına gelen oldu mu hiç?



Merhaba, Kuyruk şasesini, ana şaseye bağlayan vidalar gevşemiş olabilir. Benim başıma gelmişti.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst