Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Merhabalar,

depoyu fullüyorum ve 250 km gidebiliyorum arkadaş.. Siz yazmışsınız 325 gördükçe deliriyorum ben nerede hata yapıyorum ya da motorda ne var ki bu kadar fark var aramızda :queen::queen::queen::queen:

Pulsarı 2,5 senedir kullanıyorum. İnanın 1 litre ile 30-33 km gidiyorum. Uzun yolda 120 km hızı geçmiyorum. İhtiyaç hissettiğimde 125-130 km hıza çıkabiliyorum. Daha fazlası güven vermiyor. Keşke ankara'da olsaydınız. size motoru test edebilmeniz için verebilseydim. Kullanımdan kaynaklanan fark olsa bu kadar farketmez. Bu önemli bir fark 1 depo ile 250 km gidiş bu motorun gerçek performansı değil.
 
Katılım
17 Eyl 2005
Mesajlar
137
Sayin hitit bende Ankara dayim.Servis olarak nereye gidiyorsunuz yavsiye edeceğiniz bir yer varmi?Ayriyetten lastik değiştirmeyi düşünüyorum.Motora lastik takan balans yapan bildiğiniz yer varmi.Ayriyetten lastik ne kullanniyorsunuz.Ben de 275 km civari benzin çizgileri bitiyor.Lastikler ve zincir orjinal.2014 model.Selamlar
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
89
Rodajla alakalı bir durum olabilir.
motorun rodaj döneminde agresif kullanan arkadaşların motorları fazla yakıyor diye okumuştum.

Rodaj döneminde sakin kullandım kurallara uygun hareket ettim, şimdi de sakin kullanıyorum rahat gitme taraftarıyım. Gerçi artık ne yaparsam yapayım çok yaktığı için agresif mi kullansam bari keyif alırım diye düşünmüyor değilim :sunny:

Geçen sene 280-320 km arası gidebiliyordum bu sene bi karın ağrısı var motorun da bakalım ne çıkacak 14 bin bakımında belki bujileri falan değiştiririm

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

Pulsarı 2,5 senedir kullanıyorum. İnanın 1 litre ile 30-33 km gidiyorum. Uzun yolda 120 km hızı geçmiyorum. İhtiyaç hissettiğimde 125-130 km hıza çıkabiliyorum. Daha fazlası güven vermiyor. Keşke ankara'da olsaydınız. size motoru test edebilmeniz için verebilseydim. Kullanımdan kaynaklanan fark olsa bu kadar farketmez. Bu önemli bir fark 1 depo ile 250 km gidiş bu motorun gerçek performansı değil.

Motorun normal kullanımda bir depoyla 300 km gitmesi beklentim. sakin kullanımda daha üstü olabilir ama altına razı değilim bence var bi derdi..

tatilde 3.000 km lik bir tur planlıyorum eğer 250 km gidecekse nereden baksanız 600-650 tl benzin masrafım çıkacak. ama 320 km gitse bu tutar 450-500 tl civarlarında düşecek. fark çok fazla malesef.. yola çıkmadan bu sıkıntıyı çözmem gerek.

Neden fazla yaktığı konusunda genel düşünceleriniz varsa (kontrol etmemi ya da değiştirmemi tavsiye ettiğiniz parçalar vb.) yazabilirseniz sevinirim
:king:
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
779
Merhabalar,

depoyu fullüyorum ve 250 km gidebiliyorum arkadaş.. Siz yazmışsınız 325 gördükçe deliriyorum ben nerede hata yapıyorum ya da motorda ne var ki bu kadar fark var aramızda :queen::queen::queen::queen:

benim pulsarım da 270-280 ancak gidiyordu. 300ü görmem için benzin ışığı yandıktan sonra hemen benzin almayıp 20 30 km daha kullanmak gerekiyor. o durumda da zaten öncekine göre daha çok benzin alıyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

Motorun normal kullanımda bir depoyla 300 km gitmesi beklentim. sakin kullanımda daha üstü olabilir ama altına razı değilim bence var bi derdi..

tatilde 3.000 km lik bir tur planlıyorum eğer 250 km gidecekse nereden baksanız 600-650 tl benzin masrafım çıkacak. ama 320 km gitse bu tutar 450-500 tl civarlarında düşecek. fark çok fazla malesef.. yola çıkmadan bu sıkıntıyı çözmem gerek.

Neden fazla yaktığı konusunda genel düşünceleriniz varsa (kontrol etmemi ya da değiştirmemi tavsiye ettiğiniz parçalar vb.) yazabilirseniz sevinirim
:king:

vites atarken sürekli yüksek devirlere çıkıp vites atmamalısınız. mesela ani hızlanmayacaksanız stabil gitmek istiyorsanız vitesi 1 tık yükseltmeniz faydalı olur. devir düşer yakıt sarfiyatı azalır. ben istanbuldan mersine gittim 2,7 lt yaktı 100 kmde. hızım genelde 100-110 du
 
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
697
Dün bir forumda yapılmış güzel bir çalışma gördüm. Konu ile alakalı olduğu için paylaşıyorum. Yakıt konusundaki bir çok soruya cevap veriyor.

pWqnWJ.png

ERnDRv.png
 
Katılım
27 May 2016
Mesajlar
89
Paylaşımlar için çok teşekkürler,

Grafiği yapan arkadaş baya uğraşmış hakikaten helal olsun.:thumleft:

Anlamadığım ve sanırım anlatamadığım nokta şurada:

Motor: aynı motor
Sürücü: aynı sürücü (ben)
Kullanım tarzı: aynı (ilk aldığımda nasıl sürüyorsam hala öyle sürüyorum)

Geçen sene 280 km yi çok çok rahat görebiliyorken bu sene 250 yi zor görmem sorun. Bu demek oluyor ki motorda bir şeyler ters gidiyor bende değil.

Yoksa zaten yüksek viteste/orta devirlerde sürüş keyfi de artıyor rahat yolculuk yapıyorsunuz ki ben de öyle yapıyorum.

Artçılı olarak uzun yolda 340 km gittiğimi biliyorum bir depoyla (İstanbul-Kütahya arası tek depoyla gitmiştim)

Şimdi otobüsle gitmek daha avantajlı geliyor ne yalan söyleyeyim :santa:

Not: ön cam ve çanta taktırmış olmam 50 km'lik bir fark yaratmaz sanırım??
 
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
76
Merhaba arkadaşlar 2015 model 6000 km de 2. el pulsar 200ns le aranıza katılmış bulunmaktayım. Bir kaç küçük sorum olacak.
Motorumda 37t arka dişli mevcut. Mesela hafif bir yokuşta bayır aşağı inerken gazdan elimi çekiyorum. Motor kendiliğinden salınıp giderken sanki yüksek viteste devirsiz gidiyormuş gibi silkeleme yapıyor. Gaz vermezsem yada debriyaja basmazsam sanki stop edecekmiş gibi oluyor.Düz yolda gazı bırakıncada yapıyor bunu.
Birde normal hızda yolda giderken özellikle şehir içi kullanımda,helezonları kesik tofaş lar gibi zıplıyor. Lastik havalarını ön 25 arka 28 kullanıyorum. Yolun ne kadar eğimi varsa hissettiriyor. Tamam bi mercedes konforu beklemiyorum ama çok sekiyor. Hepsinde durum böylemi amortisorlerin sertliğinden falanmı kaynaklanıyor anlamadım. Aydınlatırsanız çok sevinirim İyi forumlar
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
779
Paylaşımlar için çok teşekkürler,

Grafiği yapan arkadaş baya uğraşmış hakikaten helal olsun.:thumleft:

Anlamadığım ve sanırım anlatamadığım nokta şurada:

Motor: aynı motor
Sürücü: aynı sürücü (ben)
Kullanım tarzı: aynı (ilk aldığımda nasıl sürüyorsam hala öyle sürüyorum)

Geçen sene 280 km yi çok çok rahat görebiliyorken bu sene 250 yi zor görmem sorun. Bu demek oluyor ki motorda bir şeyler ters gidiyor bende değil.

Yoksa zaten yüksek viteste/orta devirlerde sürüş keyfi de artıyor rahat yolculuk yapıyorsunuz ki ben de öyle yapıyorum.

Artçılı olarak uzun yolda 340 km gittiğimi biliyorum bir depoyla (İstanbul-Kütahya arası tek depoyla gitmiştim)

Şimdi otobüsle gitmek daha avantajlı geliyor ne yalan söyleyeyim :santa:

Not: ön cam ve çanta taktırmış olmam 50 km'lik bir fark yaratmaz sanırım??

fazladan yük, lastik basıncı gibi etkenler de var tabi ama hava/benzin oranı gibi şeyler vardı bi kontrol ettir istersen iyi bi servise
 
Katılım
17 Eyl 2005
Mesajlar
137
çok titriyor 4,6 bin devirde 7 falan takılıyorum ben benimki az yakıyor allahtan eksoz bile varken normal kullanımda 300 350 arası gidiyordu orjınale döndüm fulledim bakalım ksç gidecek :)

Bende şöyle bir bilgiyi hatırlatmak isterim 2014 2015 ilk yarisi grup pulsarlarin hava filtresi daha kucuk dolayisiyla eski versiyona atilan yeni versiyon yazilim 2015 ikinci yarisi nda verim arttirirken evvelki versiyonlarda ayni yazilim verimsizlik yaratti gibi geliyor bana.Bundan dolayi varsa Ankarada 2015 ilk yarisi ve oncesi yazilimi geri yukletmek istiyorum.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
[/COLOR]
Bende şöyle bir bilgiyi hatırlatmak isterim 2014 2015 ilk yarisi grup pulsarlarin hava filtresi daha kucuk dolayisiyla eski versiyona atilan yeni versiyon yazilim 2015 ikinci yarisi nda verim arttirirken evvelki versiyonlarda ayni yazilim verimsizlik yaratti gibi geliyor bana.Bundan dolayi varsa Ankarada 2015 ilk yarisi ve oncesi yazilimi geri yukletmek istiyorum.

14-15-16 gelen tüm pulsarların üzerinde aynı yazılım var, gelen yazılımı model seçerek atılıyor. orjinal yazılım cihazda var ise tekrar orjinale dönüş yapabilirsiniz.
 
Katılım
17 Eyl 2005
Mesajlar
137
Bu bilgi onemli acaba Ankarada doğru yazilim atildimi .Şu andaki yetli servis yağcilar ve yeni servisi bilmiyorum fakat mototeknik olduğu halde yardimci olmuyor.Bu konuda bence sikinti var cunku son yazilimla(bir sene once) altdevir gaz tepkisi azaldi.Yzilim atmanin bir zorluğu da yok.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Bu bilgi onemli acaba Ankarada doğru yazilim atildimi .Şu andaki yetli servis yağcilar ve yeni servisi bilmiyorum fakat mototeknik olduğu halde yardimci olmuyor.Bu konuda bence sikinti var cunku son yazilimla(bir sene once) altdevir gaz tepkisi azaldi.Yzilim atmanin bir zorluğu da yok.

yeni gelen yazılımın doğrusu eksisi yok sadece kullandığınız motor modeli seçilip yükleme yapılıyor, cihazda eski yani sıfır motor üzerinde gelen yazılım yüklü ise model seçilip yazılımı yükleyecek ama nasıl yükleniyor benim de bilgim yok.
 
Katılım
15 Tem 2012
Mesajlar
782
Merhaba arkadaşlar ben keyfine daha düşkün bir bajaj sahibi olarak as150 aldım diğer konu bitik durumda ondan buraya yazıyorum kusura bakmayın

Kısa bi sorum olacak yan taraf da benzin deposu için çevirdiğimiz birşey var
Bu yedek depo işaretini gösterirken yedek depo açık mı yedek depo kapalı mı demek ? Ç
Birde benzin seviyesi o soldaki çevirdiğimiz vanaya göre mi benzin gösteriyor
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Merhaba arkadaşlar ben keyfine daha düşkün bir bajaj sahibi olarak as150 aldım diğer konu bitik durumda ondan buraya yazıyorum kusura bakmayın

Kısa bi sorum olacak yan taraf da benzin deposu için çevirdiğimiz birşey var
Bu yedek depo işaretini gösterirken yedek depo açık mı yedek depo kapalı mı demek ? Ç
Birde benzin seviyesi o soldaki çevirdiğimiz vanaya göre mi benzin gösteriyor

Gösterge değişmiyor o vanayı açınca yada kapatınca. Sadece benzin tankı işareti baş aşağı durursa yedek depo açıldı demek, normal duruyorsa kapalı demek. Bitmek üzere iken açılan bir şey, başka da bir fonksiyonu yok. Bu arada bizim 200 ns'lerde yok o.
 
Katılım
19 Nis 2017
Mesajlar
13
dün 10.000 bakımında yağ yağ filtresi hava filtresi değiştirdim.

motul 5100 15/50w yağ koyduk. Motordaki titreşim direk farkedilecek seviyede azaldı ve ivmelenmesi çok arttı. Gaz keser kesmez hemen devir düşürüyordu önceden, şimdi gazı kapattığımda bile akıcı şekilde devam ediyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------

Ayrıca ön far ampulünü değiştirip led'li takan varmı? Varsa nasıl değiştirildiğini paylaşabilir mi? herhangi bir döküman bulamadım.

Ayrıca ön kendi orjinal sperlik camının etrafından yoğun cızırtı alıyorum, bunu hangi yöntemlerle giderebiliriz? çift taraflı bant v.s yöntemleri biliyorum ama en sağlıklısı acaba hangisi deneyen ve yapanlardan bilgi beklerim,

şimdiden teşekkürler, kazasız sürüşler.
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
779
Gösterge değişmiyor o vanayı açınca yada kapatınca. Sadece benzin tankı işareti baş aşağı durursa yedek depo açıldı demek, normal duruyorsa kapalı demek. Bitmek üzere iken açılan bir şey, başka da bir fonksiyonu yok. Bu arada bizim 200 ns'lerde yok o.

abi as150 ler enjeksiyonlu olmadığı için o vanalar var. 200ns ler enjeksiyonlu
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Bende şöyle bir bilgiyi hatırlatmak isterim 2014 2015 ilk yarisi grup pulsarlarin hava filtresi daha kucuk dolayisiyla eski versiyona atilan yeni versiyon yazilim 2015 ikinci yarisi nda verim arttirirken evvelki versiyonlarda ayni yazilim verimsizlik yaratti gibi geliyor bana.Bundan dolayi varsa Ankarada 2015 ilk yarisi ve oncesi yazilimi geri yukletmek istiyorum.

Bildiğim kadarıyla birbirleriyle filtre boyutu olarak farkları yok. Sadece bahsettiğiniz ilk modellerde havafiltresi plastiğinde sabitleme vida delikleri yok, diğer yeni modellerde var.
 
Katılım
17 Eyl 2005
Mesajlar
137
Arkadaşlar merhaba dün Pulsar 200ns için sipariş verdim. Deneyimlerimi buradan bende sizlerle paylaşacağım.
Lastikler fabrika ebatları 100/80-17 ve 130/70-17 Anlas tournee radyal olmayan serisidir.dün 400 tl dort taksitle aldım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst