Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Selamın Aleyküm ahali.
Cbf 150 soğukken ve sıcakken olması gereken ideal rolanti devri nedir bilen var mı?


Birde yedek depoya geçmek için ok yönü yukarıya mı aşağıya mı bakacak ?
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Ok aşağıdaydı sanırım. Kullanım kılavuzuna göre 1400 1600 devir olması lazım.

Teşekkürler :)

Sabah ısıtmak için jikle yönü karşıda mı olmalı yoksa bize yakın tarafta mı olmalı? Konu 1.000 sayfa üzerinde olunca arayamadım o yüzden sormak durumundayım şimdiden teşekkürler :)
 
Katılım
1 May 2014
Mesajlar
32
Teşekkürler :)

Sabah ısıtmak için jikle yönü karşıda mı olmalı yoksa bize yakın tarafta mı olmalı? Konu 1.000 sayfa üzerinde olunca arayamadım o yüzden sormak durumundayım şimdiden teşekkürler :)

Sabah çalıştırırken jikle yönü sana yakın olmalı, yani açık pozisyon bu şekilde, biraz çalıştıktan sonra devir yükselecektir. O zaman kademeli olarak jikleyi kapatabilirsin :)
 
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
17
Bi çok kişiden motul 5100 ve 7100 önerisi duydum.

sağolasın hocam.bir soru daha benim kısa yanmıyor park ve uzunda sıkıntı yok farı değiştirmek istiyorum var mı tavsiyeniz ve linki

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------

Arkadaşlar ben yandaki çıkartmaları sevmemiştim ve hafta sonu dedim mutlaka stickerleri sökeceğim ve işte sonuç.



yEvrLL.jpg


sonrası biraz loş çıkmış ama olsun

GBgOo2.jpg


Bence daha iri ve diri gözüküyor sizin fikirleriniz nedir?.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Bildiğim bi yer yok aslında ama hepsiburada.com'da görmüştüm satıldığını.

Bu arada güzel olmuş motor. Göz alıştığı için çıplak duruyor gibi ama alışında güzel görünür muhtemelen.
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
@msafacan, @hokahey cevaplarınız için teşekkürler.

Cbf ile giderken sürekli redline a yakın gitmek zorunda kalıyorum hem çok az devir çeviriyor hem de gücü az. Ortalama 100 km ile bile gitsen çok yakacak sanırım bu alet ...

Bu yüzden aklıma dişli değiştirme fikri geldi.

Soru 1-))) (Motoru rahatlatmak amaçlı) En iyi verimi alabilmem için arkayı ve önü kaç dişli yapmalıyım?
Dişli değiştirmem devir saatini ne kadar etkiler örnek veriyorum 100km hızda 8000 devirde gidiyorsam, dişli değiştirince aynı hızı 1.000 devir daha az zorlama ile mi giderim yani 7.000 devir ile mi ?

Birkaç sorum daha var
Soru 2-))) Cbf zorlayınca yağ yakıyor dediler ama benim ev ve işyerim arasındaki güzergahta 100 ün altına inmemem gerekiyor yolda çok fena sıkıştırıyor arabalar. Ama cbf ile 100km hızda giderken makine nerdeyse redline a girecek. Sorum şu ki ben surekli 100km ile gidersem makine zorlanacağı için çok yağ yakar mı? Sürekli 100 km ile gitsem ortalam kaç litre benzin olur tahminen 3.5 litreyi geçer mi? Ve bu zorlama motor için sorun olur mu ?

Çok soru sordum kusuruma bakmayın motoru tanımaya çalışıyorum. Cbr250 den cbf150 ye geçince trafiğe ayak uyduramamaya başladım performans farkı sebebiyle.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
54
Motosikleti
Yamaha YBR 125 ESD
Zorlamayla alakasi oldugunu dusunmuyorum yag yakmanin.cbf 150 kullanicisi degilim ama yakin bir akrabam yillardir kullaniyor az cok biliyorum. Belli bir sure sonra motorun ne kadat yag eksiltecegini vs. zaten biliyor olacaksin ve bu alet zaten ona gore tasarlanmis 200ml yag ile bile cayir cayir gider. Bahsettigin suratlerde 3.5lt'yi gecmemesi lazim. Tas catlasin 3 lt diyorum. Kullanicisi oldugum bir motor degil ama cok yakinim 7 yildir kullaniyor onun tecrubelerinden bildiklerimi yazdim. Daha deneyimliler el atar her halde...
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Tekrar selam herkese. Aklımda olan bişey sormak istiyorum size. Bu motora ektra olarak küçük bir dijital vites göstergesi takabilir miyiz? Bazen şaşırıyorum kaçıncı viteste olduğunu var mıdır bunun bir çaresi yöntemi
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bugun sahibi oldugum cbf150 ile 320 km. yol yaptim.

bu motor virajli dar yollarda enfes gidiyor. yilan gibi akiyor virajlarda. fakat gelgelelim duz yola cikinca tikanip kaliyor. gitmiyor meret.

bir depo benzin ile 320 km. gidiyor. tapagaz kullandim. gaz telini son haddine kadar cekip hic birakmadim. sakin kullansa idim rahat bir depo ile 400 km. olurdu.

yolda 110'u gecememesi asiri sekilde canimi sikiyor. uyuz bi tane arac surucusune denk geldim. benimle ayni hizda gidiyor. basiyorum ama gecemiyorum uyuzu. sinirlendim ve uyuzu atlatmak icin mola verdim. otobus ve kamyonlar ile yanyana gitmek zorunda kalmak sinirlerimi ziplatiyor. motor dedigin bastinmi 170'leri gormeli ya!!

bir de su teklemenin devam etmesi moralimi bozdu. son gaz giderken saniyelik kesiklikler yapiyo motor. ama ozellikle dikkat ettim, depo ceyregin altina dustugu zaman yapiyo.

cok rahat motor ama. o kadar yol gittim, belim ve mabadim hic agrimadi. sadece biraz ayaklarim uyustu o kadar.

son tahlilde, 100'ü gecmemesi beni deli ediyor.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Benim ilk depom olduğu için şu anda net bişey diyemiyorum rodaj süreci de etkili tabi. Şu anda 360 370 km oldu ve kırmızı çizgiye gelmedi daha. Yedeğe dokunmadım bile. O da var daha. 500 görür müyüm acaba merak ediyorum. :D

Dün bi şanssızlık yaşadım yan ayaklığı tam açamamışım motorun üstünden inerken yattı motor. Yanımdaki arabanın arkasına kuyruk kısmı girdi. Çıkartmak için sürüklemek zorunda kaldım küçük bi nazar boncuğumuz oldu.
 
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
17
Arkadaşlar hafta sonu 2015 Cbf 150 ile 420 Km’lik İzmir-Kuşadası-Manisa-İzmir turu yaptım.
Gelelim motora Motor tapa gaz kullanılınca hali ile depo öyle 300 -400 km yetmiyor yolun %80 lik kısmı 5. Vites 8000 devir ve 95 – 100 Km/h ile geçti.

Yük


Ben:90 Kilo
Artçı:50 Kilo
Top Case Yükü:10 Kilo

Tecrübelerim Bu zamana kadar kullandığım motorlarda vites göstergesi aramamıştım ama bu motorla (bence top limite bağlı) insan belli bir süre sonra unutuyor (ha sorun teşkil etmiyor o ayrı) ve olsa güzel olurmuş sanki.

Virajlar

Arkadaşlar yaklaşık 15 Yıldır 125 cc’den tutunda 600cc’ye kadar bilimum motorum oldu açıkçası her zaman normal “motorsiklet sürücülerinden” daha az yatmışımdır virajda (Türkiye’de maalesef Motorsikleti tam anlamı ile kullanmak mümkün).Sanırım bundan dolayı hemde artçı olduğundan dolayı motorsiklet ile virajlarda tam anlamı ile yatmıyorum. Lastikleri motoru alır almaz değiştirdim Metzeler lastik taktım.

Fren


Fren mesafesi iyi fakat sanırım balatalar çabuk aşınıyor.

Oturuş

Kesinlikle uzun yol yapılabilir. Motor her türlü oturuşa müsait ve yormuyor ben yorulmadım bazen hafif bir geriye kayıyorum yeterli.

Eksiler


Aslında CBF 150’yi ele aldığımız için eksi diyemeyeğiz çünkü bu motordan daha “seri” hızlanmasını beklemek sanırım anlamsız olur.ir arabayı sollamak isteyip sollayamama duygusunu da yaşamış oldum.

Sonuç

Ben motordan çok memnunum parçaları ucuz ve motor yeterli hıza ve komfora sahip daha uzun yollara da çıkacağım zaten 420 km yi uzun yoldan saymıyorum bile.

Soru 1:
Bazen Vites geçişleri tek tıklama değil de küt küt diye çift ses ile geçiyor bu durumu yaşayan var mı ve sebebi nedir?

Soru 2: İzmirdeyim ve motor jiglesiz hala stop ediyor normal mi?İlla jigle aşağıda min:5 dk beklemem gerekiyor yada trafikte bile Jigel aşağıda sürmem gerekiyor ki bu kullanım klavuzunda yapılmaması gerekiyor diye uyarılıyor.Sizde durum nasıl
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Ankara'dayım bazen jigle ile bazen jiglesiz çalıştırıyorum. Pazar günü kullandım Pazartesi günü jigle ile çalıştırdım dün jiglesiz çalıştırdım bugün de jiglesiz çalıştırdım.

Bir depo ile ne kadar yol gitti hocam senin. Kaç km'de.

Bugün benzin aldım sonunda. Rodajda olduğumu belirtiyim tekrar. 443.2 km yaptım. bayiden çıkınca aldığımda 60 TL'ye depoyu doldurdum. Bugün 443.2 km yol sonunda 51.18 TL benzin aldım. Rodajdan sonra ne yakar bilemiyorum ama şehir içinde herhalde 300 gitse benim için yeterli.

Bu arada yedekte açıktı yedeği bitirmeden aldım.
 
Katılım
20 Eyl 2015
Mesajlar
378
CBF150 İle Ankara-Kocaeli arası rahat gidebilirmiyim acaba? Çünkü gittigimin ertesi günü Honda Motosiklet Eğitimine gircem zinde olmam gerek pertim çıkmaz değilmi yolda :D . km tecrübem 9000km civarı. Hiç uzun yol tecrübem yok. uzun yolda en korktugum şey uzun yolda arkadan haldur huldur 110 la gelen kamyon otobüslerin sıkıştırmıası. Bu rotada cbf150 ile nasıl olur kısaca?
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
1,057
CBF150 İle Ankara-Kocaeli arası rahat gidebilirmiyim acaba? Çünkü gittigimin ertesi günü Honda Motosiklet Eğitimine gircem zinde olmam gerek pertim çıkmaz değilmi yolda :D . km tecrübem 9000km civarı. Hiç uzun yol tecrübem yok. uzun yolda en korktugum şey uzun yolda arkadan haldur huldur 110 la gelen kamyon otobüslerin sıkıştırmıası. Bu rotada cbf150 ile nasıl olur kısaca?

Cbf çok rahattır yol boyunca sizi yormaz. Hiçbir sorun çıkarmaz. Son sürati biraz düşüktür. Ağırlığını hesaba katarsak sağdan yavaş yavaş kamyonları izleye izleye gidebilirsiniz. :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Arkadaşlar hafta sonu 2015 Cbf 150 ile 420 Km’lik İzmir-Kuşadası-Manisa-İzmir turu yaptım.
Gelelim motora Motor tapa gaz kullanılınca hali ile depo öyle 300 -400 km yetmiyor yolun %80 lik kısmı 5. Vites 8000 devir ve 95 – 100 Km/h ile geçti.

Yük


Ben:90 Kilo
Artçı:50 Kilo
Top Case Yükü:10 Kilo

Tecrübelerim Bu zamana kadar kullandığım motorlarda vites göstergesi aramamıştım ama bu motorla (bence top limite bağlı) insan belli bir süre sonra unutuyor (ha sorun teşkil etmiyor o ayrı) ve olsa güzel olurmuş sanki.

Virajlar

Arkadaşlar yaklaşık 15 Yıldır 125 cc’den tutunda 600cc’ye kadar bilimum motorum oldu açıkçası her zaman normal “motorsiklet sürücülerinden” daha az yatmışımdır virajda (Türkiye’de maalesef Motorsikleti tam anlamı ile kullanmak mümkün).Sanırım bundan dolayı hemde artçı olduğundan dolayı motorsiklet ile virajlarda tam anlamı ile yatmıyorum. Lastikleri motoru alır almaz değiştirdim Metzeler lastik taktım.

Fren


Fren mesafesi iyi fakat sanırım balatalar çabuk aşınıyor.

Oturuş

Kesinlikle uzun yol yapılabilir. Motor her türlü oturuşa müsait ve yormuyor ben yorulmadım bazen hafif bir geriye kayıyorum yeterli.

Eksiler


Aslında CBF 150’yi ele aldığımız için eksi diyemeyeğiz çünkü bu motordan daha “seri” hızlanmasını beklemek sanırım anlamsız olur.ir arabayı sollamak isteyip sollayamama duygusunu da yaşamış oldum.

Sonuç

Ben motordan çok memnunum parçaları ucuz ve motor yeterli hıza ve komfora sahip daha uzun yollara da çıkacağım zaten 420 km yi uzun yoldan saymıyorum bile.

Soru 1:
Bazen Vites geçişleri tek tıklama değil de küt küt diye çift ses ile geçiyor bu durumu yaşayan var mı ve sebebi nedir?

Soru 2: İzmirdeyim ve motor jiglesiz hala stop ediyor normal mi?İlla jigle aşağıda min:5 dk beklemem gerekiyor yada trafikte bile Jigel aşağıda sürmem gerekiyor ki bu kullanım klavuzunda yapılmaması gerekiyor diye uyarılıyor.Sizde durum nasıl

vites gecisleri oldukca sert. normaldir.

dediginiz jigle olayini ben hic yasamadim. cok soguk havalar haric jigleye gerek de kalmiyor zaten.

ören milas arasi virajli yollarda son gaz yatira yatira seyahat ettim. yatisi cok iyi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst