Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Mar 2015
Mesajlar
19
Öncelikle faturama baktım bugün, heyecanla bakmamıştım . 17905 TL gibi ödediğim fiyattan daha düşük fatura edilmiş ilk fırsatta Maltepe Tuna Plaza Yamaha ya bu durumu soracağım.

Ödemeye ben gidemedim biraderi yollamıştım .Asıl satışı yapacak kişi yerine bir başkası karttan çekimi yapmış ve bu kişi satış sorumlusunu aramış ve sesi açık olan telefondan dışarıya çartırma felan demiş , ses dısarı gelincede karttan çekişi yapacak kişi telefon çekmiyor diye heyecanla telefonu kapatmış . Kardeşim yol seviyesi dükkanda benim avea telefonum full çekiyordu diyor .
Ne yalan söyleyim plaka ruhsat da zaten biraz pahalı yapıldı gibi geliyor gerçi fiyatlara çok hakim değilim bunu da galiba fazlası ile onlara hissettirdim. :)

Merhaba, öncelikle motorun hayırlı olsun. Ben de senden iki hafta önce aynı motoru Yamaha İstanbul'dan aldım. Duyduğum kadarıyla bayiler düşük fatura bedeli göstermek karşılığında 250 TL'ye kadar indirim yapabiliyorlar. Yazdıklarından sanki sana indirim yapmış gibi fatura kestikleri ama liste fiyatından satış yaptıkları gibi bir anlam çıkıyor. Konuyu bayi ile görüşmeni tavsiye ederim. Neticede tahsil ettikleri tutardan düşük fatura kesmemeleri gerekir.

Plaka - ruhsat tutarı ise pahalı değil. Aşağı yukarı 400 - 450 civarında tutuyor. Ayrıca vekaletnameye de 100 TL civarı ilave para vermediysen ucuza bile gelmiş olabilir seninki.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
YERUÇAĞI çok teşekkür ederim ayrıntılı açıklamaların için. Konu ile ilgili forum içeriğine bakmıştım ama önceki mesajların gözümden kaçmış. Tecrübe ederek paylaştıkların çok önemli; rüzgar sesinden kurtulayım derken başka bir çok dertle boğuşmak istemem. Rüzgar deflektörü de düşünmüştüm ama ana cama takma aparatları görüş alanımı kısıtlar gibi geldi; rüzgarı kesmekte ne kadar işe yaradığı da şüpheli..

bişey değil kardeşim,maksat tecrübelerimizi paylaşarak birbirimize bilmediğimiz konularda yardımcı olmak
ben bu yazdıklarımın hepsini yaşadım ,en son yağmurda önümü görememekten yaşadığım rezillikten sonra zar zor eve geldim ve gelir gelmez tur camını söküp kırdım çöpe attım

senin gibi dez avantajlarını bilmeden almak isteyen arkadaşlara bu yaşadıklarımı bilgileri olsun diye yazarak uyarıyorum,bi dünya para verip sonradan aldıklarına pişman olmasınlar,verilen paraya yazıktır

orjinalinden 10 cm uzun camlar var piyasada,hemen hepsi işinizi görür

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:45 ----------

İlginiz ve cavabınız için teşekkür ederim .Facebook linkleri malesef açılmadı . Ama sahibinden linki açıldı hem orjinaline çok yakın duruyor hemde fiyatıda fena değil . İstanbul Üsküdar da yaşıyorum . Önümüzde ki haftasonu muhtemelen gidip yerinde görürüm . Ve kalite hissini tam veriyorsa bunu alırım .

Bu demiri alsam bunun üstüne maxem cantayı yada kappa 37 NN i sorunsuz bir sekılde monte edebilir miyim ?

İbrahim beyi verdiğiniz numaradan aradım . Sağolsun ilgili biri belli ama biraz hevesi kırılmış müşterilerin çok fazla indirim talepleri yüzünden :)

Şimdilik elinde ürünler yok 15 gün sonra olabilir diyor . İki hafta sonra tekrar arayıp stok kontrolu yapacağım . :)
çanta olarak orijinal 50 lt çanta almanızı öneririm,çünkü çantanın anahtarı ile kontak anahtarı aynı oluyor,ikincisi çantanın demire bağlantı kanalı ve ayakları birbirine uygun yapıldığından isterseniz tek hareketle çantayı demirden ayırıp bavul gibi taşıyabiliyorsunuz
üçüncüsü 50 lt çanta yanlara doğru geniş olduğundan,herhangi bir motoru yan yatırma durumunda yere ilk değen yer çanta ve varsa diz korumalar oluyor ve motorun plastik grenajlarını koruyor
sıfır alamasanız bile 2 ci el orijinal çantasını almanızı öneririm,zaten diğer çantalar orjinali gibi kesinlikle yakışmıyor
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
15
Selamlar herkese, daha önceki sayfalardada yazmıştım kalkıştaki sol taraftan gelen diye, ses sanırım kilitli torpido bölümünden geliyor. İlk kalkışta yol topraklı ise baya bi plastik sesi geliyor. Sizlerdede durum böyle mi?
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Arkadaşlar merhabalar. Geçenlerde 2. el xmax250 abs alarak aranıza katıldığıma dair msj atmıştım.

Motorumun ilk kavrama anında titreşim yaptığından da bahsetmiştim. Bunun sebebinin uzun araştırmalarım sonucu varyatör tozlanması olduğuna kesin kanaat getirdim.


Bakım için gerekli tüm alet ve ekipmanım tam olduğundan, (ayrıca mekaniğe merakım vardır ve daha önce de eski motorlarımda basit tamir, bakım, onarım işlerini kendim yapmıştım) hemde makina mühendisi olmamın da verdiği gazla varyatör tozlanmasını kendim gidermeye karar verdim :) İlk önce varyatör taslarını sökebilmek için gerekli aparatı kendim imal ettim. (havalı tabancam maalesef yok, havalı tabancam da olsa aparata gerek kalmayacaktı.)

Ameliyathane hazır, hastayı tedaviye başlayalım :)

dPMLpr.jpg


Sonra garajımı ve ekipmanları hazırlayıp operasyona başladım. Varyatör kapağını açınca gördüm ki gerçekten de her yer toz içindeydi ve ilk kalkışta motorun neden çok fazla titreşim ve silkeleme yaptığını hemen anladım.

Sistemi incelemem sonunda varyatör aksamında hiçbir aşınma, zorlanma ve hasara rastlamadım. Tüm güç aktarma sistemi gayet iyi kondisyondaydı. Görebildiğim tek sorun toz ve kir oldu.

Ön varyatörü açıp bagaları kontrol ettim, arka balata ve tasını da söküp kontrol edip güzelce fren balata spreyi ile temizledim. Arka balata pabuçlarını ince su zımparasıyla hafiften zımparalayıp yüzeylerini de temizlemeyi ihmal etmedim.

Ardından tüm sistemi geri topladım. Filtrelerin durumu çok kötü değildi, sadece biraz tozlanmışlar, onları da değiştirme işini 10 bin bakımına bırakarak basınçlı havayla temizleyip yerlerine taktım.

Ve sonuç:

Motordaki kalkıştaki silkeleme bitti ve titreşim de yüzde 50 oranında azaldı. Sonuçtan gayet memnun kaldım.

Sizlere bu işlemle ilgili birkaç detay vermek ve (affınıza sığınarak) tavsiyelerde bulunmak isterim:

- Motorunuzun kalkışta çok fazla titreşim veya silkeleme yapmasından şikayetçiyseniz, varyatör sisteminizi mutlaka kontrol ettirip temizletin. Gerçekten titreşimde fark edilir bir azalma oluyor.

- Eğer ekipmanınız tam değilse, eliniz bu işlere yatkın değilse bu işe tek başınıza kalkışmayın, ya servise yada bu işten anlayan iyi bir ustaya gidin.

- Ekipmanınız tamsa ve bu işi kendiniz yapacaksanız sabırlı olun, her ayrıntıya dikkat edin. Acele yapmaya çalışmayın. Örneğin bazı civatalar loctite ile sabitlenmiş, bu civataları yerine takarken yine orta mukavemetli loctite kullanarak takmanız gerek. Bunun gibi ufak ayrıntılara dikkat edin.

- Varyatör sisteminizin temiz kalması için ara sıra filtrelerinizi basınçlı hava ile tozdan arındırın. Filtreleri sökmek aşırı kolay, uygun ebatlı yıldız tornavida vasıtasıyla kolayca söküp temizleyebilirsiniz.


Herkese kazasız ve mutlu sürüşler dilerim :king:
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2010
Mesajlar
5
Selamlar,
Sanırım ön tarafı söktükten sonra yağ uyarısını kapatabiliyorlar, v-belt uyarısı için herhangi bir bilgiye de ulaşamadım. Sanırım servise göstermek en iyisi olacak.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Selamlar,
Sanırım ön tarafı söktükten sonra yağ uyarısını kapatabiliyorlar, v-belt uyarısı için herhangi bir bilgiye de ulaşamadım. Sanırım servise göstermek en iyisi olacak.

selam,yağ uyarısını göstergeden resetlersin,kayış için farların arkasında bir soketi çıkarıp 5 sn sonra aynı şekilde takacaksın resetleme gerçekleşiyor,
ön kafayı dağıtmadan sokete ulaşmak çok zor..far ampulu içinde komple ön grenaj sökülüyor xmax da maalesef..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

......Motordaki kalkıştaki silkeleme bitti ve titreşim de yüzde 50 oranında azaldı......


eline sağlık,insan kendi birşeyler yapınca akabinde daha bir keyifli geliyor motoru kullanmak :cat:

yalnız o yüzde elli titreşimde giderilebilirdi,hiç bahsetmediğin için belirtmek istedim..

bagalara ve ön varyatör milinede çok çok az hatta minicik sprey zincir yağı sıkıverseydin kalkış pamuk gibi olacaktı :wiinkk:
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Arkadaşlar merhabalar. Geçenlerde 2. el xmax250 abs alarak aranıza katıldığıma dair msj atmıştım.

Motorumun ilk kavrama anında titreşim yaptığından da bahsetmiştim. Bunun sebebinin uzun araştırmalarım sonucu varyatör tozlanması olduğuna kesin kanaat getirdim.


Bakım için gerekli tüm alet ve ekipmanım tam olduğundan, (ayrıca mekaniğe merakım vardır ve daha önce de eski motorlarımda basit tamir, bakım, onarım işlerini kendim yapmıştım) hemde makina mühendisi olmamın da verdiği gazla varyatör tozlanmasını kendim gidermeye karar verdim :) İlk önce varyatör taslarını sökebilmek için gerekli aparatı kendim imal ettim. (havalı tabancam maalesef yok, havalı tabancam da olsa aparata gerek kalmayacaktı.)

Ameliyathane hazır, hastayı tedaviye başlayalım :)

http://i.hizliresim.com/dPMLpr.jpg

Sonra garajımı ve ekipmanları hazırlayıp operasyona başladım. Varyatör kapağını açınca gördüm ki gerçekten de her yer toz içindeydi ve ilk kalkışta motorun neden çok fazla titreşim ve silkeleme yaptığını hemen anladım.

Sistemi incelemem sonunda varyatör aksamında hiçbir aşınma, zorlanma ve hasara rastlamadım. Tüm güç aktarma sistemi gayet iyi kondisyondaydı. Görebildiğim tek sorun toz ve kir oldu.

Ön varyatörü açıp bagaları kontrol ettim, arka balata ve tasını da söküp kontrol edip güzelce fren balata spreyi ile temizledim. Arka balata pabuçlarını ince su zımparasıyla hafiften zımparalayıp yüzeylerini de temizlemeyi ihmal etmedim.

Ardından tüm sistemi geri topladım. Filtrelerin durumu çok kötü değildi, sadece biraz tozlanmışlar, onları da değiştirme işini 10 bin bakımına bırakarak basınçlı havayla temizleyip yerlerine taktım.

Ve sonuç:

Motordaki kalkıştaki silkeleme bitti ve titreşim de yüzde 50 oranında azaldı. Sonuçtan gayet memnun kaldım.

Sizlere bu işlemle ilgili birkaç detay vermek ve (affınıza sığınarak) tavsiyelerde bulunmak isterim:

- Motorunuzun kalkışta çok fazla titreşim veya silkeleme yapmasından şikayetçiyseniz, varyatör sisteminizi mutlaka kontrol ettirip temizletin. Gerçekten titreşimde fark edilir bir azalma oluyor.

- Eğer ekipmanınız tam değilse, eliniz bu işlere yatkın değilse bu işe tek başınıza kalkışmayın, ya servise yada bu işten anlayan iyi bir ustaya gidin.

- Ekipmanınız tamsa ve bu işi kendiniz yapacaksanız sabırlı olun, her ayrıntıya dikkat edin. Acele yapmaya çalışmayın. Örneğin bazı civatalar loctite ile sabitlenmiş, bu civataları yerine takarken yine orta mukavemetli loctite kullanarak takmanız gerek. Bunun gibi ufak ayrıntılara dikkat edin.

- Varyatör sisteminizin temiz kalması için ara sıra filtrelerinizi basınçlı hava ile tozdan arındırın. Filtreleri sökmek aşırı kolay, uygun ebatlı yıldız tornavida vasıtasıyla kolayca söküp temizleyebilirsiniz.


Herkese kazasız ve mutlu sürüşler dilerim :king:

ben bu işler için uygun takım taklavatım olmadığından arkadaşımın yanına gidiyorum.
keşke bendede böyle takım taklavat olsa :(
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
selam,yağ uyarısını göstergeden resetlersin,kayış için farların arkasında bir soketi çıkarıp 5 sn sonra aynı şekilde takacaksın resetleme gerçekleşiyor,
ön kafayı dağıtmadan sokete ulaşmak çok zor..far ampulu içinde komple ön grenaj sökülüyor xmax da maalesef..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------




eline sağlık,insan kendi birşeyler yapınca akabinde daha bir keyifli geliyor motoru kullanmak :cat:

yalnız o yüzde elli titreşimde giderilebilirdi,hiç bahsetmediğin için belirtmek istedim..

bagalara ve ön varyatör milinede çok çok az hatta minicik sprey zincir yağı sıkıverseydin kalkış pamuk gibi olacaktı :wiinkk:


Hocam benim hatam, biraz kaba yazmışım ve yeterli detaya girmemişim, ön varyatörü açıp bagaları kontrol ederken bagalara bolca gres yağı sürülmüş olduğunu gördüm. Ekstra gres sürme gereği duymadım bu yüzden, olduğu gibi topladım. Bagalarda hiçbir aşınma vs yoktu gres sayesinde. Oturduğu mili de azıcık gresleyip öyle taktım zaten yerine.

Bu arada o bahsettiğim titreşim tüm skuterlerde varmış. Vitesli motordan geçince garip geldi bana sadece. İlk skuterim olduğu için mazur görün :)

Arkadaşıma denettim; "hepsi böyle, sen ne bekliyon ki" dedi :) Bende arkadaşımın xmaxini denedim, birebir aynı ,hafif titreşim var rölantide ve kalkışta. Yani rölantideyken yolda sabit hızda giderkenden fazla titriyor alet, yolda pamuk gibi, sıfır titreşim :thumleft:


ben bu işler için uygun takım taklavatım olmadığından arkadaşımın yanına gidiyorum.
keşke bendede böyle takım taklavat olsa :(


Hocam bakım yapabileceğiniz alan varsa alet edevat işi kolay. 2 bakımda servis işçiliğine vereceğiniz parayla kendi setinizi alırsınız zaten.

Bir kerede almaya kalkarsanız masraf çok gelebilir ama ufak ufak kampanya denk geldikçe indirimdeyken alırsanız güzel bir set yapabilirsiniz.

Ama alet edevatı olan arkadaşınız varsa çok da gerek yok aslında, hazır alınmışı varken masrafa ne gerek var :mrgreen:

Şaka bir yana ufaktan sizde deneyin sökme takma işlerini, baktınız sevdiniz, yavaş yavaş kampanyalar denk geldikçe alırsınız ihtiyacınız olan setleri :cat:

İlk etapta en çok gerekli olanlar : Lokma seti(mümkünse cırcırlı), allen (alyan) anahtar seti ve tornavida seti
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Hocam benim hatam, biraz kaba yazmışım ve yeterli detaya girmemişim, ön varyatörü açıp bagaları kontrol ederken bagalara bolca gres yağı sürülmüş olduğunu gördüm. Ekstra gres sürme gereği duymadım bu yüzden, olduğu gibi topladım. Bagalarda hiçbir aşınma vs yoktu gres sayesinde. Oturduğu mili de azıcık gresleyip öyle taktım zaten yerine.

Bu arada o bahsettiğim titreşim tüm skuterlerde varmış. Vitesli motordan geçince garip geldi bana sadece. İlk skuterim olduğu için mazur görün :)

Arkadaşıma denettim; "hepsi böyle, sen ne bekliyon ki" dedi :) Bende arkadaşımın xmaxini denedim, birebir aynı ,hafif titreşim var rölantide ve kalkışta. Yani rölantideyken yolda sabit hızda giderkenden fazla titriyor alet, yolda pamuk gibi, sıfır titreşim :thumleft:





Hocam bakım yapabileceğiniz alan varsa alet edevat işi kolay. 2 bakımda servis işçiliğine vereceğiniz parayla kendi setinizi alırsınız zaten.

Bir kerede almaya kalkarsanız masraf çok gelebilir ama ufak ufak kampanya denk geldikçe indirimdeyken alırsanız güzel bir set yapabilirsiniz.

Ama alet edevatı olan arkadaşınız varsa çok da gerek yok aslında, hazır alınmışı varken masrafa ne gerek var :mrgreen:

Şaka bir yana ufaktan sizde deneyin sökme takma işlerini, baktınız sevdiniz, yavaş yavaş kampanyalar denk geldikçe alırsınız ihtiyacınız olan setleri :cat:

İlk etapta en çok gerekli olanlar : Lokma seti(mümkünse cırcırlı), allen (alyan) anahtar seti ve tornavida seti

bi yere kadar kendim hallediyorum ama bi varyatör kısmı için saolsun bi arkadaşım yardım ediyor

forklift arabasına alıyoruz motoru havada oluyo hava tabancasıyla varyatörü söküyoruz
 
Katılım
22 Kas 2015
Mesajlar
709
22.000 bin bakımına götürdüm bugün. Bu ay motorun 2. yılı oldu. Periyodik bakımında hidrolik yağı 2 yılda bir değişecek dediği için onuda değiştirttim.

tumblr_oob94wcDBh1w76u7eo1_540.jpg

tumblr_oob95xoCA31w76u7eo1_540.jpg

tumblr_oob93eN80l1w76u7eo1_1280.jpg
 
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
58
İyi akşamlar Beyler, Yaklaşık 1 ay önce Momo Desing'la aranıza katıldım, yağ değişim zamanı geldi. Motosiklet şuan 14 bin km'de, Yağı değiştirirken yaptırmam gereken başka birşey var mı, filtreler vs. Herhangi bir Öneriniz yada yapmam gereken birşey var mıdır? Teşekkürler şimdiden
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
İyi akşamlar Beyler, Yaklaşık 1 ay önce Momo Desing'la aranıza katıldım, yağ değişim zamanı geldi. Motosiklet şuan 14 bin km'de, Yağı değiştirirken yaptırmam gereken başka birşey var mı, filtreler vs. Herhangi bir Öneriniz yada yapmam gereken birşey var mıdır? Teşekkürler şimdiden

Hocam kendin değiştireceksen karter tapa pulu al 1 tane yağ değişiminde pulu da değiştir. ucuz birşeydir, basit br pul nihayetinde. Onun dışında yağ tapa civatasını söküp takarken dikkatli ol, diş sıyırması yapmasın, yalama olmasın.

Filtrelerin durumu kötü değilse basınçlı havayla temizleyip kullanmaya devam edebilirsin ancak filtrelerin çok eskimişse mutlaka değiştir. varyatör filtresi ve hava filtresi olmak üzere 2 filtre var zaten.

Son şanzıman yağını kitapçık 20bin km de değiştirin yazıyor, servise sordum 10 bin bakımında değiştiriyoruz diyor. O konuda da tercih senin ister değiştir, ister 20 binde değiştir.

Çıkan atık motor yağını da lavaboya yada kanalizasyona dökmüyoruz, benzinliklere veya atık yağ alımı yapan bir yere bırakıyoruz, doğaya saygılı davranıyoruz :)

Haydi kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
58
Hocam kendin değiştireceksen karter tapa pulu al 1 tane yağ değişiminde pulu da değiştir. ucuz birşeydir, basit br pul nihayetinde. Onun dışında yağ tapa civatasını söküp takarken dikkatli ol, diş sıyırması yapmasın, yalama olmasın.

Filtrelerin durumu kötü değilse basınçlı havayla temizleyip kullanmaya devam edebilirsin ancak filtrelerin çok eskimişse mutlaka değiştir. varyatör filtresi ve hava filtresi olmak üzere 2 filtre var zaten.

Son şanzıman yağını kitapçık 20bin km de değiştirin yazıyor, servise sordum 10 bin bakımında değiştiriyoruz diyor. O konuda da tercih senin ister değiştir, ister 20 binde değiştir.

Çıkan atık motor yağını da lavaboya yada kanalizasyona dökmüyoruz, benzinliklere veya atık yağ alımı yapan bir yere bırakıyoruz, doğaya saygılı davranıyoruz :)

Haydi kolay gelsin.

Teşşekkürler Öncelikle, daha önce hiç değiştirmedim ama bugün açıp filtrelere bi göz attım, bir kez servise götüreyim sonra ben el atarım dedim, O karter pulu aklımda bulunsun :) Teşşekürler
 
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
58
Bugün 14 binde olan motorumu yağ değişimi için servise görürdüm, yağ + hava filtresi için işcilik dahil 220 tl ücret ödedim arkdaslar daha uygun bekliyodum ama normal mi sizce? Birde elimde 400 ml motul yağ vardi ama pek sıcak bakmadi elemanlar, yamalube koyduk, Büyük birşey olmadığı sürece bakimlarini kendim yapmaya karar verdim, Servise götürmemin bi sakıncası olur mu?
 
Katılım
11 Haz 2015
Mesajlar
15
Merhabalar, aranizda Philips H7 Xtreme Vision kullanan var mi? Sis fari ile birlikte kullanilirsa akude bi sorun cikarir mi?
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Xtreme vision,diamond vision, night vision ve diğerl muadilleri... Bunların enerji tüketimleri 55 watt yani motorunuzun standart ampulleri ile aynidir. Dolayisiyla kullanabilirsiniz. Sis farlari led olunca bir kac amper yuk cekerler ve sorun olmaz. Ama tek olan farinizi cift far yaparsaniz ortalama 6 amper ilave yuk getirir bu da alternatör, aku zarar verebilir.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Bugün 14 binde olan motorumu yağ değişimi için servise görürdüm, yağ + hava filtresi için işcilik dahil 220 tl ücret ödedim arkdaslar daha uygun bekliyodum ama normal mi sizce? Birde elimde 400 ml motul yağ vardi ama pek sıcak bakmadi elemanlar, yamalube koyduk, Büyük birşey olmadığı sürece bakimlarini kendim yapmaya karar verdim, Servise götürmemin bi sakıncası olur mu?

önceki sayfalarda bu konu hakkında defalarca yazdık

elinden geldiği sürece bakım ve onarımını kendin yap,,hiç bir servis ve usta senin kendi motoruna özendiğin gibi özenmez,,heleki yetkili servisler zaman=para hesabı ile çalıştıklarından motoruna ne kadar özenebileceklerini tahmin edersinki bunu önceki syfalarda serviste başıma gelenleri tek tek yazarak anlatmıştım

motorun garanti kapsamında ise mecburen servise gitmek zorundasın o ayrı mesele ama garantiden çıktığında kesinlikle bakımlarını kendin yap

tabii elinden geliyorsa,,yukarda arkadaş bakımını kendisi yapmış fotosunu atmış,,sende yap,,işçilik vermeden maliyetine halledersin,,zor bişey değil,

ben 1000 km sonra kendi motoruma ağır bakım yapacağım,,yağ filtre harici,baga kayış falanda değişeceğim
 
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
58
Teşekkürlet 1 ay oldu alali garantisi bitmiş, az çok elimden geliyo, dediğinizi bile dinletemiyosunuz adamlara, Burdan sizlerle yavas yavaş herşeyi ogrenicez artik. Resmen 100 liralik maliyete 100 lirada iscilik aldi. Sagolsin yer uçağı Teşekkürker
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Teşekkürlet 1 ay oldu alali garantisi bitmiş, az çok elimden geliyo, dediğinizi bile dinletemiyosunuz adamlara, Burdan sizlerle yavas yavaş herşeyi ogrenicez artik. Resmen 100 liralik maliyete 100 lirada iscilik aldi. Sagolsin yer uçağı Teşekkürker
bişey değil kardeşim,ne demek:cat:
genel olarak tamircilerin çalışma prensipleri öyledir,,parça fiyatı kadar işçilik alırlar,ufak tefek istisnalar olabiliyor o başka

ben araba tamircisiyim,genelde servistede bu şekilde çalışılır ,mesela arabanın debriyajı bitmiştir,,debriyaj baskı balata bilya vs fiyatı ne kadarsa okadarda işçilik konuyordu iyi biliyorum
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,833
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Aralık başında sıfır aldığım xmax 250'nin rodaj bakımı için daha bin km dolmamasına rağmen süresi geldiği için bakıma götürdüm.
Kızıltoprakta Ersoy moto'ya götürdük. Yağ değişimi yapıldı. Yanlara takılan bacak koruyucu diye geçen plastik korumaları almamıştım, onları alıp taktırdım. Hepsine toplam 700TL verdim. Korumalar zaten liste fiyatı 650 liraydı, indirim yaptılar onları 600 liraya saydılar, bakıma da 100 lira yazmışlar. Fiyat makul geldi. 3500km'de tekrar gidecekmişim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst