2017 Sıfır Motosiklet Plaka-Ruhsat-Sigorta Masrafları

Katılım
13 Ocak 2017
Mesajlar
2
NOT: Özet için en alta bakın:)

Selamlar,

..geçen hafta yeni motorumu aldım.işlemleri kendim halletmek istediğim için internette küçük bir araştırma yaparken bu forumda 2016 için olan ücretler ile ilgili bir paylaşım gördüm ve işlerimi hallettim. 2017 ile ilgili masrafların yazılı olmadığını görünce benim de başkasına faydam dokunsun istediğim için yazıyorum bu satırları :)
NOT:geçen sene paylaşım yapan arkadaştan alıntı yapıyorum.

1) İlk olarak http://e-randevu.istanbul.pol.tr/randevuApp/ sitesinden sırasıyla TRAFİK TESCİL İŞLEMLERİ > YENİ KAYIT İŞLEMLERİ > İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜKLERİ (hangisine bağlıysak orası olmak zorunda mı bilemiyorum)seçerek ilerle diyip kimlik bilgilerimiz eşliğinde uygun bir güne randevu alıyoruz. Randevusuz hiçbir işlem yapmıyorlar artık.
2) Daha sonra bayiden sıfır km satın aldığımız caanım motorumuzun Proforma Faturasını, Uygunluk Belgesini, ÖTV/Vergi ödeme dekontlarının ASLINI alıyoruz.(fotokopi konusunda bkz. 4.madde)
3) Proforma Fatura ile istediğiniz bir sigorta şirketinden plakasız olarak şasi no ve TC no ile zorunlu trafik sigortasını yaptırıyoruz. 840 lira çıktı, Yaş 28, üzerime kayıtlı ikinci araç.bu konuya kafa yormayın arkadaşlar.fiyat konusunda bir düzen yok. Şu var; eğer sizin için sorun teşkil etmiyorsa motoru yaşı büyük birinin üzerine aldırırsanız(bkz. "baba") sigorta ücretinin bayaa bir düşük çıktığı gözlemlenmektedir.(garantisini veremiyoruz fakat örnekler bunu gösteriyor)(tabi tüm bu işlemler için babanızı yanınızda bulundurmanız gerekebilir, vekalet almazsanız)
4) randevu günü randevumuzdan bi yarım saat kadar önce EK-1 için karakolun hemen yanıbaşında trafik müşaviri/sigortacı da doldurtabilirsiniz(20tl) (bayiden aldığınız tüm evrakların fotokopisini + kimlik fotokopisini çekiyorlar ücretsiz)
5) Emniyet müdürlüğüne gidiyoruz. [Kimliğinizi yanınızda bulundurun, ehliyet kabul etmiyor bazıları] tüm evrakları veriyoruz. araç tescil belgesi + motorlu araç trafik belgesi'ni 210 TL karşılığında çıkarmış oluyoruz.
6) daha sonra emniyetten aldığımız bir belge ile Şoförler odasına gidiyoruz. plaka için. 15,5 TL ve 15dakikamızı verip plakamızı da alıyoruz.
7) Ruhsatınızı sigortacınıza götürüp zeyil işlemi yaptırmayı unutmayın(ilk başta plakasız sigorta çıkartmıştık..)

Karmaşık değil arkadaşlar bazı konularda mağduriyet yaşanmaması adına bilmeyenler için detaylı anlattım. ümraniye'de yaptırdım işlemleri. emniyet, şoforler odası birbirine çok yakın.

ÖZET'le
EK-1(20)
Ruhsat(210)
Plaka(15,5)
TOPLAM = 245,5 TL
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Ehliyeti kimlik olarak kabul etmemeleri ilginç. Resmi kimlik yerine geçen bir belgedir diye biliyorum.
 
Katılım
13 Ocak 2017
Mesajlar
2
ilk defa yaptırdıö bu işlemleri.

senin söylediğin ehliyet masrafı olmasın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------

Bu ek-1 belgesi kalktı diyorlardı Ne ayak anlamış değilim.

istediler. demekki uygulama devam..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

Ehliyeti kimlik olarak kabul etmemeleri ilginç. Resmi kimlik yerine geçen bir belgedir diye biliyorum.

evet bu konu fazla anlamsız. yine de kimliğinizi yanınızda bulundurun derim.
 
Katılım
10 Mar 2017
Mesajlar
7
ilk defa yaptırdıö bu işlemleri.

senin söylediğin ehliyet masrafı olmasın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:01 ----------



istediler. demekki uygulama devam..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------



evet bu konu fazla anlamsız. yine de kimliğinizi yanınızda bulundurun derim.

T.C. Siz ehliyetleri kabul etmiyolar ama T.C. yazıyorsa kabul etmeleri gerek diye biliyorum
 
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
358
Bağlı bulunduğumuz ilçeden randevu almak şart mı?
Benim ikamet Bahçelievler, Şişli de yapabilir miyim , bilen varsa yazabilir mi
 
Katılım
14 Nis 2016
Mesajlar
498
"
5) Emniyet müdürlüğüne gidiyoruz. [Kimliğinizi yanınızda bulundurun, ehliyet kabul etmiyor bazıları] tüm evrakları veriyoruz. araç tescil belgesi + motorlu araç trafik belgesi'ni 210 TL karşılığında çıkarmış oluyoruz.
"

Bu beşinci maddedeki ödeme, emniyet müdürlüğü içerisinde o an mı yapılıyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------

Ek olarak:
İzmir Karşıyaka tescil işlemleri için randevu vermiyormuş, sabah sıraya giriliyormuş. Tabi takipçilerden sıra gelirse.
 
Katılım
2 Kas 2016
Mesajlar
6
4 gün önce ruhsat çıkardım
Ruhsat 205
Ek-1 sordum motosiklet için gerek yok dedi
plaka 15,5
220,5tl toplam
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Geçen hafta bugün çıkarttım ruhsatı

Ek1 18.5 tl
205 tl ruhsat yaprakları
23.5 tl plaka

Ankara'da bizi mi öpmeye çalışıyolar nedir. Fiyat her yerde standart olması gerekmez mi?
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
560
Motosikleti
Forza 250
Ek-1 kağıdının kenarına bakarsanız 50 kuruş yazıyor. Tanesini 10 liradan satıp dolduruyorlar. Yazık.

2017 araç tescil belgesi 88 motorlu araç trafik belgesi 117 liradır. Resmi fiyatlar bunlar. 5 lirayı cebe atan memurlar var herhalde.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Ek-1 kağıdının kenarına bakarsanız 50 kuruş yazıyor. Tanesini 10 liradan satıp dolduruyorlar. Yazık.

2017 araç tescil belgesi 88 motorlu araç trafik belgesi 117 liradır. Resmi fiyatlar bunlar. 5 lirayı cebe atan memurlar var herhalde.

50 kuruş kağıt bedeli geri kalanı doldurma bedeli. Yoksa nasıl döner bu işler.
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
şu an bunu okudum ve içim cız etti, malesef vekalet ile 450 tl ye yaptırıyorum,anadolu yakası maltepede ikamet ettiğim ve motoru da halkalıdan aldığım için şu an, yok kardeşim ben yapacağım işlemleri diyemiyorum cidden mesafe uzak.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Vekalet ücreti dahilse aslında iyi para. 100 tl vekalet ücreti var çünkü. 250 tl ruhsat masrafları tutar kalan da bayinin. Ben bayiden 480 + vekalet parası gibi bir fiyat almıştım.
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Vekalet ücreti dahilse aslında iyi para. 100 tl vekalet ücreti var çünkü. 250 tl ruhsat masrafları tutar kalan da bayinin. Ben bayiden 480 + vekalet parası gibi bir fiyat almıştım.

vekalet dahil verdim ama yine de biraz pişmanım, aslında işlemler için vaktim vardı, kendim halledebilirdim, sağlık olsun diyorum.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
400
Aslında işlemler ortalama yarım saat sürüyor. Kendim için konuluyum. 11:02'de randevum vardı. 10:50'de emniyetteydim. 15 dakika ek1'in doldurulması sürdü. 11:06'da evrakları verdim diğer bankoya geçtim. Plaka seçecekmisiniz diye sordu belki vardır diye gittim güzel bişey bulamadım ama seçtim bi tane. Döndüm o plaka kağıdını verdim kadının bana verdiği evrakta işlem bitiş zamanı 11:25 yazıyordu. Ama ruhsatı beklemek uzun sürüyor. Plaka da 20 dakika da çıktı
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
121
Önce bağlı olduğunuz ilçenin trafik tescil şubesinden yeni kayıt için randevu alın.

Sonra trafik sigortanızı yaptırın.
Sigortacıya yeni kayıt olduğunu söylediğinizde motorun şasi numarasına yapıyor sigortayı.

Yaptırdığınız sigorta poliçesinin ve bayinin verdiği evrakların hepsinin bir adet fotokopisini çekin.

Fotokopilere bir adet te kimlik fotokopinizi iliştirin.

Sonra randevu günü nüfus cüzdanınıza da yanınıza alarak trafik tescile gittiğinizde ve sıra size geldiğinde, ilgili memurun önüne şunlar asılları şunlar da fotokopileri diyerek iki deste evrağı yanyana önüne koyuyorsunuz.

İlgili memur işine yarayacak olanları alıp sıraya düzüp kalanları size geri veriyor.

Sonra size adını hatırlamadığım bir form veriyor ve elinizdeki evraklarda yazan bilgilere göre doldurmanızı istiyor.

Elinizdeki evraklardan bakarak formu hatasız bir şekilde dolduruyoruz.

Sonra tekrar ilgili memura gidip formu veriyoruz.

Toplam 205 TL trafik ve tescil belgelerinin parasını ödüyoruz.

İşlerinin yoğunluk durumuna göre ruhsatınızı hemen yazdırıp verebilir yada bana dediği gibi saat 15:00'te gel al diyebilir.

Sonrasında size plaka çıkartmanız için bir kağıt veriyor.

O kağıtla gidip plakanızı bastırıyorsunuz.

En sonunda da sigorta yaptırdığınız yere tekrar gidip motor şasi numarasına yaptırdığınız sigortaya plaka bilgilerinizi işletiyorsunuz.

Ve gönül rahatlığıyla trafiğe çıkabilirsiniz.

Toplam maliyete gelecek olursak;

205,00 TL Trafik Tescil.
20,00 TL Plaka.
2,00 TL Söförler odasından alınan trafik tescil dosyası.
(Bu dosyayı Şöförler odasına Ek-1 formu hakkında bilgi almak için girdiğimde aldım ne olur ne olmaz diye.
Belki trafik büroda kendileri dosyalıyordur bilmiyorum.

TOPLAM: 227,00 TL


NOT: Plaka basım işini heryer yapmıyor.
Trafik tescildeki bir muameleci bana Gayrettepe'ye gitmemi söyledi.
Gayrettepe'ye gittim ama motosiklet plakası basmadıklarını söylediler.
Beşiktaş'ta yerimiz var oraya git dediler.

Beşiktaş'taki yerleri ise tam olarak barbaros bulvarından Beşiktaş'a inerken, meydan durağının biraz gerisinde ulusoy firmasının yazıhanesi var.
O yazıhanenin bitişiğindeki ara sokağa girer girmez 10 metre ileride solda göreceksiniz zaten.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst