Doğru biliyorsunuz, ilginç gerçekten. Ülkemizde geçerliliği olan 3 kimlik türü vardır 1: Nüfus cuzdanı, 2: Sürücü belgesi, 3 Pasaport
Özellik belirtmemişim, 50cc için bayramdan sonra ruhsat alacağım, hiçbir şekilde mecburiyet yok öyle mi?50 cc motorlarda zorunlu değil sadece. Üstünde mecbur yaptırman lazım
Doğru biliyorsunuz, ilginç gerçekten. Ülkemizde geçerliliği olan 3 kimlik türü vardır 1: Nüfus cuzdanı, 2: Sürücü belgesi, 3 Pasaport
En çok para verdiğiniz konuya kafa yormayın demek nasıl bir rahatlıktır acaba. Bayağı çok pahalı yaptırmışsınız, zorunlu trafik sigortalarına düzenleme geldi ve primler bir hayli düştü. Siz bunu başka yerlerden falan sorguladınız mı? motosiklet kaç cc? plaka neresi ruhsat sahibinin yaşı vs etkiliyor tabi.840 lira çıktı, Yaş 28, üzerime kayıtlı ikinci araç.bu konuya kafa yormayın arkadaşlar.fiyat konusunda bir düzen yok. Şu var; eğer sizin için sorun teşkil etmiyorsa motoru yaşı büyük birinin üzerine aldırırsanız(bkz. "baba") sigorta ücretinin bayaa bir düşük çıktığı gözlemlenmektedir.(garantisini veremiyoruz fakat örnekler bunu gösteriyor)(tabi tüm bu işlemler için babanızı yanınızda bulundurmanız gerekebilir, vekalet almazsanız)
NOT: Özet için en alta bakın
Selamlar,
..geçen hafta yeni motorumu aldım.işlemleri kendim halletmek istediğim için internette küçük bir araştırma yaparken bu forumda 2016 için olan ücretler ile ilgili bir paylaşım gördüm ve işlerimi hallettim. 2017 ile ilgili masrafların yazılı olmadığını görünce benim de başkasına faydam dokunsun istediğim için yazıyorum bu satırları
NOT:geçen sene paylaşım yapan arkadaştan alıntı yapıyorum.
1) İlk olarak http://e-randevu.istanbul.pol.tr/randevuApp/ sitesinden sırasıyla TRAFİK TESCİL İŞLEMLERİ > YENİ KAYIT İŞLEMLERİ > İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜKLERİ (hangisine bağlıysak orası olmak zorunda mı bilemiyorum)seçerek ilerle diyip kimlik bilgilerimiz eşliğinde uygun bir güne randevu alıyoruz. Randevusuz hiçbir işlem yapmıyorlar artık.
2) Daha sonra bayiden sıfır km satın aldığımız caanım motorumuzun Proforma Faturasını, Uygunluk Belgesini, ÖTV/Vergi ödeme dekontlarının ASLINI alıyoruz.(fotokopi konusunda bkz. 4.madde)
3) Proforma Fatura ile istediğiniz bir sigorta şirketinden plakasız olarak şasi no ve TC no ile zorunlu trafik sigortasını yaptırıyoruz. 840 lira çıktı, Yaş 28, üzerime kayıtlı ikinci araç.bu konuya kafa yormayın arkadaşlar.fiyat konusunda bir düzen yok. Şu var; eğer sizin için sorun teşkil etmiyorsa motoru yaşı büyük birinin üzerine aldırırsanız(bkz. "baba") sigorta ücretinin bayaa bir düşük çıktığı gözlemlenmektedir.(garantisini veremiyoruz fakat örnekler bunu gösteriyor)(tabi tüm bu işlemler için babanızı yanınızda bulundurmanız gerekebilir, vekalet almazsanız)
4) randevu günü randevumuzdan bi yarım saat kadar önce EK-1 için karakolun hemen yanıbaşında trafik müşaviri/sigortacı da doldurtabilirsiniz(20tl) (bayiden aldığınız tüm evrakların fotokopisini + kimlik fotokopisini çekiyorlar ücretsiz)
5) Emniyet müdürlüğüne gidiyoruz. [Kimliğinizi yanınızda bulundurun, ehliyet kabul etmiyor bazıları] tüm evrakları veriyoruz. araç tescil belgesi + motorlu araç trafik belgesi'ni 210 TL karşılığında çıkarmış oluyoruz.
6) daha sonra emniyetten aldığımız bir belge ile Şoförler odasına gidiyoruz. plaka için. 15,5 TL ve 15dakikamızı verip plakamızı da alıyoruz.
7) Ruhsatınızı sigortacınıza götürüp zeyil işlemi yaptırmayı unutmayın(ilk başta plakasız sigorta çıkartmıştık..)
Karmaşık değil arkadaşlar bazı konularda mağduriyet yaşanmaması adına bilmeyenler için detaylı anlattım. ümraniye'de yaptırdım işlemleri. emniyet, şoforler odası birbirine çok yakın.
ÖZET'le
EK-1(20)
Ruhsat(210)
Plaka(15,5)
TOPLAM = 245,5 TL
NOT: Özet için en alta bakın
Selamlar,
..geçen hafta yeni motorumu aldım.işlemleri kendim halletmek istediğim için internette küçük bir araştırma yaparken bu forumda 2016 için olan ücretler ile ilgili bir paylaşım gördüm ve işlerimi hallettim. 2017 ile ilgili masrafların yazılı olmadığını görünce benim de başkasına faydam dokunsun istediğim için yazıyorum bu satırları
NOT:geçen sene paylaşım yapan arkadaştan alıntı yapıyorum.
1) İlk olarak http://e-randevu.istanbul.pol.tr/randevuApp/ sitesinden sırasıyla TRAFİK TESCİL İŞLEMLERİ > YENİ KAYIT İŞLEMLERİ > İLÇE EMNİYET MÜDÜRLÜKLERİ (hangisine bağlıysak orası olmak zorunda mı bilemiyorum)seçerek ilerle diyip kimlik bilgilerimiz eşliğinde uygun bir güne randevu alıyoruz. Randevusuz hiçbir işlem yapmıyorlar artık.
2) Daha sonra bayiden sıfır km satın aldığımız caanım motorumuzun Proforma Faturasını, Uygunluk Belgesini, ÖTV/Vergi ödeme dekontlarının ASLINI alıyoruz.(fotokopi konusunda bkz. 4.madde)
3) Proforma Fatura ile istediğiniz bir sigorta şirketinden plakasız olarak şasi no ve TC no ile zorunlu trafik sigortasını yaptırıyoruz. 840 lira çıktı, Yaş 28, üzerime kayıtlı ikinci araç.bu konuya kafa yormayın arkadaşlar.fiyat konusunda bir düzen yok. Şu var; eğer sizin için sorun teşkil etmiyorsa motoru yaşı büyük birinin üzerine aldırırsanız(bkz. "baba") sigorta ücretinin bayaa bir düşük çıktığı gözlemlenmektedir.(garantisini veremiyoruz fakat örnekler bunu gösteriyor)(tabi tüm bu işlemler için babanızı yanınızda bulundurmanız gerekebilir, vekalet almazsanız)
4) randevu günü randevumuzdan bi yarım saat kadar önce EK-1 için karakolun hemen yanıbaşında trafik müşaviri/sigortacı da doldurtabilirsiniz(20tl) (bayiden aldığınız tüm evrakların fotokopisini + kimlik fotokopisini çekiyorlar ücretsiz)
5) Emniyet müdürlüğüne gidiyoruz. [Kimliğinizi yanınızda bulundurun, ehliyet kabul etmiyor bazıları] tüm evrakları veriyoruz. araç tescil belgesi + motorlu araç trafik belgesi'ni 210 TL karşılığında çıkarmış oluyoruz.
6) daha sonra emniyetten aldığımız bir belge ile Şoförler odasına gidiyoruz. plaka için. 15,5 TL ve 15dakikamızı verip plakamızı da alıyoruz.
7) Ruhsatınızı sigortacınıza götürüp zeyil işlemi yaptırmayı unutmayın(ilk başta plakasız sigorta çıkartmıştık..)
Karmaşık değil arkadaşlar bazı konularda mağduriyet yaşanmaması adına bilmeyenler için detaylı anlattım. ümraniye'de yaptırdım işlemleri. emniyet, şoforler odası birbirine çok yakın.
ÖZET'le
EK-1(20)
Ruhsat(210)
Plaka(15,5)
TOPLAM = 245,5 TL