Yeni 600RR Ne Kadar yakiyor herkes bisey diyo

Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
94
Yakıt ekonomisi düşünüyorsan binliklere bak.
600cc bir depo 150 km ancak yapıyor.
Sağdan efendi efendi gidenler bir depoyla 180 km yol yaptıklarını söylüyorlar.
Ama ben hiç görmedim o kilometreleri.
140-150. Kmlerde ışık yanıyor.

35 TL ile 150 km yaptim çok sakin de degil çok agresif de degil 8-12 bin devir arasi 600rr ile.Şimdi 70 tl yani full depo ile kac km gidicek onu hesapliyorum
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Bu arada sasirdim yahu. Superduke ta 1300cc motor ile 600cc SS kadar yakiyor demek ki... Gerci superduke'ta 9000 devre cikma ihtiyaci cok olmuyor ama, yine de sakin kullanmadigim zamanlarda dahi yaktigi 10 litre anca... Dusuk devirde torku yuksek motor ve hafif kasa olunca demek ki...

Hasmet Bey' den Superdüküm var demenin en kibar yolu :)) :cherry:
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Sevgili Kardeşim,

SYM 250 Wolf bir öğrenci için harika seçim olacaktır. Peformansına göre bu kadar yakıt cimrisi bir motor daha görmedim. Birçok 125 lik ile boy ölçüşecek yakıt değerlerine ,onlardan çok daha yüksek hız ortalamaları ile ulaşabiliyor. Sağlam ve güvenilir bir motor ama bakımı ve orijinal parçaları biraz sınıfındakilere göre pahalı kalabiliyor.

600RR a göre yavaş da sayılmaz. Senin tam "spor ??? " anlayışına göre düzlüğün sonundaki ilk virajı aynı hızlarla döneceğinden eminim.

Bir eğitmen olarak söyleyebileceğim şeyler bunlar.

Motorcu bir abin olarak konuşmam gerekirse ;

Evladım "Aslan besleyen yediğine bakmaz" derler bu camiada. SS ne yakıtına bakılarak alınır ne de uzun yol yapmak için. Bu amaçlar için 600RR almak istiyorum dersen yukarıdaki gibi 3 sayfa dalga geçerler üzülürsün.

Sevgilerimle
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hasmet Bey' den Superdüküm var demenin en kibar yolu :)) :cherry:

Yazdıktan sonra farkettim görmemişliğimi malesef. Ama harbiden de bu kadar çok yaktıklarına şaşırdım. Sonradan farkettim ki hiç 4 silindir 600cc motosikletim olmamış... Hornet 600 denemiştim bir kez. Devir güzeldi de tork hiç yoktu yahu...
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
1,067
Yazdıktan sonra farkettim görmemişliğimi malesef. Ama harbiden de bu kadar çok yaktıklarına şaşırdım. Sonradan farkettim ki hiç 4 silindir 600cc motosikletim olmamış... Hornet 600 denemiştim bir kez. Devir güzeldi de tork hiç yoktu yahu...

çift silindir torku yok malesef bu yüzden şehirde binmekte mantıksız ve zevksiz, ss ler sadece pistte kullanılsa en güzeli olacak,ülkemizde her gün birisi patlıyor
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
2,350
Çoluk çoçuk dolu diye yazan konu sahibinin, türkçeyi düzgün kullanamaması ve tavırlarının ne kadar ergence olduğu ortaya çıkmış zaten.Ya trollemiş milleti, yada hakikaten çok cahilce bir konu olmuş.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Yakıt ekonomisi düşünüyorsan binliklere bak.
600cc bir depo 150 km ancak yapıyor.
Sağdan efendi efendi gidenler bir depoyla 180 km yol yaptıklarını söylüyorlar.
Ama ben hiç görmedim o kilometreleri.
140-150. Kmlerde ışık yanıyor.


Sağdan efendi efendi gitmeyi denemiş bir adam olarak 240 km 'de lamba yakmışlığım vardır, 5.5- 6.0 litre ortalama ile. (140-150 sabit)
R6 da 17 litre depoya sahip, 600RR 'da 17 litre alıyor diye anımsıyorum.
Nitekim 3 aşağı beş yukarı aynı sarfiyata da sahipler.


Emmeli,gömmeli gazlamalı modda dediğin gibi 9-10 litrelerde geziyor.
 
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
179
Başka arkadaşlara da fikir verecek olursak. R6 da ışık yandığı kilometrelerde depoyu doldurursanız normal kullanımla 180 km görüyor. 180 Km civarında ışık tekrar yanıyor. Hafif zorlarsanız 170 lere rahat giderseniz 190 ları görme ihtimali var. Ama benim genelde 175-185 arası her zmn ışık yanıyor. Yakıt yine işin keyfi kısmı. Paran olduğu kadar gezersin. Ben her pazar çıkıyorum ve her pazar depoyu dolduruyorum aylık 250 TL civarı yakıta gidiyor.
Fakat unutulmaması gereken nokta amortismanı
Bana göre ort
2 yılda 1 lastik alsanız yıllık 600 TL (Toplam 1200)
Yılda 1 bakıma soksanız zinciri balatası spreyleri vs eklerseniz yılda ort 1000 TL
Sigortaya ben 600-700 Civarı ödüyorum (27 yaş Ankara)
Vergisi yıllık 180 TL

O yüzden motor alırken bütçenizi iyi ayarlamanız lazım:cat:
 
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
21
Bu yazılanları gördükten sonra aşırı yakıt tüketimi olduğunu düşündüğüm 900 hornetime haksızlık yaptığımı anladım :) Şu gerçek ki maalesef bu benzin fiyatları ile yapılacak tek şey "aslan besleyen yemini düşünmez" felsefesi ile ilerlemek.
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
1,067
Bu yazılanları gördükten sonra aşırı yakıt tüketimi olduğunu düşündüğüm 900 hornetime haksızlık yaptığımı anladım :) Şu gerçek ki maalesef bu benzin fiyatları ile yapılacak tek şey "aslan besleyen yemini düşünmez" felsefesi ile ilerlemek.

hornet kaç yakıyor, 1000 rr bloğunun piston çapı küçültülmüş hali var motorunda
 
Katılım
19 Haz 2014
Mesajlar
426
Galiba ilk motosikletini alacak ondan yakıt soruyor arkadaş. 1000'lik al birader nede olsa aynı yakarlar.
 
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
21
[/COLOR]
hornet kaç yakıyor, 1000 rr bloğunun piston çapı küçültülmüş hali var motorunda

Selam 1000 rr değil 900 rr ın biraz evcilleştirilmiş motoru var bu sebeple oldukça tatmin edici bir tork eğrisine sahip 19 litre yakıt deposu var full benzinle kullanıma göre 200-250 km civarında gidebiliyorum .
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
1,067
[/COLOR]

Selam 1000 rr değil 900 rr ın biraz evcilleştirilmiş motoru var bu sebeple oldukça tatmin edici bir tork eğrisine sahip 19 litre yakıt deposu var full benzinle kullanıma göre 200-250 km civarında gidebiliyorum .

yine yakıyormuş sizin motor, arkadaşım son kasa s1000rr aldı sakin kullanım 7 litre diyor 200bg e göre güzel gerçekten
 
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
21
yine yakıyormuş sizin motor, arkadaşım son kasa s1000rr aldı sakin kullanım 7 litre diyor 200bg e göre güzel gerçekten
aynen teknoloji farkı elbette ama benimde pek sakin kullandığım söylenemez. Yurt dışı formlarda 300 km yapanlarda var muhtemel stabil 100-120 km süratlerde kullanıyorlardır.Tork yüksek olduğundan yüksek vites düşük devir kullanmak rahat ancak ben pek tercih etmiyorum.
 
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
647
Birde km'de 23 kuruş lastik yakıyor. 1400tl/6000km Hava filtresi 180tl Balata tanesi 180tl 3 tane balata var sen hesap et. Motul yağı 170tl. Zincir dişli 15 bin gidiyor. Kaskı montu vs. ayrı.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eki 2016
Mesajlar
21
Birde km'de 23 kuruş lastik yakıyor. 1400tl/6000km Hava filtresi 180tl Balata tanesi 180tl 3 tane balata var sen hesap et. Motul yağı 170tl. Kaskı montu vs. ayrı.

aynen doğru 3 tane fren balatası var :) yağ olarak biraz daha hesaplı ve kanımca daha iyi olan castrol 4t 10w50 kullanıyorum 120 tl civarı hiç aksatmam en geç 2500-3000 değişir.Lastik sezon başında düşünüyorum hemen hemen dediğiniz fiyatlarda.pahalı iş vesselam :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hornet kaç yakıyor, 1000 rr bloğunun piston çapı küçültülmüş hali var motorunda

[/COLOR]

Selam 1000 rr değil 900 rr ın biraz evcilleştirilmiş motoru var bu sebeple oldukça tatmin edici bir tork eğrisine sahip 19 litre yakıt deposu var full benzinle kullanıma göre 200-250 km civarında gidebiliyorum .

Şehir içi 6.5-7 litre civarı yakıyordu benimki. Toyota prius %50 daha az yakıyor :) Eski fireblade motoru. Kaymak gibi. Yenisinden (CB1000R) de titreşimsiz. Gücü azaltıp torku arttırdıklarından da tadından yenmiyor.

yine yakıyormuş sizin motor, arkadaşım son kasa s1000rr aldı sakin kullanım 7 litre diyor 200bg e göre güzel gerçekten

Superduke, uzun yolda 5 litreye yaklaşıyor sarfiyatı. 330 km yaptım tek depoyla. 350km de giderdi muhtemelen ama dağın başında olduğum için doldurdum ilk gördüğüm yerde... 18 litre depo. 180 beygir için bayağı iyi. Şehir içi abartınca 10 litreye yaklaşıyor yalnız sarfiyat... Bu arada compression ratio acaip yüksek: 13.2:1. O da verim demek...

Birde km'de 23 kuruş lastik yakıyor. 1400tl/6000km Hava filtresi 180tl Balata tanesi 180tl 3 tane balata var sen hesap et. Motul yağı 170tl. Zincir dişli 15 bin gidiyor. Kaskı montu vs. ayrı.

Turkiye'de benzin muhtemelen önde gelen sarfiyat, doğal olarak. Amerika'da ise lastik öne çıkıyor. Arabada da öyle. Motosiklet gibi yumuşak hamur kullanan spor arabalar 15 bin km zor gidiyor 4 lastikle. Ön arka boyutlar farklı olduğu için rotasyon da yapılmıyor. Doğru düzgün 4 lastik $650-$800. Motosiklette de $350-$450...

Hava filtresi ve zincir 25 bin km'den daha uzun dayanıyor. Balata da hemen bitmiyor. Yağ ve filtre de çok pahalı değil. Asıl valf ayarı işçiliği koyuyor. Modeline göre $400-$800 burda.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
978
65 TL gırtlak doldurduğum zamanlarda şehiriçi kullanımda 170km menzil, şehir dışında 120-200km hızlarda 220km menzile ulaştığım oldu. Ancak bunu sadece merak ettiğim için hesapladım, almadan önce yada aldıktan sonra ne yaktığı pek de umurumda olmadı. 4 silindir motora binmeye yeterli Güven Özveri Tecrüben varsa alırsın!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst