Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
105
Selam sevgili arkadaşlarım,
Benim evlat bu,
13439072_10208723160330314_2799429547387251641_n.jpg

2015 model,
Aldığımdam beri stop sorunu yaşamaktayım. 30.08.2015 tarihinden itibaren.
motoruma yapılanlar sırasıyla,
1- akü değişimi 2 sefer sonu orjınal aküler hep sorun yarattı, kuru akü 9 amperlik taktım, 12 amperlik taktım şuan yine 9 amperlik takılı ,
2- egzoz dagıldı 3. egzozumu kullanıyorum,
3- oksıjen sensörü değiştim,
4- regülatör değiştim,
5- sele altında ilgili soketi düzenledim ve beraberindeki soketleri elden geçtim,
6- sübab ayarı yaptırdım ,
7- enjektöre gelen benzin borusu yolda cıktı onu normal kelepçe ile yerine sabitledim (bu önemli sizlerede öneririm),
8- castol yağ kullandım, motul yağ kullandım, elf yağ kullandım hep 10/40 elfin yağı sanki bana daha iyi geldi viteslerdeki kemikli geçişler açısından ,
9-en son bujı kablosunun , bujıye temas etmediğinin farkına vardım, yani sizlerde de mutlaka oluyordur, 3000 ile 3500 devirlerde motor silkeleyerek, vurdurarak, hareket ediyor sanki. bujiyi kontrol edin yuvasına tam oturmuyor bujı kablosu takılı görünüyor ama içerden bujıye gaçmeyince aralık kalıyor buda aralık varken bujıye ateşleme yapıyor ve hem çekişten düşmesine hemde bahsettiğim devirler arasında tekleme,titreme ,silkeleme ne derseniz diyin o probleme neden oluyor. bunun için sevise müracat ettim ama, sanırım umanın sisteminde bir sorun var yedek parça siparişi edemedik. sorun çözülür çözülmez buji kablosu siparişi vereceğim. bujıye ateşlemeyi tam sağlamıyor, verdiği ateşleme zayıf kalıyor.

bir de stop sorununun nedenlerinden biride şu olabilir , hani bazılarımız diyorya gidin biryerde kontrol ettirin diye ha işte bakın şimdi,

akü boşta çalışırken ölçüm değerleri normal geliyor fakat gaz verince bu değerler bizlerde 13,80 ile 14 volt falan arası olması gerekiyorken, 13,30 volt gibi bir rakamlar elde ediliyor, bilmiyorum sizlerde bu şekılde gözlemledinizmi, bir uzmana danıştığımda ise , uzman şunları söyledi,

makina rolantide çalışıyorken ölçüm değerlerin normal ,
seyahat halindeyken motor aküyü şarj etmiyor ve sistem aküden yemeye başlıyor, burada sarj dinamosuna kabahat buluyor, yani sistemin istediği akımı şarj dinamonun karşılamıyor bunun bu tarz sorunlar yaşatacağını öne sürdü, bilgisi olan varsa bu konu hakkında bizide daha iyi aydınlatsın.

eğer böyle bir durum söz konusu ise biz bu süksek akım karşılayabilecek bir dinamoya nasıl sahip olacağız , 2016 modellerde acaba dinamo güçlendirildimi?

sele altındaki soketleri iptal edipte kabloları birbirine eklesek ve bu soket belallarından kurtulsak daha iyi olmazmı, titreşşim olduğunda stop etmemesi için...

2015 motorlarımızda kesin ve kesin olarak stop sorunu çözülen arkadaşlarımız varmı ?
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Ömer bey Size de çok geçmiş olsun. Bu işin Turkiye'si Avrupa'sı yok ,
Hırsızlık dünyanın her yerinde var. İnsanevlatlarıda dünyanın her yerinde var.
Birisi senin en zor durumdaki çaresizliğini fırsata çevirebilmek,
diğeri ise insan olarak ben bu anda ne yapmalıyım demek arzusunu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------

Arzusu ile hareket ediyor.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Sevgili ErdO büyük geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış, bunca yıl birçok olay gördükten sonra motor kazalarında can kaybı ve kalıcı sakatlık olmadan atlatılan hadiseleri çok önemli saymıyorum artık. Mal yerine konur bir şekilde.
Ben de geçen Cuma diğer motorumla Dubrovnik'ten dönerken Kotor yakınlarında yolun sağında duran bir aracın aniden kontrolsüz bir şekilde sol taraftaki benzin istasyonuna dönmek istemesi ve önüme kırması sonucu kaza geçirdim. Aynı bölgede bir hafta önce konakladığım otelin sahibi sağ olsun hastane polis motorun çekilmesi vs çok yardımcı oldu ve aynı gün 90km uzaklıktaki Pogrorica havaalanına bıraktı beni hiç karşılık beklemeden. Dünyanın her yerinde iyi insanlar var. Kask ve kameram çalınmış o hengamede. Sonuç sağ ön kol kemiğinde kırık ve ameliyat. Şimdi iyiyim çok şükür.
Bu arada motorla yurt dışına çıkanlar için önemli bilgi. Kaskonuz yurt dışına açık olsa bile nakliye sigortası ayrı yapılıyormuş 1200Euro'ya öğrenmiş oldum.:)

Çok geçmiş olsun arkadaşım. Allah bir daha kaza bela vermesin.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Kıymetli Hüseyin kardeşim şu anda 5300 km deyim. Model 2015. Geçen temmuzda aldım ,ağustosta benzin depo göstergesi iflas etti. Garantiden
Servis yenisini taktı. 4800 km de izmir Çeşme de arka fren merkezi şişti, biraz
hidrolik boşalttım fazla kaçırmışım ,arka fren devre dışı olarak UMA Çeşme
servisine gittim. Bir kuruş almadan hem hidroliği tamamladı hemde ayarını yaparak beni gönderdi . Sağolsun. Umaya rapor bile yazmadı.
4200 km de arka balataları değiştirmiştim. Bunların dışında hiçbir sorun
yaşamadım. Arasıra benden kaynaklanan sebeplerden (düşük devir )stop etti . Çalıştırıp devam ettim. En güzel günler hepinizin olsun.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Selam sevgili arkadaşlarım,

Aldığımdam beri stop sorunu yaşamaktayım. 30.08.2015 tarihinden itibaren.
motoruma yapılanlar sırasıyla,
1- akü değişimi 2 sefer sonu orjınal aküler hep sorun yarattı, kuru akü 9 amperlik taktım, 12 amperlik taktım şuan yine 9 amperlik takılı ,
2- egzoz dagıldı 3. egzozumu kullanıyorum,
3- oksıjen sensörü değiştim,
4- regülatör değiştim,
5- sele altında ilgili soketi düzenledim ve beraberindeki soketleri elden geçtim,
6- sübab ayarı yaptırdım ,

bu stop etme nasıl oluyor.?
motor soğuk iken ısınana kadarmı stop ediyor?
motor ısındıktan sonra yolda benzin biter gibimi stop etmeye çalışıyor?
motor sıcak iken ışıklarda durup boşta beklerken rolantide çalışırken mi stop ediyor?
kaç defa stop ediyor..?
stop ettiği zaman akünün şarzı ne durumda.stoptan sonra marş gücü yerindemi zayıfmı?

eğer bir süre gittikten sonra stop etme sorunu oluyorsa egsoz dan farkedilemeeycek bir ısı kaçağı olabilir. Efi sistemi konrtol ünitesi buralara yakın mesafede ise aşırı sıcaklığa maruz kalabilir kaçak yüzünden. kontrol edin. veya ünüteyi dışarıya alıp test edin.

motorunuz efi yakıt sistemine sahip ve üstten egzantrikli...oksijen sensörünüde değişmişsiniz ve düzelmemiş.süpap ayarıda yapılmış.
motorun manuel kitapçığı mevcutsa süpap ayar aralığı 0.04 olarakmı ifade edilmiş.veya servise bir sorun...
eğer öyleyse 0.06 süpap aralığına aldırabilirmisiniz?
ayrıca konjektörü devre dışı bırakıp 50 km kadar düşük viteste devirli kullanarak test edebilirmisiniz?

Son olarakta buji kablosunu uzunluk olarak bi bakabilirmisiniz.Gereğinden fazla uzun gibi geliyormu?kablonun direnci zayıfsa bir süre sonra akımı yetiştiremez ve efi yakıt sistemi duruma müdahale edip stop edebilir. bir tamirciden benzinli herhangi bir aracın çıkma olan hurdaya attıkları en kısa buji kablosunu takıp kontrol edermisiniz..
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
105
bu stop etme nasıl oluyor.?
motor soğuk iken ısınana kadarmı stop ediyor?
motor ısındıktan sonra yolda benzin biter gibimi stop etmeye çalışıyor?
motor sıcak iken ışıklarda durup boşta beklerken rolantide çalışırken mi stop ediyor?
kaç defa stop ediyor..?
stop ettiği zaman akünün şarzı ne durumda.stoptan sonra marş gücü yerindemi zayıfmı?

eğer bir süre gittikten sonra stop etme sorunu oluyorsa egsoz dan farkedilemeeycek bir ısı kaçağı olabilir. Efi sistemi konrtol ünitesi buralara yakın mesafede ise aşırı sıcaklığa maruz kalabilir kaçak yüzünden. kontrol edin. veya ünüteyi dışarıya alıp test edin.

motorunuz efi yakıt sistemine sahip ve üstten egzantrikli...oksijen sensörünüde değişmişsiniz ve düzelmemiş.süpap ayarıda yapılmış.
motorun manuel kitapçığı mevcutsa süpap ayar aralığı 0.04 olarakmı ifade edilmiş.veya servise bir sorun...
eğer öyleyse 0.06 süpap aralığına aldırabilirmisiniz?
ayrıca konjektörü devre dışı bırakıp 50 km kadar düşük viteste devirli kullanarak test edebilirmisiniz?

Son olarakta buji kablosunu uzunluk olarak bi bakabilirmisiniz.Gereğinden fazla uzun gibi geliyormu?kablonun direnci zayıfsa bir süre sonra akımı yetiştiremez ve efi yakıt sistemi duruma müdahale edip stop edebilir. bir tamirciden benzinli herhangi bir aracın çıkma olan hurdaya attıkları en kısa buji kablosunu takıp kontrol edermisiniz..

Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim , dediklerinizi uygulayacacğım.

motorun rolantide stop ederken 2 tane videosunu çekmiştim onların linkini vereyim,

https://www.facebook.com/hgonden/videos/10208925762235235/

https://www.facebook.com/hgonden/videos/10208925993281011/

stop ederken tak diye ses gelip stop ediyor. bir keresinde seyir halinde hızım 100km/h iken motor elektrik kesmeye başladı ve yol ortasında kaldım.
durunca çalıştırmak için marş yaptım ama , sanki olay gerçekleşene kadar aküyü kullanmış motor ve akü marş yapmadı. Akü değişimi yaptım kendine geldi bu arada kasistlerden geçerken halen daha stop ediyor , sele altındaki soketleri elden geçtim sanırım başka yerlerde yine soket var ve oda titreşimden dolayı iletişim kesip stop ediyor gibi.
efı yi hiç kontrol edemedim , sanırım kontrol edecek servis trabzonda yoktur.
bu aralar günde ard arda 3/5 kez stop ediyor seyir halindeyken her duruşta, ilk stoplarda sorun olmuyor çalışmak fakat bir kaçkez stop edince , gözlemlediğim kadarıyla arada sırada sankı akü bitti gibi marş ediyor, tırtttt diye ediyor sonra kontak kapatıp açınca marş yapıyor.
 
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
615
Arkadaşlar ben birşeyi çözdüm. Şu sıralar çokça seyahat etmekteyim ve gördüm ki sıcak iklimlerde motor daha çok stop ediyor. Konya da binde bir stop ederken antalya gibi yerlerde günde 3 5 kez stop ediyor. Neden ola ki.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Ben stop çetelesi tutuyorum.tarih/km/zaman/nasıl seçeneklerine birde hava sıcaklığını ekleyeyim..
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim ,
videoyu izledim.
Motorun stop ediş şekli uygun hava yakıt karışımını düzenleyen EFİ yakıt sistemi içinde bulunan herhangi bir parçadan olabilir.

bu parçalardan birinin beyine hatalı sinyal göndermesinin nedeni aşağıdaki arkadaşın ifade ettiği gibi



Arkadaşlar ben birşeyi çözdüm. Şu sıralar çokça seyahat etmekteyim ve gördüm ki sıcak iklimlerde motor daha çok stop ediyor. Konya da binde bir stop ederken antalya gibi yerlerde günde 3 5 kez stop ediyor. Neden ola ki.

diye sormuş. Bir önceki mesajımda süpap aralık değerlerini bunun için sormuştum. örneğin Default olarak 0.04 olan süpap aralıkları aşırı sıcaklarda gevşetilmelidir. 0.06 değeri uygun olabilir.
çünkü sıcak iklimli yerlerde emme süpapı emme manifolduna gelen havanın uygun karışım olmadığını oksijen sensörü uygun sinyal göndermez. tüm bunlar motorun fabrikasında beynine yüklenen verilerin değerleridir. eğer motora yazılım güncellemesi yapılabiliyorsa
türkiye için gerekli yazılım güncellemesi de hiç bir yeri kurcalamadan sorunu çözebilir.

Diğer taraftan hava filtresinden itibaren motora giren hava zaman zaman karter içinde gereksiz basınçda yapıyor olabilir. Motorun altında bir yerlerde plastik bir hortum olacak. ucundada bir tapa gibi birşey vardır.o tapayı çıkarıp bir süre test edin.bu karter havalandırmadır.

ben bu stop etme sorununun önemli bir şey olduğunu düşünmüyorum.Çok basit bir şeyden olabilir.tüm sistemi tek tek
kontrol edip sorunu bulmak zaman alabilir o kadar.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
...eğer motora yazılım güncellemesi yapılabiliyorsa
türkiye için gerekli yazılım güncellemesi de hiç bir yeri kurcalamadan sorunu çözebilir..

Haklısınız. Çünkü hatırladığım kadarıyla "mitmuallim" adlı arkadaşın sorunu yazılım güncellemesi ve oksijen sensörünün değişimi ile halloldu. Önceki sayfalarda var. Selamlar.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Haklısınız. Çünkü hatırladığım kadarıyla "mitmuallim" adlı arkadaşın sorunu yazılım güncellemesi ve oksijen sensörünün değişimi ile halloldu. Önceki sayfalarda var. Selamlar.

"haloldu" zannına kapılmıştım ki kabus geri döndü ve 4000 km bakımında tekrar gaz kelşbeği değiştirme kararı aldı UMA.. Yaa Sabırr...

vesselam..
 
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
58
Sevgili ErdO büyük geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış, bunca yıl birçok olay gördükten sonra motor kazalarında can kaybı ve kalıcı sakatlık olmadan atlatılan hadiseleri çok önemli saymıyorum artık. Mal yerine konur bir şekilde.
Ben de geçen Cuma diğer motorumla Dubrovnik'ten dönerken Kotor yakınlarında yolun sağında duran bir aracın aniden kontrolsüz bir şekilde sol taraftaki benzin istasyonuna dönmek istemesi ve önüme kırması sonucu kaza geçirdim. Aynı bölgede bir hafta önce konakladığım otelin sahibi sağ olsun hastane polis motorun çekilmesi vs çok yardımcı oldu ve aynı gün 90km uzaklıktaki Pogrorica havaalanına bıraktı beni hiç karşılık beklemeden. Dünyanın her yerinde iyi insanlar var. Kask ve kameram çalınmış o hengamede. Sonuç sağ ön kol kemiğinde kırık ve ameliyat. Şimdi iyiyim çok şükür.
Bu arada motorla yurt dışına çıkanlar için önemli bilgi. Kaskonuz yurt dışına açık olsa bile nakliye sigortası ayrı yapılıyormuş 1200Euro'ya öğrenmiş oldum.:)

eyvallah sağolasın sanada büyük geçmiş olsun! ama sunu anlıyorumki hep derdim dahada pekişmiş oldu! motorsiklet tehlikeli bir alet değil! onu tehlikeli kılan arabacılar!!!!...

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:22 ----------

o motoru bende çok beğeniyorum lakin 200cc olanı gelene kadar cbf150 den pek farklı bi motor değil malesef! kulanım amacınıza bağlı ayrıca eğer uzun yol yapıcam derseniz biraz can sıkıcı olucaktır 150 adventure. ha yok şehir içi takılıcam ben ns150 den de hafif kalıplı motor olsun derseniz iyi bir seçim olur lakin geriye kalan herşey için rx3 tek geçerim..
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
"haloldu" zannına kapılmıştım ki kabus geri döndü ve 4000 km bakımında tekrar gaz kelşbeği değiştirme kararı aldı UMA.. Yaa Sabırr...

vesselam..
Halledildi dediklerinden sonra 4000 km mi yaptınız. Ve stop etmedimi hiç.
Gaz kelebeği ni degistireceklerine göre ya arızalı yada kirlenmiş olduğunu düşünüyorlar. Daha öncede bir işlem yapildimi gaz kelebeği ile ilgili.

Üstten egzantrik olan motorlar bir miktar yağ eksiltirler. Supap lastikleri aralarından kacan yağ buharı gaz kelebeginde kirlilige neden olur.kirlendiginde uygun havayı vermez.motor sersem calisir Rolanti deviri bir düşüp bir yukselebilir. Sık sık stop eder.

Bu tip motorlarda olağan bir durumdur.ama 4000 km civarı erken gibi.
Yazılım update ilede olmamissa belkide bu boğaz kelebeginde fabrikasyon bir arıza vardı.
Bende merak ettim bu stop etme olayını.
Gelişmeleri bilgilendirirseniz iyi olur.

Birde kaç tane var acaba böyle stop sorunu olan.yoksa 2015 lerde bu sorun varda 2016 larda yokmu..servislere soran varmı acaba..

Bu stop etme ile ilgili servislerde yapılanları parça değişimlerini vs mutlaka belgesini isteyip kayıt altına alın.ayni arıza 3 defa tekrarladiginda ayıplı mal konumundadır.
Motorun değişimini talep edebilirsiniz
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Şub 2015
Mesajlar
603
merhaba dostlar

egzosdaki zırıltıdan bie süredir şikayetçi idim. işinin ehli bir usta ise sonunda söküp keserek içini çtık elyafları çıkarttık ve muhtemel her noktaya kaynak yaptık ateş gibi oldu sizde bu sıkıntıdan muzdarib iseniz tavsiye ederim yeni egzos çare değil
 
Katılım
11 Mar 2016
Mesajlar
106
Fabrikanın standart bir el bilgisayarı ve bunun sonucu olarak yazılım güncelleme hizmeti yok. Ancak çeşitli el bilgisayarı yada test cihazı olarak adlandırılan bazı cihazlar kullanan servisler var. Farklı bir bilgiye sahip olan var mı?
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Halledildi dediklerinden sonra 4000 km mi yaptınız. Ve stop etmedimi hiç.
Gaz kelebeği ni degistireceklerine göre ya arızalı yada kirlenmiş olduğunu düşünüyorlar. Daha öncede bir işlem yapildimi gaz kelebeği ile ilgili.

Üstten egzantrik olan motorlar bir miktar yağ eksiltirler. Supap lastikleri aralarından kacan yağ buharı gaz kelebeginde kirlilige neden olur.kirlendiginde uygun havayı vermez.motor sersem calisir Rolanti deviri bir düşüp bir yukselebilir. Sık sık stop eder.

Bu tip motorlarda olağan bir durumdur.ama 4000 km civarı erken gibi.
Yazılım update ilede olmamissa belkide bu boğaz kelebeginde fabrikasyon bir arıza vardı.
Bende merak ettim bu stop etme olayını.
Gelişmeleri bilgilendirirseniz iyi olur.

Birde kaç tane var acaba böyle stop sorunu olan.yoksa 2015 lerde bu sorun varda 2016 larda yokmu..servislere soran varmı acaba..

Bu stop etme ile ilgili servislerde yapılanları parça değişimlerini vs mutlaka belgesini isteyip kayıt altına alın.ayni arıza 3 defa tekrarladiginda ayıplı mal konumundadır.
Motorun değişimini talep edebilirsiniz

sevgili kaldera ECÜ ve oksijen sensörü 2050. km değişti 400 km sonra "stop sorunu" yine başgösterdi
daha öncesinde gaz kelebeği oksijen senserü ve bir dizi (15 gün motor yattı) kontroller yapıldı .
UMA gaz kelebeğini tekrar değiştirecek.parçayı bekliyorum servise gelmesini
yapılan işlemlerle ilgili servis kayıtlarını tabiki elde tutuyorum.sorunu çözemez iseler 2016 model motorumu yenisi ile değiştirme talebinde tabiki bulunacağım "ayıpşı mal" kuralından
ama iş normal yolla çözülsün istiyorum. bakalım..
motorum şu an 3400 km de 4000 km bakımına az kaldı..
teşekkürler..
vesselam..
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Arkadaşlar Çeşme seyehatinden fotoğraflar

<a href="http://hizliresim.com/nr110B"><img src="http://i.hizliresim.com/nr110B.jpg"></a>

<a href="http://hizliresim.com/gomm1Z"><img src="http://i.hizliresim.com/gomm1Z.jpg"></a>

<a href="http://hizliresim.com/mLvv9Y"><img src="http://i.hizliresim.com/mLvv9Y.jpg"></a>

<a href="http://hizliresim.com/MJqqj2"><img src="http://i.hizliresim.com/MJqqj2.jpg"></a>

<a href="http://hizliresim.com/DJnnal"><img src="http://i.hizliresim.com/DJnnal.jpg"></a>

<a href="http://hizliresim.com/R3ddqa"><img src="http://i.hizliresim.com/R3ddqa.jpg"></a>

<a href="http://hizliresim.com/5VWWbA"><img src="http://i.hizliresim.com/5VWWbA.jpg"></a>

<a href="http://hizliresim.com/1dzz5b"><img src="http://i.hizliresim.com/1dzz5b.jpg"></a>

<a href="http://hizliresim.com/v4MM1O"><img src="http://i.hizliresim.com/v4MM1O.jpg"></a>

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

Değerli arkadaşlarım siteye foto yüklemeyi yine beceremedim. Afedersiniz. Bir gün
öğreniriz.Çeşme tatilini 45 gün sonra bitirdik. Dönüş 470 km. Alınan yakıt 16,630 litre. 100 km 3.540 litre. 72 TL÷470 km = 15,32 kuruş km maliyeti. Rüzgar çok esiyordu,
cok yavaş kullanmak zorunda kaldım. Evomdaki yük 230 kilo. Bence olağanüstü rakamlar.
Tekrar oluyor ama bu garip rx3i daha netsin neylesin. SELAMLAR.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Ali bey fotonun url yani adreslerini insert image yazan yeri tıklayıp yapıştırın

nr110B.jpg


sevgili kaldera ECÜ ve oksijen sensörü 2050. km değişti 400 km sonra "stop sorunu" yine başgösterdi
daha öncesinde gaz kelebeği oksijen senserü ve bir dizi (15 gün motor yattı) kontroller yapıldı .
UMA gaz kelebeğini tekrar değiştirecek.parçayı bekliyorum servise gelmesini

beyin dediğimiz ECU değişmiş oksijen sensörü,yazılım güncelleme vs..
enteresan bir olay..
takıntım oldu bu stop etme meselesi ...Bu RX3 ler bazı ülkelerde 2014 den beri var.
gerçi versiyonlarında farklılıklar var ama onlarda bu sorunu ben göremedim..

Motorunuz EFİ sistemi olarak Delphi yi tercih edip kullanmış.Delphi Enjeksiyon yakıt sistemlerinde kaliteli bir dünya markasıdır.
Motorunuzda Kullanılmış olan Delphi markasına ait EFİ sistem parçalarını ekledim.

Delphi EFI System: Troubleshooting and Maintenance

Electronic fuel injection has seven basic advantages.

1. Improved Fuel Mileage of 10% to 15%
2. Improved starting and cold engine performance without engine warm-up
3. Improved acceleration and smoother throttle performance
4. ECU protects engine components while operating at high engine temperatures and rpms
5. Improved engine performance with varying temperatures and elevations
6. ECU provides diagnostic trouble codes to facilitate troubleshooting of engine problems
7. Cleaner engine emissions

Delphi EFI System Design

Delphi EFI employs 5 sensors to monitor engine performance.

1. Crankshaft Position Sensor
2. Coolant Temperature Sensor
3. Oxygen Sensor
4. Throttle Position Sensor
5. Manifold Air Pressure/Manifold Air Temperature (MAP/MAT) Sensor

Delphi EFI employs the following system components.


1. MT05 Engine Control Unit (ECU)
2. Fuel Pump
3. Multec 3.5 Fuel Injector
4. Idle Speed Control Valve (Idle Stepper Motor)
5. Multec Ignition Coil
6. Fuel Vapor Canister Purge Valve

Zongshen RX3 ün test cihazı bağlandığında okunan arıza kodları ve arıza çözümleri aşağıdaki gibidir.
MT05%20Error%20Codes_zpsnszhywba.jpg

motorunuzda bulunan gaz kelebeği pozisyon sensörünüz

Delphi SS10459
UPC: 689604104682

5S5008 - AirTex/Wells
SS10459 - Delphi
41PDkqMrJ7L.jpg

41nOamsIITL.jpg


MAP/MAT Sensorünüz yani hava manifoldu basıncı ve sıcaklığını ölçen
d81c6ad0-df18-4d5c-83f3-27d6049265cc.jpg


radyator fan müşürünüz bu fan müşürünü aşağıdsaki motorlarda kullanmış
Suzuki

GSX-R600 97-05
GSX-R750 96-08
VL/VZ800 01-11
DL1000 V-Strom 03-09
GSX-R1000 01-04
SV1000 03-07
TL1000R/S 98-03
GSX-R1300 “Hayabusa” 99-07

Kawasaki

Ninja ZX-6R 2003-2004
ZX636 2003-2004
ZX600 2003-2004
ZZ34359_A.jpg


Buhar tahliye vanası
s05890_400_4.jpg


Debriyaj yaylarınız plakalarınız vs aşağıdaki motorlarla aynı ürün kullanılmış.
Honda XR650L
Honda XR600R
Honda NX650
Honda CR500R
Honda CR480R
Honda CR250R
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst