Sevgili ErdO büyük geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış, bunca yıl birçok olay gördükten sonra motor kazalarında can kaybı ve kalıcı sakatlık olmadan atlatılan hadiseleri çok önemli saymıyorum artık. Mal yerine konur bir şekilde.
Ben de geçen Cuma diğer motorumla Dubrovnik'ten dönerken Kotor yakınlarında yolun sağında duran bir aracın aniden kontrolsüz bir şekilde sol taraftaki benzin istasyonuna dönmek istemesi ve önüme kırması sonucu kaza geçirdim. Aynı bölgede bir hafta önce konakladığım otelin sahibi sağ olsun hastane polis motorun çekilmesi vs çok yardımcı oldu ve aynı gün 90km uzaklıktaki Pogrorica havaalanına bıraktı beni hiç karşılık beklemeden. Dünyanın her yerinde iyi insanlar var. Kask ve kameram çalınmış o hengamede. Sonuç sağ ön kol kemiğinde kırık ve ameliyat. Şimdi iyiyim çok şükür.
Bu arada motorla yurt dışına çıkanlar için önemli bilgi. Kaskonuz yurt dışına açık olsa bile nakliye sigortası ayrı yapılıyormuş 1200Euro'ya öğrenmiş oldum.![]()
Selam sevgili arkadaşlarım,
Aldığımdam beri stop sorunu yaşamaktayım. 30.08.2015 tarihinden itibaren.
motoruma yapılanlar sırasıyla,
1- akü değişimi 2 sefer sonu orjınal aküler hep sorun yarattı, kuru akü 9 amperlik taktım, 12 amperlik taktım şuan yine 9 amperlik takılı ,
2- egzoz dagıldı 3. egzozumu kullanıyorum,
3- oksıjen sensörü değiştim,
4- regülatör değiştim,
5- sele altında ilgili soketi düzenledim ve beraberindeki soketleri elden geçtim,
6- sübab ayarı yaptırdım ,
bu stop etme nasıl oluyor.?
motor soğuk iken ısınana kadarmı stop ediyor?
motor ısındıktan sonra yolda benzin biter gibimi stop etmeye çalışıyor?
motor sıcak iken ışıklarda durup boşta beklerken rolantide çalışırken mi stop ediyor?
kaç defa stop ediyor..?
stop ettiği zaman akünün şarzı ne durumda.stoptan sonra marş gücü yerindemi zayıfmı?
eğer bir süre gittikten sonra stop etme sorunu oluyorsa egsoz dan farkedilemeeycek bir ısı kaçağı olabilir. Efi sistemi konrtol ünitesi buralara yakın mesafede ise aşırı sıcaklığa maruz kalabilir kaçak yüzünden. kontrol edin. veya ünüteyi dışarıya alıp test edin.
motorunuz efi yakıt sistemine sahip ve üstten egzantrikli...oksijen sensörünüde değişmişsiniz ve düzelmemiş.süpap ayarıda yapılmış.
motorun manuel kitapçığı mevcutsa süpap ayar aralığı 0.04 olarakmı ifade edilmiş.veya servise bir sorun...
eğer öyleyse 0.06 süpap aralığına aldırabilirmisiniz?
ayrıca konjektörü devre dışı bırakıp 50 km kadar düşük viteste devirli kullanarak test edebilirmisiniz?
Son olarakta buji kablosunu uzunluk olarak bi bakabilirmisiniz.Gereğinden fazla uzun gibi geliyormu?kablonun direnci zayıfsa bir süre sonra akımı yetiştiremez ve efi yakıt sistemi duruma müdahale edip stop edebilir. bir tamirciden benzinli herhangi bir aracın çıkma olan hurdaya attıkları en kısa buji kablosunu takıp kontrol edermisiniz..
videoyu izledim.Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim ,
Arkadaşlar ben birşeyi çözdüm. Şu sıralar çokça seyahat etmekteyim ve gördüm ki sıcak iklimlerde motor daha çok stop ediyor. Konya da binde bir stop ederken antalya gibi yerlerde günde 3 5 kez stop ediyor. Neden ola ki.
...eğer motora yazılım güncellemesi yapılabiliyorsa
türkiye için gerekli yazılım güncellemesi de hiç bir yeri kurcalamadan sorunu çözebilir..
Haklısınız. Çünkü hatırladığım kadarıyla "mitmuallim" adlı arkadaşın sorunu yazılım güncellemesi ve oksijen sensörünün değişimi ile halloldu. Önceki sayfalarda var. Selamlar.
Sevgili ErdO büyük geçmiş olsun verilmiş sadakan varmış, bunca yıl birçok olay gördükten sonra motor kazalarında can kaybı ve kalıcı sakatlık olmadan atlatılan hadiseleri çok önemli saymıyorum artık. Mal yerine konur bir şekilde.
Ben de geçen Cuma diğer motorumla Dubrovnik'ten dönerken Kotor yakınlarında yolun sağında duran bir aracın aniden kontrolsüz bir şekilde sol taraftaki benzin istasyonuna dönmek istemesi ve önüme kırması sonucu kaza geçirdim. Aynı bölgede bir hafta önce konakladığım otelin sahibi sağ olsun hastane polis motorun çekilmesi vs çok yardımcı oldu ve aynı gün 90km uzaklıktaki Pogrorica havaalanına bıraktı beni hiç karşılık beklemeden. Dünyanın her yerinde iyi insanlar var. Kask ve kameram çalınmış o hengamede. Sonuç sağ ön kol kemiğinde kırık ve ameliyat. Şimdi iyiyim çok şükür.
Bu arada motorla yurt dışına çıkanlar için önemli bilgi. Kaskonuz yurt dışına açık olsa bile nakliye sigortası ayrı yapılıyormuş 1200Euro'ya öğrenmiş oldum.![]()
Halledildi dediklerinden sonra 4000 km mi yaptınız. Ve stop etmedimi hiç."haloldu" zannına kapılmıştım ki kabus geri döndü ve 4000 km bakımında tekrar gaz kelşbeği değiştirme kararı aldı UMA.. Yaa Sabırr...
vesselam..
Halledildi dediklerinden sonra 4000 km mi yaptınız. Ve stop etmedimi hiç.
Gaz kelebeği ni degistireceklerine göre ya arızalı yada kirlenmiş olduğunu düşünüyorlar. Daha öncede bir işlem yapildimi gaz kelebeği ile ilgili.
Üstten egzantrik olan motorlar bir miktar yağ eksiltirler. Supap lastikleri aralarından kacan yağ buharı gaz kelebeginde kirlilige neden olur.kirlendiginde uygun havayı vermez.motor sersem calisir Rolanti deviri bir düşüp bir yukselebilir. Sık sık stop eder.
Bu tip motorlarda olağan bir durumdur.ama 4000 km civarı erken gibi.
Yazılım update ilede olmamissa belkide bu boğaz kelebeginde fabrikasyon bir arıza vardı.
Bende merak ettim bu stop etme olayını.
Gelişmeleri bilgilendirirseniz iyi olur.
Birde kaç tane var acaba böyle stop sorunu olan.yoksa 2015 lerde bu sorun varda 2016 larda yokmu..servislere soran varmı acaba..
Bu stop etme ile ilgili servislerde yapılanları parça değişimlerini vs mutlaka belgesini isteyip kayıt altına alın.ayni arıza 3 defa tekrarladiginda ayıplı mal konumundadır.
Motorun değişimini talep edebilirsiniz
sevgili kaldera ECÜ ve oksijen sensörü 2050. km değişti 400 km sonra "stop sorunu" yine başgösterdi
daha öncesinde gaz kelebeği oksijen senserü ve bir dizi (15 gün motor yattı) kontroller yapıldı .
UMA gaz kelebeğini tekrar değiştirecek.parçayı bekliyorum servise gelmesini