- Katılım
- 20 Ara 2005
- Mesajlar
- 1,860
Merhaba arkadaşlar. Geçen salı RX3'ümle çıktığım yaklaşık 1600 kilometrelik gezimden bugün döndüm. Son depoyu fulleyemedim henüz ve bu nedenle toplam yakıtı net söyleyemeyeceğim ama diğer konulara ilişkin raporum aşağıda. (maalesef foto yok)
Motorum bildiğiniz gibi 2016 model turuncu renkli ve çok şükür aldığıma kesinlikle pişman olmadığım ve inşallah ta bundan sonra da olmayacağım bir motor. Allah kaza bela vermesin hiç birimize.
Eğirdir motosiklet festivalini bahane edip Eğirdir öğretmen evinden yer ayırtıp kardeşimle de orada buluşmak üzere anlaşıp 12 Temmuz Salı günü akşama doğru Adana'dan yola çıkıp Niğdeye vardım. Gece orada kalıp sabah erkenden eğirdire gazladım. Çarşamba Saat 14:30 gibi Eğirdire varıp pazar günü kardeşimle beraber 2 motor Antalyaya gittik. 2 gece orada kaldıktan sonra bu izinlerin iptal edilmesi nedeniyle salı günü Niğdeye oradan da çarşamba sabahı (bugün) Adanaya geldim.
Toplam kilometrem 1500 küsür oldu ve en son Konya ereğlide aldığım benzinle son 220 km (ereğli-Niğde-Adana) hariç ortalama 3.2 litre/100 km olarak yakıtımı ölçtüm. Yolculuk hızım ortala 90 km civarındaydı ve yol durumu müsait olduğu sürece hep bu hızlarda seyrettim.
1. Çok şükür motorum en küçük bir sıkıntı vermedi. Gayet rahat, kendi çapında da konforlu bir yolculuk yaptım. Genelde 7000 devirin altında seyrettim. Şu an toplam kilometrem 2900'e ulaştı.
2. Motorumun biraz daha açılmaya ihtiyacı var. Bunun için artık zaman zaman 9000 devire çıkararak rodajı tamamlamaya çalışacağım.
3. Genelde 7000 devir ve altında gittiğim için pek titreşim duymadım.
4. Bir defa önümdeki motorun durduğunu görmediğim için acil fren yaptım ve katranı hafif erimiş asfalt yolda yaklaşık 10 metre ama çizgiyi hiç bozmadan kaydım. Motorun bu lastiklerle bile dengesi iyi.
5. Artçı selesinde eşya çantam bağlıydı. Sadece inip-binerken bana sıkıntı verdi.
6. Radyatör bu kadar kilometrede hiç su eksiltmedi. Ama yine de ara sıra kontrol etmek lazım.
7. Rampa çıkış ve 7000 devrin üzerinde motor daha çok yakıyor.
8. Depo benzin göstergesi, benim hesabıma göre, 1. ve buyük kutucuk 5 litre bitince sönüyor. 2. kutucuk 1.5 litre, 3. kutucuk 2 litre 4. kutucuk ta 2.5 litre bitince sönüyor. Yine hesabıma göre toplam 11 litre birince göstergedeki e yazılı kutucuk yanıp sönmeye başlıyor. Ben yolculuk boyunca en az 30 kilometre başına bir litre yakıt tükettiğini gördüm. Bu çerçevede normal sürüş hızı ve çok rampa olamayan yollarda e kutucuğu yanıp sönmeye başladığında en az 340 km yol yapmış olursunuz. Ancak yüksek sürat ve çok rampalı yollarda bu e kutucuğu 320 km civarı yanıp sönmeye başladı.
9. Her gittiğim yerde motor ilgi odağı oldu. Yanımda kardeşimin nc 750 x'i vardı. Ama ilgi benimkineydi.
10. Yoldaki bir odomtre sıfırlama tablosuna bakarak sayacı ölçtüm. Katetiğim her 5 km mesafede 100 metre fazla gösteriyor. Bu da her 100 km'de 2 km fazla mesafe katetmiş gibi oluyorsunuz. Dolayısıyla toplam 1500 km'de 30 km fazla yol katetmiş gösterdi sayaç. Bu da çok önemli değil sanırım. Ancak hızını nc 750 ile ölçtük. Hata yok. Çok şükür kazasız belasız tamamladık yolculuğu. Selamlar.
Motorum bildiğiniz gibi 2016 model turuncu renkli ve çok şükür aldığıma kesinlikle pişman olmadığım ve inşallah ta bundan sonra da olmayacağım bir motor. Allah kaza bela vermesin hiç birimize.
Eğirdir motosiklet festivalini bahane edip Eğirdir öğretmen evinden yer ayırtıp kardeşimle de orada buluşmak üzere anlaşıp 12 Temmuz Salı günü akşama doğru Adana'dan yola çıkıp Niğdeye vardım. Gece orada kalıp sabah erkenden eğirdire gazladım. Çarşamba Saat 14:30 gibi Eğirdire varıp pazar günü kardeşimle beraber 2 motor Antalyaya gittik. 2 gece orada kaldıktan sonra bu izinlerin iptal edilmesi nedeniyle salı günü Niğdeye oradan da çarşamba sabahı (bugün) Adanaya geldim.
Toplam kilometrem 1500 küsür oldu ve en son Konya ereğlide aldığım benzinle son 220 km (ereğli-Niğde-Adana) hariç ortalama 3.2 litre/100 km olarak yakıtımı ölçtüm. Yolculuk hızım ortala 90 km civarındaydı ve yol durumu müsait olduğu sürece hep bu hızlarda seyrettim.
1. Çok şükür motorum en küçük bir sıkıntı vermedi. Gayet rahat, kendi çapında da konforlu bir yolculuk yaptım. Genelde 7000 devirin altında seyrettim. Şu an toplam kilometrem 2900'e ulaştı.
2. Motorumun biraz daha açılmaya ihtiyacı var. Bunun için artık zaman zaman 9000 devire çıkararak rodajı tamamlamaya çalışacağım.
3. Genelde 7000 devir ve altında gittiğim için pek titreşim duymadım.
4. Bir defa önümdeki motorun durduğunu görmediğim için acil fren yaptım ve katranı hafif erimiş asfalt yolda yaklaşık 10 metre ama çizgiyi hiç bozmadan kaydım. Motorun bu lastiklerle bile dengesi iyi.
5. Artçı selesinde eşya çantam bağlıydı. Sadece inip-binerken bana sıkıntı verdi.
6. Radyatör bu kadar kilometrede hiç su eksiltmedi. Ama yine de ara sıra kontrol etmek lazım.
7. Rampa çıkış ve 7000 devrin üzerinde motor daha çok yakıyor.
8. Depo benzin göstergesi, benim hesabıma göre, 1. ve buyük kutucuk 5 litre bitince sönüyor. 2. kutucuk 1.5 litre, 3. kutucuk 2 litre 4. kutucuk ta 2.5 litre bitince sönüyor. Yine hesabıma göre toplam 11 litre birince göstergedeki e yazılı kutucuk yanıp sönmeye başlıyor. Ben yolculuk boyunca en az 30 kilometre başına bir litre yakıt tükettiğini gördüm. Bu çerçevede normal sürüş hızı ve çok rampa olamayan yollarda e kutucuğu yanıp sönmeye başladığında en az 340 km yol yapmış olursunuz. Ancak yüksek sürat ve çok rampalı yollarda bu e kutucuğu 320 km civarı yanıp sönmeye başladı.
9. Her gittiğim yerde motor ilgi odağı oldu. Yanımda kardeşimin nc 750 x'i vardı. Ama ilgi benimkineydi.
10. Yoldaki bir odomtre sıfırlama tablosuna bakarak sayacı ölçtüm. Katetiğim her 5 km mesafede 100 metre fazla gösteriyor. Bu da her 100 km'de 2 km fazla mesafe katetmiş gibi oluyorsunuz. Dolayısıyla toplam 1500 km'de 30 km fazla yol katetmiş gösterdi sayaç. Bu da çok önemli değil sanırım. Ancak hızını nc 750 ile ölçtük. Hata yok. Çok şükür kazasız belasız tamamladık yolculuğu. Selamlar.
Son düzenleme:









