Hayalim olan 11 günlük 4116 Kmlik Karadeniz Gezisi

Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481
Selam arkadaşlar,

2011 yılından beri aktif motorsiklet kullanıyorum ve o zamandan beri hayalim olan Karadeniz gezisi yapmak bu yıla nasip oldu. Kazasız belasız çok şükür geziyi tamamladım. 16 Temmuz ve 26 Temmuz 2016 tarihlerinde hayalim olan Karadeniz Gezisi yaptım. 10 gece 11 gün sürdü. Sinop'tan başlayıp Artvin'e kadar gittim.
Toplamda 4116 km yapmışım. Motorum MT-09 Tracer 2015 model Race Blue :)


Genel bilgiler vereyim gezi ile ilgili;
- Toplamda 4116 km yaptım. 980 TL benzin almışım. Ortalama 4,40 TL den olsa 222 litre benzin tüketmişim tüm gezi boyunca. Oranlayınca 100km'de ~5,4litre benzin tüketmişim.
- 10 gece otellerde kaldım. Toplam otel masrafım 1000 TL tutmuş. Yani günlük 100 TL otel ücreti.
- Gezdiğim Göller: Ordu Ulugöl Tabiat Parkı, Trabzon Uzungöl, Borçka Karagöl ve Ovit Yedigöller
- Gezdiğim Şelaler: Sinop Erfelek Şelaleri, Ordu Çiseli Şelalesi, Çamlıhemşin Palovit Şelalesi, Arhavi Mençuna Şelalesi ve Erzurum Tortum Şelalesi.
- Yüzdüğüm Şelaler: Sinop Erfelek Şelaleri ve Ordu Çiseli Şelalesi.
- Yüzdüğüm Göller: Ovit Yedigöller

Aşağıda gezinin detaylarını ve fotolarını bulabilirsiniz.

İlk önce tüm rotayı ekleyelim.
karadenizrota_zpsbc1ruvga.png




1. gün;



Sabah saat 10:37 de teker döner. Normalde gezilerime sabah saat 06:00 civarlarında başlıyordum bugün ise öyle olamadı. Çünkü ben uyurken darbe olmaya çalışmış. Gece 10 gibi yattığımdan hiç birşeyden haberim olmayarak sabah saat 5de uyandım. Ve telefonu açtığımda heryerlerden mesajlar, mailler gelmiş. Sonra televizyonu açtım her yerde darbe haberleri. Uyku sersemi ne olduğunu anlayamadım zaten. Her pencereden baktığımda sokaklarda askerleri, tankları göreceğim sandım. Yaklaşık 5 saat haberleri takip ettim neler olup bittiğini anlamaya çalıştım.
10larca kez geziye çıkıp çıkmamak konusunda tereddüt ettim ve sonunda 10:00 da karar verdim bu geziyi yapmaya ve atladım motoruma, herşeyden uzaklaştım.
IMAG8004_zpstknq9y8p.jpg


Normalde rotam Kastamonu üzerinden İnebolu'ya geçip Sinop'a sahil yolundan deniz manzaraları ile ulaşmaktı fakat 5 saat rotar olduğu için anayollardan devam ettim. Otobanda zincir yağlama molası.
Her şey tertemiz gıcır gıcır maşallah :)
IMAG8007_zpsc6mo0bbk.jpg


Otobandan sorunsuz çıktım, trafik normale göre azdı tabi. Nerede Sinop tabelası görüyorsam sapıyorum.
IMAG8008_zpspnx3lo39.jpg

IMAG8011_zpsvmtyupcp.jpg

IMAG8012_zpsvw4bkwwa.jpg


Neredeyse yolda kalıyordum Saraydüzü'nden Boyabat'a giderken. Motorda benzin azaldığında ekstradan çıkan bir gösterge var. Benzin ışığı yandığından beri kaç km gittiğinizi sayıyor.
En fazla 40km yapmıştım benzin ışığı yandıktan sonra bu sefer 48 oldu rekorumu kırdım :) Bu gidişle bir gün yolda kalacağım bakalım ama ne zaman :)
IMAG8013_zpsiegiieky.jpg


Bu sapak önemli, bakalım 10 gün sonra dönüp dolaşıp bu sapağa sağ salim gelebilecek miyim? Sinop'a devam...
IMAG8014_zpsmecq3frv.jpg


Bu son sapak :)
IMAG8016_zpsn5mjasbk.jpg


Sinop burnu gözüktü.
IMAG8017_zpsrylhns4n.jpg


Motordaki yan çantaları indirip taşıdım odaya ve motoru bağladım otelin arkasına. Şimdi biraz etrafı gezebiliriz güneş batmadan.
IMAG8019_zpscbomszn2.jpg


İlk hedefimiz Sinop kalesi. 8. yüzyılda inşa edilmiş bayağı eski bir kale. Tabi sonra Selçuklular onarıp güçlendirmişler.
IMAG8024_zpsg9dvxaao.jpg

IMAG8027_zpsyim5sek8.jpg

IMAG8033_zpslpyth3jg.jpg


Sinop kalesinden manzara;
IMAG8025_zpsxzcfc66f.jpg


Çok güzel bir oturma yeri;
IMAG8031_zpsxgpemwpi.jpg


Kaleden sonra hep görmek istediğim Tarihi Sinop Cezaevine geçiyoruz. Cezaevini gezerken Ahmet Kaya'dan Şafak Türküsü dinleyebilirsiniz. Bu kadar mı anlamlı sözleri olur bir şarkının.
"Elleri değsin istemedim, gözleri değsin istemedim. Ağlayıp koklayacaktın belki bir ömür taşıyacaktın koynunda..."

"Pardon" filminin çekildiği mekanı hep gezmek istemişimdir. Bu arada gelmiş geçmiş en iyi türk filmi diyebiliriz "Pardon" filmine. İzlemeyen var izlesin derim en kısa zamanda. Öyle bir film ki 10larca kez izlense sıkılmazsınız. Geçişleri, çekimleri, hikayesi ve oyuncuları efsanedir.
Ferhan Şensoy, Rasim Öztekin, Bülent Kayabaş, Erol Günaydın, Zeki Alasya, Ali Çatalbaş...
IMAG8050_zpsnuwyhhko.jpg

IMAG8054_zpst6xbiyt6.jpg


Evliya Çelebi diyor ki; "Büyük ve korkunç bir kaledir. 300 demir kapısı dev gibi gardiyanlar, kolları demir parmaklıklara bağlı ve her birinin bıyığından 10 adam asılır nice azılı mahkûmlar vardır. Burçlarında gardiyanlar ejderha gibi dolaşır. Tanrı korusun, oradan mahkûm kaçırtmak değil, kuş bile uçurtmazlar."
Disiplin hücrelerinin olduğu bina ve hücreler;
IMAG8059_zpsjc0p4jeh.jpg

IMAG8071_zpsjt3bj4fo.jpg


Sinop cezaevinin rutubetini yiyen bir daha iflah olmazmış.
IMAG8075_zpshsyxgg7s.jpg


Mahkum nakil aracı;
IMAG8080_zpsi5y1p2dx.jpg


Çocuk ıslah evi;
IMAG8081_zps7ir6usej.jpg

IMAG8089_zpssyugjtbi.jpg


Atatürk çok güzel söylemiş.
IMAG8082_zpsjfxq3kvf.jpg


Kapalı görüşme yerleri;
IMAG8099_zpsilrjf61j.jpg


Müdürüm :)
IMAG8104_zpsaf2ps40r.jpg


Çok güzel sözler var duvarlarda;
IMAG8106_zpsyrbzaboh.jpg

IMAG8124_zps95zhu1jb.jpg


Esas cezaevi 3 kısımdan oluşuyor. Cezaevi 1. kısım burası;
IMAG8109_zpsybavjhgz.jpg

IMAG8111_zps7fbh0unn.jpg

IMAG8114_zpsbzlads4j.jpg


Sinop Cezaevinde çekilmiş filmler ve diziler. İzlemeyenler "Pardon"u izlesin bence öncelikle :)
IMAG8119_zpsxi1zesco.jpg


Volta atılan ünlü meydan.
IMAG8120_zpsbvsf98vf.jpg


Disiplin hücreleri. İçerisi çok fena karanlık, rutubetli 2m2lik odalar. Her adımda buralarda yaşanan acıları, çekilen ızdırabları hissediyor insan ruhunda. Duvarların dili olsa da konuşsa...
IMAG8130_zpslqdiquzs.jpg


Bundan sonra cezaevini kapattılar saat 07:00de. En önemli kısımlarını gezemedim. İçeride kilitli kalmamak için çıktım artık. Sabah devam edicez Cezaevini gezmeye.
Karnım acıktı :) Çorba ve tavada çipura ile maden suyu 25 TL tuttu.
IMAG8137_zpsnutkuyld.jpg

IMAG8138_zps4d6vtatb.jpg


Hava kararmadan biraz sahilde yürüyüş otele dönmeden.
IMAG8144_zpsnkn0ythy.jpg

IMAG8157_zpsfjq23jf8.jpg

IMAG8160_zps3kdpvygq.jpg


Tekne modelleri satan dükkanlarda gezindim biraz. Her biri çok ince işçilik içeriyor. Tüm ayrıntılar var mürettabat bile :)
IMAG8176_zpskf0a4ofs.jpg

IMAG8177_zpsice7grhk.jpg

IMAG8182_zpszxdxircc.jpg




2. gün;


Sabah bu manzarada kahvaltımı yapıyorum. Tabağı da bayağı tepeleme doldurmuşum :)
IMAG8186_zps26e4iupz.jpg


Cezaevinin kapıları kapalı daha açılmamış. "Açık kalmıyor hiçbir kapı..."
IMAG8188_zps7aeftvxt.jpg


Biraz etrafı geziyorum. Her yerde sur kalıntıları kimisi tehlikeli gibi.
IMAG8191_zpsflguqnqw.jpg

IMAG8194_zps8ef3mbvt.jpg

IMAG8193_zpsggidieao.jpg


Cezaevine geri dönüyorum ve cezaevinin şimdiki yaşayanları :)
IMAG8195_zps7lwv4qgb.jpg


Bu seferde Ahmet Kaya'dan Hani Benim Gençliğim dinleyebilirsiniz.

Direk 1. kısımdan başladım.
IMAG8196_zpsc07tkdhe.jpg

IMAG8197_zpsqgajj3t9.jpg


Bu kapı kim bilir ne zaman açılır veya açılır mı?
IMAG8198_zps5mwtamtz.jpg


Burada artık kimler kalmışsa neler yaşanmışsa duvar örmüşler, örtmüşler üstünü...
IMAG8200_zpsqo29vrje.jpg


Boş bir koğuş
IMAG8203_zpswbijc4b0.jpg


Bu da temsili dolu hali;
IMAG8221_zpski17iods.jpg


Dut ağacı ve hikayesi. Çok güzel bir hikayeymiş. İyi ki 2. kez geldim gezmeye bu hikaye için bile değer.
İnsanı etkileyen bir de cezaevinin yeri. Direk denizin dibinde olması, dalgaların sesini rahatlıkla duyabiliyorsunuz ama göremiyorsunuz mavi denizi. Martıların bağrışmaları geliyor ama dokunamıyorsunuz hissedemiyorsunuz hiç birini...
IMAG8206_zpsyefiww97.jpg

IMAG8208_zps6iu4ceyx.jpg


Bu kadar rutubet olduğuna göre hamamın girişi olsa gerek burası :)
IMAG8209_zpsujnahieo.jpg

IMAG8210_zpsgqcsq84d.jpg

IMAG8212_zpsqjil39vy.jpg


Cezaevi 3. kısım;
IMAG8214_zpsh1cjro8t.jpg

IMAG8216_zpszrx6ezxs.jpg

IMAG8215_zpstknxksmb.jpg


Ve Sabahattin Ali koğuşu;
IMAG8235_zpsead0cqbb.jpg


Burada yatmış Sabahattin Ali 1 yıl kadar;
IMAG8227_zpsejvdoxp9.jpg

IMAG8226_zpsmw9e5ppu.jpg

IMAG8224_zpsko26qoxs.jpg


Güzel bir söz daha;
IMAG8228_zpswitg4q8f.jpg


Çok üretkenmiş Sabahattin Ali. Çoğu bilindik şarkıların sözlerini yazmış.
IMAG8217_zpsw27hj0t5.jpg

IMAG8218_zpsl1ecumdn.jpg

IMAG8222_zpsklulftiv.jpg


Eşkiya Dünyaya Hükümdar olmaz.
IMAG8223_zpsl6hpq4wz.jpg


Hapishane şarkısı 1-2-3
IMAG8230_zpszvh1meol.jpg

IMAG8231_zpsuqk5otdl.jpg

IMAG8232_zps0jx50vrc.jpg


Etrafı gezmeye devam. Güzel korku filmi çekilir burada :)
IMAG8239_zps4kzpvfsi.jpg


Şu koridorda klasik sahne olan yüzü maskeli elinde bıçak olan adamın sarı saçlı kızı kovalaması sahnesi mesela :)
IMAG8246_zpsf1wdiha3.jpg


Türk bayrağı dalgalanıyor şanlı şanlı burçlarda;
IMAG8247_zps12waab7f.jpg


Parmaklıklar ardında dizisinin film seti.
IMAG8257_zps2f0mfzjz.jpg


Ünlü meydana bi göz atıp çıkıyoruz. Son olarak meraklasına cezaevinde yaşam ile ilgili çekilmiş izlenebilecek gelmiş geçmiş en iyi dizilerden biri olan "OZ"u tavsiye ederim.
Dikkat edin +21 diyebiliriz "OZ" dizisine çok çarpıcıdır.
IMAG8249_zpslugvbbnz.jpg

IMAG8253_zpstrgmpsqv.jpg

IMAG8251_zpsn86bgwp3.jpg


Biliyorum içiniz bunaldı, o zaman şimdi Hamsilos koyuna gidelim. İçimiz ferahlasın yoldan bir foto :)
IMAG8260_zpssemfpnx3.jpg


Ve Hamsilos koyu, çok güzel bir yermiş.
IMAG8265_zpserjbckdp.jpg

IMAG8264_zps3yoyr0ug.jpg

IMAG8271_zpsajk3ta58.jpg


Hamsilos koyundan İnceburun fenerine devam;
IMAG8276_zps9nc850xc.jpg

IMAG8279_zpsqazfekae.jpg


Ve İnceburun feneri;
IMAG8282_zpsmb3k1vjw.jpg

IMAG8280_zpscyxtpkqh.jpg

IMAG8283_zpstzannrkg.jpg

IMAG8301_zps4qawaoyh.jpg

IMAG8293_zpsblumm4fa.jpg


İnceburunun etrafındaki Karadeniz. Tertemiz bir deniz ve sonsuz ufuklar.
IMAG8299_zpsh2i1mvct.jpg


Benden başka bir grup motorcuda gelmiş. Selamlaştık :) Ben gezerken etrafı onlar yola çıktı.
IMAG8285_zpspzauidqt.jpg


Fenerden çıktık yola Erfelek şelalerine gideceğiz. Karasu ırmağı manzarasında yola devam. Allahım ne kadar güzel bir renk bu. Suya bakmaktan kendimi alamadım.
IMAG8314_zpsuxzm4jie.jpg

IMAG8310_zpsdoxydk4w.jpg

IMAG8317_zpsbssobuga.jpg

IMAG8315_zps9c34tgvs.jpg


Erfeleke vardık. İlk Şelalemiz, en güzeli ve heybetlisi;

Suyun rengi çok güzel.
IMAG8329_zpsubzlqgt2.jpg

IMAG8332_zpsz5vhxmg9.jpg


Toplamda irili ufaklı 28 tane şelale var. Sonuna kadar gittim :) İsteyenler şelalelerin yanından tırmanıp ilerleyebilir isteyenler merdivenlerden devam edebilir. Ama şelalelerin yanından tırmanmak en güzeli biraz zor olsada çünkü merdivenlerden çıkarken çoğu şelale atlanıyor. Gerekli yerlerde tırmanmaya yardımcı olan halatlar falan var oralardan tutunularak çıkalabiliyor her bir şelale.
IMAG8334_zpstisdp5jd.jpg

IMAG8339_zpstuma0ksk.jpg

IMAG8343_zps8einav7n.jpg

IMAG8351_zpszkkes0gx.jpg


Merdivenler biraz dolandırıyor tabi.
IMAG8331_zpsm0j23dbg.jpg

IMAG8342_zpsnn34o0i9.jpg


Bu sarkan halatlar olmasa zor çıkılır.
IMAG8356_zpszfa1kgtl.jpg


Sonlardan bir tanesine geldim ve bunu beğendim burada suya girdim bi 10 dakika. Tüm yorgunluğumu aldı gitti su :)
IMAG8359_zpsodtegbag.jpg


Aşağıda oğlak çevirme yapıyorlar. Kilosu 80 lira imiş. Parçalayıp tartıyorlar direk kilo hesabı satılıyor.
IMAG8360_zpsggb6hhwu.jpg

IMAG8363_zpsjfbvsrsz.jpg


Ve Erfelekten geri dönüş Ordu Ünyeye.
IMAG8367_zpsrjvafl8x.jpg


Gerzeden çıktık Bafraya doğru yola devam. Kara kara bulutlar var iç kısımlarda.
IMAG8372_zpsx9sljv2h.jpg

IMAG8374_zpsmwoo2yes.jpg


Yolda yemek molası Terme civarlarında. Çorba, saç kavurma ve maden suyu 27 lira tuttu.
IMAG8375_zpsikgg49rm.jpg

IMAG8376_zpsw1slij0j.jpg


Ve akşam hava kararmaya yakın. Ordu Ünyede 2 gün kalacağım otele geldim. Yarın Ordunun derelerini yaylalarını gezeceğiz :)



3. gün;


Akşam motoru otelin bahçesine çekmiştim. Sabah beni bekliyor buldum. Yan çantaları taktım ama içleri boş. Gittiğim yerlerde üstümdekileri koyarım diye.
IMAG8381_zps8orsew6n.jpg


İlk hedefimiz sahilyolu üzerinden Yason Burnu ve Kilisesi.
IMAG8382_zpsdn7moh7y.jpg


Sabah sabah manzaralı yollar da güzel gidiyor.
IMAG8384_zpslq6iskdp.jpg


Ve kiliseye vardık. Şansımıza kapalı imiş Pazartesileri. Aslında dün gelecektim ben buraya ama ilk günden dolayı tüm program rotarlı ilerliyor.
IMAG8387_zpsyaupyj8r.jpg

IMAG8391_zps3wvfm5ny.jpg

IMAG8392_zpsyhtlktm7.jpg

IMAG8405_zpstxf5hqzm.jpg


Her işte bir hayır vardır derler ya. Ben kilise etrafında gezerken Tenereci biri geldi. Tanıştık ve hemen kaynaştık tabi motorcular olarak. Recep kardeşimin pek rotası yokmuş. Bana uydu bundan sonra iki motor gezeceğiz bugün ilk bu gezide :)
IMAG8404_zpsagqx3n7r.jpg


İlk hedefimiz Gürgentepe üzerinden Ulugöl Tabiat Parkı. Yoldan bir kare. Pek fotoğraf çekmedik yolda. Aslında güzel manzaralar vardı ama Recepi zırt pırt durdurmak istemedim. Ama çok sağlam gazladık, Recep fena gidiyor Tenere ile. Düzlükte ben uzuyorum ama virajlarda o daha iyi.
IMAG8411_zpsmqjwplw6.jpg

IMAG8410_zps7t3kxcsd.jpg


Ulugöl Tabiat Parkına varma anımız :)
IMAG8420_zpsc2cvcrmw.jpg


Ve mükemmel manzarası ile Ulugöl;
IMAG8429_zpsekgfud4t.jpg

IMAG8450_zpspbqwhula.jpg

IMAG8440_zps7iaokecc.jpg

IMAG8431_zpsh3ngzbpv.jpg

IMAG8454_zpsmgxfag4v.jpg

IMAG8425_zpswypgjqrw.jpg


Gölün etrafını dolaşacak yol yapmışlar, e dolaşmamak olmaz. Muhabbet ede ede tüm gölün etrafını dolandık.
IMAG8435_zps2il2qz49.jpg

IMAG8444_zpst8wkoaze.jpg

IMAG8448_zpsazcv5p8x.jpg


Nilüferler açmış.
IMAG8452_zpsjl6uzaz2.jpg

IMAG8453_zpsv51lf35p.jpg


Biraz da sanatsal takılalım. Tracer ismi ile göl manzarası :)
IMAG8457_zps6xt2kpjp.jpg


Ulugölden çıktık, Perşembe yaylasına doğru demirden atlarımızı şahlandırdık.
IMAG8460_zpsvwdcmehl.jpg


İlk hedefimiz Çiseli şelalesi. Uzaktan görülüyor biraz. O kadar geldim girmemek olmaz. Ben yüzdüm Recep izledi :)
IMAG8466_zpszfmlou9t.jpg

IMAG8467_zpscvsstlwk.jpg


Suyu biraz bulanık ve ılık bir suyu var. Sanırım gelirken yayladan dere ısınıyor güneşten.

Perşembe yaylasından fotolar;
IMAG8469_zpsgqbjb1ob.jpg

IMAG8471_zpsadnrbwc5.jpg

IMAG8474_zpstu7ylwcu.jpg


Güzel bir poz.
IMAG8480_zps7v4ae0oq.jpg


Karnımız acıktı. Bir kilo kuzu eti söyledik. Kilosu 50 lira. Yediğim en iyi etlerden biriydi tabi bunda muhabbetinde katkısı var motorcu kardeşimin.
IMAG8481_zpsmgywrjvn.jpg


Recep ile ayrılıyoruz buradan. O yaylada çadır kuracak ben ise Ünyeye dönüyorum. 2 saat yolum var. Yayladan çıkar çıkmaz sis başladı. Görüş mesafesi bayağı kötüleşti ilerlerde.
4 lüleri yaktım sis kalkana kadar.
IMAG8484_zpsaabx2i7l.jpg




4.gün;



Akşam yağmur yağmış. Çantaları yükledim kahvaltıdan sonra. Ünyede 2 gün bitti. Trabzon Hıdırnebi yaylasına varmaya çalışacağım bugün.
IMAG8491_zpseninv1im.jpg


Tirebolu'dan Torul'a saptım Sahilyolunu takip etmek yerine. Daha manzaralı yollar için :) Zigana'dan geçip Maçka'dan Trabzon'a ineceğim.
IMAG8500_zps5zzv10nw.jpg

IMAG8506_zpsjkmtvpib.jpg

IMAG8509_zpszd1tcjpq.jpg


Özkürtün barajı.
IMAG8515_zpsdcm7fac4.jpg

IMAG8516_zps94tjgzdq.jpg

IMAG8518_zpsiii8pdsk.jpg


Doğankent Çayı
IMAG8519_zpsuphifw7l.jpg


Yollar ve manzara süper.
IMAG8522_zpsmh2s3g0g.jpg


Ve Zigana Geçidine vardık. Zigana'da sis vardı tabi hep olduğu gibi. Fakat sis yağmur gibi ıslatıyor.
IMAG8528_zpskmqdnhxp.jpg

IMAG8533_zpsh4levx4f.jpg

IMAG8534_zpsh47wldck.jpg


Zigana Kral Sofrasında yarım kilo kuzu pirzolamı söyledim hemen ve fındıklı hamsiköy sütlacı ardından. Et ve sütlaç çok iyiydi. Ama sütlaç ayrı bir güzeldi pirinç taneleri hiç hissedilmiyordu. 40 lira tuttu yemek.
IMAG8542_zps9mvuovza.jpg

IMAG8540_zpsjg3e2hnh.jpg

IMAG8541_zpspeftkrnw.jpg


Sümela Manastırı restorasyonda olduğu için Vazelon manastırını ziyaret edeyim dedim bende. Anayoldan Maçka'ya inerken Vazelon manastırı yazan yerden girdim toprak yola.
IMAG8546_zpsagnyz0qc.jpg

IMAG8549_zpsemwe8tlv.jpg

IMAG8551_zpsm00t7wtv.jpg


Yol gitgide bozulmaya başladı ve tırmandıkça sis artmaya başladı.
IMAG8554_zpsjbz9ynhg.jpg

IMAG8557_zpskjyondr9.jpg


İnat ettim yol kötü olsa da devam etmeye karar verdim. Fakat bu yokuşta stop ettirdim ve 5-6 kere denememe rağmen motoru hareket ettiremedim. Anlayamadım neden stop ettiğini. Arka teker patinaja düşüyor fakat motor yerinden kalkacak gibi oluyor ve stop ediyor. Geri de salamıyorum motoru olduğu yerde zor duruyor kayıyor altındaki kaygan zemin ile. Geri dönecek U dönüşü yapacak düzlükte yok. Dedim kaldık burada.
Sonra aklıma geldi TCS (Traction Control) u kapamak :) Zart diye çıktı TCSyi kapayınca bu yokuşu. Demek ki teker patinaja düştüğünde TCS direk gaz kesiyor ve motor stop ediyor.
IMAG8562_zps8boeo0ij.jpg

IMAG8563_zpsreush4fe.jpg


Ama bir 100 metre sonra bu sefer doğa karşıma sert çıktı. Ağaç kökü devrilmiş yola ben de riske atmak istemedim ve geri dönmeye karar verdim. Vazelon manastırına gidemedim yani.
IMAG8565_zpszao3pgt5.jpg


Bu düzlükte bir 6-7 ileri geri yaparak döndürdüm motoru aşağıya. Tabi su gibi ter oldum buraya kadar gelene kadar. Çantalarla falan 250 kiloyu kontrol etmek çok sıkıntılı gevşek ve ıslak zeminde.
Allahtan motoru yatırmadım, ufak tefek badireler atlattım tabi ama kazasız belasız çıktığım gibi inebildim. Vazelon macerası yaklaşık 2 saatimi aldı.
IMAG8566_zpspojstcs4.jpg


Maçka' doğru inerken o gün teröristler polis noktasına saldırıp şehit etmişler polisleri. O yüzden Maçka yolu operasyon sebebiyle gidiş dönüş kapatılmıştı. Kmlerce kuyruk olmuş araçları sollayarak motorla en öne geçtim ve durdum.
Tabi ben tam teçhizatlı durunca 5-6 kişi başıma toplandı motoru stop edemeden. Sordular operasyona desteğe mi geldin diye. Ben de dedim "Abi ben geziyom ya :)". Benim motor mavi, kask beyaz ve mavi çizgili, üzerimde de mavi yeşil reflektör yelek görünce polis sandı millet.
Polis olmadığımı anlayınca dağıldı zaten insanlar, bir dayı kaldı onunda Bajaj Pulsarı varmış motor muhabbeti ettik bir yarım saat. Bu sırada 2-3 kişi daha sordu bana yol ne zaman açılacak diye. Yine polis olmadığımı söyledim.
IMAG8609_zpsp58zhith.jpg


Motor ilk başta arabaların en önündeydi ama silah sesleri geldiği için etraftan motoru ve kendimi sağlama almak için motoru kamyonun arkasına sakladım.
IMAG8607_zpsvs7cf1ol.jpg


2 saat bekledikten sonra hala yol açılmayınca başka alternatifleri değerlendirmeye koyuldum. Google earth köy yollarından olduğum yerden (Maçkaya bir 10km) Hıdırnebi yaylasına yol çiziyor fakat normal yol 1,5 saat sürecek gibi bu ise 2,5 saat.
Bi deneyeyim dedim şansımı giyindim tekrardan tam giderken bir arabadaki dayı durdurdu beni. Ne zaman yol açılacak diye sordu bu sefer bozmadım Dayıyı ve dedim ki "Bizde emir bekliyoruz, emir ne zaman gelir bilinmez emir gelmeden açılmaz dedim."
Sanki etraftaki köy yollarını teftişe gidiyorum gibi saptım köy yollarına anayoldan :) Fakat bu aşağıdaki resimden sonra yol toprağa döndü bayağı bozuldu. Vazelon manastırı macerasından ağzım yandığı için geri döndüm. Zaten benzinim yetmeyebilirdi kalabilirdim yolda.
O yüzden geri döndüm ve kamyonun arkasına yeniden saklandım. Ardından bir yaşlı teyze geldi aramızda şöyle bir diyalog geçti.
- Evladım ne zaman açılacak yol?
- Teyze valla emir gelecek onu bekliyoruz.
- Ah be evladım sizin işinizde çok zor. Allah korusun dedi.
- Sağol teyze, dua et bizim için.
- Ediyorum evladım hep ediyorum.
IMAG8614_zpsuwt8dyjy.jpg


Ardından yol açıldı. Yaklaşık 3 saat beklemiş olduk. Yol açılınca Maçka'dan depoyu doldurup Trabzon'dan Akçaabat'a geçtim ve Hıdırnebi yaylasına karanlıkta çıkmak zorunda kaldım.
O biraz riskli idi çünkü zemin ıslak ve sis yüzünde görüş mesafesi 5-10 metre arası. 20-30 ile 1 saate yakın tırmandım 4lüler hep yanık halde ve sağ salim vardım yaylaya.



5.gün;


Yaylada güzel bir uyku çekmişim. Fakat yine sis var sabah. Bugünkü hedefimiz 2 gün kalacağım Çamlıhemşin'e gitmek.
IMAG8620_zpswfmiuuno.jpg


Güzel bir kahvaltı güne başlamak için en iyisi.
IMAG8621_zpsic9onepm.jpg


Hıdırnebi Yaylakent denen yerde kaldım.
IMAG8644_zpsw2evzmms.jpg


Yayladan geçerken fotolar. Dün erken gelebilseydim yürüyerek gezecektim ama olmadı sadece yol boyundan fotoğraflar çektim.
IMAG8654_zpsrmklcnjw.jpg

IMAG8648_zpsxqrfybhv.jpg

IMAG8650_zpsokepbxyb.jpg


Gece gece çıktığımız yerleri bu sefer iniyoruz fakat sis artıyor git gide.
IMAG8655_zpslyfidgxv.jpg

IMAG8656_zpsjnbbsjmt.jpg


Sonunda sisten kurtuldum. Ama inmeye devam Akçaabat'a doğru.
IMAG8665_zpsykhdxj5g.jpg

IMAG8661_zpsiuxk74wo.jpg


Sahilyoluna bağlandık Sürmene tarafları. Yerlek ıslak, yağmur çisiyor hep.
IMAG8670_zpsshkrrelu.jpg


Uzungöle sapıyoruz. Uzungölün asfaltı çok iyi. Süper yollar. Yerlerde kurudu :)
IMAG8680_zpspruitmn3.jpg

IMAG8681_zpsemcf7bku.jpg

IMAG8682_zpsg0qmqss1.jpg


Ve Uzungöldeyiz. Çok güzel manzarası var. Tüm gölün etrafını 1 saat yürüyerek dolaştım. Bol bol resim çektim.
IMAG8691_zpsdmeb2vyu.jpg

IMAG8695_zpsssr99ysx.jpg

IMAG8717_zpsxrvhqqhs.jpg

IMAG8720_zpstechtfol.jpg

IMAG8733_zpsb4z7go6h.jpg


Tüm uzungöl resimlerinde bulunan camii.
IMAG8693_zps2ugdklnz.jpg

IMAG8732_zpszxnugyyx.jpg

IMAG8735_zpsdfrztx1z.jpg

IMAG8698_zps8mzflbik.jpg


Uzungölü besleyen nehir.
IMAG8724_zpsvekbtye0.jpg

IMAG8728_zpsm1olwgfb.jpg

IMAG8725_zps9vlnriyr.jpg


Bi de motorla çekelim manzara fotosu.
Uzungöl dedikleri gibi çok fazla turistik olmuş. Her yer otel ve restaurant. Etrafta da türkçe duymadım gibi herkes arapça konuşuyor. Zaten pek kalmadım yemeği Rize'de yiyeceğim.
IMAG8737_zpsmstlmuvi.jpg


Ardından yeniden sahilyoluna bağlanıp Rize'ye gidiyoruz. Bir arkadaşımın tavsiye ettiği Rize Liman Lokantasında karnımı doyuracağım. Esnaf lokantası tarzında bir yer. En sevdiğimden :)
Az kelle-paça çorbası, karışık tabak ve ayran 23,50 TL tuttu.
IMAG8747_zpsomwdzjiv.jpg

IMAG8739_zpsof3knyvq.jpg

IMAG8744_zpsc2gmmvdr.jpg

IMAG8746_zpsrz4rkehv.jpg


Çamlıhemşin yoluna saptık ve manzara hemen değişmeye başladı.
IMAG8751_zpsxlivmahr.jpg

IMAG8752_zpszhnh2fmq.jpg


2 akşam kalacağım bunglovların olduğu otele gitmek için anayoldan ayrılıyorum.
IMAG8754_zpstrqp9nxy.jpg


O da ne yol bitti :)
IMAG8769_zpslcaps0oo.jpg



Telefon ettim otele. Motoru oradaki cipin yanına koyun çantaları da telefirik yollucaz onlara koyarsınız dediler. Sonra patikayı takip edin dediler.
IMAG8770_zpslwfglydr.jpg


Bu alete koydum çantaları sonra ormanın içine girip kayboldular :) Lan gitti çantalar :)
IMAG8755_zpseairmw2w.jpg


Ben de başladım patikadan yürümeye.
IMAG8760_zpshuiuaaet.jpg

IMAG8761_zpszxzlrvrl.jpg


Şöyle bir şey patika.

Bir 7-8 dk yürüme sonrasında kalacağım yere geldim. Karşıladılar beni, çantalarımı getirdiler ve kalacağım yerin anahtarını istedim fakat anahtar yokmuş evlerde :)
Kalacağım ağaç ev de bu. Odada bir yatak var başka pek de birşey yok. Koyacak yer de yok zaten. Pencereler direk ormana açılıyor ama.
IMAG8765_zpsw1bblla4.jpg

IMAG8764_zpsjuozxsk8.jpg


2 kişilik evler de var onlar daha güzel. Onların içinde tuvalet banyosu var benim ki ortak alanda.
IMAG8768_zps3q2odidi.jpg



 
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481



6.gün;


Orman içinde güzel bir uyku çekmişim. Yarım pansiyon olarak kalıyorum burada. İşleten Mehmet abi ve karısı ve 2 çocukları da yaşıyor ayrıca burada. Zaten yemekleri hep beraber masada aile gibi yiyoruz. Çağırıyorlar yemek hazır diye :) Benden başka 2 üniversite öğrencisi ve bir de Fransız bir kadın var.
Yemeklerde ben masada en uca oturdum en manzaralı yere :)
IMAG8997_zpsgcv15jhw.jpg


Oturduğum yerden manzara bu, aşağıda akan Fırtına deresinin sesi her yerden duyuluyor.
IMAG8774_zpsf562ynfn.jpg


Bu da senbernar cinsi korumamız Ozzy. Akşamleyin fena salıyor. Çok gür bir sesi var. Uyurken bir kaç kere aşağıda bir kaç patırtı koptu herhalde ya domuzlar geçti ya da ayı gibi bir hayvan. Ozzy hemen başladı havlamaya. Gündüz yatıyor ama gece aktif :)
IMAG8992_zpshztjsszv.jpg


Bu da oranın kedisi. En olmadık yerlerde geziniyor. Bi düşse mazallah gitti :)
IMAG8780_zpstr3laj5f.jpg


Ha bu da ortak duş alanı. Perde ağaçların olduğu tarafı kapatmıyor. Böyle pöfür pöfür ormana doğru duş alıyorsun :)
IMAG8991_zpslnygyag0.jpg


Çamlıhemşin'e geldim burada bir sapak var. Eğer köprüden geçerseniz Ayder'e gidiyor yol. Eğer Çamlıhemşin'den düz devam edilirse Zilkale, Palovit Şelalesi ve Çat Köyü diye devam ediyor. İlk hedefim Ayder'e çıkmak.
IMAG8782_zpsjvcjzjsj.jpg


Köprüden manzara her iki tarafa doğru böyle.
IMAG8850_zpsawlbes1j.jpg

IMAG8851_zpsid4h94z5.jpg


Ayder yolu çok güzel Fırtına deresinin etrafından kıvrıla kıvrıla devam ediyor.
IMAG8811_zpsqkhrays8.jpg

IMAG8814_zpsthw6b8hu.jpg


Fırtına deresinin üzerinde bir sürü köprü var. Onlardan biri Kale (Hala) Köprüsü
IMAG8842_zpsyoip56ko.jpg


Kavak Köprüsü;
IMAG8849_zpsjz5qyhew.jpg


Ayder'e geldik. Ayder böyle biryermiş. Burası da bayağı otel ve restaurant dolu Uzungöl gibi.
IMAG8809_zpsmsrshubt.jpg

IMAG8807_zpsurfmq7et.jpg

IMAG8810_zpswfwzlfql.jpg


Ayder'deki ünlü Gelintülü şelalesi;
IMAG8804_zpslinowxbc.jpg


Ayderdeki şöyle bir gezindikten sonra aşağı inip sapaktan bu sefer Zilkale, Çat Köyü tarafına sapacağız. Ama önce Ham Köprüsünde bi motoru çekeyim bakalım nasıl duruyor :)
IMAG8854_zpsfmeeasec.jpg


Yol üzerindeki ünlü Şenyuva köprüsü. Amma çok insan çıkmış ve çıkıyorlarda çökertecekler köprüyü. Her otobüs, minibüs duruyor burada.
IMAG8862_zpsrjbmynip.jpg


Zilkale yolu asfalt değil beton biraz temkinli gitmek lazım zemin ıslak;
IMAG8857_zpsvsuqszux.jpg


Ve Zilkale gözüktü.
IMAG8873_zps1dyzkxyk.jpg


Zilkaleden manzaralar. Hava sisli olduğundan pek manzaralar iyi değil ama yine de güzel.
IMAG8884_zpsjqktwuqy.jpg

IMAG8891_zpsaykyhcxx.jpg


Zilkale böyle bir yer. Yapılış tarihi tam olarak bilinmiyor ama kim hangi kafayla buraya bunu yapmış hayret :)
IMAG8894_zpswhgmnewo.jpg

IMAG8890_zpskph7ncmf.jpg


Zilkaleyi de gezdik Palovit Şelalesine gidiyoruz. Yollar parke taşlı.
IMAG8896_zpscmbv9bww.jpg

IMAG8899_zpsjzmcb386.jpg

IMAG8901_zpsoq4vnxgb.jpg


Motoru park ediyorum ve şu aşağıda görünen köprüden şelalenin yanına ineceğim.
IMAG8904_zps8igb8aoi.jpg

IMAG8906_zpsf1zuwkhy.jpg


Uzaktan böyle görülüyor şelale. Çok fena ses yapıyor su. Rizenin debisi en yüksek şelalesi imiş.
IMAG8907_zpssbfg2ifc.jpg

IMAG8908_zpsl34eb6lz.jpg

IMAG8923_zpskxvilcrh.jpg


Tabi bu şelaleye girmedim. Girsen altına mazallah adamın boynunu kırar o kadar debisi var suyun ve girdaplar oluşuyor altında. Zaten fotoğrafı çektiğim yerden duş almış gibi oldum sıçramalardan.

Palovit Şelalesinden sonra Çat Köyüne doğru yola devam. Manzaralar o kadar süper ki.
IMAG8936_zpshpjhqeyr.jpg

IMAG8932_zps4oqlhhl5.jpg

IMAG8933_zpssot897ws.jpg

IMAG8942_zpswx0crl4q.jpg


Çat köyü yukarı diyor. Tırmanmaya başlıyoruz.
IMAG8958_zpswmaoywef.jpg

IMAG8960_zpsurxxnxjd.jpg


Ve bulutların seviyesine ulaştım. Bu gezi boyunca en favori fotoğrafım bu oldu.
IMAG8963_zpsvjwrezbd.jpg


Manzaraya gel;
IMAG8972_zpso7zuenmd.jpg

IMAG8978_zpsg3prq1gl.jpg


Ve Çat Köyüne vardık fakat bir tek insan görmedim köyde.
IMAG8971_zpsvxm0zias.jpg


Fotoğraflarımı çektim iniş başlıyor.
IMAG8979_zpsfk0egekj.jpg


Çamlıhemşine geri indim yaklaşık 1 saat geri dönüş sürdü. Çamlıhemşin de böyle bir yer.
IMAG8982_zpsiqlcnuuz.jpg

IMAG8985_zpsu1pwjvhq.jpg


Belediye binasının yanından bile şelale var :)
IMAG8983_zpsq4mfn5vd.jpg




7.gün;


Çamlıhemşin'de 2 gün kaldıktan sonra hedefim Artvin Borçka'ya varmak. 1 gün orada kalacağım ve doğuda gideceğim en uzak nokta Borçka Karagöl olacak. Bundan sonra 4 günlük dönüş sürem var.
7 gündür geze geze gidiş. 4 gün biraz hızlı bir dönüş olacak malesef.

Sahilyolunda Arhavi civarlarında Mençuna Şelalesi tabelası. Rotam da var gitmemek olmaz.
IMAG9002_zpsdepsmypb.jpg


Yol üzerindeki Çiftekemer köprüleri.
IMAG9009_zps3qgc6dpd.jpg


Mençunaya gidiyoruz :)
IMAG9005_zpstne086yn.jpg


Şelale yoluna saptık, yine beton yol ve sular akıyor yoldan. Temkinli gitmekte fayda var. Tek arabalık dar bir yol. Araba ile karşılaşınca ben geçiyorum ama 2 araba karşılaşınca sıkıntı oluyor biraz. Arabanın biri geri geri yolun genişlediği kısma gitmesi lazım.
IMAG9010_zpsipfv3umk.jpg

IMAG9012_zpsuv5hkcyu.jpg


Ve Yol bitti buraya varmam 1 saatimi aldı. Yarım saatte yürüyüş gerekiyor şelaleye ulaşmak için. Mençuna zaten ulaşılması güç demekmiş lazcada.
IMAG9019_zps4ixzget0.jpg


Su içiyorum yaprak çeşmesinden.
IMAG9021_zpscqajdknk.jpg


Ve o güzellik. Gördüğüm en güzel şelalerden biri. Türkiyenin en yüksek ve en uzun şelalesi imiş.
IMAG9026_zpsmiw6x52m.jpg

IMAG9023_zps6rrjwamu.jpg

IMAG9040_zpsqi9dtjbu.jpg


Buraya da girmek istedim ama malesef daha Borçka Karagöle gideceğim için giremedim. Şelaleye ulaşmam beklediğimden daha fazla zaman aldı. Ama bu videoyu çekmeye bile değer.

Şelaleden çıktık ve tekrardan Anayola bağlandık. Yaklaşık 3 saatimi aldı Mençuna'ya ulaşıp geri dönmek. Bundan sonra pek mola vermeden Borçkaya devam. Sarp sınır kapısına doğru gitmeyip Artvin'e doğru dönüyoruz.
IMAG9045_zpsdcjjxfhm.jpg


Hopa Artvin arası Cankurtaran Mevkii. Hep böyle sisli ve yağışlı imiş burası.
IMAG9046_zpslr5y59cr.jpg

IMAG9047_zpsbobbnzoo.jpg


Borçkanın içinden Çoruh nehri akıyor.
IMAG9050_zpsavh194rx.jpg


Pansiyona bıraktım eşyalarımı vakit kaybetmeden Borçka Karagöle gideceğim.
IMAG9054_zpsqkrjqq0t.jpg


Manzaralar hep iyi :) En son fotoda arkadaki dağda da bir şelale var.
IMAG9057_zpsbfcc71kd.jpg

IMAG9062_zpsr6nthz5c.jpg

IMAG9063_zps8lm9pszw.jpg


Karagöl yoluna saptık. Yine parke taşları döşeli yol.
IMAG9069_zpsmyaguor7.jpg

IMAG9077_zpstgzevv9d.jpg

IMAG9078_zpshu0lygdh.jpg


Yollardan sular akıyor. Kışın geçilmez büyük ihtimal.
IMAG9075_zpsydi6dhyr.jpg


Video çektim tabi böyle su akan yolu bulmuşken :)

Ve Borçka Karagöl Tabiat Parkı
IMAG9079_zpsq8wthwh9.jpg


Şimdi size bi göz ziyafeti. Gördüğüm en güzel yerlerden biri. Yeşile doydum burada. Gölün etrafını tamamen yürüdüm. 1 saat sürdü.
Buyrun ziyafete :)
IMAG9088_zps8e5ubbus.jpg

IMAG9085_zpsgxmbw5fp.jpg

IMAG9103_zps3f0chegp.jpg

IMAG9089_zps6aou1wxa.jpg

IMAG9094_zpszx5uaipt.jpg

IMAG9146_zps5goiwd2e.jpg

IMAG9091_zpsepf4um67.jpg

IMAG9144_zpsf75zvpq2.jpg

IMAG9118_zps6jmucjre.jpg


Şu yolun güzelliğine bak. Cennete giden yol herhalde.
IMAG9108_zpsuptgh0wz.jpg


Ağaç devrilmiş;
IMAG9138_zps8ugtn8vk.jpg


Çok güzel yere çadır kurmuşlar.
IMAG9139_zpssa6dyuju.jpg


Borçka Karagöl sonradan 19. yüzyılda derenin önünün heyelan ile kapanması ile oluşmuş. Her heyelan kötü değil demek ki.
IMAG9158_zpsts1vmuyy.jpg


Dönüşte geldiğim yolları sis kaplamış. Manzaralar kaybolmuş.
IMAG9161_zpsfuxndvtp.jpg

IMAG9162_zpsudpmab0v.jpg


Kaldığım Borçka'nın Aralık köyüne inerken şirin bir restaurant gördüm. Teras gibi yapmışlar. Manzarası süper.
IMAG9165_zpsewvhhf0q.jpg

IMAG9166_zpsqariytyu.jpg


Çorbam ve tereyağında kızartılmış alabalığım 30 lira tuttu.
IMAG9167_zpszktltken.jpg

IMAG9168_zpsjhente3r.jpg



Aslında planlarımda Maral Şelalesine de gitmek vardı fakat vakit yetmedi. Dönüşte akşam geceye kalacağım için vazgeçtim. Maral Şelalesi Machael bölgesinde ve hudutta sayılır.
İnşallah bir gün tekrar gelmek nasip olur da o sefer gidebilirim :)



8.gün;


Borçka'da kaldığım Meroli Pansiyon Karagöl yolu üzerinde.
IMAG9170_zps18lpvjjw.jpg


Güzel bir kahvaltı ile güne başlayalım. Bu gezide yaptığım en iyi kahvaltı idi.
IMAG9172_zpsg6kbv5y3.jpg


Borçka barajı.
IMAG9174_zpsfygv4z7i.jpg

IMAG9177_zpsotlchgao.jpg


Erzurum Artvin yolu üzerinde 10larca tünel var. Yollar çok muhteşem olmuş. Ama in cin top oynuyor. Arada kamyonlar geçiyor sadece.
Çok sağlam yatırdım motoru bu virajlarda :)
IMAG9201_zpsv34wrzqa.jpg


Artvin'e şöyle bir bakış.
IMAG9185_zpsltkzvhlh.jpg


Deriner Barajı. Her yer baraj zaten yol boyunca.
IMAG9190_zpsfbd9pwfq.jpg


Manzaralar ise hep böyle. Çoruh nehrinin yanından kıvrılan yollar. Dağları delen tüneller ve uçurumları bağlayan viyadükler. Çok farklı bir dünya, yeşillik kalmadı ama yine de büyüleyici.
IMAG9199_zpscjzckclk.jpg

IMAG9193_zpsb2dbqfr7.jpg

IMAG9204_zpsz7ntgnpn.jpg

IMAG9258_zpsaedaawis.jpg


Tortuma doğru yola devam ediyoruz. Anayol yerini eski gidiş geliş yola bıraktı.
IMAG9207_zps4ecyajt4.jpg

IMAG9209_zps9td0sfgg.jpg


ve ünlü Tortum şelalesi. Gökkuşağı ve ihtişamı ile karşımızda.
IMAG9218_zpsdapx8zmk.jpg

IMAG9221_zpsi53nwb3t.jpg

IMAG9252_zpsca3oncru.jpg


Güzel bir manzara yukarıdan.

Bu da aşağıdan videosu. 30. saniyelerde teyzenin biri kayıp düşüyor suya. Gülmeyin :)

Şelalenin üstünden manzara;
IMAG9253_zpspnkxrmoq.jpg


Bu su buradan aşağı akınca o güzelim Tortum şelalesi oluşuyor.
IMAG9255_zpsdnmak4ns.jpg


Tortumdan çıktık Erzuruma az bir yol kaldı. O ne düzlük öyle bir 50 km boyunca dümdüz yol yaylanın içinden ve yol o kadar geniş ki kaptır kaptırabildiğin kadar :)
IMAG9259_zpsbhjo0uaq.jpg


Güzelyayla geçidi. Rakım 2090. Yayla gerçekten de güzel.
IMAG9269_zpsx6vqrlwy.jpg


Ve otele vardık. Bundan sonra tabanvay gezeceğim Erzurumu. Üstümü değitirip hemen çıktım gezmeye müzeler kapanmadan acele etmek lazım. Saat 2 civarları.
IMAG9270_zpsi4h77iuo.jpg


İlk hedefimiz Taşhan yani RüstemPaşa Bedesteni. İçinde oltu taşı ve gümüşçüler çarşısı var.
IMAG9273_zpsjoelxtvh.jpg

IMAG9288_zpsm3ccz9zj.jpg

IMAG9385_zps4gwhffll.jpg


Her yer tespih, kolye, yüzük yani ince işçilik.
IMAG9278_zpsmytc3opw.jpg

IMAG9279_zpstwoul8ew.jpg


Bayraklı Audi TT :)
IMAG9289_zpskjpvfack.jpg


Taşhandan sonra Erzurum kongresinin yapıldığı binaya geçiyorum. Atatürk bu binada Erzurum kongresini yapmış.
IMAG9290_zpsnwksu9p7.jpg

IMAG9291_zpsdynxdet9.jpg


Bu salonda ülkenin kurtuluşuna giden kararlar alınmış. Kıvılcımlar buradan sıçramış yurdun dört bir yanına.
IMAG9294_zpsdue8lgo9.jpg


Bu da Atatürk Evi. Atatürkün Erzurum'da kaldığı ev. Atatürk 52 gün boyunca milli mücadelenin temellerini atmış arkadaşları ile bu binada.
Bu çalışmalar esnasında, Mustafa Kemal Paşa askerlikten istafe etmiş, nüfus kaydını Selanik'ten Erzuruma aldırıp ilk defa Erzurum'dan milletvekili seçilmiş.
Bu binada "ZAFERDEN SONRA HÜKÜMET ŞEKLİMİZ CUMHURİYET OLACAKTIR" diye yapacağı inkilaplardan daha o zamanlarda bahsetmiş arkadaşlarına.
IMAG9299_zpszyd1so7h.jpg


İçi de böyle;
IMAG9305_zpsieryapvn.jpg

IMAG9308_zpscqeu6tzd.jpg


Yakutiye Medresesi. Çok ihtişamlı bir medrese.
IMAG9317_zpsvazhhdan.jpg


Medresede talebeler olur tabi.
IMAG9320_zpsfjmtulqd.jpg


Yol boyunda gördüğüm pastane. Herkes dondurma almak için sırada bekliyordu. Meşhur herhalde...
IMAG9333_zpslefneu6b.jpg


Ardından Erzurum kalesine geçiyorum. Ama kale restorasyonda her yerini kazmışlar.
IMAG9322_zpshabawspi.jpg


Kaledeki kuleden panoramik Erzurum görünüşü. En solda uzaklarda tepede bir bayrak gözüküyor. Orada tabyalar varmış gidemedim bir daha motora binmek istemediğimden bugün. Gezilecek yerler ise genelde bir cadde üzerinde. Çifte minerali medrese ve üç kümbetler direk dikkat çekiyor. Çifte minerali medresenin yanındaki cami ise ulu cami. Biraz daha ötede Yakutiye Medresesi var.
IMAG9328_zpsp3zglg1w.jpg


Çifte Minerali Medrese. Malesef restorasyonda imiş içine giremedim. Ama çok ihtişamlı bir yapı.
Şöyle bir hikayesi var bu çifte minarelerin;
Çifte Minareleri, usta ile çırağı yapmaya başlamışlar. Usta bir minareye başlamış, çırağı ötekine. Günler geçtikçe minareler de yükselirmiş. Ne var ki, çırağın yaptığı minare, ustanın yaptığından daha güzel, daha göz alıcı olmuş. Usta bunun farkına varmış ama, ağzını açıp tek kelime söylemeyi de gururuna yedirememiş. Çırak ise, ustasını geçtiğine inanmış. O da anlayamadığı bir gurura, bir büyüklüğe kapılmış.
Sıcak bir yaz günü. Usta- çırak, harıl harıl minarelerini örüyorlarmış. Bir ara çırak dayanamamış, alnındaki terleri silerek, öteki minarede çalışan ustasına seslenmiş:
- Usta, bana bir su getir!
Bunu duyan ustanın elinden malası düşüvermiş. Gururu incinmiş, gönül kâsesi çatlamış, gözleri bulanmış:
Usta idim oldum çırak,
At kendini aşağı bırak!
Diyerek, kendisini aşağı bırakıvermiş.
Bu durumu gören çırak, işlediği kusuru o zaman anlamış, üzülmüş. Elinden malasını atmış:
Çırak iken oldum üstad,
Ne durursun kendini at!
Diyerek, o da kendini aşağı bırakıvermiş.
Her ikisi de oracıkta can vermişler.
Gel gör ki, minareler yarım kalmış. O günden bugüne tamamlanmamıştır.
IMAG9360_zpsm0f553ld.jpg


Üç kümbetler. Arka planda çifte minerali medrese de var dikkat ederseniz. Kümbet aslında anıt mezar demek.
Şöyle bir bilgi sunayım;
Saltukoğulları devrinden kalan bu muhteşem kümbetlerin iki büyük özelliği vardır.
Birincisi, Anadolu'da yapılmış ilk eserlerden olması,
ikincisi bunların üçünün de tamamen birbirinden ayrı mimari üsluplarla yapılmış olmalarıdır.
Üç kümbetlerden sekiz köşeli plan üzerine oturtulmuş olanın, Saltuklu Devletinin kurucusu Emir Saltuk'a ait olduğu sanılmaktadır.
Erzurum'daki Üç Kümbetler ismi ile tanınan üç kümbetten en büyüğünün Emir Saltuk'a ait olduğu sanılırken, XII.yüzyılın sonlarında veya XIV. yüzyılın başlarında yapıldığı tahmin edilmektedir. Diğer kümbetlerin kime ait oldukları bilinmezken, bunların da 14. Yüzyıla ait oldukları belirtiliyor.
IMAG9359_zpsubwlojdn.jpg


Ardından karnım açıktı. Çağ kebabının mucidi Koç'lara geldim.
IMAG9376_zps1xtfo8sk.jpg

IMAG9379_zpsw09tremp.jpg


Normalden yediklerimden farklı idi Çağ kebabı. Öncelikle daha kalın kesiyorlar o yüzden daha çok hoşuma gitti :) Tadı da önceden yediklerimden daha güzel.
IMAG9381_zpsuln6r9lh.jpg


5. çağı çerez niyetine istedim. Cila için :) Tanesi 7 lira çağın. Hesap 37 lira tuttu maden suyu ile birlikte.
IMAG9383_zpsxdqitugj.jpg




9.gün;


Son 3 güne geldik. Bu 3 gün sağlam yol yapmam lazım. Tee Erzurum'lardan Gebze'ye varacağım. İlk hedefim Erzurum'dan İspir'e geçip oradan İkizdere'den yeniden Karadeniz Sahilyoluna inmek ve Giresun'da konaklamak.
Erken kaptırdım sabah 07:30dan beri yollardayım.
IMAG9392_zps3zqzyfvu.jpg

IMAG9394_zpspdnj3zwb.jpg


Bulutların hizasından geçiyorum. Sanki uçuyorum :)
IMAG9397_zpsnuxxboqw.jpg

IMAG9398_zpsihd0nfio.jpg

IMAG9403_zpsgakoxvqr.jpg

IMAG9400_zpsaedukmaj.jpg


Bazı yerler biraz ürkütücü. Kale gibi taşlar arasından kıvrılan yollar.
IMAG9407_zpsjcvuwflh.jpg


İkizdereye giden anayoldan saptım ve bu gezinin heyecanla beklediğim yerine gideceğim. Ovit Yedigöller. Bakalım değecek mi?
IMAG9409_zpshxrfbyvh.jpg

IMAG9410_zps3kqracas.jpg

IMAG9414_zpsrofxg4b2.jpg


Yol toprak ve taşlık. Ara ara sular akıyor yollardan ve tırmanıyoruz. Hedefimiz 3000 metreler.
IMAG9416_zpsp2qciswv.jpg

IMAG9421_zpsmdcntto0.jpg


Ve işte karşınızda muhteşem manzarası ile Ovit Yedigöller. 80-90 dakikalık bir tırmanış ile ancak ulaşabildim buraya. Yer yer tehlikeli virajlar vardı. Son 12-13 km ise çok dik döne döne çıkılıyor çok dikkat edilmesi lazım.
İkizdereye 69 km, İspire 42 km uzaklıkta bulunan yedigöller platosu 3000-3100 metre yükseklikte. Yolun bittiği motorumun olduğu yer tam olarak 3172 metre yükseklikte. Hayatımda çıktığım en yüksek yer :)
Ben sizi resimlerle başbaşa bırakayım fazla konuşmayayım :)
IMAG9427_zpscb4ofit9.jpg

IMAG9430_zpsvio80pm3.jpg

IMAG9435_zpslhkwsdvw.jpg


Şu manzaraya, şu güzelliğe, şu dokunulmazlığa, şu saflığa bakın.

Ve aşağı iniyoruz yaklaşıyorum bu güzelliklere.
IMAG9441_zpsxe8bmw8x.jpg

IMAG9444_zpsukhr2syq.jpg

IMAG9449_zpsestdtfxe.jpg


Temmuz ayında kara dokunmak acayip :)
IMAG9456_zpsrut7k1q0.jpg


Sanırım en büyük göl bu. Ve buna girmeye karar verdim. İyice yaklaştım yaklaşık 1 saatlik yürüyüş sonrasında varabildim :)
IMAG9468_zpsx0tub3gk.jpg

IMAG9476_zpsgksdfb8z.jpg

IMAG9480_zpsxilwovra.jpg


Resimlerle oynamadım gerçekten de böyle renkler. Pastel boya ile boyanmış gibi. Büyüleyici...
IMAG9471_zpsbhgzc6rl.jpg

IMAG9477_zps07fdxkqc.jpg

IMAG9478_zpsbmxkz8by.jpg

IMAG9480_zpsxilwovra.jpg


Allah'ım cennette mi böyle bir yer?

Ve yukarıda gördüğünüz en büyük göle giriyorum :) Su soğuk muydu derseniz buz gibiydi sonuçta erimiş kar suyu :) Yaklaşık 1 dakika suda kaldım bir 15-20 metre açıldım sonra sırtüstü yüzerek geri geldim. Herhalde 7-8 dakikadan sonra hipotermiya olur insan fazla durmak riskli.
Zaten karaya çıktıktan sonra 5 dakika nefesim düzelmedi. Rakımdan dolayı çok az oksijen var insana nefes yetmiyor.
IMAG9489_zps7svmrkee.jpg


Bu suya da girdim ya artık farklı bir insanım :)

ve tekrar yukarı çıkıyorum. 1 saat sürdü yukarı çıkmam dinlene dinlene.
IMAG9513_zpsxl36dzof.jpg

IMAG9514_zpskcermx37.jpg

IMAG9450_zpsqvoljsnv.jpg


Yukarı çıkılan merdivenleri oradaki civar köydekiler kırmış. Bir abi anlattı aşağıda karşılaştığım. Belediye o kadar merdiven yapmış buralara ama gelmesini istemiyorlarmış insanların o yüzden kırmışlar merdivenleri.
Sonra belediye dava etmiş köylüleri ve köylüler kazanmış. Olan merdivenlere o kadar emeğe olmuş.
IMAG9516_zpspajk9eta.jpg


Ufak bir yaşayanı Ovit Yedigöllerin. 15cm falan boyu.
IMAG9518_zpsiqlruacb.jpg


Tekrar yukarı motorun yanına çıkmam 1 saatimi aldı. şöyle bir sorun var insan 5 dakika yürüyor ve nefes nefese kalıyor oksijen azlığından dolayı.
Motoru çektim iyice kenara bu manzarayı o da tatsın diye :)
IMAG9531_zps334hrwkz.jpg

IMAG9533_zpsvnornr3c.jpg

IMAG9538_zpswggzm05x.jpg


Ve Ovit Yedigöllere veda ediyoruz. Aşağı iniş başlıyor bulutlar seviyesinden. Anayola bağlanmam tam 50 dakikamı aldı. 1. viteste indim genellikle. Ve 20km sürüyor İkizdereye giden anayola bağlanmak. Yani 20 çıkış, 20 iniş toplam 40 kmyi yaklaşık 2:30 saatte alacağım.
IMAG9542_zpseogxxbx6.jpg


Mor yayla köyünden devam. Yolun kötü kısmını geçtik.
IMAG9545_zpszd08wahl.jpg


Sağ salim anayola indim. İn çık 2:30 saat sürdü Ovit Yedigöllere. Yaklaşık o kadar da vakit geçirdim o cennette. 5 saat sonra tekrar asfalta kavuştum. Bugün iyiki yola normalden erken çıkmışım.
Çok farklı bir tat bıraktı Yedigöller bende. Hem kendimden bir parça bıraktım hem de ondan bir parça alarak yoluma devam ettim.
IMAG9546_zpsija50iu5.jpg


Şimdi de o ünlü Ovit geçidinden geçeceğiz. Sisler gözükmeye başladı.
IMAG9548_zpskhacmwrb.jpg

IMAG9551_zps7ynwopg8.jpg


Ovit Dağı geçidi. Yarım saat boyunca siste indim aşağı bayağı tehlikeli idi. Zaten su gibi oldum sisten dolayı sanki yağmur yağıyor. Sıcaklıkta 10 dereceye düştü sanki buzdolabı içinde seyahat ediyorum.
IMAG9557_zps4rarar26.jpg

IMAG9558_zpsg3qj5tvh.jpg


Zorlu bir inişten sonra. İkizdere ve Kalkandere'den devam yola. Hava kararmadan Giresuna varmam lazım. Pek foto çekmedim.
IMAG9559_zpsajygeo6r.jpg

IMAG9560_zps96axup6s.jpg


Sabahtan beri birşey yemedim. Akçaabatta ünlüymüş Nihat usta. Bi deneyelim bakalım. 1 porsiyon köfte, piyaz, pilav ve ayran 28,50 TL tuttu. Gayet doyurucu idi zaten porsiyonlar büyük. Fakat bir Köfteci Yusuf değil bence.
IMAG9562_zpswg0fjnoc.jpg

IMAG9563_zps9z5l8pkm.jpg


Sağ salim Giresun'daki otelin önündeyiz hava kararmaya yakın.
IMAG9564_zpsyfaqetoa.jpg




10.gün;


Bugün hedefim Kastamonu'ya varmak. Ama yola çıkmadan önce bir 2 saat Giresunu gezeyim yürüyerek. Saat kulesi ile başlıyoruz;
IMAG9565_zpsq7nbi0ks.jpg


Giresun kalesi varmış oraya tırmanmaya başlıyoruz.
IMAG9568_zpsuror1fx1.jpg

IMAG9569_zpslzxrvmky.jpg


Kalenin içi çok güzel bir park. Yemyeşil.
IMAG9581_zps8njhdesp.jpg

IMAG9583_zpsfnqjl5fo.jpg


Kalenin seyir tepesinden seyirlik fotoğraflar.
IMAG9573_zps4l85cgd2.jpg

IMAG9574_zpso06utrlk.jpg


Kaleyi de gezdik. Sıra geldi Giresun Müzesine. Müzeye giderken yolda gördüğüm kilise. Çoçuk kütüphanesine dönüştürülmüş.
IMAG9591_zpsshnsfmtk.jpg


Müzeye varacağız birazdan;
IMAG9592_zpsvvcuvfno.jpg


Ve işte Giresun Müzesi. 18yyda yapılan Gogora kilisesi müzeye dönüştürülmüş. 1924 yılında mübadele zamanından 1948e kadar boşmuş sonra 1948-1967 arası cezaevi olarak kullanılmış. 1982 yılında restore edilip 1988den beri müze imiş.
IMAG9594_zpseq1a6ie7.jpg


Jesus Christ :)
IMAG9599_zps605aunja.jpg


Müzede pek birşey yok zaten ufak bir yer. Şöyle bir göz attım.
IMAG9601_zps5tehnlcq.jpg


Neyse yolcu yolunda gerek. Motoru yükledim ve yola koyuldum. Sahilyolundan kaptırıp Samsuna kadar gideceğim. Yolda durdurdular gene. Yüksek gerilim hattı ağaçlara değiyormuş onu düzelteceklermiş.
IMAG9606_zpsax7jfz5m.jpg


Bu karadeniz çok acayip. Ünye civarlarındaki bu benzinliğe gelmeden bir tünelden geçtim. Tünelden geçmeden hava güneşlikti bir tünelden çıktım bayağı yağmur yağıyor. Burada durup hem zinciri yağladım hem de yağmurluklarımı giydim.
Ama bir 5 dakika yol alamadan yine yağmur durdu ve güneş açtı. Sonra yeniden yağmurlukları çıkartmak için durdum. Bu gezide böyle 2-3 kere başıma geldi bu olay :)
IMAG9607_zpsndoadtqm.jpg


Samsun'dan Havza'ya inerken Çakallı köyü civarlarında her yerde Menemenciler vardı. 10larca lokanta geçtim sonunda benim de canımı çektirdiler her yerde menemen yazısını okuyunca :) Birinde durdum bende. Menemen 12 lira tuttu maden suyu ile. Bayağı beğendim menemeni herşeyi karıştırmışlar böyle bulamaç gibi olmuş. Tereyağı etkin hissediliyor.
IMAG9610_zpsdapjcvw2.jpg

IMAG9609_zpszoorvxbm.jpg


Havza'dan sonra manzaralı olsun diye. Vezirköprü Boyabat üzerinden gideceğim. Kızılırmak eşlik edecek bana.
IMAG9619_zpsn72x6y1j.jpg

IMAG9615_zpsvkobm9et.jpg


Ayçiçek tarlaları arasından gazlamaya devam. Manzaralar güzel iyi ki anayoldan sapmışım :)
IMAG9613_zpsvn3zwvuu.jpg


İlk gün bahsettiğim bu sapağı hatırladınız mı? Hani Sinop'a sapmıştım. Şimdi Hanönü'nden Kastamonuya sapacağım. Şükürler olsun o kadar yol yaptım, yer gördüm o kadar badireler atlattım aynı yere geri döndüm. Demek ki beni düşünenler, bana dua edenler varmış :)
IMAG9622_zpsoswb6g9f.jpg


Hanönü'ne doğru yola devam.
IMAG9624_zpsuyvqoxjj.jpg


Taşköprü civarlarında Çeşme Durağında mola. Susamışımda ha :)
IMAG9627_zpsf6u65lnc.jpg


Kastamonu da kaldığım Konak. Odayı bozmadan bir fotoğrafını da çekeyim.
IMAG9629_zpswvf4vi8p.jpg

IMAG9628_zpsoazr3mlc.jpg

IMAG9630_zps2fwqgmcl.jpg




11.gün;


Ve son gün bitiyor bu macera. Anayollardan 500km yolumuz var. Motorum bekliyor beni konağın önünde bu geziyi sonlandırmak için.
IMAG9631_zpsb4osbfp6.jpg


Tabi önce kahvaltımızı edelim sağlamca :)
IMAG9632_zpsu2bznvwx.jpg

IMAG9635_zps5pbpheed.jpg


Sinanbey konağından ayrılıyorum motoru yükleyip. Bayağı beğendiğim bir konak oldu burası. Gayet konforlu, temiz ve ferah bir yer.
IMAG9636_zpsoc77lojr.jpg


Karabük'ten yola devam. Hep anayolları takip ediyorum.
IMAG9637_zps9xbrssgc.jpg


Gerede'den otobana giriyoruz. Otobanı hiç sevemedim, zaten Gebzeye son 40-50 km kala trafik sıkıştı. Yer yer emniyet şeridini bile tıkamışlar. Benim şöyle bir kuralım vardır uzun seyahatlerden sonra varacağım yere son 1 saat kala falan mola veririm ondan sonra çok dikkatli ve normalden bayağı düşük hızla giderim.
Çünkü istatistiklere göre insan varacağı yere yaklaşınca heyecandan ve bildiği yollarda gardını düşürdüğü için çok daha fazla kaza yapıyor. O yüzden son 40-50 km 1 saat falan sürdü.
IMAG9638_zpsyxqlznfk.jpg


ve sağ salim evdeyiz. Çok şükür.
IMAG9639_zpspppzz5o3.jpg


Şundaki asalete baksana yav. Bana mısın demedi o kadar yola, zorluğa, ızdıra, çamura, taşa, toprağa :)
Çok sağlam motormuş. Bazı yerlerde içim gitti (vazelon manastırı ve ovit yedigöller yolları gibi) onu böyle yollara sürdüğüm için ama sağolsun yüzümü kara çıkarmadı.
Güzel bir temizlik ve bakım bekliyor benden kerata :)
IMAG9640_zpsxicetzat.jpg


4116 kmlik 10 gece 11 gün süren yolculuğumuzun sonuna geldik. Bir başka gezilerde görüşmek üzere.
IMAG9653_zpsqbazhnh4.jpg






Teşekkür ederim okuduğunuz için. Herkesin benim gibi hayallerini gerçekleştirmesi dileğiyle...



Önceki gezilerime bakmak isteyenler aşağıdaki linklere tıklayabilir...

1) 4 Gece 5 Günlük Ufak Ege Gezisi Çeşme-Datça-Knidos
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/164165-4-gece-5-gunluk-ufak-ege-gezisi-cesme-datca-knidos.html

2) 2-3-4 Nisan Bergama Kaz Dağları ve Kuş Cenneti Gezisi
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/162640-2-3-4-nisan-bergama-kaz-daglari-ve-kus-cenneti-gezisi.html

3) 5 günlük Ufak Batı Karadeniz Gezisi Diyebiliriz (Çorum, Kastamonu, Bartın, Ulus)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/153077-5-gunluk-ufak-bati-karadeniz-gezisi-diyebiliriz-corum-kastamonu-bartin-ulus.html

4) 5 günlük Ihlara, Ürgüp, Hacı Bektaş, Ilgaz ve Daday Gezim
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/151127-5-gunluk-ihlara-urgup-haci-bektas-ilgaz-ve-daday-gezim.html

5) 16-21 Mayıs Göller Bölgesi Gezim
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/147024-16-21-mayis-goller-bolgesi-gezim.html



 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Şansına hava güzelmiş,ben gittiğimde bolca yağmurda yol aldım,keşke Sinop Akgöl'e uğrasaydın,güzel bir gezi olmuş
Aklınızda bulunsun,öğretmen evleri daha uygun fiyata geliyor
 
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
251
ben okurken çok keyif aldım. çok güzel bir paylaşım olmuş. her şey için teşekkürler. gps kaydı da var mı?
 
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481
ben okurken çok keyif aldım. çok güzel bir paylaşım olmuş. her şey için teşekkürler. gps kaydı da var mı?

Sağol abi eyvallah.
Telefondan fotoğraf çekerken o anki lokasyonu da kaydediyor fotoğrafın bilgilerine. Google earthden bakıyorum arada bu fotoğrafı nerede çektirdim diye.
 
Katılım
26 May 2016
Mesajlar
1,062
Abi naptın sen ya :)

Çok güzel bir gezi olmuş emeğinize sağlık.
Okul bitsin ben de yapacam :pr:
 
Katılım
6 May 2016
Mesajlar
81
Çok güzel tur olmuş resimlere bakarken bile insan kendinden geçiyor. Ellerine sağlık hocam
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
valla harika gezi olmuş. Anlatım da bir o kadar güzel. Teşekkürler :cat:
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
183
Hapishane bölümü favorimdi. "Yarasın aslanıma" diyorum daha çok gezersiniz umarım.
 
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
408
Tek nefeste okudum hocam, eline tekerine sağlık. En çok güldüğüm kısımda polis takliti yaptığım kısımlardı :)
 
Katılım
3 Haz 2015
Mesajlar
116
1 ay sonra planladığım bir rotayı yapmışsınız her saniyesini keyif ile okudum emeğinize sağlik. Kazasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
77
Gerek anlatim gerek resimler gerek de mukemmel rotaniz icin tebrik etmek istiyorum

Hayalim olan demissiniz bence bir cok kisinin hayali olabilecek bir gezi olmus. Hatta oyle ki motoru olmayanin, motoru olanin, motoru ve parasi olup zamani, cesareti olmayanin, kisacasi bir cok kisinin bence hayallerin karsiligi bir gezi olmus.

Cok gezi yapin bize de cok okuyacak konu olsun. :cat:
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Otele vereceğin paraya kamp çadırında kalsaydın demekki 4110 km daha gidibilirmişsin :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

Kanıma girdin :) hemen rota oluşturdum toplam 2.200 km gibi çadır kuranlar felan varmıydı oralarda :)
 
Katılım
3 May 2016
Mesajlar
18
Mükemmel bir rota çıkarmışsınız tebrikler. Bütün bir hikayeyi zevkle okudum çok güzel yerler gezmişsiniz, umarım birgün benimde bu tip bir geziye çıkacak tecrübem olur. :cat:
 
Katılım
1 Eki 2015
Mesajlar
230
Bukadar detaylı gezi yazısı görmemiştim harika olmuş cezaevi fotoğraflarına bayıldım gitmiş görmüş kadar oldum çok iyi 👌
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
ilk defa bu kadar uzun gezi yazısı gördüm. hepsine bakıp okumamam 1 saat kadar sürdü :) valla söylenecek çok şey varda gezi boyunca kaç kilo aldın dostum :)
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Çook güzel bir gezi olmuş, 15 agustosta bende kız arkadaşımla Karadenız turuna cıkıyorum Ist dan Kastamonu son durak hopa şeklinde birkaç sorum olucak yanıtlarsanız cok yardım edersınız bana :)

1- Hangı otele kaç para verdınız hatırlıyor musunuz? Pansıyonları oraya gıdıncemı buldunuz? Çadırdan vazgeçtik fakat otel konaklamaları bookıngde çok pahalı gozukuyorda

2- Rotayı maps uzerınden paylaşır mısınız bıze cok yardımcı olur

3- Yagmur durumu nasıldı ?
 
Katılım
14 May 2015
Mesajlar
31
Dostum gezilerini severek takip ediyorum.Çok güzel anlatıyorsun normalde böyle gezileri pek takip etmem ama senin gezilerin beni heyecanlandırıyor.1 saate yakın sürdü yazılarınla fotoğraflarını bitirmem ama akıp gitti nasıl gectiğini anlamadım.Şuanlık bi motorum yok ama arabayla son baharda yada baharda bi karadeniz turu yapasım geldi.Eğer öyle bi tur yaparsam emin ol gezdiğin yerlere gidicem.Bu gezileri bizimle paylaştığın için teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst