Merhaba
Öncelikle bujilerin farklı marka olması veya farklı özelliklerde olması devir artmasına neden olmaz daha çok düzensiz çalışma, tekleme, kurumlanma sonucu tek silindire düşme gibi birbirinden farklı sorunlara neden olur. Öncelikle bujiyi değiştirin sonra tekrar deneyin eğer arıza devam ediyor ise sorunun sebebi; ısınma sonrası sağ veya sol silindirden birinin beslemesinden kaynaklanan bir hata. Olabilecek sebepler;
Emme Manifoldun daki (karbüratör ile silindir bloğu arasında iki kelepçe ile bağlı bulunan parça) bir çatlak/delik,
Karbüratör üzerinde çatlak,
Gaz kelebeği mekanizmasında ve gaz tellerinin herhangi birinde olası sorun;
Manifoldun ısınması sonrası genişleyerek fazla hava aldırması, manifold üzerindeki bir çatlak, kelepçenin birinin işlevini yitirmesi, karbüratörün gövdesindeki bir çatlak (ısınma sonrası genleşme ile hava alması) gibi sorunlar dolayısıyla sanki gaz vermiş gibi motorun devir alması. Büyük ihtimal silindirin birinde olduğu için aniden devirlenmeyip düzensiz devirlenme yapıyor. Bunun dışında aklıma gelen gaz teli mekanizmasında ki bakımsızlık nedeniyle pas,toz kir gibi unsurlardan kaynaklı tutuklukların baş göstermesi ki bir ihtimal düşünülmesi gereken sorunlardan birisi. Belki karbüratörlerden birisinin gazı tam olarak kapanmıyor olabilir.
Kontrol edilecekler
Silindir Emme manifold girişi, alüminyum bir parça
Karbüratör silindir arasındaki plastik parça (manifold), manifold kelepçeleri
Gaz tellerinin bakımı (temizliği, yağlanması ve senkronu)
Karbüratör kelebek mekanizması, karbüratör manifold gövde bağlantı kısmı kontrolü
kolay gelsin.
Makine (Hasan)