tiger egzozla ceza yedim motoru bağladılar

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
çok özür dilerim hocam ben size cevap verdiğimi sanıyordum baktım vermemişim sanırım vericekken sayfayı açık unutmuşum gitmiş,
ceza 199 tl altında itiraz mahkemesini yazmış, yer lokasyon kısmına standart dışı egzoz yazmışlar, evet muayineye gittim hiç giriş yapmadan e onayı yada orjinal olması gerekiyor dedi, dedim e onayı nedir vardır heralde tiger orjinal dedim gittiler baktılar anlamadılar tabi motoru süzmeye gittiler elemanlar, şimdi bende baktım e37 yazmıyor egzozun üstünde, şimdide gittim eski motorumdan çıkarttığım orjinal egzozu elime aldım inceledim onunda hiç bir yerinde e37 yazmıyor HM81 yazıyor, ne yapıcam acaba bu işi
Ben biraz yanlış anlaşılmaya müsait yazmışım.
İlla üstünde yazması gerekmez.
Egozla birlikte verilen kağıtlarda yazması lazım.
Tabi bu onay alındıysa.
Yani senin alabileceğin bir belge değil bu.
Egzozun faturası ve evraklarıyla birlikte gidersen muhtemelen muayeneden geçersin.
Fakat homolog değilse orjinal egzozu takman gerekecek.

Bak aşağıdaki linkte homolog yazıyor.
http://www.revzilla.com/motorcycle/akrapovic-homologated-slip-on-exhaust-honda-cbr1000rr-abs-2009-2013

Bu da aynı firmanın homolog olmayan egzozu.
https://shop.partsworldshop.com/en?session.lhk=5

Ciddi firmalar satışa koydukları mallarda bunu mutlaka belirtirler.
Yani egzoz işi ciddi iş önüne gelen her egzoz alınabilir diye bir şey yok.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
3,435
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bende gts 250 ye tiger takıcam büük hitmalle sustucu taksakta sorun olurmu ?
 
Katılım
16 Ağu 2014
Mesajlar
256
Hangi maddeden ceza yazdılar diye sordum arkadaş sallamadı bile.:)
Muhtemelen ceza yazdıkları madde itirazı mümkün olmayanlardan biridir.

Gürültülü araç kullanma ile ilgili bir ölçüm yapmak zorunda değiller. Yoksa ne kornaya ne de yüksek sesli müzik mevzusuna ceza yazamazlar.

Egzoz olayında kaçamayacağınız başka bir detay daha var.
Egzoz takmanız yasak değil. Önemli olan taktığınız egzozun homolog olması.
Bilindik egzoz markaları bunun için E onayı alırlar. Türkiye yanlış hatırlamıyorsam E37 numarasına sahip.
Yani takacağınız egzozun üzerinde E37 yazmıyorsa siz istediğiniz kadar desibel diye bağırının bir işe yaramaz.
Ayrıca bunu ruhsata işletmeniz de gerekebilir. Araştırmak lazım.
Yani egzoz homolog değilse sadece ceza yemekle kalmaz, muayeneden de geçemezsiniz.

Türkiye için e37 kesin mi ?
Zira mt-07 için yamahadan aldığım Akrapovic egzoz ile e26 numarasına sahip 2 adet sertifika verildi. Bu sertifikaları ve yamahanın verdiği faturayı sürekli ruhsatın içinde saklamam söylendi. Ve muayeneye bu akrapovic (2 adet sertifika ve susturucu takılı olması gerekiyor) ile girebilirmişiz.

http://akrapovic.it/pdf/S-Y7R1-HAFT-EC.pdf
http://www.jamparts.com/main/abe/upload/4c4438621ed14f1f8a187f5b07d38c52.pdf
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
Ben biraz yanlış anlaşılmaya müsait yazmışım.
İlla üstünde yazması gerekmez.
Egozla birlikte verilen kağıtlarda yazması lazım.
Tabi bu onay alındıysa.
Yani senin alabileceğin bir belge değil bu.
Egzozun faturası ve evraklarıyla birlikte gidersen muhtemelen muayeneden geçersin.
Fakat homolog değilse orjinal egzozu takman gerekecek.

Bak aşağıdaki linkte homolog yazıyor.
http://www.revzilla.com/motorcycle/akrapovic-homologated-slip-on-exhaust-honda-cbr1000rr-abs-2009-2013

Bu da aynı firmanın homolog olmayan egzozu.
https://shop.partsworldshop.com/en?session.lhk=5

Ciddi firmalar satışa koydukları mallarda bunu mutlaka belirtirler.
Yani egzoz işi ciddi iş önüne gelen her egzoz alınabilir diye bir şey yok.

Ben tiger turkiye ye ulasmaya calisicam bu belge icin ama hic umidim yok muayeneden gecmek icin egzozun icine birseyler sokarak sesi azaltip baska muayene istasyonuna gidicem ise yaramaz ise egzozcuya gidip elimdeki orj bir hyosung egzozunu taktirip muayene yaptirip gecicem, ya da cok zorlanirsam hic bisey yaptirmicam boyle kullanicam, ama cezaya itiraz edicem ve bu memura dava acicam ney davasi olur bilmiyorumda heralde ceza davasi, digerleri masrafli cumki, avukatimada danisicam, yalniz ayni yerde o homolog egzozla gene ceza yerdim ona hic suphe yok bunlar sadece orjinal mk degil mi ona bakiyor
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Türkiye için E37 kesin değil. Aklımda kalan numara o.
Numaraya takılmayın önemli olan E onayı.
Yanındaki numara hangi ülkenin tescil ettiğini gösteriyor.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
yaptıgım ceza itirazına kesin olarak reddedildi cevabı geldi, şimdi bu konu hakkındaki kanunu tam olarak araştırıp bulup ona göre cezayı yazan polise dava açmayı düşünüyorum
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
278
Burda yediğinden içtiğinden kısıp motosikletine yatıran arkadaşlar var egsozlu ve kaliteli motosikleti olan herkesi zengin çocuğu olarak görmemen olaya daha geniş bakman dileğiyle.

Katılıyorum açlıktan ağzım kokuyor ama yinede motorumdan benzinimi eksik etmiyorum.
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1,866
Türkiye için e37 kesin mi ?
Zira mt-07 için yamahadan aldığım Akrapovic egzoz ile e26 numarasına sahip 2 adet sertifika verildi. Bu sertifikaları ve yamahanın verdiği faturayı sürekli ruhsatın içinde saklamam söylendi. Ve muayeneye bu akrapovic (2 adet sertifika ve susturucu takılı olması gerekiyor) ile girebilirmişiz.

http://akrapovic.it/pdf/S-Y7R1-HAFT-EC.pdf
http://www.jamparts.com/main/abe/upload/4c4438621ed14f1f8a187f5b07d38c52.pdf

katalitik konvertor u haricen alıp takarsan o belgeler geçerlidir diyor kitapçıklarda. ama polis ne anlar katalitik konvertörden orası ayrı tabi.
 
Katılım
2 Mar 2016
Mesajlar
40
Ülkede güzel şeyler de oluyor. Ceza yazan memura teşekkür ediyorum :)
Ben de buna katiliyorum aksam saat 11 de anayoldan daaaar diye bagirta bagirta 7 mahalleye lanet ettiren ergenler yuzunden illalah ettik. Kabul edilen ses limitlerinin uzerindeki butun motorlar trafikten men edilmeli. Bu egzoz kontrol muhabbeti çok daha katı olmalı.
 
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
119
Helal olsun polis memuruna. İnsanları rahatsız etmek zevk olmuş. Dikkat çekicem diye ne yapıcaklarını bilemiyor bazı insanlar.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
YA benim anlamadığım nokta şu;

İlave oynalamar, fazladan harici müdahaleler yoksa

Adam almış tiger egzos takmış. Tamam. Bu egzosun ithalat belgesi yok mu, Türkiye'de kullanımına uygunluk belgesi yok mu? TSE belgesi yok mu?

Tornavida ithal etseniz bin dereden su getiriliyor, 3-4 yerde muayene ve uygunluk belgesi isteniyor, ölçü ayar testlerine sokuluyor. Ya cetvel getirsem, acaba doğru mu ölçüyor diye ölçüye gönderip, onay belgesi alıyorum.

Egzosu kim ithal ediyor, hangi bakanlık onay veriyor, hangi gümrük bu ürünün girişine izin veriyor?

Eğer kullanımı yasaksa bu ülkeye girişinde kimin parmağı varsa onların kellesi alınmalı. Kullanıcının suçu ne!

Uyuşturucu cezası bir tek kullanana mı? Üretene, satana 50 kat daha fazla ceza var.

Cam filmi de öyle, egzos da öyle. Bu arkadaşımıza değil, Gümrük ve Ticaret Bakanlığına, Ulaştırma Bakanlığına falan kesilmeli ceza.
 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
115
YA benim anlamadığım nokta şu;

İlave oynalamar, fazladan harici müdahaleler yoksa

Adam almış tiger egzos takmış. Tamam. Bu egzosun ithalat belgesi yok mu, Türkiye'de kullanımına uygunluk belgesi yok mu? TSE belgesi yok mu?

Tornavida ithal etseniz bin dereden su getiriliyor, 3-4 yerde muayene ve uygunluk belgesi isteniyor, ölçü ayar testlerine sokuluyor. Ya cetvel getirsem, acaba doğru mu ölçüyor diye ölçüye gönderip, onay belgesi alıyorum.

Egzosu kim ithal ediyor, hangi bakanlık onay veriyor, hangi gümrük bu ürünün girişine izin veriyor?

Eğer kullanımı yasaksa bu ülkeye girişinde kimin parmağı varsa onların kellesi alınmalı. Kullanıcının suçu ne!

Uyuşturucu cezası bir tek kullanana mı? Üretene, satana 50 kat daha fazla ceza var.

Cam filmi de öyle, egzos da öyle. Bu arkadaşımıza değil, Gümrük ve Ticaret Bakanlığına, Ulaştırma Bakanlığına falan kesilmeli ceza.

Tiger ithal bir marka değil. Bursa'da üretilen Türk malı bir üründür.
 
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
1,716
YA benim anlamadığım nokta şu;

İlave oynalamar, fazladan harici müdahaleler yoksa

Adam almış tiger egzos takmış. Tamam. Bu egzosun ithalat belgesi yok mu, Türkiye'de kullanımına uygunluk belgesi yok mu? TSE belgesi yok mu?

Tornavida ithal etseniz bin dereden su getiriliyor, 3-4 yerde muayene ve uygunluk belgesi isteniyor, ölçü ayar testlerine sokuluyor. Ya cetvel getirsem, acaba doğru mu ölçüyor diye ölçüye gönderip, onay belgesi alıyorum.

Egzosu kim ithal ediyor, hangi bakanlık onay veriyor, hangi gümrük bu ürünün girişine izin veriyor?

Eğer kullanımı yasaksa bu ülkeye girişinde kimin parmağı varsa onların kellesi alınmalı. Kullanıcının suçu ne!

Uyuşturucu cezası bir tek kullanana mı? Üretene, satana 50 kat daha fazla ceza var.

Cam filmi de öyle, egzos da öyle. Bu arkadaşımıza değil, Gümrük ve Ticaret Bakanlığına, Ulaştırma Bakanlığına falan kesilmeli ceza.

Egzoz aynı zamanda performansa etki eden bir motor parçası.
Adam belki pistte kullanacak?
Ya da kendi bahçesinde motoru bağırtıp haz alacak?
Cam filmi ile de belki ben evin camlarını kaplayacağım? Ya da arabamın camını kaplayıp arabamın içinde bahçede oturcam keyif benim değil mi?

Evet görüldüğü üzere bir malın üretimi ya da ithalatı ile onun trafikte kullanılmasının pek bir alakası yok.
Bunu alıp herkese açık yollarda kullanıp insanları rahatsız edenler cezasını öder bu kadar basit.
İyi de olmuş çok da güzel olmuş.
 
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
197
Ben de buna katiliyorum aksam saat 11 de anayoldan daaaar diye bagirta bagirta 7 mahalleye lanet ettiren ergenler yuzunden illalah ettik. Kabul edilen ses limitlerinin uzerindeki butun motorlar trafikten men edilmeli. Bu egzoz kontrol muhabbeti çok daha katı olmalı.

Sokak arasında havalı korna basan kamyonlara, kaldırama park eden arabalara, cep telefonuyla insanların canını tehlikeye atan sürücülere de ceza yazdıklarında haklı olabilirsiniz. Kota doldurmak için "tuttuğunu" nerden yakalarsa modunda olursa bu işler o zaman kimse haklı değil biz de değiliz.
Kalk gidelim artık buralardan.. :)
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
545
Ses çıkarsın ve havalı olsun diye egzoza bir ton para vermeyi gerçekten anlamıyorum,
Fark edilmek demeyin, motosiklet kullanıyorsanız araçlar değil siz araçları fark edeceksiniz,
Adamın akrep egzozu var kafada 200tl lik plastik kask,
Gidin güzel bir kask,mont koruma ekipmanı alın,
motora brembo fren sistemi takın,
Lastik takımını değiştirin,
Faydalı bir iş yapın.
Egzoz kadar ölü bir yatırım olamaz,yetmedi üzerine birde polisten ceza ye,motor trafikten men edilsin.
neden?
Tüm bunlara gerek var mı?
 
Katılım
25 Ağu 2016
Mesajlar
197
Ses çıkarsın ve havalı olsun diye egzoza bir ton para vermeyi gerçekten anlamıyorum,
Fark edilmek demeyin, motosiklet kullanıyorsanız araçlar değil siz araçları fark edeceksiniz,
Adamın akrep egzozu var kafada 200tl lik plastik kask,
Gidin güzel bir kask,mont koruma ekipmanı alın,
motora brembo fren sistemi takın,
Lastik takımını değiştirin,
Faydalı bir iş yapın.
Egzoz kadar ölü bir yatırım olamaz,yetmedi üzerine birde polisten ceza ye,motor trafikten men edilsin.
neden?
Tüm bunlara gerek var mı?

Hız sınrının maks. 120 olduğu bir ülkede 1000 lik motorlara da gerek yok aslında, 1000 lik motor da ölü yatırımdır arkaşlar maks. 650 :)

Şaka yapıyorum, sadece egzozunda insanlara zevk veya keyif verdiğinden bahsediyorum, tıpkı emniyet şeridinden gitmeniz gibi, 120 hız limiti olan otobanda 160-200 gitmeniz gibi...

Bu arada İstanbuldaymışsınız bir deney yapmanızı öneririm sizi farketmeyen bir arabanın arkasındayken önce kornaya dokunun sonra gaz açın, bunu bir kaç kez deneyin acaba hangisini farkediyorlar? Ben denedim kornayı duymuyorlar artık. Otomatik kornasıyla ortalığı çoşturan taksiciler varken bizim "bip" imi duyacaklar?

Bir de aşağıdaki arkadaş da apaçilerin babası :)

https://www.youtube.com/watch?v=7nntjw8ZJMg
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
bimer e yaptığım şikayet e gelen cevap;

Elektronik postanızda belirtmiş olduğunuz konu ile ilgili olarak; Ekip görevlilerimizce, 08.06.2016 tarihinde saat 15.40 sıralarında, Kepez 4256 sokak üzerinde, ** ** *** plakalı Motosiklete, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunun 30/1-B maddesine istinaden (karayolunu kullananlar için tehlike yaratacak şekilde olan veya görüşü engelleyecek ve çevredekileri rahatsız edecek derecede duman veya gürültü çıkartan araçları kullanmak) HV-00335607 seri nolu trafik idari para cezası karar tutanağı ile 199 TL cezai işlem uygulanarak motosiklet trafikten men edilmiştir.
Araçlar üzerinde yapılan tüm teknik değişikliklerin trafik tescil belgesine işlenmesi gerekmektedir. İzinsiz yapılan tüm değişlikler, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve bağlı Yönetmelik çerçevesinde yasaklanmıştır. Görevlilerimizce yapılan işlemin usule uygun olarak yapıldığı, işlemlerde herhangi bir usulsüzlük olmadığı hususlarını;
Bilgilerinize sunar, mutlu ve huzurlu günler dileriz.

ANTALYA EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst