Motosiklet Çantalarının Ruhsata İşlettirilmesi Hakkında

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Fazla gündeme getirmemekte fayda var.Devlet zaten aç kurt olmuş herşeyden vergi almak,ceza yazmak derdinde.Kullandığımız operatör den bile her ay 1.25 ücret alıyor neymiş telsiz kullanım ücreti...!!!
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
bir süre kimse bir şey demez.
bir gün ansızın köprü girişine dizerler herkesi.

devlet hatırlar.

ne'se
çıkartmıştım çantayı,
geçen bir polise sordum son durum nedir diye,
polis direk keyfimize göre dedi.
tamam dedim.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
bir süre kimse bir şey demez.
bir gün ansızın köprü girişine dizerler herkesi.

devlet hatırlar.

ne'se
çıkartmıştım çantayı,
geçen bir polise sordum son durum nedir diye,
polis direk keyfimize göre dedi.
tamam dedim.

Öyle diyen polisin ağzına ağzına sokacaksın şu maddeyi

Bisiklet, Motorlu bisiklet, Motosiklet ve Sürücüleri ile İlgili Kurallar
Madde 136- Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerinin uyacakları kurallar aşağıda gösterilmiştir.
a) Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin;
1) Yaya yollarında sürülmesi,
2) Ayrı bir bisiklet yolu olduğu halde, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yollarında sürülmesi,
3) İkiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinden yan yana sürülmesi,
4) Bunlara, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişilerin bindirilmesi,
5) Sürücü arkasında yeterli oturma yeri olsa bile bir kişiden fazlasının taşınması,
6) Bu araçlarla, diğer araçlar izlenirken, geçilirken, manevra yapılırken; karayolunu kullananların hareketini zorlaştırıcı, tehlike doğurucu davranışlarda bulunulması,
7) İzin alınarak yapılan gösteriler dışında, bu araçlar üzerinde akrobatik hareketler yapılması,
8) Bunların, başka bir araca bağlanarak, asılıp tutunarak sürülmesi,
9) Sürülmeleri sırasında; elde bagaj, paket ve benzerlerinin taşınması, bu Yönetmeliğin 134 üncü maddesindeki kurallara aykırı yük yüklenmesi,
10) Üç tekerlekli ve özel şekilde imal edilmiş motosikletler hariç, bu araçlar üzerine kasa, sandık ve benzerleri yaptırılarak ve karayollarında sürülerek ticari amaçlı yük taşımalarında kullanılması,
Yasaktır.
b) Özel şekilde imal edilmiş 3 tekerlekli motosikletlerle sadece yük taşınabilir. Bunlar hiç bir şekilde yolcu taşımak üzere imal ve tadil edilemezler. Aynı zamanda yük taşımak için yapılmış olan kasa kısmı sürücünün ön tarafında bulunacak şekilde imal edilemez.
c) Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme halleri dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki elleri ile taşıtlarını sürmeleri zorunludur.
 
Katılım
13 Tem 2015
Mesajlar
683
2 gün önce turing in moto-kurye eğitimine gelen polis çantalarınızı tescil ettirin dedi. Nasıl yapılacağını soranlar oldu.
Önce çantanın faturasıyla muayeneye, sonrada tescil için trafik şubeye gitmek gerekiyormuş. Hiç yoktan 150tl masraf çıkartacaklar.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
valla Ankara daki bütün motosikletlerde çanta mevcut ceza yazanda yok..Ben 1,5 senedir çantasız kullanıyordum.. polise sordum.. yasak ama ceza yazmıyoruz dedi. bugün aldım bi tane.. hayırlısı.. iş ciddi bir hal alırsa çıkartırım artık..
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
296
2014 de muayenede arka çantayı hafif kusur olarak yazmışlardı. sordum ne alaka diye, ilerde yasaklanacak işletmek gerekecek falan filan bir şeyler demişti.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
2014 de muayenede arka çantayı hafif kusur olarak yazmışlardı. sordum ne alaka diye, ilerde yasaklanacak işletmek gerekecek falan filan bir şeyler demişti.
Ben muayeneye motoru götürürken koruma demirini çıkarmıştım ama çantayı çıkarmadım hiç sorun etmediler.

Bu olay ilk çıktığında arka çantayı çıkarmıştım aletlerimi koyabilmek için yerine alüminyum görünümlü ucuz çantalardan alıp motorun arkasına bağlamıştım. İlk sürüşümde çanta 3 şeritli yolda 80-90 km hızla giderken düştü ve kimse üzerinden geçmeden yolun sağına doğru sürüklendi. Durdum aldım o çantayı. Sonra eski çantayı taktım geri. Motosikletlerde kullanım açısından hiç bir sorun yaratmayan 30-50 litre arası ebatlı çantaların yasaklanması mantıklı bişey değil. İlerde çok sorun ederlerse arka demire zincir ile bağlarım ona da karışamazlar.
 
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
233
monoloc sistem şeklinde tek seferde çıkarılabilen çantalar zaten artık yasak değil diye biliyorum , kaynakla demir borularla sabitlenmiş olanlara ceza kesiyorlar bildiğim kadarıyla....Detaylı bilgisi olan varsa açıklayabilirse sevinirim şayet bende kappa tek düğmeyle sökülebilen çantalardan kullanıyordum ceza kesmezler diye rahat rahat geziyorum sonuçta sabit değiş taşıdığım birşey bakıldığında...
 
Katılım
23 Haz 2015
Mesajlar
274
bu senelerdir konuşulan bir konuymuş gördüğüm kadarıyla. bende orjinal honda çantası var (motorun kendi anahtarı ile açılıyor, ayrı bir anahtarı yok) 3 aydır motorumu kullanıyorum ama herhangi bir sebepten çevrilmedim veya ceza yemedim (çok şükür). tur camı, çanta gibi aksesuarları motorla beraber aldım. hatta ruhsatı çıkmadan motora çantası takılmıştı diyebilirim. bu durumda sıfır aldığım ve çantalı olarak aldığım bir motorun yasal işlemlerini takip eden honda bayii'nin çantayı ruhsata işletmesi gerekmez miydi? sonuçta ben "arkadaş ben yasal işlerden anlamıyorum, trafiğe çıkabileceğim şekilde ruhsatı vergisi vs bütün işlemlerimi takip edin" diyerek "anahtar teslim" anlaşıp aldım. ruhsata baktığımda topcase veya çanta ile ilgili bir ibare yok. tek hareketle çıkabilen, portatif topcase ler için bir sorun olmayacaktır diye ümit ediyorum..
 
Katılım
22 May 2016
Mesajlar
6
Arkadaşlar bu konuyu tekrar hortlatmak istiyorum.

Bugün TEM gişelerden çıkarken polis memurunun bir tanesi geçen hemen hemen tüm motorları durdurup, hem ceza kesti hem de trafikten men etti.
Ben BMW F650GS kullanıyorum. Benimle birlikte R1200GS 'leri de durdurdu ve aynı işlemi yaptı. Hepimizde top ve side bag vardı.

Cezasında değilim ancak trafikten men kısmı gerçekten sıkıntılı. Ruhsata işlet dediği noktada okuduklarımdan anladığım TSE onaylı bir proje düzenlenmesi, TÜVTÜRK onayı ve ilgili trafik tescil biriminde işlem yapılması gerekiyor. Bu işlemin pek olurunun olduğunu düşünmüyorum. Bunu başaran var ise lütfen fikir beyan edebilir mi?

Çantaları söküp, trafikten men kararını nasıl kaldırtabilir miyim? Tekrar taktığımda ceza yemeye razıyım.

Teşekkürler,
Alaattin
 
Katılım
22 May 2016
Mesajlar
6
Başımıza gelen bu durum tamamen saçmalık ama bunları konuşmadan önce ne yapmam gerektiğini anlamam gerek. Bir başkasının da başına gelirse en azından takip edebileceği bir yazı bulunsun
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Başımıza gelen bu durum tamamen saçmalık ama bunları konuşmadan önce ne yapmam gerektiğini anlamam gerek. Bir başkasının da başına gelirse en azından takip edebileceği bir yazı bulunsun
Bu konuda verilmiş mahkeme kararı var, internette aratın. ben bir çıktısını alıp yanımda taşıyorum, bit ümit böyle bir şey olursa memuru ikna ederim diye.

siz de o kararı inceleyip dava açabilirsiniz.
 
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
124
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
rx3i iyidir hemde çantaları kendinden ruhsata işli :) Ayrıca beyler şu Trafik polislerinin yetkileri hakkında sanırım hiçbir şey bilmiyorsunuz. Trafik polisinin hakimden fazla yetkisi vardır. Suçu sabit görülen bir zanlı hakkında hüküm veren bir hakim ben affettim kardeşim hakim ben değilmiyim size ne diyemez. Ancak Trafik polisine böyle bir hak verilmiş. Diyelim kırmızı ışıkta geçtin trafikçi seni gördü. Yanına geldi oooooo kamil abi nasılsın dedi sende iyiyim sağol dedin abi bak kırmızıda geçtin şimdi yazmıyorum bir daha acımam hadi var git yoluna dedi. Bu ülkede cumhurbaşkanı da dahil bu polise neden yazmıyorsun diye soramaz arkadaşım. Bu hak bu adama kanunla verilmiş öyle göze sokmakla falan değil önce gidin bir kanunu okuyun.
 
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
1,488
Bu konuda verilmiş mahkeme kararı var, internette aratın. ben bir çıktısını alıp yanımda taşıyorum, bit ümit böyle bir şey olursa memuru ikna ederim diye.

siz de o kararı inceleyip dava açabilirsiniz.

Çıktı aldığınız kararı buraya ekleyinden herkes nimetlensin yanında taşısın tecrübe eden bilgilendirmiş olur :)
 
Katılım
22 May 2016
Mesajlar
6
Belgeyi yanınızda da taşısanız o polis memuru cezayı kesecek ve trafikten men edecekti. Bunu diyen R1200GS kullanan avukat sürücüye, git dava aç dedi önümde.

Benim asıl sorunum trafikten men olayını nasıl çözeceğim?
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Çıktı aldığınız kararı buraya ekleyinden herkes nimetlensin yanında taşısın tecrübe eden bilgilendirmiş olur :)

yarın sabah inşaallah.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------

Belgeyi yanınızda da taşısanız o polis memuru cezayı kesecek ve trafikten men edecekti. Bunu diyen R1200GS kullanan avukat sürücüye, git dava aç dedi önümde.

Benim asıl sorunum trafikten men olayını nasıl çözeceğim?

sanırım çantayı söküp muayene istasyonuna gidip tespit yaptıracaksınız.
 
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
Son dönemde ekonomide ki yavaşlama ile beraber vergi gelirlerinde düşüş var , çerez parası olan harcamalar içinde para lazım , anlaşılan görünüşe bakılırsa gözü bize diktiler.
 
Katılım
22 May 2016
Mesajlar
6
Olcay bir arkadaşım trafik tescil'e çantasız olarak git, polis memuru fotoğrafını çekmeni isteyecek. Sonra trafikten men kaldırılacak dedi. Sence bu yeterli olur mu?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst