Motosiklet Çantalarının Ruhsata İşlettirilmesi Hakkında

Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
Arkadaşlar selam,
Bu sabah çantam ile ilk polis çevirmesine girdim. Un kapanı köprüsünden Karaköy'e dönerken uygulama yapıyordu polis. Ehliyet - ruhsat istedi. 30 sn. sonra devam et dedi. Yani herhangi bir ceza yemedim topcase ile ilgili.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Bu kadar saçma sapan bir şey olur mu yahu. Belli ki esasen tamamıyle pideci, pizzacı motorları için çıkmış bi kanun, ama bizde hep böyle ucu açık, net olmayan tanımlamalarla çıkarıldığı için, kafana göre önüne gelene uygularsın, yoruma açık olduğu için. O pizzacının motorun yarısı büyüklüğündeki çantası ile benim 32 litrelik topcase'im aynı şey mi? Ayrıca benim çantam istediğimde tık diye çıkıyor oluyor sana çantasız motor, pizzacının ki sabit kutu.
Yani bunu bu şekilde yargıya taşısa akıllı biri emsal teşkil edip hususiye uygulanmayacak diye değiştirilebilir bile yasa. Ama benim anladığım çok fazla ceza gelmiyor özel kullanıcıya ki üstüne çok fazla gidilmemiş, sadece bir kaç kişi ceza yemiş. Ne yapacak motosiklete binen adam, ben işe gidip gelirken, inip bindiğimde, tüm o kask, dizlik, kilit eldiven bilmem neyi Temmuz ayında yanımda mı taşıyacam kan ter içinde yani.

Motosikletli polisin bile arkasında çantası olanı var, adam evrağını v.s. sini nerede taşıyacak yağmur çamurda.

Gerçekten ceza kesiyorlarsa ve yukarıda okuduğum kadarıyla projesiydi, ruhsata işletmesiydi o kadar iş ve masrafa sebep oluyorsa, bu ülkede bilhassa küçük cc kullanımının çökeceği anlamına gelir, çünkü kimse 3000 ila 8500 lira arasında bir para verdiği motorun sırf çantasını yasal taşıyacam diye 500+1500 lira vermez. Bu kadar büyük saçmalık da olmaz. Bunu motosiklet firmalarının da yargıya taşıması gerekir, yoksa böyle çanta imiş, trafik sigortası imiş bu sektör çöker gider arkadaş, motosiklet de sadece yoğun iş yapabilen ticari kullanıcı ile zengin büyük cc hobicisinin kullandığı araç olmaktan öte gitmez.

Ama şunu da söyleyeyim, bence uygulamada yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi polisin bu işten motor bağlayacağını çokça sanmıyorum, tek tük denk gelmiştir, belki bağlamak için bu bahane olmuştur, pek çok polisin haberi bile olmayabilir uygulamanın net nasıl olduğundan. Ben motorumu aldığım ay kendim alıp taktım demiriyle çantasını, yoksa işe gidip gelmek için çıplak motosikletin hiç bir efektifliği kalmıyor benim için. Ben sadece zevk için almadım ki motoru, şehir içinde işimi görsün, trafikten kurtarsın diye aldım, bunun bana maliyeti ne kadar artarsa bu benim gibi bilhassa ulaşım, sonra gezmek için alan insanları motosikletten soğutur. Zaten trafik sigortası ilk pişmanlığı yaşatmış yıllar sonra aldığım motorda, bir de böyle bir şey gelse başıma herhalde alın motosikletinizi başınıza çalın deme noktasına gelirim.

Özellikle küçük cc skutır ve motosiklet kullanımını teşvik edip trafiğe bireysel ulaşım anlamında örnek diye göstereceklerine, daha fazla nasıl binilmesin diye uğraşılıyor sanki. Gerçekten anlaşılır gibi değil. Kaldı ki şu da var, Anadoluda pek çok küçük yerde bizler büyük şehirde ceza yerken, senelerce her tür aparatı takıp, motoru modifiye edip, tek bir uygulamaya bile takılmadan biniyor adam, bu nedir çifte standart değil midir?

De ki arkadaş bu ülkede motosiklet kullanmak yasak, olsun bitsin ya. Niye uğraştırıyorsun ki milleti.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
burada yanlış anlaşılan bir konu var sanırım;
devlet size çanta takamazsınız demiyor.
takacaksanız bunu aracın kimliğine yazdırın diyor.
biraz beni görün,
biraz senelerce dirsek çürütmüş mühendisleri.


dikkatimi çeken mondialin çantaları ruhsata işletmiş olması.
çantaların ruhsata işletilmesi kaçınılmaz gibi görünüyor.
belki denildiği gibi standart çantalar için firmalar teknik çizimi çanta ile verebilirler.
 
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
1,447
burada yanlış anlaşılan bir konu var sanırım;
devlet size çanta takamazsınız demiyor.
takacaksanız bunu aracın kimliğine yazdırın diyor.
biraz beni görün,
biraz senelerce dirsek çürütmüş mühendisleri.


dikkatimi çeken mondialin çantaları ruhsata işletmiş olması.
çantaların ruhsata işletilmesi kaçınılmaz gibi görünüyor.
belki denildiği gibi standart çantalar için firmalar teknik çizimi çanta ile verebilirler.

Azizim hakkı-aliniz var lakin Türkiye'deki birçok uygulama gibi bu da asıl amacı dışına çıkıp kazanç kapısı haline getirilecektir. Yoksa kim oturup çanta ile ilgili hesap kitap yapıp , mühendislik yapıp " bu çanta sizin motorunuza uygun değil ya da bu taşıma demiri uygun değil ben hesabını yaptım olmaz" diyecek ? Standart bir projeyi hesabı yapıp gazlayacak. Neyse hakkımızda hayırlısı. Polis her durdurduğu motosiklet binicisine çantadan ceza keser hale geldiğinde ya eskisi gibi sırt çantasına döneriz (Benim çantam körüklü, kaskımı içine rahatlıkla koyabiliyorum) ya da çantaları gidip paşa paşa nereye kaç para d.malacaksak verir işletiriz.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Valla çanta demiri artı çantaya toplamda 102 lira vermiş biri olarak proje mroje çizdirip motosikletimin yarı fiyatını o işe veremem. Atarım o çantayı da demiri de hatta çevirdiğinde polise hediye ederim olur biter. Sonra da bi poşet isterim içindekileri motorun koluna takar amele gibi giderim işe.
Saçmadır, doğru bir iş değildir, uygulanabilirliği yoktur, ancak ceza kesmek için bahane olarak kullanılabilir. Ama akıl ve mantık dahili bir iş değildir. kanun olması mantıklı ve doğru olması demek değildir, bu ülkede mantık ve rasyonalite doğrultusundaki kanunları araştırsak kaç tane çıkar acaba.
 
Katılım
26 Haz 2015
Mesajlar
681
Bu çanta yasağı devam ediyor mu ? Bilen var mı?

çanta yasağı diye birşey yok. Ticari motosikletler için çıkarılmış . Ruhsata işletilmesi gereken şey arkaya çanta takıldığında ruhsatta sele kapasitesi tek kişi gözükenler. Bazı polisler farklı yorumlayıp ceza yazıyor haftada 2 kez çevriliyorum sarıyer ortaköy civarında ceza yazan olmadı.. Zaten bizim çantası sökülen motosikletlerde henüz çantayı ruhsata işleten biriside olmadı :)
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
O izahları okudum. Sormak suç mu güncel bilgiyi öğrenmek istedim. Koskoca emniyet ben soru sordum da hatırlattım diye sana ceza mı yazacak ?

Size demedim ama, madem okudunuz neden bir daha soruyorsunuz. İhtiyacın varsa abartıya kaçmamak kaydıyla al tak kullan, kimsenin karıştığı ettiği ceza yazdığı falan yok. Önceki kullandığım scootera takmıştım 3-4 defa polis kontrolüne de girdim hiçbiri çantayı sormadı bile.
Konunun gündeme gelmesini kasıtlı olarak isteyen bir medya kesimi var siz bilmiyorsunuz belki. Koskoca emniyet sen sordun diye ceza yazmaz tabi ama sosyal medyada çok dillendirilen konular haber olabiliyor, e haber olunca bunu emniyettekiler de okuyor. Mevzuatta da ne olduğu tam olarak belli olmayan bir şey dolayısıyla inisiyatife bağlı olarak cezalar kesilmesi mümkün, geçmişte olmuştur. Ne demişler "Eşeğin aklına karpuz kabuğu kaçırmayacaksın"
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Size demedim ama, madem okudunuz neden bir daha soruyorsunuz. İhtiyacın varsa abartıya kaçmamak kaydıyla al tak kullan, kimsenin karıştığı ettiği ceza yazdığı falan yok. Önceki kullandığım scootera takmıştım 3-4 defa polis kontrolüne de girdim hiçbiri çantayı sormadı bile.
Konunun gündeme gelmesini kasıtlı olarak isteyen bir medya kesimi var siz bilmiyorsunuz belki. Koskoca emniyet sen sordun diye ceza yazmaz tabi ama sosyal medyada çok dillendirilen konular haber olabiliyor, e haber olunca bunu emniyettekiler de okuyor. Mevzuatta da ne olduğu tam olarak belli olmayan bir şey dolayısıyla inisiyatife bağlı olarak cezalar kesilmesi mümkün, geçmişte olmuştur. Ne demişler "Eşeğin aklına karpuz kabuğu kaçırmayacaksın"

İlk olarak aydınlattığınız için teşekkür ederim. Elbette ki medya değilim, sıradan bir motosiklet kullanıcısıyım. Keşke o kadar gücüm olabilse neler değiştirirdim :( Neyse sizinde dediğiniz gibi kanun çok net değil sanırım bu durum da keyfi ve insiyatife bağlı uygulamalara sebep oluyor. Çanta almayı düşünüyorum. Açıkçası bende abartıya kaçmak istemiyorum zira motor nmax olduğu için haddinden büyük çanta sırıtır diye düşünüyorum. aklımda ya 35 ya 42 var, kappanın. Siz ne önerirsiniz... Demiri yan sanayi olacak, orjinali el yakıyor ne hikmeti varsa ...
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
İlk olarak aydınlattığınız için teşekkür ederim. Elbette ki medya değilim, sıradan bir motosiklet kullanıcısıyım. Keşke o kadar gücüm olabilse neler değiştirirdim :( Neyse sizinde dediğiniz gibi kanun çok net değil sanırım bu durum da keyfi ve insiyatife bağlı uygulamalara sebep oluyor. Çanta almayı düşünüyorum. Açıkçası bende abartıya kaçmak istemiyorum zira motor nmax olduğu için haddinden büyük çanta sırıtır diye düşünüyorum. aklımda ya 35 ya 42 var, kappanın. Siz ne önerirsiniz... Demiri yan sanayi olacak, orjinali el yakıyor ne hikmeti varsa ...

ikisinin ortası 40 lt idealdir. Maxem SL 40 150TL birşey kırılıncaya kadar kullan ne olacak.
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
ikisinin ortası 40 lt idealdir. Maxem SL 40 150TL birşey kırılıncaya kadar kullan ne olacak.

Konu amacından saptı ama arkadaşlar kusura bakmasın. İlk sıfır motorum olduğu için biraz kaliteli bişiy olmasından yanayım. Orjinali alacak kadar da değil tabi, zaten krediyle aldık, kasko yapamadık :( Kappa 37 var, tipini beğenmedim. 355nt şahane ama 35 lt yeter mi? 42 l olanda abartı büyük olur mu derdindeyim. Feyizoğluna gidip denemek, çıplak gözle görmek gerek sanırım...
 
Katılım
11 Nis 2018
Mesajlar
2
Selam arkadaşlar
Ben de ceza yediğim için burada yazılanları okudum.Bu konuda Hususi/Ticari farketmiyor. Tem otoyolunda bir polis ekibi, her gün aynı yerde onlarca motosiklete ceza yazıyor. Cezayı yiyen ertesi gün topcase'i söküp geçebiliyor ancak. Vazifeli memur "sökülü halinin fotoğraflarını çekip emniyete git, men durumunu kaldır" vs gibi birşey dedi. Tam hatırlayamıyorum. Bir öğle arası uğrayacağım trafik şubeye.

Ayrıca servisi arayıp danıştım, ruhsata işletmek ne kadar tutar diye. Geçen sene 650 TL gibi birşey tutuyormuş.

Sanıyorum topcase olan motorlara 32. maddeden ceza yazma durumu belli zamanlarda hortlayan bir konu. Bir başka forumda sulh ceza hakimliğine itiraz edecek birileri vardı, nasıl sonuçlandı bilmiyorum. İlk cezada üşeniyorum ama olurda bir ceza daha alırsam ben de itiraz edeceğim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
76
Gecmis olsun hocam. Kac para kestiler. Bide nerde kesiyolar. Lanet olsun bunlar iyice gasb çi oldular. Resmen zulm ediyorlar millete zaten kit kanaat geciniyoz.
 
Katılım
16 Haz 2015
Mesajlar
225
Kabus geri döndü desenize. Lanet olsun en sevmediğim ceza çeşidi, tüylerim tiken tiken oluyor. Arkadaki 30 litrelik çantanın kime ne zararı var.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
871
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Selam arkadaşlar
Ben de ceza yediğim için burada yazılanları okudum.Bu konuda Hususi/Ticari farketmiyor. Tem otoyolunda bir polis ekibi, her gün aynı yerde onlarca motosiklete ceza yazıyor. Cezayı yiyen ertesi gün topcase'i söküp geçebiliyor ancak. Vazifeli memur "sökülü halinin fotoğraflarını çekip emniyete git, men durumunu kaldır" vs gibi birşey dedi. Tam hatırlayamıyorum. Bir öğle arası uğrayacağım trafik şubeye.

Ayrıca servisi arayıp danıştım, ruhsata işletmek ne kadar tutar diye. Geçen sene 650 TL gibi birşey tutuyormuş.

Sanıyorum topcase olan motorlara 32. maddeden ceza yazma durumu belli zamanlarda hortlayan bir konu. Bir başka forumda sulh ceza hakimliğine itiraz edecek birileri vardı, nasıl sonuçlandı bilmiyorum. İlk cezada üşeniyorum ama olurda bir ceza daha alırsam ben de itiraz edeceğim.

Cezanızı iptal ettirebilirsiniz
Ruhsata hususi yazması yeterli
Ticari için çıkarılmış kanundur
Topcaseyi boşverin
Motorun tasarımını bozar
Motorun dengesini bozar

Yan çantaları takın motorunuza
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst