Motosiklet paranızı nasıl biriktirdiniz?

Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
Bu konuyu ben ve benim gibi üni öğrencisi olup motor almak için ekstra çaba sarfedenler için açtım.belki vereceğiniz yeni fikirler insanlara yardımcı olabilir.
 
Katılım
25 Ağu 2014
Mesajlar
387
Askerim gelen paraları harcamıyorum çarşıyada çıkmadım şuan 21 günüm var 5bin liradan 9.800lira yükselttim teskere alınca motoru alıp memlekete öyle dönücem :)
 
Katılım
3 Eyl 2015
Mesajlar
343
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1- Aileden gelen para birikmez, sana zaruri ihtiyaçlarını karşıla diye kendi hayatlarından kısarak gönderiyorlar.
2- boğazdan/ sosyal hayattan kısarak biriken para değmez . Beslenmeye ihtiyacın olduğu gibi arkadaşa ve eğlenmeye de ihtiyacın var.
3- sevgiliden kısarak biriktirilen para ilerde prostat yapar , sevişmekte lazım

kısaca motor parası biriktirilmez kazanılır , kış parttime yaz fulltime zevkine göre seçenekleri değerlendireceksin , hem çalışacak hem kazanacak hemde yaşayacaksın . Bu sırada fark etmeden tecrübede biriktirmiş olacaksın , ummadığın tecrübe köşe döndürür bazen.
 
Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
1- Aileden gelen para birikmez, sana zaruri ihtiyaçlarını karşıla diye kendi hayatlarından kısarak gönderiyorlar.
2- boğazdan/ sosyal hayattan kısarak biriken para değmez . Beslenmeye ihtiyacın olduğu gibi arkadaşa ve eğlenmeye de ihtiyacın var.
3- sevgiliden kısarak biriktirilen para ilerde prostat yapar , sevişmekte lazım

kısaca motor parası biriktirilmez kazanılır , kış parttime yaz fulltime zevkine göre seçenekleri değerlendireceksin , hem yaşayacak hem çalışacak hem kazanacaksın . Bu sırada fark etmeden tecrübede biriktirmiş olacaksın , ummadığın tecrübe köşe döndürür bazen.

Katılıyorum. Ailemden motor için para istemediğim için futbol hakemliği yapıyorum zaten ama hâlâ yeteri kadar biriktiremedim bu yazı da motorsuz geçirecek olmak canımı sıkıyor yeni şeyler de arıyorum o yüzden belki part time dediğiniz gibi olabilir :)
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
1,206
images
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
488
Üniversite 3 öğrencisiyim 4 ay önce harçlığımdan kısa kısa 1000 lira biriktirip ehliyete kaydoldum sonra babama ehliyet aldım dedim biraz mırın kırın etti sonra bana sıfır motosiklet+ekipman aldı 7000 civarı tuttu sigortasıyla ıvır zıvırıyla.

Önce ehliyet al sonrası bi şekilde hallolur.
 
Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
Üniversite 3 öğrencisiyim 4 ay önce harçlığımdan kısa kısa 1000 lira biriktirip ehliyete kaydoldum sonra babama ehliyet aldım dedim biraz mırın kırın etti sonra bana sıfır motosiklet+ekipman aldı 7000 civarı tuttu sigortasıyla ıvır zıvırıyla.

Önce ehliyet al sonrası bi şekilde hallolur.

7 bin bütçem var ama pcx yada cbr istiyorum daha çok lazım :(.baban anlayışlıymış benimkine bişey diyince al arabayı diyo anahtarı veriyor her gün ihtiyacım olduğunun farkında değil ve motora soğuk olduğu için diyemiyorum bile :(.
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Merhaba
İlk motorumu babam aldı,çikini satmadan İkinciyi , harçlıklardan ayırdım. Garsonluk,sigota şirketinde sekreterlik,lokma dağıtarak, çalışan bir teyzemin haftalık ütülerini falan yapıp haftalık aldım :D İkinciyi öyle aldım :mrgreen: Öğrencilik bitmedi daha ama artık çalışmıyorum. Gereken parayı biriktirdim zamanında.. İki motoru da satar, üzerine biriktirdiğimi koysam güzel bir makina olur ama ne benim tecrübe yeter buna, ne de kaza falan yapsam,çıkacak masrafı karşılayabilirim şu an :p


Yukarıdaki yorumlardan şuna kısmen katılamıyorum.. Aileden gelen para birikmeze, çünkü Ailenin maddi durumu iyiyse, zaruri ihtiyactan kısıp, maddi destek olması gibi bir durum söz konusu olmaz. Zaten, ailenin maddi durumu kötüyse ve kendi zaruri ihtiyaclarından kısıp, evladına para gönderiyorsa,o evlatta o paradan arttırıp,motor parası yapar ya da yapmaz. Şahsiyetin kendine ait bir davranıştır. Bizi ilgilendirmez.

Velhassıl kelam,motor parası biriktirmekte yetmiyor.Daha sonrası için çıkacak masrafları karşılıyor olabilmek için, aktif bir çalışma hayatı da şart. Bu da öğrenci iken sürekli mümkün değil benim için..

Kazasız belasız
 
Katılım
10 Ocak 2016
Mesajlar
488
Bizim araba da ben motor aldığımdan beri kullanılmıyor aküsü bitti geçenlerde akü takviye yaptık. Babam da araba pek kullanmaz bana devretmişti komple anahtarı araba bana göre değilmiş boğuyordu beni büyük metal yığını yola sığmıyor. Motosikletle kendimi daha güvende hissediyorum arabayla küçük kaza geçirince soğudum saçma gelebilir ama motosiklet sevgim araba kazasına bağlı.
 
Katılım
16 Eyl 2015
Mesajlar
699
Kazanmadan birikmez,ilk önce kazan sonra nasil biriktireceğini sen herkesten daha iyi bileceksin.Tabi benim gibi uzun vadeli plan yapamama gibi bir kabiliyetsizliğin yoksa..
 
Katılım
14 May 2016
Mesajlar
111
Kazanmadan birikmez,ilk önce kazan sonra nasil biriktireceğini sen herkesten daha iyi bileceksin.Tabi benim gibi uzun vadeli plan yapamama gibi bir kabiliyetsizliğin yoksa..
Şu yanlış anlaşılmış sanırım ben hakemlik yapıyorum zaten kendim kazanıyorum 7bini de kendim biriktirdim ama çok yavaş ilerlrdiği ve bir sene daha motorsuz kalmak istemediğim için yaz gelirken yeni bişeyler daha yapmak için fikir arıyorum mesajınızda son derece haklısınız :)
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Biriktirecek kadar sabirli degilim. Cekerim krediyi alirim motorumu. Odedigim faizi de bindigime sayarim. Yukselen motor piyasasiyla zaten aldigim fiyata satiyorum motoru. Kisacasi para biriktirip 2-3 yil motorsuz kalmaktansa direkt kredi cekip motora biniyorum.
 
Katılım
5 Ağu 2014
Mesajlar
116
Bilmiyorum çalışmadan birikmez diyenler belki planlı denemediklerinden olabilir ama ben öğrenciyim ve baya birikyor. Çalışmıyorum biyerde (üniverste hazırlık yapıyorum çalışmam mümkün değil yani kazanmam lazım) hafta sonu gezmelerimi ihmal etmeden gayet iyi birikimim var şuan :D Bendeki prensip şöyle: Cebinde kalan tüm bozuklukları o para benim değilmiş gibicesine kenara atıyorum, aldıgım haftalıktan çok keyfi ihtiyaçları çıkarıyorum kayda değer bi birikim oluyor. Tabiki tutup 1000'lik motor aldırmaz bana ama 250 Cc istedigim motoru alabilecek duruma geliyorum yavaş yavaş. Birazda sabır işi bu.
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Hocam motor alacak paramı biriktirdim. Yinede bekliyorum almıyorum. Gitgide param artıyor Allah'a şükür.
Üniversite öğrencisiyim. Yaşım 22. Bu sene okulum da bitiyor İstanbul'da yaşıyorum.

İstinye park avm'de çalışıyorum aylık 2500 lira gelirim var bu işten. Ekstra olarak aylık 1000 liraya yakın ek iş yaptığım yerden alıyorum.

Şöyle hesaplayayım.
Aylık 50 fix benzin
Aylık 60 otopark
Günde 2 paket winston(bazen 3) 600
Sevgiliyle izin günleri falan derken aylık 1000 lira atamıyorum bile :)
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1,066
ben ilk motorumu öğrenciyken almıştım. nasıl aldın dersen fuzuli harcamalarımı enaza indirdim ne bileyim üşendim dışarıdan söyleyeyim yerine evde kendim pişirdim birde part time işlerde çalıştım yazın ise full time duruma göre parttime.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
68
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Annem evlerde temızlık yaptı babam da 30 sene kapıcılık.
Sonra motoru aldık, bugun de calındı.
Devletın savsaklıgını oduyoruz. Allah belalarını versın mahal verenlerın.
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
1,996
Şu yanlış anlaşılmış sanırım ben hakemlik yapıyorum zaten kendim kazanıyorum 7bini de kendim biriktirdim ama çok yavaş ilerlrdiği ve bir sene daha motorsuz kalmak istemediğim için yaz gelirken yeni bişeyler daha yapmak için fikir arıyorum mesajınızda son derece haklısınız :)

Yaz geliyor güzel oteller kapılmadan sağlam bı otelde belboyluk yaparak çok iyi paralar alabılırsın ayda 3000 lıra gibi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst