Yamaha Yamaha Dragstar XVS 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
81
benimde çok ilginç bir problemim var.
2 gün içinde 2 kaza tehlikesi atlattım tabiki neyaptıgını bılmez kasap suruculer bas roldeydı fakat ortalama bır hızla dahı gıderken anı fren yapamıyorum motorumla.lastık durumumda ıyı olmasına ragmen ınanılmaz kaydırıyor.hıc guven vermıyor normalde durulabılecek bır durumda dragstarımla duramıyorum
bugun basıma gelense motorumu yıkamıs partlatmıs bikaç km surup garaja kaldırmak nıyetınde yola cıkmıstım.eve dönerken transporterın bırı talı yoldan son surat onume cıktı.oncesınde bir otobusun yan tarafta yolcu ındırmesı sebebıyle heran yola yolcu atlayabılır karsıya gecmek ıcın dıye dusunerekden kontrollude suruyordum.hızım 30 40km cıvarıydı. transporterın bıcercesıne onume cıkmasını malesefkı cok garıpsemıyorum cunku sureklı basımıza gelen seyler.garıpsedıgım sey kontrollu suruyor olmama ragmen transporterı gorup motoru durduramamam.motor sola dogru kıc attı transporter sılme gecıp koluma aynalara surterek durdu.
eksik refleks yada dikkatsizlikden basıma gelen bır sey degıldı yanı.motorun frenajının kotu olması yuzunden az daha kaza yapıyordum.acayıp sınırlendım motora dırekt satısa cıkardım.anında bır alıcıda cıktı.durumu ızah edıp satıcam motoru.dragstara kustum dıyebılırım
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
12
Draggy abi bu karbüratör temizleyiciyi dolu depoya şişenin hepsini mi döküyoruz , ayrıca 97 daha ince değilmi neden yakmakta zorlansın pek anlamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:25 ----------

Bende aynı sorunu yaşadım , bir keresinde yeni aldım motoru gece önüme araba bir atladı ben arka frene asıldım , yani basmadım bildiğin fren pedalına asıldım :) ark lastik bir sağ bir sol hemen bıraktım freni toparladı , Allah tan bir şey olmadı sonra çözdüm sistemi birden değil ön frende destekli ağır ağır basacaksın frenlere heleki lastikler iyiyse 10 numara tutuyor belki senin yoldanda kaynaklanmış olabilir
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Ön fren durdurur sizi, arka freni kazıklamanız işe yaramaz :) Enduro ve raceler daha çabuk durur, önde çift arka da tek 3 lü kaliper falan. Dragstarla onlar gibi ani frenlemeler beklemeyin. Diğer motorlara göre frenajı hiç de fena değildir aslında..

@Yesiam, Fren kullanım oranınız kombine %70 ön, %30 arka olmalı. Tabi fren kullanırken motor freni sağlamak için vites küçültme olayı da var. Biraz eğitim veya pratik :)

@Jasonn bahsettiğin sis lambası, kablolarından biri şasi yapıyor.

@sameds41, şişe üzerinde ne kadar kullanılacağı yazıyor. benim aldığım 50 lt içindi, 3 e bölüp 2 kere kullanmıştım.
 
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
87
Xvs 1100 sahibiyim motor bloğu ön motorda egzoz borusunun üstünden yağ kaçırıyor tamir ettirdim 100 km sürmeden tekrar kaçırmaya başladı. Ön motor sağ tarafı yağ oluyor ve motor ısındığı işin buharlaşıp duman yapıyor. Tamircim egzoz contasını değiştirdim sesi yine yaptı sizce neden yapabilir ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

ve tamircim bloğun biraz terleme yapması normal diyor sizce ne yapmalıyım ?
 
Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
81
selamlar.benım durumum bıraz farklı.motor frenı yaparken dahı teker kaydırıyor sorununu tam cozemedım.fren dısıplınım draggy abımızın bahsettıgı gıbıdır.
aklıma gelen tek sey motoru garaja kaldırdıgım 3 aaylık sure boyunca tekerleklerde asınma olabılecegı
motoru ılk aldıgım zaman bu tarz bır problemım yoktu yenı ortaya cıkan bır sorun.bu nedenle kullanıcıdan kaynaklı oldugunu dusunmuyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

o gece biraz duygusal bir mesaj yazmısım olayların hararetıyle :)
 
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
87
motorumdan çıt çıt ses gelmeye başladı öyle çıtlıyor ki egzozsesini bastırıyor neredeyse neden yapabilir acaba ?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Xvs 1100 sahibiyim motor bloğu ön motorda egzoz borusunun üstünden yağ kaçırıyor tamir ettirdim 100 km sürmeden tekrar kaçırmaya başladı. Ön motor sağ tarafı yağ oluyor ve motor ısındığı işin buharlaşıp duman yapıyor. Tamircim egzoz contasını değiştirdim sesi yine yaptı sizce neden yapabilir ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

ve tamircim bloğun biraz terleme yapması normal diyor sizce ne yapmalıyım ?

egsozun olduğu yerde yağ kaçıracak bir yer yok, eğer blok çatlak değilse.. sanırım sorun valf kapağında contası değişecek sanayiden 2-3 tl ye alabilirsin. Bu arada her subap ayarında o contanın değişmesi lazım, bizde ki tamirciler hep atlıyor bunu.

selamlar.benım durumum bıraz farklı.motor frenı yaparken dahı teker kaydırıyor sorununu tam cozemedım.fren dısıplınım draggy abımızın bahsettıgı gıbıdır.
aklıma gelen tek sey motoru garaja kaldırdıgım 3 aaylık sure boyunca tekerleklerde asınma olabılecegı
motoru ılk aldıgım zaman bu tarz bır problemım yoktu yenı ortaya cıkan bır sorun.bu nedenle kullanıcıdan kaynaklı oldugunu dusunmuyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

o gece biraz duygusal bir mesaj yazmısım olayların hararetıyle :)

teker bilyalarını bi kontrol et, bir de kampana bitmiş olabilir..

motorumdan çıt çıt ses gelmeye başladı öyle çıtlıyor ki egzozsesini bastırıyor neredeyse neden yapabilir acaba ?

ses nereden geliyor
 
Katılım
3 May 2016
Mesajlar
4
Merhaba,
2000 Dragstar 650 Custom sahibiyim. Motoru alalı bir kaç ay oldu. Yakın zamanda yurt dışından (Almanya veya Amerika) parça getirme şansım olacak. Dostum al bir kenarda dursun diyeceğiniz, Türkiye'dekinden ucuz parçalar var mıdır? Ön arka fren balataları, debriyaj kablosu, benzin yağ filtresi gibi ya da aklıma hiç gelmeyen eksantrik zinciri ve dişlisi gibi parçalar örneğin... Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Herkese güvenli sürüşler..
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
egzantrik zinciri, dişlisi, gergisi, kızakları baya bir yekun tutuyor. Daha önce değiştirildiyse gerek yok. Şaftın dişlilerini lityum gresle, şaft yağını değiştir. Bir de ön ve arka teker bilyalarını kontrol ettir, gerekiyorsa değişsin.

Evet o egzozun üstündeki yerin contası değiştirdi tamirci ama Subap ayarı yapmadı sorduğumda gerek yok dedi. Motor bloğundan geliyor hocam video yükledim.
https://youtu.be/Pm5MplNn_30

işyerindeyim izleyemedim, evden bakarım
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
98
Benim arka frenler çok ses yapmaya başladı pedlerimi değiştirmek bi de bu makineyi hava sıcaken nasıl başlatmalı jikle açıyorum marş almıyo kapıyorum bu sefe marş alıyo ama istop edecekmiş gibi oluyo
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
12
Arkadaşlar jant telleri mat gibi bir şey oldu , nasıl parlak yapabilirim önereceğiniz ilaç vs varmıdır , jant temizleyici sıktım bir sonuç alamadım , diş fırçasıyla fırçaladım birde :))

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------

Jikle kapalı durumda marşa gaz kolunu çevirmeden basın çalıştığında gaz verin ve hemen jikleyi çekin yoksa dediğiniz gibi boğulup stop ediyor , hiç bir şey yapmadan tek marşa basıp çalıştırın
 
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
416
Selam herkese ,

Bakım öncesi yakıt ölçümlerim devam ediyor , işten güçten motoru bir türlü servise götüremedim , bu gidişle haziran ortasını bulucam anlaşılan.

Son ölçümde rezerve geçmeden 215 km gitti(artçılı+%60 yüklü+uzun yol+şehir içi) ne dersiniz bir anormallik var mıdır ?
 
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
26
Çok normal senin belirttiğin aynı yükle. 225 km gitmiştim.+10 km de rezervle gittim dahada zorlamadım.200 km yi geçtikten sonrasi cayizdir.
 
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
416
Uzun yolda fazla asılmadan deneyecegim bir de ... Bu haliyle 240 - 250 gorebilirsem ne ala :thumleft:
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
98
Ben bundan önceki depoda 140 mil gittim rezerve bile geçmemiştim dün 118 milseyken de otobonda 75 mille gidiyorum en sol şeritte şak dedi bitti haha . Neyseki rezerve sayesinde benzinliğe varabildim 70 i geçmezsem az yakıyo full 75 le gidersem içiyo yük bi tek ben varım. 75 kilo 1.84 boy

Ama motoru tasarruf için almadığımdan helali hoş olsun haha

Birde bu brake fluid ne kadar kötü değiştirmeliyim

http://i.hizliresim.com/D2zV21.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
416
Ortalama 120 mil desek o da 200 km yapar , 110 km ile seyrettigine gore normal .Ben genelde 80 100 arası ve %50 artcili yol yapiyorum o da 210 km civari goturuyor.( yedek haric)

Fren hidroligi konusuna gelince , paylastigin fotograf senin motorun ise degisim zamanı gelmis, temiz hidrolik aycicek yagi renginde olur .Google dan "break fluid color/tone" diye aratirsan gorebilirsin.

Dot3 veya Dot4 uygundur bizim motorlara

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

1) karburator temizligi gerekebilir
2) senkron bozuk olabilir
3) rolanti ayari cok dusuk olabilir

Bunlara bir baktır istersen.Bir de yazın jikleye gerek yok caliştırırken , ben İzmirde 0° de anca jikle ile calistiriyorum
 
Katılım
26 Ağu 2015
Mesajlar
14
Herkese iyi sohbetler.Sorunum genel titreşimdir bununla alakalı aklınıza gelebilecek her türlü parça değişti ve ko trol edildi.Tam mevzu şudurki motoru tam devirde yani her vitesin son gazında kullanınca bu tştreşim yok .Fakat viteslerin dğşük ve yarı devirlerinde yapıyor.Bu daha çok bir yerden hafif temasın şaseye yayılması gibi ve en son koruma demirinde bütün titreşim sonlanıyor.Fikri olan arkadaşların yardımlarını esirgemesin lütfen
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Herkese iyi sohbetler.Sorunum genel titreşimdir bununla alakalı aklınıza gelebilecek her türlü parça değişti ve ko trol edildi.Tam mevzu şudurki motoru tam devirde yani her vitesin son gazında kullanınca bu tştreşim yok .Fakat viteslerin dğşük ve yarı devirlerinde yapıyor.Bu daha çok bir yerden hafif temasın şaseye yayılması gibi ve en son koruma demirinde bütün titreşim sonlanıyor.Fikri olan arkadaşların yardımlarını esirgemesin lütfen

debriyaj tasın bitmiş olabilir..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst