Motosikletimize dörtlü flaşör yapımı,(UYGULAMALI)

Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Faydalı bir konu, benim motosiklette yok mesala, niye koymadılarsa anlamış değil.. Motosikletlinin dötlüye ihtiyacı yoktur diye düşündüler galiba...
 
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
47
çok zahmet etmişsiniz bu kadar teferruata hiç gerek yok ayrıca masraflıda olmuş
Çin malı Scooter motosikletlerin birçok modelinde orjınal kırmızı dörtlü düğmeleri var üç fiş çıkışı olan bir parçacıdan bir adet o düğmeden alıp (2,5 - 3lira) arkasındaki çıkışların rastgele birini ön sağ sinyalin (+) diğerini ön sol sinyalin (+) kablosuna bağlayın diğer boşta kalan yerede sinyali kumada eden yerden flaşör kablosu çektinizmi Mis gibi dörtlünüz oldu hayırlı olsun
şema ile detaylı anlatacağım
 
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
47
Ads1310z-1.png
[/URL][/IMG]

Ads1310z.png
[/URL][/IMG]

Kumanda düğmesinde sinyalizasyona ait 3 adet kablo vardır biri sağ biri sol biri flaşör kablosudur kontrol lambası yardımı ile bu 3 kabloyu tek tek kontrol edin kontak açık vaziyette kablolardan birinde lamba yanıp yanıp sönecektir işte aradınız kablo bu uygun bir yerden bir köprü yaparak aldığımız bu kabloyuda düğmedeki boş kalan yere takarsak düğmeye bastığımızda dörtlümüz yanacaktır

0123.png
[/URL][/IMG]


hayırlı olsun nurtopu gibi dörtlünüz oldu hemde 3 liraya :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------

Konunun Açıldığı yıllar sende yoktun o 4'lü butonlarıda,,,

artık herşey kolay :)

ne demek istedğini tam olarak anlamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------

biraz geriye gidip senin mesaja bakınca anladım aslında ne demek istediğini ancak konu açıldığı tarihte bu düğmeler mevcuttu 2005 yılından itibaren çıkan çinli scooterların (scoozy-wuxı-presto vs) bir çoğunda mevcut
o motorları sandıktan çıkarıp ben elimle montaj yaptığım için bizzat biliyorum sayın usta
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
bahar gelince bu dörtlü işene bi girişeyim... Bende resimli anlatırım artık.. :)
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Biz de anca işte deneyece kadar çıkarabildik, bulutlar toplandı gene koyduk içeri, 6 derecede ıslak sürüş hiç konforlu olmaz..
4 lü flaşöre ilaveten az bi maliyetle sinyal bip bip i de yapalım..
Scooter düğmesi henüz alamadım ama hazır kabloları toplamamışken aradan çıkaralım gitsin.
Direksiyonda tutturacak yer biraz problem ama ilk yapan koysun şemayı - resimleri buraya..

:)
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
1-Dörtlü lazım.. 2- Bir tane f1 çakar aldım arkaya onu takmam lazım.. 3-Bir de çinden alarm aldım..
Çok işim var çooookk. İnşallah bunları yapacam derken motosikletin elektrik tesisatına zarar vermem.. O yüzden ağırdan alıyorum.. bolca araştırıp bir kerede halletmem lazım..
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Alarmın dökümanlarını paylaşır mısınız, xr125 topiğinde benim alarmın bazı uyarlamaları var, oradan da istifade edersiniz, netce itibari ile benzer modeller. (wolf~Xr)..
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
bu ş.refsiz imageshack yok mu!!!! :pr:
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Alarmın dökümanlarını paylaşır mısınız, xr125 topiğinde benim alarmın bazı uyarlamaları var, oradan da istifade edersiniz, netce itibari ile benzer modeller. (wolf~Xr)..

şöyle bir bağlantı şeması kutudan çıktı....




Birde şöyle bir şema sitede ekli idi..


 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Dörtli flaşör düğmesi aldım, 3 lira. Şekli oval olduğu için biraz uğraştırır.
Hazır el atmışken sinyallere bi bip buzzer de aldık, o da 1.5 lira.. Baya bi ses yapıyor.
Geriye diyotlar kalıyor, elimde var.

1y4PkB.jpg
[/url][/IMG]

Bu da sizden istediğim şemanın uygulanmış hali. Kumandaya aldığım piller bitikmiş, onun için bir çalışıp bir çalışmıyormuş, bağlantılar yeni, klavuzu da olmayınca hatayı hep kendimizde aradık. Hırrs :~/
Start stop var ancak anahtarı bagajda unutunca otomatik kilit açmayı henüz yapamadık... :)

 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Dörtli flaşör düğmesi aldım, 3 lira. Şekli oval olduğu için biraz uğraştırır.
Hazır el atmışken sinyallere bi bip buzzer de aldık, o da 1.5 lira.. Baya bi ses yapıyor.
Geriye diyotlar kalıyor, elimde var.

[url=http://hizliresim.com/1y4PkB][url]http://i.hizliresim.com/1y4PkB.jpg[/url][/url]

Bu da sizden istediğim şemanın uygulanmış hali. Kumandaya aldığım piller bitikmiş, onun için bir çalışıp bir çalışmıyormuş, bağlantılar yeni, klavuzu da olmayınca hatayı hep kendimizde aradık. Hırrs :~/
Start stop var ancak anahtarı bagajda unutunca otomatik kilit açmayı henüz yapamadık... :)

https://www.youtube.com/watch?v=77VjgLYZtF8

Eline sağlık güzel olmuş..

Yapım aşamasına hiç değinmemişsin gerçi ama sonuç güzel..
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Yapım aşamasında biraz bilgilendirme var, motorumun kendi bölümüne koymuştum..


Sağa sola sinyal verdiğimizde uyaran ve açık unutmayı önleyen bi bip ilavesi de bu şekilde oluyor:

4gDkzL.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
18 Eyl 2015
Mesajlar
1
Ben resimleri neden göremiyorum ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

ustam ben bu resimleri neden göremiyorumk acaba ?
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Ben resimleri neden göremiyorum ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

ustam ben bu resimleri neden göremiyorumk acaba ?

çünkü lanet olası imageshack yüzünden capsler kurbağa oldu :)

geçen arşivimde bu çalışmaların hepsinin resimlerini buldum ama nerede bunları yükleyecek zaman?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst