2 nci motosiklet tavsiye (Kararsız kaldım)

Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
645
Merhaba arkadaşlar,

İlk motosikletimden bu yana 1 yıl dan fazla zaman geçti. Artık cb 125e beni kesmez oldu. 250 cc veya biraz üstü bir motosiklet arıyorum ama çok kararsızım.

Hız tutkum yok o yüzden Inazuma F düşünüyorum ama, o kadar paraya insanın aklına Duke 390 da geliyor.

Sürüş tarzı olarak dik oturulan torklu touring naked tarzı motosikletleri seviyorum.

Inazuma ve Duke arasında R25 de aklıma geliyor ama uzun yolda rahat eder miyim bilmiyorum? Cb 125e ile 330 km uzun yol yaptım perişan oldum.

Duke hariç diğerlerinin yağmur lastiğini de bulamadım. Yağmur da kullanmayı ayrıca seviyorum.

Veya bana tavsiye edebileceğiniz başka bir motosiklet var mıdır?

Dediğim gibi dik oturuş ve tork benim için önemli.
 
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
ben şunlara http://www.sahibinden.com/motosiklet-bajaj-pulsar-200-ns?sorting=price_asc bir bak derim (cb 125 ten sonra yetecektir bence )ama sen ne dersin gerçi bütçe nedir
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Merhaba,

Konuya tavsiyede bulunmaya dair, yeterli bilgiye tecrübeye sahip değilim.Verilecek cevapları merakla bekliyorum ..

Ancak merak ettim, kaç km yaptınız cb 125 enizle ?
 
Katılım
19 Tem 2012
Mesajlar
134
r25 alıcan keyifle gezersin yakışıklı makine ve aynı grupta en hızlısı bazen hız lazım sollamalarda sart guc olacak
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
645
Merhaba,

Konuya tavsiyede bulunmaya dair, yeterli bilgiye tecrübeye sahip değilim.Verilecek cevapları merakla bekliyorum ..

Ancak merak ettim, kaç km yaptınız cb 125 enizle ?

5000 km yaptım geçiş için biraz erken diyenler olacaktır, fakat bence yeterli.

r25 alıcan keyifle gezersin yakışıklı makine ve aynı grupta en hızlısı bazen hız lazım sollamalarda sart guc olacak

SS tarzı makine kullanmadım, merak ettiğim uzun yolda kolları beli zorlar mıyım?
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
251
yamaha r25,on numara,öyle belini elini yoracak makina deil,ister öne doğru kay rahat kullan ister geriye çık motorun üstüne yat,nsıl istersen,tek silindirden sonra o paralel çift silindir o kadar rahat ki anlatamam,aç gazı korkma,tek silindirdeki gibi öksürme tıksırma yok,bence rahat edersin,he ben tek silindirin psikopatlığını seviyorum diyosan o zaman duke 390 derim,şunu unutma r25 36 beygir,duke 44 beygir,biri çift biri tek silindir, birinin mtv si 112 diğerinin: 235 lira,r25'e güzel bi çift lastik takviyesi yapman gerek,duke alırsan metzeller üstünde zaten,umarım en doğru kararı verirsin,saygılar

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

he birde şunu söyleyim madem bütçe 20 bin,mt07 dik oturuş,torkun kralı,naked,tam istediğn gibi,bugün Avrupa sitesinde gördüm gücü de 35 kilowatt'a düşürülebiliyor galiba,35kw yaklaşık 47 beygir.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
645
yamaha r25,on numara,öyle belini elini yoracak makina deil,ister öne doğru kay rahat kullan ister geriye çık motorun üstüne yat,nsıl istersen,tek silindirden sonra o paralel çift silindir o kadar rahat ki anlatamam,aç gazı korkma,tek silindirdeki gibi öksürme tıksırma yok,bence rahat edersin,he ben tek silindirin psikopatlığını seviyorum diyosan o zaman duke 390 derim,şunu unutma r25 36 beygir,duke 44 beygir,biri çift biri tek silindir, birinin mtv si 112 diğerinin: 235 lira,r25'e güzel bi çift lastik takviyesi yapman gerek,duke alırsan metzeller üstünde zaten,umarım en doğru kararı verirsin,saygılar

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

he birde şunu söyleyim madem bütçe 20 bin,mt07 dik oturuş,torkun kralı,naked,tam istediğn gibi,bugün Avrupa sitesinde gördüm gücü de 35 kilowatt'a düşürülebiliyor galiba,35kw yaklaşık 47 beygir.

Yamaha Türkiye ile konuştum burada o iş yokmuş :) Benimde aklıma geldi ama sınırlayamıyorsak riskli. MT 09 B mode baya cılız oluyor. Alıp 40 50 bin km B mode da kullanmakta var tabii :) MTV ye hiç girmiyorum.
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
251
mt09'un B mode'u 80 kusur beygir galiba,bence o bile fazla,mt09'un fiyatıda baya bi uçtu hem,bence bi r25 al o zaman,5-10000 kilometre kullan,aldığın yere geri götür,mt07 verin bana de,bu da olabilir,bende pulsar var,r25 kullandım,üstünden zor indirdiler beni,r25 in sahibi arkadaş pulsara bindi,bu ne deli bozuk bi makine dedi,tek ve çift silindirin farkları,r25 bana daha rahat ve kolay geliyor işin açıkçası,uzun yolda pulsarla yanımdan vızzır vızır arabalar geçerken r25 te ben arabaları geçiyorum.
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
645
mt09'un B mode'u 80 kusur beygir galiba,bence o bile fazla,mt09'un fiyatıda baya bi uçtu hem,bence bi r25 al o zaman,5-10000 kilometre kullan,aldığın yere geri götür,mt07 verin bana de,bu da olabilir,bende pulsar var,r25 kullandım,üstünden zor indirdiler beni,r25 in sahibi arkadaş pulsara bindi,bu ne deli bozuk bi makine dedi,tek ve çift silindirin farkları,r25 bana daha rahat ve kolay geliyor işin açıkçası,uzun yolda pulsarla yanımdan vızzır vızır arabalar geçerken r25 te ben arabaları geçiyorum.

2014-yamaha-fz-09-hp-torque-Dyno.jpg


Şimdi buldum 10 Hp fark ediyor. Evet MT-09 sakat.
 
Katılım
21 Tem 2010
Mesajlar
66
Merhaba, ben de 2 hafta önce 2012 model CBR125 R motosikletimi sattım. 2. motor olarak bir ara ER6F bakarken 20yi veren 22yi verir, onu veren 25i verir derken uçup gittiğimi farkettim. Sonra düşündüm taşındım, henüz 2. motorum olacak ve günlük işe git gel toplamda 13 km yol yapacağım için o kadar para vermenin anlamsız olduğunu düşündüm. Bir arkadaşımda KTM Duke 200 var. Hayatımda hiç KTM kullanmamama rağmen git al başlangıç için iyi motordur dedim. Motorumu sattıktan sonra da çok motor arasında gidip geldim. Baktığım motorlar şunlardı;

- Honda CB500 F (Gazı kökleyince 8 lt.lere kadar yaktığını duydum)
- KTM 390 Duke (Tarzı farklı, millet tipini beğenmiyor ama ben beğeniyorum. Hem hafif hem de güçlü)
- Honda NC 750 S & X (Yakmıyor fakat, vergisi 1300 cc arabayla aynı. Arabaya mı biniyoruz motora mı belli değil!)
- Yamaha MT-07 (Bunun da vergi durumu bir önceki seçenekle aynı bir de millet övüyor ama ilanlara baktığımda hep ort. 5000 km civarında satılık, anlayamadım:silent:)

Neyse, arkadaş dedi ki birkaç saatliğine al benim Duke'ü kullan gider 390 Duke alırsın diye inanmadım. Motoru bir gece bana teslim etti ben de arkadaşların yanına gittim. Millet baktı etti falan 'bu ne ya tip yok falan' dedi. Sonra bir arkadaş arkama bindi, FSM bulvarında sadece 1 tur gezdirdim çocuğu ve dediği şey şuydu; sen bunun 150'liliğini al bu ne biçim bişey böyle diye :mrgreen:

O gece arkadaşlardan ayrıldıktan sonra bir kaç tur daha attım, gerçekten de üzerinden inmek istemedim. Alet 200 cc olmasına rağmen gazı verdiğin anda önü-arkası her tarafı oynuyor mübarek :queen:

Sonra 390 Duke almaya karar verdim. Henüz motoru almadım, inşallah Mayıs 10 gibi alacağım. Bursa'da KTM bayisi uluyolda var. Git konuş bence 390 al derim. Yedek parça bulamam sağlam değildir vs. derdine düşme gerçekten sağlam bir motor ve parça sıkıntısı da yok. Sağlamlığına şu linkteki videodan bakabilirsin. https://www.youtube.com/watch?v=oqMc1q_dEGc

Yakıt desen 44 bg olmasına rağmen yakmıyormuş ben demiyorum AEA söylüyor :)

Şimdilik söylüyeceklerim bu kadar. Alıp kullanmak kısmet olursa yorumlarımı da eklerim. Bakarsın sen de alırsın bir gün Bursa'da turlarız :wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
645
Merhaba, ben de 2 hafta önce 2012 model CBR125 R motosikletimi sattım. 2. motor olarak bir ara ER6F bakarken 20yi veren 22yi verir, onu veren 25i verir derken uçup gittiğimi farkettim. Sonra düşündüm taşındım, henüz 2. motorum olacak ve günlük işe git gel toplamda 13 km yol yapacağım için o kadar para vermenin anlamsız olduğunu düşündüm. Bir arkadaşımda KTM Duke 200 var. Hayatımda hiç KTM kullanmamama rağmen git al başlangıç için iyi motordur dedim. Motorumu sattıktan sonra da çok motor arasında gidip geldim. Baktığım motorlar şunlardı;

- Honda CB500 F (Gazı kökleyince 8 lt.lere kadar yaktığını duydum)
- KTM 390 Duke (Tarzı farklı, millet tipini beğenmiyor ama ben beğeniyorum. Hem hafif hem de güçlü)
- Honda NC 750 S & X (Yakmıyor fakat, vergisi 1300 cc arabayla aynı. Arabaya mı biniyoruz motora mı belli değil!)
- Yamaha MT-07 (Bunun da vergi durumu bir önceki seçenekle aynı bir de millet övüyor ama ilanlara baktığımda hep ort. 5000 km civarında satılık, anlayamadım:silent:)

Neyse, arkadaş dedi ki birkaç saatliğine al benim Duke'ü kullan gider 390 Duke alırsın diye inanmadım. Motoru bir gece bana teslim etti ben de arkadaşların yanına gittim. Millet baktı etti falan 'bu ne ya tip yok falan' dedi. Sonra bir arkadaş arkama bindi, FSM bulvarında sadece 1 tur gezdirdim çocuğu ve dediği şey şuydu; sen bunun 150'liliğini al bu ne biçim bişey böyle diye :mrgreen:

O gece arkadaşlardan ayrıldıktan sonra bir kaç tur daha attım, gerçekten de üzerinden inmek istemedim. Alet 200 cc olmasına rağmen gazı verdiğin anda önü-arkası her tarafı oynuyor mübarek :queen:

Sonra 390 Duke almaya karar verdim. Henüz motoru almadım, inşallah Mayıs 10 gibi alacağım. Bursa'da KTM bayisi uluyolda var. Git konuş bence 390 al derim. Yedek parça bulamam sağlam değildir vs. derdine düşme gerçekten sağlam bir motor ve parça sıkıntısı da yok. Sağlamlığına şu linkteki videodan bakabilirsin. https://www.youtube.com/watch?v=oqMc1q_dEGc

Yakıt desen 44 bg olmasına rağmen yakmıyormuş ben demiyorum AEA söylüyor :)

Şimdilik söylüyeceklerim bu kadar. Alıp kullanmak kısmet olursa yorumlarımı da eklerim. Bakarsın sen de alırsın bir gün Bursa'da turlarız :wiinkk:

Evet bende bayii ile konuştum zaten :) 10 bin peşin istedi sipariş için benim gelecek bir param var onu bekliyorum. Olmadı Mayıs ayında birlikte alırız belki :)

Sağlamlığını biliyorum silindiri R25 gibi Nicasil kaplı, yani motoru öldürmek baya zor olur. ;)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
Evet bende bayii ile konuştum zaten :) 10 bin peşin istedi sipariş için benim gelecek bir param var onu bekliyorum. Olmadı Mayıs ayında birlikte alırız belki :)

Sağlamlığını biliyorum silindiri R25 gibi Nicasil kaplı, yani motoru öldürmek baya zor olur. ;)

r 25 torkunu ve gücünü (torklu makine istemişsin )bayağı üst devirlerde veriyor bilgin olsun ben öyle biliyorum
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
madem bütçeni yukarı çıkardın kawasaki h2 r al birde full modifiye yap,5 metre şerit led alıp etrafını dön,kuyruğa ''sıkıysa yakala'' yaz bu en az 20 HP arttırıyor..

Yahu adam 5.000 km tecrübem var diyor kamilin biri de çıkmış MT7 al diyor.. Yok avrupada beygiri düşürüyorlarmışmış..

Bak dostum sana nacizane 11 yıllık motosiklet deneyimlerimden bana kalan tavsiyelerle öneride bulunayım.(11 yıl çok bir süre değil bu arada)

Duke390 şuan kulladığım motorum, inan bana cb125 ten geçmek mantıklı değil, çok agresif ve hafif. En büyük artısı mükemmel çalışan ABS sistemi ve üzerinde standart gelen Metzeler Sportec M5 interact lastikler. Muhtemelen aldığın diğer 250cc motosikletlerde cacık lastikler olacaktır ve bir çoğunda ABS olmayacaktır. 390 çok dengeli ve hareket kabiliyeti yüksek.. Buna hafifliğini de eklersek benim için daha iyisi yok.. Bakım zamanı 1.6 litre yağ, 15-20 tl ye yağ filtresi,1 buji alırsın yani bakım maliyeti çok düşük. Garanti bakım aralığı 7500 km yani garanti dışı kalmasın diye zırta pırta servise gitmezsin. Birde ben şu sıra işe gidip geliyorum ve sabah trafiğinde 100km de 3.2 litre yakıyor. Hızım sıkışıkta 30-50km, ışıkları atlatınca 90-100 km arası..

Bu arada 2012 yılında sıfır km CB125e almıştım 18.000 km civarı kullanıp satmıştım.bukadar artısına rağmen ben yinede sana duke390 önermem çünkü kuvvetli. Sen bakma burda hayabusa al,f16 al diyenlere..Zaten onu diyenlerin büyük çoğunluğu plakasız CG lere biniyor..Haberleri yok gücün tehlikesinden. Ya iyi bir eğitime git yada 390 pek düşünme..
 
Katılım
21 Nis 2015
Mesajlar
42
eğer hız tutkunuz yok ise 1. si fiyat makul olarak bajaj pulsar 200 ns düşünebilirsiniz. makine gerçekten seri. 2. seçenek te benim almayı düşündüğüm ise kawasaki z200 videolarda izlediğim kadarı ile seri motor gerçekten de şekil resimdede görürsünüz. motor fazla da büyük değil gördüğüm kadarı ile. bu hafta sonu sıkıntı çıkmazsa bi kawasaki yetkili satış mağazası bulup oturuş pozisyonuna falan bakacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------

madem bütçeni yukarı çıkardın kawasaki h2 r al birde full modifiye yap,5 metre şerit led alıp etrafını dön,kuyruğa ''sıkıysa yakala'' yaz bu en az 20 HP arttırıyor..

Yahu adam 5.000 km tecrübem var diyor kamilin biri de çıkmış MT7 al diyor.. Yok avrupada beygiri düşürüyorlarmışmış..

Bak dostum sana nacizane 11 yıllık motosiklet deneyimlerimden bana kalan tavsiyelerle öneride bulunayım.(11 yıl çok bir süre değil bu arada)

Duke390 şuan kulladığım motorum, inan bana cb125 ten geçmek mantıklı değil, çok agresif ve hafif. En büyük artısı mükemmel çalışan ABS sistemi ve üzerinde standart gelen Metzeler Sportec M5 interact lastikler. Muhtemelen aldığın diğer 250cc motosikletlerde cacık lastikler olacaktır ve bir çoğunda ABS olmayacaktır. 390 çok dengeli ve hareket kabiliyeti yüksek.. Buna hafifliğini de eklersek benim için daha iyisi yok.. Bakım zamanı 1.6 litre yağ, 15-20 tl ye yağ filtresi,1 buji alırsın yani bakım maliyeti çok düşük. Garanti bakım aralığı 7500 km yani garanti dışı kalmasın diye zırta pırta servise gitmezsin. Birde ben şu sıra işe gidip geliyorum ve sabah trafiğinde 100km de 3.2 litre yakıyor. Hızım sıkışıkta 30-50km, ışıkları atlatınca 90-100 km arası..

Bu arada 2012 yılında sıfır km CB125e almıştım 18.000 km civarı kullanıp satmıştım.bukadar artısına rağmen ben yinede sana duke390 önermem çünkü kuvvetli. Sen bakma burda hayabusa al,f16 al diyenlere..Zaten onu diyenlerin büyük çoğunluğu plakasız CG lere biniyor..Haberleri yok gücün tehlikesinden. Ya iyi bir eğitime git yada 390 pek düşünme..

İşte bilinçli bir vatandaş :) Yorumlar için gerçekten size teşekkür ederim. ben 1 yıldır scooter kullanıyorum cc büyüteceğim istediğim motoru aşağıda yazdım. Onlar bile bir an için gözümü korkutmakta 125 cc mi alsam diyorum bazen :) bence arkadaş bi bajaj pulsar yada kawasaki z250 iyi olur arkadaşa. 200ns ucuz seri kaslı yapısı var. kawasaki de seri pahalı şekil bir yapısı var :)
 
Mardin İl Temsilcisi
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
1,003
Motosikleti
Yamaha XS
Bende CC yukseltmek istiyorum ve en mantıklısı pulsar200ns veya rs ha biraz bütçe olsa R25 en iyisi daha az olsa ninja 250SL
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst