TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Eki 2014
Mesajlar
73
Persembe öğleden sonraki yağmurda ani fren yapmam gerekdi allahim motorun amorsutorleri kafayi yedi arka fren kitledi zaten durmadi kaydi arkalastik( pirelli duroaction) ön irc son anda toparladim allah yardim etti cokşükür nasil toparladim hala aklim almadi anlamadim aklimda o andankalan motor şirazeden cikmişti konturol yokdu komik gelecek ama altimda boğa beni yeredüşürmeye calişir casina cirpindi tvs.hamd olsun bi kariş kala parkhalindeki arabaya kaldi vurmama durdum vesselam hizimda 55 60 anca 40 da yukarisinda ani 20 metre icindefrenleme yaptinmi motor deliriyor tiwistir vardi tvs den önce onun firenlemeleri nin yaninda bir hic tvs onu anladim bugün .
 
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Persembe öğleden sonraki yağmurda ani fren yapmam gerekdi allahim motorun amorsutorleri kafayi yedi arka fren kitledi zaten durmadi kaydi arkalastik( pirelli duroaction) ön irc son anda toparladim allah yardim etti cokşükür nasil toparladim hala aklim almadi anlamadim aklimda o andankalan motor şirazeden cikmişti konturol yokdu komik gelecek ama altimda boğa beni yeredüşürmeye calişir casina cirpindi tvs.hamd olsun bi kariş kala parkhalindeki arabaya kaldi vurmama durdum vesselam hizimda 55 60 anca 40 da yukarisinda ani 20 metre icindefrenleme yaptinmi motor deliriyor tiwistir vardi tvs den önce onun firenlemeleri nin yaninda bir hic tvs onu anladim bugün .

Ben çok ani fren yaptım hic öyle birşey yaşamadım şuana kadar.
 
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
129
Vardır :) baya vardır

Artık alabilirsem yeni tarihli olmazsa 2012 tarihliyi alayım. Bu ay kaskda aldım yeni baya sıkıntıdayım :(

irc 1-1.5 sene iyi sonrası ıslak yolda orjinal lastikler gibi oluyor

Metzeler alıcam gibi olmazsa sava bulursam onada iyi yorum yapıyorlar ön arka desen farklı olursa sorun olur mu ?
Persembe öğleden sonraki yağmurda ani fren yapmam gerekdi allahim motorun amorsutorleri kafayi yedi arka fren kitledi zaten durmadi kaydi arkalastik( pirelli duroaction) ön irc son anda toparladim allah yardim etti cokşükür nasil toparladim hala aklim almadi anlamadim aklimda o andankalan motor şirazeden cikmişti konturol yokdu komik gelecek ama altimda boğa beni yeredüşürmeye calişir casina cirpindi tvs.hamd olsun bi kariş kala parkhalindeki arabaya kaldi vurmama durdum vesselam hizimda 55 60 anca 40 da yukarisinda ani 20 metre icindefrenleme yaptinmi motor deliriyor tiwistir vardi tvs den önce onun firenlemeleri nin yaninda bir hic tvs onu anladim bugün .

Geçmiş olsun. Benzer durumu kötü yolda frenleme yapınca bende yaşıyorum. Özellikle taş döşemeli yollar olunca bir garip oluyor.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Artık alabilirsem yeni tarihli olmazsa 2012 tarihliyi alayım. Bu ay kaskda aldım yeni baya sıkıntıdayım :(



Metzeler alıcam gibi olmazsa sava bulursam onada iyi yorum yapıyorlar ön arka desen farklı olursa sorun olur mu ?

Maddi durumda tabiki önemli ama lastik çok önemli motorda.. 2 teker üstündeyiz canımız lastiğe emanet.. Bi şekilde almak senin için en iyisi olur.. Herkes takım almayı önerir.. Deseni farklı olan lastiğin fren performansı , ıslak performansı ve su tahliyeside farklı olacaktır. Bu durumda seni skntıya sokabilir..

Persembe öğleden sonraki yağmurda ani fren yapmam gerekdi allahim motorun amorsutorleri kafayi yedi arka fren kitledi zaten durmadi kaydi arkalastik( pirelli duroaction) ön irc son anda toparladim allah yardim etti cokşükür nasil toparladim hala aklim almadi anlamadim aklimda o andankalan motor şirazeden cikmişti konturol yokdu komik gelecek ama altimda boğa beni yeredüşürmeye calişir casina cirpindi tvs.hamd olsun bi kariş kala parkhalindeki arabaya kaldi vurmama durdum vesselam hizimda 55 60 anca 40 da yukarisinda ani 20 metre icindefrenleme yaptinmi motor deliriyor tiwistir vardi tvs den önce onun firenlemeleri nin yaninda bir hic tvs onu anladim bugün .

Islak zeminde orjinal lastiklerle motor bale yapıyodu.. Çok çok dikkatli kullanıyodum.. Ancak metzeler ile gayet memnunum kuruda nasılsa ıslaktada öyle rahat kullanıyrum.. Fren performansı bu motor için yeterli.. twister nasıldı bilmiyorum ancak abs olmayan ve arkası kampana olan bi motor için bence güzel , keza bi kaç kez ani frenlerde kaydırmadan durdurabildim..
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Motolastik.com'dan Köksal Bey bana bunu söylemişti;


"
İyi günler Melikşah bey,
Ön lastik asfalttaki suyu yarar, arka lastik ise bu yarılan suyu tahliye eder. Bu yüzden lastiklerinizin yağmurdda performanslı kullanmak istiyorsanız; aynı marka ve model, takım olması şarttır.
Metzeler Me22 modeli, bilhassa yağmur performansıyla meşhurdur. Pilot street, yağmur kanallarının az olması sebebiyle, ıslak zemim performansı çok iyi değildir.
Size tavsiyemiz http://www.motolastik.com/metzeler-me-22-300-17-50p-tt-ve-350-18-tt-62p-rf-pmu30243
olacaktır.
"
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
İyi akşamlar dostlar. Motosikletim 8500 km ye geldi nerdeyse. Yarın servise götüreceğim. Lakin telefonda servis ile konuşurken yağ filtresi , hava filtresi ve yağ değişeceğini söyledi. Amma velakin şimdi servis bakım talimatlarında yağ ve hava filtresi değişimi yazmıyor. Şanzıman yağı ve buji değiştirin diyor ve diğer kontroller.
Servis yetkilisi farklı diyor , kitapçık farklı diyor :p
Birde geçenlerde bir top speed deneme yapayım dedim 118 de kaldı motor :mrgreen:
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
İyi akşamlar dostlar. Motosikletim 8500 km ye geldi nerdeyse. Yarın servise götüreceğim. Lakin telefonda servis ile konuşurken yağ filtresi , hava filtresi ve yağ değişeceğini söyledi. Amma velakin şimdi servis bakım talimatlarında yağ ve hava filtresi değişimi yazmıyor. Şanzıman yağı ve buji değiştirin diyor ve diğer kontroller.
Servis yetkilisi farklı diyor , kitapçık farklı diyor :p
Birde geçenlerde bir top speed deneme yapayım dedim 118 de kaldı motor :mrgreen:

Parçalar değişmesi gerekiyosa eğşir.. illa getir değişcez diye bişey yok.. kontrol edilsin gerekmiyosa değiştirme.. servis para kazanmak iiçin herşeyi yapar..
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Parçalar değişmesi gerekiyosa eğşir.. illa getir değişcez diye bişey yok.. kontrol edilsin gerekmiyosa değiştirme.. servis para kazanmak iiçin herşeyi yapar..

Garanti işi olmasa kendim yaparım ama... Bir tarafım garantiyi yak gitsin diyor açıkçası. Ustalara güvenim kalmıyor böyle şeyleri görünce
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Garanti işi olmasa kendim yaparım ama... Bir tarafım garantiyi yak gitsin diyor açıkçası. Ustalara güvenim kalmıyor böyle şeyleri görünce

ben garantı kagıdını cıkarken cope attım bayiden ^^ herşey kullanıcı hatası .. ztn iteliyolar.. servise zar zor gotururm motoru.. hep kendım ılgılenıyorm
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Arkadaşlar cümleten selamün aleyküm.
Öncelikle forum kullanmanın oldukça yabancısı olduğumu belirtmek isterim bi yanlışlık yapıyorsam kusura bakmayın.
Bir kaç gün önce sizin yorumlarınızın da faydasıyla (ki hepinize teşekkürler) 2013 model siyah (2014 nisan trafiğe çıkışlı 2250 km de) Apache aldım. Bu yazıyı yazmamdaki asıl amacım gerçekten yorumlarınız için teşekkür etmek.

Şimdilik Ankara da havalar soğuk malum çok binemiyorum ama kaskım eldivenim dizliğim falan var. Güvenlik önemli :cherry:
Size net bir sorum yok şimdilik ama motor kullanmada tecrübem olsa da bakımında onarımında vs. çok bi bilgim yok. Ancak;

-Lastikleri orijinal, ne yapmalıyım?
-Genel bakım hakkında,
-Motoru yıkarken ve sonrasında dikkat etmem gerekenlerle (zincir, motor kısmı vs.) alakalı,

Ayrıca yeni motor almış birine verebileceğiniz tavsiyeleriniz varsa bekliyorum :) Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
318
Merhaba kardeşim öncelikle hayırlı olsun. Bende senin gibi yeniyim TVS'de. :) Sıradan yanıt vereyim.

1- Lastikleri kesin değiş öneri Michelin, orjinalleri su görünce kendinden geçiyor. (bende bir ay sonra kısmet olursa değiştireceğim)

2- Her bin km de bir yağını değiş, hava filtresi ve yağ filtresi ve 5000 bin km kadar 6 7 bin deviri geçme uzun ömürlü kullanmak istiyor isen. Ayrıca zincirlere ara sıra göz at toz kir vs görürsen zincir temizleme spreyi ile temizle ve zincir yağı sık. Ben genelde yıkama sonrası yapıyorum.

3- Motoru yıkar iken basınçlı su kullanacak isen uzaktan tut gösterge paneline poşet koy çok fazla temas etmesin narindir de biraz :) Sonrası için ben sonax ın pasta cilasını kullanıyorum cam gibi oluyor her türlü alet öneririm.

Bonus: Yıkamalardan sonra bir iki tur zincir yağı sık su zarar vermesin zincire. :)
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Arkadaşlar cümleten selamün aleyküm.
Öncelikle forum kullanmanın oldukça yabancısı olduğumu belirtmek isterim bi yanlışlık yapıyorsam kusura bakmayın.
Bir kaç gün önce sizin yorumlarınızın da faydasıyla (ki hepinize teşekkürler) 2013 model siyah (2014 nisan trafiğe çıkışlı 2250 km de) Apache aldım. Bu yazıyı yazmamdaki asıl amacım gerçekten yorumlarınız için teşekkür etmek.

Şimdilik Ankara da havalar soğuk malum çok binemiyorum ama kaskım eldivenim dizliğim falan var. Güvenlik önemli :cherry:
Size net bir sorum yok şimdilik ama motor kullanmada tecrübem olsa da bakımında onarımında vs. çok bi bilgim yok. Ancak;

-Lastikleri orijinal, ne yapmalıyım?
-Genel bakım hakkında,
-Motoru yıkarken ve sonrasında dikkat etmem gerekenlerle (zincir, motor kısmı vs.) alakalı,

Ayrıca yeni motor almış birine verebileceğiniz tavsiyeleriniz varsa bekliyorum :) Şimdiden teşekkürler.

Aramıza hoşgeldin.. Birbirimize yardım etmek için burdayız.. yüzyüze görüşemesekte çoğumuz iyi arkdaş olduk bura sayesınde..

Arkadaş zaten gerekenlerin çoğunu yazmış.. eklemek istediğim fazla bişey yok..
Ben 2 bınde bır yağ değişirim.. 500-1000 km de bir zincir bakımı yaparım.. yıkadıktan sonra da zıncırı elden geçirip wd 40 sıkarım sağına soluna..
Hava filtresinin değişim aralığı kirlenmesine bağlıdır.. kimisi 20bın km değişmezken kirli yerdekiler 5 bın km de değişir..
Yağ filtresi 2 yağ deşiminde bir değişir.. Bujide aynı şekilde 5 10 bın aralığında değiştirmen hayrına olur..
 
Katılım
27 Eki 2014
Mesajlar
73
Muayene zamani geldi ikibucuk yil doldu tvs de 93 tl yaziyor tüvtürk de muayene .sizler kaca muayene yaptirdiniz ve sigorta kaca yaptirdiniz 139 a halk sigortadan yaptirdim ben.
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
230
Muayene zamani geldi ikibucuk yil doldu tvs de 93 tl yaziyor tüvtürk de muayene .sizler kaca muayene yaptirdiniz ve sigorta kaca yaptirdiniz 139 a halk sigortadan yaptirdim ben.

Muayeneyi bilmiyorum ama 1 hafta olmadı daha sigorta yaptıralı 185 liraya Anadolu sigortadan yaptırdım. Ama sigorta kişiden kişiye ilden ile falan biçok etkene göre değişiyo diye biliyorum ben.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst