Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Okan;
Ben ikinci yağ değişimini 1200-1300 km gibi yapmıştım.. başlangıçta 2. yağ değişiminide erken yapmak faydalı olur kanaatindeyim.. az çok bu yağdada motor alışmasına ait çapaklanma bulunur..zaten yüksek devirli kulandım da diyosun illaki vardır..

1 depo benzin le 450 km yaptı derken kaç litre tüketti. 17 lt ise çok.. yedek depo dahil bitirmiş olamazsın. baya abartı bir değer ortaya çıkar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

Bu arada Salcano Wolf,


4..., 4....'lük bir motosiklettir..


İşte ispatı.. :)



[url]http://i.hizliresim.com/vgqjqr.jpg[/url]



[url]http://i.hizliresim.com/9VOm08.jpg[/url]

abi bu yedek depo nedir nerededir bi aydinlatsan cok iyi olacak ya :silent: bu arada tam 1 depo degildi. Deponun tam dolmasina bir iki parmak kala doldurmayi biraktirttim tasar falan ne olur ne olmaz diye. Cok farketmez diye dusunuyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
abi bu yedek depo nedir nerededir bi aydinlatsan cok iyi olacak ya :silent: bu arada tam 1 depo degildi. Deponun tam dolmasina bir iki parmak kala doldurmayi biraktirttim tasar falan ne olur ne olmaz diye. Cok farketmez diye dusunuyorum

Aslında yedek depo dediğimiz ayrı bir depo değil..
Motosikletin sol tarafında deponun hemen altında bulunan benzin anahtarı yatay konuma getirdiğimizde benzin akışı olmaz kapalıdır...
Aşağı doğru çevirirsen Ana depo dediğimiz açık konuma gelir, bu şekilde mevcut depodaki benzinin 17-2,5= 14,5 LT sini kullanırız..
2,5 Lt lik kısmı ise depo anahtarını yukarıyı gösterecek şekilde çevirdiğimizde kullanırız.. buda yedek depo olarak geçiyor.. yedek depo dediğimizde, deponun alt seviyesinde kalan benzinin tamamını kullanmış oluyoruz. hepsi bu kadar..
Benim Motosikletim 100 km de 3 Lt nin üstüne hiç çıkmadı.. hesaplamada bir hata yapmış olabilirsin gibi geldi bana..

 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Öyle olmuyor salih. Yedeğe düşünce en fazla 11lt falan alıyor. Çok tepelersen ki taşabilir ozaman 12lt alır.
Tahminimce 15ltyi geçmez bizim depo. 17lt densede bence 14…15lt civarı.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Tahsin; Hiç depoyu fullemediğim bilmiyorum açıkçası... :)
sadece kitabı ölçülerle mantığı anlatabilmek adına yazdım.. Artık bu yaz depoyu bi fulleyip denerim... :queen:
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
o zaman 14 litre ile yaklaşık 450 km yaptım. şu yedekte kalan benzini de kullanayım bi :p
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Zero dostum yakıtı ölçmek için yanına 1 litrelik pette benzin bulundur. Depon yedeğe geçince 1 litre benzini dök depoya. Km saatini sıfırla. Tekrar stop edinceye kadar kullan.
En güzel böyle ölçülür. Ben 1litre ile 40km kadar gidebilmiştim.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Malumunuz, ekipman gerekli dedik. Paraya kıydık. Yds nin diablo 11.0 gtx diye adı geçen ( http://www.ydsshop.com/?urun-112-diablo-11-0-gtx ) uzun çizmelerinden aldım. Bir kaç defa kullandım.. giyerken zor olmasa da çıkarması zor bir çizme.. giydikten sonra çok rahat ve güven veren bir ürün.. Kullananlar kullandıkça yumuşadığını ve daha rahat giyilip çıkarıldığını söylüyor.. Ama benim asıl sıkıntım bu değildi.. Çizme şuan için yeterinde yumuşayıp ayak hareketlerine uyum sağlayamadığı için vites pedalının altına yerleştirmekte zorlanıyordum. Vites düşürmek kolay, arttırmak zor idi.. Sonra vitesi biraz yukarı kaldırarak ayarladım. Bu seferde vites arttırmak kolay. azaltma zor oldu.. Vites düşürürken ayağı topukla beraber kaldırıp basmak gerekiyordu.. Botun yumuşamasını bekleyemeyeceğim için.. Salcanoların önceki modellerinde de olan uzun vites kolundan aldım dün itibari ile. İnternette 15-18 TL fiyatlarda bulunuyordu. Parçacıda 15 TL ye çinli 20 TL ye ybr modeli vardı.. Ybr olanı aldım.. Şekli daha uygun, metal kalınlığı biraz daha fazla idi. Bu sabahta yıldız 10 anahtar ile önceki ayağı sökerek, yeni uzun ayağı taktım.. Tabi almadan önce parçacıda da denemiştim oluyor mu diye..





Bakalım birde bugün deneyelim çizmeleri, kullanımı nasıl olacak..
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Yağ değişimi için 1500…2000km aralığı iyidir. Ben 2000kmde değişiyorum.

tahsin abi motorun normal bakım aralığındaki yağ değişimini 2000 de bir yapıyorsan bence erken iyi bir motosiklet yağı koyduktan sonra örnek castrol 3-4 binde bir değiştirin zaten kitapçığı 4 binde bir değiştirin diyor erken değiştirmeniz kesenize zarar verecektir :)

o zaman 14 litre ile yaklaşık 450 km yaptım. şu yedekte kalan benzini de kullanayım bi :p

benim motorda depoyu fullediğimde 475-480 km de yedeğe düşerdi ancak yedek baya bir km yaptırıyor bilginize uzun yollu bir gezide ben tam depo 650 km yi görmüştüm
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
tahsin abinin dedigi gibi 1 litre benzin bulundurayim yanimda. Tamamen ne var ne yok kullanip daha sonra fulleyip sonucu yazmak daha saglikli olur diye dusunuyorum. Hem rodajin etkisiyle hem de artcili ve devirli kullanim yuzunden fazla da yakmis olabilir diye dusunmuyor degilim aslinda. Bir de bu yedek depoyu da bitirdigimizde benzin alirken yedek depo kendiliginden doluyor mu yoksa yedek deponun da dolmasi icin baska bir vana v.s acmamiz gerekiyor mu?
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
tahsin abi motorun normal bakım aralığındaki yağ değişimini 2000 de bir yapıyorsan bence erken iyi bir motosiklet yağı koyduktan sonra örnek castrol 3-4 binde bir değiştirin zaten kitapçığı 4 binde bir değiştirin diyor erken değiştirmeniz kesenize zarar verecektir :)



benim motorda depoyu fullediğimde 475-480 km de yedeğe düşerdi ancak yedek baya bir km yaptırıyor bilginize uzun yollu bir gezide ben tam depo 650 km yi görmüştüm

11tllik yağ koyuyorum fatih. Ucuz yağ koyup sık değişiyorum.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
tahsin abinin dedigi gibi 1 litre benzin bulundurayim yanimda. Tamamen ne var ne yok kullanip daha sonra fulleyip sonucu yazmak daha saglikli olur diye dusunuyorum. Hem rodajin etkisiyle hem de artcili ve devirli kullanim yuzunden fazla da yakmis olabilir diye dusunmuyor degilim aslinda. Bir de bu yedek depoyu da bitirdigimizde benzin alirken yedek depo kendiliginden doluyor mu yoksa yedek deponun da dolmasi icin baska bir vana v.s acmamiz gerekiyor mu?

gerek yok.
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Uzun yollara,festivallere gittiğim için depomu çok kez doldurdum(taşmayacak kadar)30-35tl ödediğim oldu,yedeğe geldiğinde 20tl benzin alıyorum depoda boşyer kalıyor.100km 3.380lt yakıyorum sakin gittiğim zaman(60-70km)2 lt civarı.4. motorum scooterdi yağı koyduğumun 300kmsinde kapkara oluyordu bunda 2000kmde bile bakıyorum hafif bir bulanıklık oluyor.Motorumu seviyorum :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
7
Abilerim arkadaşlar 2 tane wolf gösterdim ustaya iki motorda da kranktan ses geliyor dedi bu nedir kronik sorunmu
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Antalya'da niye ise ucuz motosiklet sık sık denk geliyor. Senin karşılaştığın motosikletlerde hor kullanılmış ucuz olanlardan olabilir.
 
Katılım
18 Haz 2013
Mesajlar
10
Arkadaşlar aranızda yükseltme amaçlı gidon değiştiren oldu mu ? Gidonu biraz yükseltmek istiyorum dizlerime çarpıyor :) .

Daha önce yapmış olan varsa parça konusunda bana yol gösterebilir mi ?
 
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
7
Antalya aslında motor sürmeyi bilmeyen ve motor piyasasını en yüksek olduğu birşehir benim gözlemim. Rodajın ne olduğunu bilmeyen çok insan tanıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------

Ve motoru çok sevmeme rağmen almaktan vazgeçtim taki istediğim motoru sıfır alabilecek kadar bütçem olduğu zaman bu sevdamı yeniden alevlendireceğim çünkü gerçekten temiz motor bulmak çokkk zor.
 
Katılım
20 Eki 2007
Mesajlar
95
Arkadaşlar motoru almaya niyetlendim ama satın alacak bayi bulamadım. Sitesinde yazan bayileri arıyorum satmıyoruz artık bıraktık diyorlar. Nasıl olacak bilemedim. Yer İST\anadolu yakası.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Abilerim arkadaşlar 2 tane wolf gösterdim ustaya iki motorda da kranktan ses geliyor dedi bu nedir kronik sorunmu
Yağsız kalan motor krank sesi yapar. 40.000km lerde bizim motorlar. Bizde niye yok krank sesi ?

Arkadaşlar aranızda yükseltme amaçlı gidon değiştiren oldu mu ? Gidonu biraz yükseltmek istiyorum dizlerime çarpıyor :) .

Daha önce yapmış olan varsa parça konusunda bana yol gösterebilir mi ?

Dostum sınıfının en büyük motorlarındandır wolf. Gidon değiştirecek boyda kimse bilmiyorum. Benim boyum 1.85.
Boyun 2.10…2.20 falansa bilemem.

Arkadaşlar motoru almaya niyetlendim ama satın alacak bayi bulamadım. Sitesinde yazan bayileri arıyorum satmıyoruz artık bıraktık diyorlar. Nasıl olacak bilemedim. Yer İST\anadolu yakası.

Üçerlerde vardı bir aralar. Tuzlada. Sordunmu ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst