2. El Motosiklet Devir İşlemleri ve Plaka Değiştirme!

Katılım
4 May 2014
Mesajlar
13
:sunny: arkadaşlar selam. bugün ninja 250r motosikletimi noter satışı ile üstüme aldım. 34 plakalı ancak ben Ankaradayım ve plaka değiştiricem diyince masraf 101 Tl'den 193,40 Tl'ye çıktı. plaka değişimi için bulunduğum ilçenin emniyet müdürlüğü trafik tescil şubesine gitmem gerekiyormuş trafik sigortasını yaptırdıktan sonra tabiki. emniyetin sitesinde tescil için gerekli evraklar kısmında şunlar yazıyor:
bunlar doğru mu? güncel mi acaba?
İLİMİZE NAKİL GELECEK ARAÇLARIN (KENDİ ADINA)TESCİL İŞLEMİ

Trafik sigortası (alıcı adına).
Eski tescil, trafik belgesi ve plakalar.
Şoförler odasından araç nakil dosyası (Dosya içindeki belgeler daktilo ya da yazıcı çıktısı ile doldurulmuş şekilde getirilecektir.)
Satış Sözleşmesi (Aslı)


bunlardan eski tescil, trafik belgesi almadım ben satın aldığım arkadaştan. sadece ruhsatın ikinci sayfası ve sigorta poliçesinin fotokopisi bende eskiye dair. yeni olarak noterin düzenlediği satış sözleşmesi ve trafik tescil belgesi var. bunlar yeterli olur mu acaba?yakın zamanda devir alan arkadaşlardan yardım rica edebilir miyim? forumda araştırdım ama pek güncel değil bilgiler. bi de en uygun sigorta 366TL oha yani :) sigorta da araştırıyorum. tavsiyesi olan?
 
Katılım
8 Şub 2009
Mesajlar
51
Selamlar ben yakın zamanda aldım.sigortadan sonra noterden aldığımız belge ile emniyete gidiyoruz işlem tamam oluyor
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
267
Sigorta için ergo'ya gidebilirsin onlar uygun fiyat veriyorlar diğerlerine nazaran
 

izo

Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
83
193 tl noter
160 tl sigorta (benim en ucuz buldugum)allianz sigortaya bakabilirsin
50 tl civarındada plaka gideri ( plaka dosyası,plaka sacı vs..)
 
Katılım
26 Tem 2013
Mesajlar
220
Selamlar ben yakın zamanda aldım.sigortadan sonra noterden aldığımız belge ile emniyete gidiyoruz işlem tamam oluyor


Öle kolay değil o iş.

En matıklısı Sigorta yaptıracağın yer ile konuş,Onlar sana dosya hazırlayacak 10 TL para vereceksin o dosyayı aldıktan sonra Trafik şubeye git hiç uraşmamış olursun.Ben İstanbuldan Araba aldım o şekilde yaptım Öbür türlü çok uraşıyorsun.(Bilmediğin için) Birde Trafik şubelerinde genelde abi dosyana bakıyım eksiklerin varmı diyen tipler olur onlarla konuşma muhattap olma geneli dolandırmak için gelirler yanına
 
Katılım
30 Kas 2012
Mesajlar
59
:sunny: arkadaşlar selam. bugün ninja 250r motosikletimi noter satışı ile üstüme aldım. 34 plakalı ancak ben Ankaradayım ve plaka değiştiricem diyince masraf 101 Tl'den 193,40 Tl'ye çıktı. plaka değişimi için bulunduğum ilçenin emniyet müdürlüğü trafik tescil şubesine gitmem gerekiyormuş trafik sigortasını yaptırdıktan sonra tabiki. emniyetin sitesinde tescil için gerekli evraklar kısmında şunlar yazıyor:
bunlar doğru mu? güncel mi acaba?
İLİMİZE NAKİL GELECEK ARAÇLARIN (KENDİ ADINA)TESCİL İŞLEMİ

Trafik sigortası (alıcı adına).
Eski tescil, trafik belgesi ve plakalar.
Şoförler odasından araç nakil dosyası (Dosya içindeki belgeler daktilo ya da yazıcı çıktısı ile doldurulmuş şekilde getirilecektir.)
Satış Sözleşmesi (Aslı)


bunlardan eski tescil, trafik belgesi almadım ben satın aldığım arkadaştan. sadece ruhsatın ikinci sayfası ve sigorta poliçesinin fotokopisi bende eskiye dair. yeni olarak noterin düzenlediği satış sözleşmesi ve trafik tescil belgesi var. bunlar yeterli olur mu acaba?yakın zamanda devir alan arkadaşlardan yardım rica edebilir miyim? forumda araştırdım ama pek güncel değil bilgiler. bi de en uygun sigorta 366TL oha yani :) sigorta da araştırıyorum. tavsiyesi olan?

kardeşim sen istanbulda duruyorsan ve motoru ankara plaka almışsan bütün işlemleri ankarada yapmak zorundasın zaten sana geçici tescil belgesi ve satış sözleşmesi verilir bide ruhsatan diğer eki sende olur.. sen sigortanı yaptır.. evrakları takipçiye ver yoksa sen kendin yapamazsın
 
Katılım
4 May 2014
Mesajlar
13
Sigorta için ergo'ya gidebilirsin onlar uygun fiyat veriyorlar diğerlerine nazaran
en uygun halk sigorta buldum 256TL

193 tl noter
160 tl sigorta (benim en ucuz buldugum)allianz sigortaya bakabilirsin
50 tl civarındada plaka gideri ( plaka dosyası,plaka sacı vs..)

teşekkürler bilgi için

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

kardeşim sen istanbulda duruyorsan ve motoru ankara plaka almışsan bütün işlemleri ankarada yapmak zorundasın zaten sana geçici tescil belgesi ve satış sözleşmesi verilir bide ruhsatan diğer eki sende olur.. sen sigortanı yaptır.. evrakları takipçiye ver yoksa sen kendin yapamazsın

yok dostum olay öyle değil. ankaradayım ben plaka 34, noter sözleşmesinde ikamet ettiğin ilçenin emniyet müdürlüğünde trafik tescil büroya gidicen yazıyo. istanbulda yaptırmam gibi bi durum yok. sigortayı yaptırdım artık salı ya da çarşamba ilçe emniyet müdürlüğüne gidicem plaka için. sonuçları yazarım
 

G.G

Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
23
merhabalar.
benimde bir sorunum var konu ile ilgili.
edirnede yaşıyorum öğrenciyim temmuzda mezun olup balıkesire döneceğim. ikametim balıkesirde, 34 plaka motor alacağım.
fazladan 100 tl vermemek için plakayı değiştirmesem, yazın memlekete dönünce 34 plakaya çevirme gibi bir şansımız olabilir mi?

ekleme: örneğin noterde plaka değişecek dedik. ikametgahımızın olduğu ile gidip bu işlemleri yapmamız için bize ne kadar zaman veriliyor?
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
merhabalar.
benimde bir sorunum var konu ile ilgili.
edirnede yaşıyorum öğrenciyim temmuzda mezun olup balıkesire döneceğim. ikametim balıkesirde, 34 plaka motor alacağım.
fazladan 100 tl vermemek için plakayı değiştirmesem, yazın memlekete dönünce 34 plakaya çevirme gibi bir şansımız olabilir mi?

ekleme: örneğin noterde plaka değişecek dedik. ikametgahımızın olduğu ile gidip bu işlemleri yapmamız için bize ne kadar zaman veriliyor?

Motosikleti aldıktan sonra plaka değiştirmek istersen yanlış bilmiyorsam tekrardan ruhsat değişecek ve yine ruhsat masrafı vereceksin.Ayrıca İstanbul plakası ile zorunlu trafik sigartası yaptırmaya kalktığında çok daha yüksek bir fiyat çıkacak.Motosikleti üstüne alırken plakayı değiştirmek daha mantıklı gibi.Bahsettiğin işlemler için ne kadar süre tanıdıkları hakkında bilgim yok.En kesin bilgiyi Trafik Şube Müdürlüğünden alabilirsin.
 

G.G

Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
23
Motosikleti aldıktan sonra plaka değiştirmek istersen yanlış bilmiyorsam tekrardan ruhsat değişecek ve yine ruhsat masrafı vereceksin.Ayrıca İstanbul plakası ile zorunlu trafik sigartası yaptırmaya kalktığında çok daha yüksek bir fiyat çıkacak.Motosikleti üstüne alırken plakayı değiştirmek daha mantıklı gibi.Bahsettiğin işlemler için ne kadar süre tanıdıkları hakkında bilgim yok.En kesin bilgiyi Trafik Şube Müdürlüğünden alabilirsin.

Hocam teşekkürler.

Devrini aldıktan sonra plaka ve ruhsat değişikliği için ne kadar süremiz olduğunu bilen var mı?
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
sigortayı yaptırmadan plakayı değiştiremiyor muyuz? çünkü zaten sigorta az çıksın diye 41 plakayı 07 ye çeviricektim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst