Yamaha Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
1,046
Yamaha nın uzun zamandır uyguladığı strateji bu. Yeni gelen motorları Türkiye ye öncelikle az sokuyorlar.Ve diğer markalar atıyorum İstanbula , Ankaraya Öncelik verirken Yamaha farklı illerdeki bayilerine de bu motorları gönderiyor. Yani istanbulda motor yok ama atıyorum Bursada var. Tüm bayiler para kazansın bu doğru bir yaklaşım ama büyük şehirlerde yeni gelen motorları bulmak bir süre çok zor oluyor. Tecrübeyle sabit. Birde motor yok satıyor bulunmuyor imajı için bunu yapıyorlar.Aslında Hem Bayiyi Hemde Müşteriyi aynı psikolojiye sokuyorlar.
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
ben cbr 250 kullandım kısa bir süre. şehir içinde kullandım ve 4. vitese kadar deneyebildim. nacizane düşüncelerim şöyle:
1- oturuş pozisyonu güzel. depoyu dizlerle çok rahatlıkla tam olarak kavrayabiliyorsun. bu hakimiyet hissi veriyor.
2- alt devirlerde tork güzel ama üst devirlerde özellikle 8 binden sonra çok belirgin titreşim var.
3- benim motor rodajda biliyosunuz ama altdevirlerde cbr 250 il arasında öyle aham şaham bi tork farkı göremedim ben.
4- malzeme kalitesi gayet güzel cbr de
5- çift silindirin tek silindire göre üst devirleri şahane. uzuyor yani. bence race bir makine devirli olur. ben titreşimden açamıyacaksam gazı bana göre değil.
6- mutalaka cbr 250 daha az yakar.
7- lastikler aynı zaten
8- tasarım olarak her zaman r25 derim.
son hıza gelince: r 25 in pist videoları var 186 civarını rahat görüyor. ama teknik olarak 190 ı geçmesi lazım uygun yol koşullarda. çünkü 7000 devirde 96 km hıza ulaşıyor. ama bence motosikletinizi aman ha !! limitlerinde hiç bir zaman kullanmayınnnn!!!!! hayatta kalın hep sürün. anladınız siz onu:)))

Hocam titreşim konusunda evet var ama, gaz açamayacak kadar veya sürüşü tehlikeye atacak kadar titreşim yok cbr250'de..
Şehir içi 4. Vitese kadar kullanmışsınız sonuçta.. 4. Vites üst devirlere çıktığınız için bariz hissetmişsiniz..
6000 devir sonrası titreşim başlardı yok diyen yalan söyler ama gaz açamayacak kadar hiç bir zaman olmamıştır.. :) Bir motoru överken diğerine çin malı muamelesi yapmak biraz saçma olur.. :)
 
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
503
ya ben de bunu anlamıyorum. fuar zamanı bize Mart ortasında gelecek diyerek sattılar. şimdi birçok bayide motor olduğu bilgisi geliyor. ama bizim motorlardan hala ses yok. anlamak çok güç. keşke kaparo vermeseydim de şimdi gelenlerden alsaydım. neyse beklemeye devam :pale:

Türkiyede alanya etkin ticaret yamaha bayisi pilot bölge dostum. ilk motorlar hep ilk alanyaya gelir. çünkü burda senenin 12 ayı motora binmek mümkün. ve gelen her motor anında satılıyor. örnek: yamaha yzf r25 hatay samandağ daki bayiye sadece 1 adet gelmesine rağmen, alanya etkin ticarete tam 4 adet geldi. 3 ü aynı gün satıldı daha kamyondan indiği anda :)
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
236
Hocam titreşim konusunda evet var ama, gaz açamayacak kadar veya sürüşü tehlikeye atacak kadar titreşim yok cbr250'de..
Şehir içi 4. Vitese kadar kullanmışsınız sonuçta.. 4. Vites üst devirlere çıktığınız için bariz hissetmişsiniz..
6000 devir sonrası titreşim başlardı yok diyen yalan söyler ama gaz açamayacak kadar hiç bir zaman olmamıştır.. :) Bir motoru överken diğerine çin malı muamelesi yapmak biraz saçma olur.. :)

abartma kardeş yaa. ben bildiğin övdüm cbr 250 yi. çin malı muamelesi yapmak ne demek!! ama gerçek olanları da yazdım. r25 le kıyasladım dikkatini tekrar çekerim. titreşimi r25 e göre çok hissettiriyor ve üst devirlerde uzun süreli sürüşlerde bu ellerinin uyuşması demek. sonuçta piyasada yıllardır kendini kanıtlamış bir honda motordan bahsediyoruz yerlere vuracak halimiz yok.
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1,319
Hocam yanlış anlaşılma olmasın.. Bende r25 almayı düşünüyorum.. 2014 cbr250 kullanıcısıydım.. O yüzden "gaz açamayacaksam" diye bir yazı okuyunca yazmak istedim.. Bunu da titreşimden şikayet edip yazmışsınız.. Söylediklerinizin bir bu kısmına katılmıyorum.. Evet titreşim var, ancak abartılcak veya gaz açamayacak kadar değil.. Doğru şekilde yorumlamak gerekir diye düşünüyorum.. :)

Bu arada titreşim yağın kalitesine göre değişiklik gösteriyor.. Motul titreşimi arttırırken, ipone titreşimde çok olumlu seviyede yararı oluyor.. Aramızda cbr250 ve r25 arasında kalan arkadaşlar var.. Bu yorumları okuyup seçim yapan çok insan var.. O yüzden düzeltmeler yapmak gerekiyor yorumlarda.. :)
 
Katılım
17 Şub 2015
Mesajlar
27
Fiyat konusunda falan çok tartışma olmuş ama ben Yamaha'nın fiyat politikasında bir ayıp falan görmüyorum şahsen. Adamlar motoru açıkladığı günden beri 13.500 TL'lik fiyatın sadece lansmana özel olduğunu ve bu fiyattan her bayiiye sadece 2 tane gönderileceğini söylediler. Fiyat konusunda bir kandırmaca falan olmadı yani. Kıbrıs'taki lansmanın ertesi günü en yakın Yamaha bayiine gidip bilgileri almıştım ben. Motoru yeterince araştırmadan, yeterince istemeden sahip olmaya çalışılınca yanlış anlaşılmalar oluyor. Piyasaya yeni çıkan her yeni üründe olduğu gibi bunun da adı üstünde bir "lansman fiyatı" vardı ve o ilk parti bitince de 14.500 oldu. Motor çok yeni ve fazla ilgi gören bir motor olduğu için bayiilerin tedarik edememesi veya kapora veren arkadaşların motoruna hala kavuşamamış olması konusunda birşey diyemeyeceğim. Fiyatın fazla olmasının sebebi ise Yamaha değil, ülkemizdeki vergiler... Ayrıca eğer ayıp eden biri varsa o da R25'ten her yönden daha alt seviyede olan CBR 250R'a hiçbir yenilik getirmeden fiyatını 14.000'e çıkaran Honda bence. Yamaha'ya meydan okumak için fiyatı yükseltmiş olabilirler ama CBR'a hiçbir yenilik getirmeden mi?? Honda'nın yaptığı daha anormal bence.


Neyse, motora döneyim, arkadaşlar benim R25'im şuan 850 kilometrede. 500 - 600 kilometreden sonra artık biraz yüklenmeye başladım motora. Şuan normal bir yolda 175 - 180 km/h arasında gidiyor, 175'in altına neredeyse hiç düşmüyor rampa falan gelmedikçe. 12.500 devirde çok rahat 175 yapıyor, yol varsa 181 - 182'ye dayanabiliyor bazen. Biraz yokuş aşağı sallanınca 185'leri de geçiyor hatta bilen arkadaşlar vardır belki Aydın'dan İzmir'e gelirken otobanın çıkışından sonraki eğimli yolda 192 gördüm 13.500 devirde. Yani 193 - 195 km/h civarında kesiciye girerdi herhalde. Ama motorun özellikle 3. ve 4. viteslerde 7.000 devirden sonraki şahlanması ve o tork gerçekten süper. CBR 250R kullananan arkadaşlarımla aramızda genelde 5 - 10 km/h oynuyor yani ama R25'in yüksek devirlerdeki torku sayesinde yüksek hızlara onlardan daha kısa sürede çıkabiliyorum. Bu yüzden de CBR'ları yakalayıp geçmek kolay oluyor. Birkaç bin kilometreden sonra performans biraz daha artacaktır diye düşünüyorum.

Yakıt konusuna gelince; 120 km/h altına düşmeden (genelde 130 - 170 arası) uzun süreli kullanınca 23 kuruş yaktı. Böyle yüksek hızlarda kullanırken full depo ile 230 kilometre gittikten sonra depomda sadece 1.5 litre kadar benzin kalmıştı.
Daha düşük hızlarda daha sakin kullandığımda ise full depo ile 260 kilometre sonra benzin alınca içinde 3.5 litre kadar daha benzin vardı. Yani fazla sıkıştırmadan kullanırsak eğer 1 depo ile 280 - 300 kilometre falan gidebiliriz diye düşünüyorum. Ama gazı açtığınız zaman çift silindirin verdiği performans kadar fazla yakıyor. :) ortalama 20 - 25 kuruş arası yakıyor diyebiliriz yani.
 
Katılım
2 Eki 2014
Mesajlar
90
Fiyat konusunda falan çok tartışma olmuş ama ben Yamaha'nın fiyat politikasında bir ayıp falan görmüyorum şahsen. Adamlar motoru açıkladığı günden beri 13.500 TL'lik fiyatın sadece lansmana özel olduğunu ve bu fiyattan her bayiiye sadece 2 tane gönderileceğini söylediler. Fiyat konusunda bir kandırmaca falan olmadı yani. Kıbrıs'taki lansmanın ertesi günü en yakın Yamaha bayiine gidip bilgileri almıştım ben. Motoru yeterince araştırmadan, yeterince istemeden sahip olmaya çalışılınca yanlış anlaşılmalar oluyor. Piyasaya yeni çıkan her yeni üründe olduğu gibi bunun da adı üstünde bir "lansman fiyatı" vardı ve o ilk parti bitince de 14.500 oldu. Motor çok yeni ve fazla ilgi gören bir motor olduğu için bayiilerin tedarik edememesi veya kapora veren arkadaşların motoruna hala kavuşamamış olması konusunda birşey diyemeyeceğim. Fiyatın fazla olmasının sebebi ise Yamaha değil, ülkemizdeki vergiler... Ayrıca eğer ayıp eden biri varsa o da R25'ten her yönden daha alt seviyede olan CBR 250R'a hiçbir yenilik getirmeden fiyatını 14.000'e çıkaran Honda bence. Yamaha'ya meydan okumak için fiyatı yükseltmiş olabilirler ama CBR'a hiçbir yenilik getirmeden mi?? Honda'nın yaptığı daha anormal bence.


Neyse, motora döneyim, arkadaşlar benim R25'im şuan 850 kilometrede. 500 - 600 kilometreden sonra artık biraz yüklenmeye başladım motora. Şuan normal bir yolda 175 - 180 km/h arasında gidiyor, 175'in altına neredeyse hiç düşmüyor rampa falan gelmedikçe. 12.500 devirde çok rahat 175 yapıyor, yol varsa 181 - 182'ye dayanabiliyor bazen. Biraz yokuş aşağı sallanınca 185'leri de geçiyor hatta bilen arkadaşlar vardır belki Aydın'dan İzmir'e gelirken otobanın çıkışından sonraki eğimli yolda 192 gördüm 13.500 devirde. Yani 193 - 195 km/h civarında kesiciye girerdi herhalde. Ama motorun özellikle 3. ve 4. viteslerde 7.000 devirden sonraki şahlanması ve o tork gerçekten süper. CBR 250R kullananan arkadaşlarımla aramızda genelde 5 - 10 km/h oynuyor yani ama R25'in yüksek devirlerdeki torku sayesinde yüksek hızlara onlardan daha kısa sürede çıkabiliyorum. Bu yüzden de CBR'ları yakalayıp geçmek kolay oluyor. Birkaç bin kilometreden sonra performans biraz daha artacaktır diye düşünüyorum.

Yakıt konusuna gelince; 120 km/h altına düşmeden (genelde 130 - 170 arası) uzun süreli kullanınca 23 kuruş yaktı. Böyle yüksek hızlarda kullanırken full depo ile 230 kilometre gittikten sonra depomda sadece 1.5 litre kadar benzin kalmıştı.
Daha düşük hızlarda daha sakin kullandığımda ise full depo ile 260 kilometre sonra benzin alınca içinde 3.5 litre kadar daha benzin vardı. Yani fazla sıkıştırmadan kullanırsak eğer 1 depo ile 280 - 300 kilometre falan gidebiliriz diye düşünüyorum. Ama gazı açtığınız zaman çift silindirin verdiği performans kadar fazla yakıyor. :) ortalama 20 - 25 kuruş arası yakıyor diyebiliriz yani.

engin bilgiler için teşekkürler :)
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
696
Motosikleti
Ybr, Cygnus L
Fiyat konusunda falan çok tartışma olmuş ama ben Yamaha'nın fiyat politikasında bir ayıp falan görmüyorum şahsen. Adamlar motoru açıkladığı günden beri 13.500 TL'lik fiyatın sadece lansmana özel olduğunu ve bu fiyattan her bayiiye sadece 2 tane gönderileceğini söylediler. Fiyat konusunda bir kandırmaca falan olmadı yani. Kıbrıs'taki lansmanın ertesi günü en yakın Yamaha bayiine gidip bilgileri almıştım ben. Motoru yeterince araştırmadan, yeterince istemeden sahip olmaya çalışılınca yanlış anlaşılmalar oluyor. Piyasaya yeni çıkan her yeni üründe olduğu gibi bunun da adı üstünde bir "lansman fiyatı" vardı ve o ilk parti bitince de 14.500 oldu. Motor çok yeni ve fazla ilgi gören bir motor olduğu için bayiilerin tedarik edememesi veya kapora veren arkadaşların motoruna hala kavuşamamış olması konusunda birşey diyemeyeceğim. Fiyatın fazla olmasının sebebi ise Yamaha değil, ülkemizdeki vergiler... Ayrıca eğer ayıp eden biri varsa o da R25'ten her yönden daha alt seviyede olan CBR 250R'a hiçbir yenilik getirmeden fiyatını 14.000'e çıkaran Honda bence. Yamaha'ya meydan okumak için fiyatı yükseltmiş olabilirler ama CBR'a hiçbir yenilik getirmeden mi?? Honda'nın yaptığı daha anormal bence.


Neyse, motora döneyim, arkadaşlar benim R25'im şuan 850 kilometrede. 500 - 600 kilometreden sonra artık biraz yüklenmeye başladım motora. Şuan normal bir yolda 175 - 180 km/h arasında gidiyor, 175'in altına neredeyse hiç düşmüyor rampa falan gelmedikçe. 12.500 devirde çok rahat 175 yapıyor, yol varsa 181 - 182'ye dayanabiliyor bazen. Biraz yokuş aşağı sallanınca 185'leri de geçiyor hatta bilen arkadaşlar vardır belki Aydın'dan İzmir'e gelirken otobanın çıkışından sonraki eğimli yolda 192 gördüm 13.500 devirde. Yani 193 - 195 km/h civarında kesiciye girerdi herhalde. Ama motorun özellikle 3. ve 4. viteslerde 7.000 devirden sonraki şahlanması ve o tork gerçekten süper. CBR 250R kullananan arkadaşlarımla aramızda genelde 5 - 10 km/h oynuyor yani ama R25'in yüksek devirlerdeki torku sayesinde yüksek hızlara onlardan daha kısa sürede çıkabiliyorum. Bu yüzden de CBR'ları yakalayıp geçmek kolay oluyor. Birkaç bin kilometreden sonra performans biraz daha artacaktır diye düşünüyorum.

Yakıt konusuna gelince; 120 km/h altına düşmeden (genelde 130 - 170 arası) uzun süreli kullanınca 23 kuruş yaktı. Böyle yüksek hızlarda kullanırken full depo ile 230 kilometre gittikten sonra depomda sadece 1.5 litre kadar benzin kalmıştı.
Daha düşük hızlarda daha sakin kullandığımda ise full depo ile 260 kilometre sonra benzin alınca içinde 3.5 litre kadar daha benzin vardı. Yani fazla sıkıştırmadan kullanırsak eğer 1 depo ile 280 - 300 kilometre falan gidebiliriz diye düşünüyorum. Ama gazı açtığınız zaman çift silindirin verdiği performans kadar fazla yakıyor. :) ortalama 20 - 25 kuruş arası yakıyor diyebiliriz yani.

Motoru çok erken başlamışsınız zorlamaya.
 
Katılım
17 Şub 2015
Mesajlar
27
@rabi:
Estağfurullah hocam ne demek. :) tecrübelerimizi paylaşalım ki almayı düşünenler, kafasında soru işareti olanlar ona göre karar versin.

@alisilin
Bahsettiğim kullanımı 600 - 800 KM. arasında yaptım ve onu da kademe kademe yaptım. Göstegede 500 kilometreyi görür görmez gazı köklemedim yani. :) açıkçası bahsettiğim kilometrelerden sonra motora yolda çok da nazik davranmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum ben. Yeter ki bilinçli kullanılsın... Daha marşa basar basmaz kesiciye falan sokmayalım motoru yani. :)
 
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
403
Bi yarım saat kadar önce Baydar'da canlı gördüm motoru.Alanlara hayırlı uğurlu olsun tekerleri düz bassın.

Çok güzel tasarım.Ben mavisine bayıldım.Oturuş pozisyonu çok iyi.Yormaz gibi.Boyum 1.75 ayaklarım tam yere bastı.

Malzeme kalitesini hiç beğenmedim.Depo plastik.Boya eh işte.Elcikler ve fren manetleri rezalet.Lastikler malum.Yani benim Çinli choperla aynı malzeme kalitesi.Allah'tan yamaha kötü malzemeye güzel şekil vermiş.Tek tek detaya bakarsan berbat,genel tasarıma bakarsan çok farklı agresif göze güzel gelen bi tasarım.Yamaha mühendislerini bu üllizyon kaabiliyetlerinden ötürü kutluyorum.

Son tahlilde,kötü malzeme,çok iyi tasarım,iyi performans diye özetledim r25 i.

Taliplerine duyurulur: 1 mavi,3 siyah sahibini bekliyor.2014 ve 2015 modeli aynı fiyattan satıyorlar.
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
42
Bi yarım saat kadar önce Baydar'da canlı gördüm motoru.Alanlara hayırlı uğurlu olsun tekerleri düz bassın.

Çok güzel tasarım.Ben mavisine bayıldım.Oturuş pozisyonu çok iyi.Yormaz gibi.Boyum 1.75 ayaklarım tam yere bastı.

Malzeme kalitesini hiç beğenmedim.Depo plastik.Boya eh işte.Elcikler ve fren manetleri rezalet.Lastikler malum.Yani benim Çinli choperla aynı malzeme kalitesi.Allah'tan yamaha kötü malzemeye güzel şekil vermiş.Tek tek detaya bakarsan berbat,genel tasarıma bakarsan çok farklı agresif göze güzel gelen bi tasarım.Yamaha mühendislerini bu üllizyon kaabiliyetlerinden ötürü kutluyorum.

Son tahlilde,kötü malzeme,çok iyi tasarım,iyi performans diye özetledim r25 i.

Taliplerine duyurulur: 1 mavi,3 siyah sahibini bekliyor.2014 ve 2015 modeli aynı fiyattan satıyorlar.

Siyah olanlardan da 2014 olan var mı? Maviyi bir noktaya kadar anlarım, lansman motorudur bayi çakallık yapıp saklamıştır da.

Motorlar evraklarından önce geldiği için henüz plaka işlemlerini başlatamadık , bayiye 2015 değil mi dediğim de evet dediler ancak 2014 çıkarsa iadeye kadar büyük arıza çıkarırım.
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
236
285 km de yedeğe düştü sonunda.7-8 bin devri bi kaç kez geçmek dışında genellikle sakin kullandım.ben rodajdan sonra yine sakin kullanımla yedek depo hariç 320-330 km yol yapacağını tahmin ediyorum. Yedek 3 lt.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Bi yarım saat kadar önce Baydar'da canlı gördüm motoru.Alanlara hayırlı uğurlu olsun tekerleri düz bassın.

Çok güzel tasarım.Ben mavisine bayıldım.Oturuş pozisyonu çok iyi.Yormaz gibi.Boyum 1.75 ayaklarım tam yere bastı.

Malzeme kalitesini hiç beğenmedim.Depo plastik.Boya eh işte.Elcikler ve fren manetleri rezalet.Lastikler malum.Yani benim Çinli choperla aynı malzeme kalitesi.Allah'tan yamaha kötü malzemeye güzel şekil vermiş.Tek tek detaya bakarsan berbat,genel tasarıma bakarsan çok farklı agresif göze güzel gelen bi tasarım.Yamaha mühendislerini bu üllizyon kaabiliyetlerinden ötürü kutluyorum.

Son tahlilde,kötü malzeme,çok iyi tasarım,iyi performans diye özetledim r25 i.

Taliplerine duyurulur: 1 mavi,3 siyah sahibini bekliyor.2014 ve 2015 modeli aynı fiyattan satıyorlar.
R25 Çin Çopper ile aynı malzeme kalitesi...:silent::mrgreen:
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
236
Valla ben bu yorumu pek ciddiye almadım. Yorum yapma gereği bile duymadım. Çin malı çapır diyo yahu adam. Bu r25 e karşı bi acaip bilenmiş kişiler var fiyattı malzemeydi boyna giydiriyolar. Bari güzel kaliteli ve fiyatı uygun motor modeli hangisiymiş engin bilgileriyle bi cevap versinler de öğrensin cümle alem...
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
496
Fiyat pahalı ancak KTM deki malzemeyi gördükten sonra bana göre r25 kaliteli bir motosiklet.
 
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
403
Siyah olanlardan da 2014 olan var mı? Maviyi bir noktaya kadar anlarım, lansman motorudur bayi çakallık yapıp saklamıştır da.

Motorlar evraklarından önce geldiği için henüz plaka işlemlerini başlatamadık , bayiye 2015 değil mi dediğim de evet dediler ancak 2014 çıkarsa iadeye kadar büyük arıza çıkarırım.
Her iki renginde hem 2014 ü hemde 2015 i var.
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
13500 tl den verdikleri benim bildiğim 2014.. ruhsata bakın orada mecburen gerçek yıl yazacaktır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst