Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Merhaba,
Yukarıda bahsedildiği gibi akünüzü iyi bir şarj ettirin. Ben Aralık'tan bu yana aküyle ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Almadan önce bir gün şarj ettirmiştim ama.
Ayrıca eğer motoru bir hafta 10 gün çalıştırmadıysam cikleyi çekip gaz vermeden ayak marşıyla çalıştırıyorum. Tek basmaya da her seferinde alıyor. Biraz da noltaljik bir an yaşamış oluyorum böylece :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------



Ehliyetsiz trafiğe çıkmamanızı şiddetle tavsiye ederim. 15 sene önce %100 haklı olarak mobiletimle kaza geçirmiştim. Adam ölmediğime şükredeceğine tüm arabasını bize yaptırmıştı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------



Merhaba,

Lastik Basınç (Tek kişi) Ön Lastik 25 psi -- Arka Lastik 28,5 psi
Basınç (İki Kişi) Ön Lastik 25 psi -- Arka Lastik 32 psi

Ben çoğunlukla tek kişi bindiğim için ön lastiği 25, arka lastiği 28 yapıyorum. Bu şekilde çok daha konforlu yolculuk yapılıyor.

Teşekkürler, bugün benzincideki hava cihazında kontrol edeyim dedim. O cihazların nasıl çalıştığını bilmesem de anladım galiba :D Cihazı 25 psi a ayarladım sonra ön tekere taktım, ilk önce 11 psi yazdı ( sanırım mevcut hava basıncı buydu lastiğin ! ) sonra artarak 25 psi a geldi. Aynı şekilde arka lastiği de ayarladım ve şimdi içim rahat :) Bir hafta falan sonra tekrar kontrol edeceğim ki bakalım ne kadar sürede havası iniyor ve ne sıklıkla kontrol etmek gerekiyor.

Asıl konuya geleyim; geçen gün 2 gün yatan motorun akü bitti çalıştıramadım demiştim. Bugün yine 2 gün yatmış motorun aküsü iyi durumda idi ?! Jigle açık ve gaz vererek çalıştırdım, gaz vermeden denediğimde çalışmıyordu ilk çalıştırmada. Acaba motor daha yeni olduğu için mi böyle aküde sıkıntı oluyor yoksa sıkıntı başka bir şey mi? Neyse bugün de çalışmayacak diye umutsuzdum ama çalışınca moralim düzeldi :)

Gps ile ölçüm yapan bir programı denedim. Ben ibrede maksimum 58-60 km hız yaptım. Programda ise 51,6 ölçüm yapmış.
 
Katılım
17 Tem 2014
Mesajlar
28
Servis aldıgimda şarz etti havalar iyi iken sorun yok calişiyor biraz soğuyunca calişmiyor kardes şimdi servise gidip bunu iyi şarz edemedinizmi diyeyim onlar iyi şarz ettiklerini söylüyorlar ...
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Çok uzun süre (1-2 ay gibi) çalıştırılmadıysa tekrar boşalmış ya da akü niteliğini kaybetmiş olabilir. Daha önce fiddle ile başıma çok gelirdi bu akü bitme sorunu.
Bana da burada bir oto elektrikçisi tarafından söylenen ise akünün diğer akülere göre tersine, çok daha güçlü olduğu. Şu sıralar felaket ayaz var. Geçende burası -8 dereceye kadar düştü. O esnada bile tek marşta (jikle açık ve gaz vermeden) aldı. Ayak marşını şu ana kadar hiç kullanmadım. Haftada bir en geç 10 günde bir çalıştırıp 5 dk sitenin içinde dolanıp garaja koyuyorum. Belki bunun içindir.Bilemiyorum.
 
Katılım
25 Şub 2015
Mesajlar
1
Herkese çok selamlar. Forumu yaklaşık 1-2 aydır takip ediyorum. 136 sayfanın tamamını okudum. Şu ana kadar takip ettiğim birkaç model arasında, forumu en düzeyli, en faydali model kesinlikle boxer. Hepinizi, seviyeyi bu kadar yukarıda tutabildiğiniz için ayrı ayrı tebrik ediyorum.

Motosikleti 2. el ybr ararken öğrendim ilk. Tasarımı çok hoşuma gitti. Bu sayfadan öğrendiğim kadarıyla, çok dişe dokunur bir problemi de yok. Bu yüzden ilk motor olarak boxera karar verdim. Ancak bütçem ne yazıkki 0 almaya yetmiyor (taksit borç vs durumları). Sahibinden'de 2. el olanları epeydir takip ediyorum. Aynı motorlar hep duruyor. Anladığım kadarıyla 2. eli henüz pek olmuşmamış.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-sorunsuz-ve-temiz-boxer-198859235/detay

Şu motor mesela yaklaşık 1 aydır duruyor öyle.

2. el bir boxera kaç para vermeliyim? Bu konuda tavsiye istiyorum sizden. Şimdiden teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
502
Herkese çok selamlar. Forumu yaklaşık 1-2 aydır takip ediyorum. 136 sayfanın tamamını okudum. Şu ana kadar takip ettiğim birkaç model arasında, forumu en düzeyli, en faydali model kesinlikle boxer. Hepinizi, seviyeyi bu kadar yukarıda tutabildiğiniz için ayrı ayrı tebrik ediyorum.

Motosikleti 2. el ybr ararken öğrendim ilk. Tasarımı çok hoşuma gitti. Bu sayfadan öğrendiğim kadarıyla, çok dişe dokunur bir problemi de yok. Bu yüzden ilk motor olarak boxera karar verdim. Ancak bütçem ne yazıkki 0 almaya yetmiyor (taksit borç vs durumları). Sahibinden'de 2. el olanları epeydir takip ediyorum. Aynı motorlar hep duruyor. Anladığım kadarıyla 2. eli henüz pek olmuşmamış.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-sorunsuz-ve-temiz-boxer-198859235/detay

Şu motor mesela yaklaşık 1 aydır duruyor öyle.

2. el bir boxera kaç para vermeliyim? Bu konuda tavsiye istiyorum sizden. Şimdiden teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.

Dostum bence 2. elde 2400 hatta aşırı temizse 2500 de verilebilir çünkü alıcaksın mesala sen 2. el motoru 2500 e bütün yaz kullanıcaksın tam kışa girerken muhtemelen bi zam yaparlar eğer temiz motor denk getirirsen bayaa karlı olursun ancak senin ilanda gösterdiğin muhtemelen kuryeden çıkma ona o fiyatı verene kadar 300-400 daha ekler daha 5000 km olmamış motorları alırdım.
saygılar.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Dostum bence 2. elde 2400 hatta aşırı temizse 2500 de verilebilir çünkü alıcaksın mesala sen 2. el motoru 2500 e bütün yaz kullanıcaksın tam kışa girerken muhtemelen bi zam yaparlar eğer temiz motor denk getirirsen bayaa karlı olursun ancak senin ilanda gösterdiğin muhtemelen kuryeden çıkma ona o fiyatı verene kadar 300-400 daha ekler daha 5000 km olmamış motorları alırdım.
saygılar.

Pazarlikla 2300-2400 e almaya calissin. Kusura bakmayinda sifiri 2700 iken ikinci eline 2500 verilmez. Ha simdi sifiri 2900 oldu orasi ayri.
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Herkese çok selamlar. Forumu yaklaşık 1-2 aydır takip ediyorum. 136 sayfanın tamamını okudum. Şu ana kadar takip ettiğim birkaç model arasında, forumu en düzeyli, en faydali model kesinlikle boxer. Hepinizi, seviyeyi bu kadar yukarıda tutabildiğiniz için ayrı ayrı tebrik ediyorum.

Motosikleti 2. el ybr ararken öğrendim ilk. Tasarımı çok hoşuma gitti. Bu sayfadan öğrendiğim kadarıyla, çok dişe dokunur bir problemi de yok. Bu yüzden ilk motor olarak boxera karar verdim. Ancak bütçem ne yazıkki 0 almaya yetmiyor (taksit borç vs durumları). Sahibinden'de 2. el olanları epeydir takip ediyorum. Aynı motorlar hep duruyor. Anladığım kadarıyla 2. eli henüz pek olmuşmamış.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-sorunsuz-ve-temiz-boxer-198859235/detay

Şu motor mesela yaklaşık 1 aydır duruyor öyle.

2. el bir boxera kaç para vermeliyim? Bu konuda tavsiye istiyorum sizden. Şimdiden teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.

Linkteki motor %90 kurye motoru.
Sana su motoru tavsiye ederim.
Kilometresi az vergisi yatmış ve en onemlisi yeni lastik takılmış.

http://m.sahibinden.com/classifiedDesc.html?id=179093528&rnd=2105
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Herkese çok selamlar. Forumu yaklaşık 1-2 aydır takip ediyorum. 136 sayfanın tamamını okudum. Şu ana kadar takip ettiğim birkaç model arasında, forumu en düzeyli, en faydali model kesinlikle boxer. Hepinizi, seviyeyi bu kadar yukarıda tutabildiğiniz için ayrı ayrı tebrik ediyorum.

Motosikleti 2. el ybr ararken öğrendim ilk. Tasarımı çok hoşuma gitti. Bu sayfadan öğrendiğim kadarıyla, çok dişe dokunur bir problemi de yok. Bu yüzden ilk motor olarak boxera karar verdim. Ancak bütçem ne yazıkki 0 almaya yetmiyor (taksit borç vs durumları). Sahibinden'de 2. el olanları epeydir takip ediyorum. Aynı motorlar hep duruyor. Anladığım kadarıyla 2. eli henüz pek olmuşmamış.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-sorunsuz-ve-temiz-boxer-198859235/detay

Şu motor mesela yaklaşık 1 aydır duruyor öyle.

2. el bir boxera kaç para vermeliyim? Bu konuda tavsiye istiyorum sizden. Şimdiden teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.

Piyasaya yeni giren bir motorun 20.000km üstündeki ikinci elini almak, risk almak demektir. Tabi bu motorun kötü ya da bozulacağı anlamına gelmiyor. Bel olsam ikinci el alımında daha farklı modelleri tercih ederdim. Ya da az daha bekleyip rodajını kendim yapacağım 0 motor almayı tercih ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

Bugün motorumda bir durum fark ettim. Aynı şey geçenlerde de olmuştu neden olduğuna anlam verememiştim.

Motorla sabah işe geldim. Saat 8:30 suları motoru kapattım. 12:30 gibi tekrar motoru ciklesiz olarak çalıştırdım. Cikle kullanmadım çünkü şu an yaz güneşi gibi hava güneşli ve sıcak. Normal bir şekilde çalıştı. 30-40 metre gitmeden motor boğulma yaptı ve stop etti. Birkaç marşla birlikte biraz uğraştırarak tekrar çalıştı ama motor gaz yemedi ve az ilerde tekrar yavaş yavaş boğuldu ve yine stop etti. Daha sonra tekrar marşla çalıştırdım ve daha bu durum yaşanmadı.
Şimdi; ilk bu srunu yaşadığımda benzinde su olabileceğini düşünmüştüm ancak aracı en son benzin aldıktan sonra yıkatmadım. Bu nedenle benzine su karışmış olabileceğini düşünmüyorum. Aklıma gelen tek sebep motoru sıcak havada olsa bile bir kaç saat çalışmadığı zaman cikleyle çalışma zorunluluğu. Çünkü kaç gündür gelip gidiyorum ilk cikleyle çalıştırdığım zaman bu problem yaşanmıyor. Geçen seferde de cikle kullanmamıştım ve aynısı olmuştu.
Aynı sorunu siz de yaşıyor musunuz bilmek istedim.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Piyasaya yeni giren bir motorun 20.000km üstündeki ikinci elini almak, risk almak demektir. Tabi bu motorun kötü ya da bozulacağı anlamına gelmiyor. Bel olsam ikinci el alımında daha farklı modelleri tercih ederdim. Ya da az daha bekleyip rodajını kendim yapacağım 0 motor almayı tercih ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------

Bugün motorumda bir durum fark ettim. Aynı şey geçenlerde de olmuştu neden olduğuna anlam verememiştim.

Motorla sabah işe geldim. Saat 8:30 suları motoru kapattım. 12:30 gibi tekrar motoru ciklesiz olarak çalıştırdım. Cikle kullanmadım çünkü şu an yaz güneşi gibi hava güneşli ve sıcak. Normal bir şekilde çalıştı. 30-40 metre gitmeden motor boğulma yaptı ve stop etti. Birkaç marşla birlikte biraz uğraştırarak tekrar çalıştı ama motor gaz yemedi ve az ilerde tekrar yavaş yavaş boğuldu ve yine stop etti. Daha sonra tekrar marşla çalıştırdım ve daha bu durum yaşanmadı.
Şimdi; ilk bu srunu yaşadığımda benzinde su olabileceğini düşünmüştüm ancak aracı en son benzin aldıktan sonra yıkatmadım. Bu nedenle benzine su karışmış olabileceğini düşünmüyorum. Aklıma gelen tek sebep motoru sıcak havada olsa bile bir kaç saat çalışmadığı zaman cikleyle çalışma zorunluluğu. Çünkü kaç gündür gelip gidiyorum ilk cikleyle çalıştırdığım zaman bu problem yaşanmıyor. Geçen seferde de cikle kullanmamıştım ve aynısı olmuştu.
Aynı sorunu siz de yaşıyor musunuz bilmek istedim.

Selamlar

Aynı sorun bende de oluyor. Çözümü de dediğiniz gibi. Soğuk havalar geçene kadar motoru ilk başta jikle ile çalıştırmak.

Aksi takdirde motor bir türlü yeterli ısıya ulaşamıyor ve ilk fırsatta ilk gazı bıraktığınızda stop ediyor.

İşin doğrusu ben sabahları yaz aylarında bile jikle ile çalıştırıyorum. Çünkü jiklesiz çalıştırdığımda 3 dakika beklerken jikle ile atıyorum en geç 1 dk da motor yola hazır hale geliyor.
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Selamlar

Aynı sorun bende de oluyor. Çözümü de dediğiniz gibi. Soğuk havalar geçene kadar motoru ilk başta jikle ile çalıştırmak.

Aksi takdirde motor bir türlü yeterli ısıya ulaşamıyor ve ilk fırsatta ilk gazı bıraktığınızda stop ediyor.

İşin doğrusu ben sabahları yaz aylarında bile jikle ile çalıştırıyorum. Çünkü jiklesiz çalıştırdığımda 3 dakika beklerken jikle ile atıyorum en geç 1 dk da motor yola hazır hale geliyor.

Selam.

Sıcak havalarda motorun deposu hava yapmış olabilir. O yüzden çalıştırmadan önce depo kapağını AC kapa yapıp öyle çalıştırın.

Anlattıklarınizin aynisi basıma geldi çok defa.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Bugün bir şey dikkatimi çekti. Garajın içine girdiğimde motorun altında bir kaç damla hafif kirlu su vardı. "Bu su da nereden çıktı radyatörlü mü bizim Boksör? " demeye kalmadan suyun egzozun altından tahliye deliğinden damladığını gördüm. Bir kaç kez gaz verince egzoz içindeki nemi o delikten baya bir boşalttı. (Uzun süre yattığı için olsa gerek...) Aynı şeyi pulsar forumunda da bir arkadaş bahsetmişti. (Hatta egzozu delindi sanmış:) ) Hani ola ki egzoz altında su görürseniz paniklemeyin, nemin egzoz tahliye deliğinden atılması başka bir şey değil.
 
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Boxer forumundaki seviye beni de hakikaten çok mutlu ediyor arkadaşlar :) Bugün motor sorunsuz çalıştı. Akü kendini toparlamış galiba veya geçen sefer hava soğuk olduğundan öyle oldu galiba.
 
Katılım
7 Eki 2013
Mesajlar
34
Boxerda 45 lt arka çanta kullanan var mı? Motorda nasıl duruyor? dengeyi bozma, vb.. etkileri var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------

Birde camgöz sitesinden başka daha uygun fiyatlı, motosiklet aksesuarı satan bir site var mı?
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
Bu motoru nasıl stop ediliyor yani sadece anahtarı döndürücem yoksa başka bişey var mı
Bir de benzin musluğu aşağıya bakıcak şekilde çalışırken yrdek depo için en üste benzin musluğu kapatırlen de orta konumda değil mi
Acemiyim o yüzden soruyorum yanlış anlaşılma olmasın
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Boxerda 45 lt arka çanta kullanan var mı? Motorda nasıl duruyor? dengeyi bozma, vb.. etkileri var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------

Birde camgöz sitesinden başka daha uygun fiyatlı, motosiklet aksesuarı satan bir site var mı?

Ben 33 litre kullanıyorum. Bence daha büyüğü güzel durmuyor. Sonuçta küçük bir motosiklet. Arkaya büyük çanta yerine tekstil yan çanta tavsiye ederim.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Boxerda 45 lt arka çanta kullanan var mı? Motorda nasıl duruyor? dengeyi bozma, vb.. etkileri var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------

Birde camgöz sitesinden başka daha uygun fiyatlı, motosiklet aksesuarı satan bir site var mı?

45 litrelik ekonomik bir çanta kullanıyorum. (80 tl ye almıştım, Arvic marka.)

1 senedir bir sıkıntısını görmedim. 2 kask + 1 mont + 2 eldiven vs rahat alıyor. Pazar masrafımı herşeyi sığdırabiliyorum.

Denge ile ilgili herhangi bir olumsuzluk yaşamadım. Motor yüksek ve iri olduğu için büyük durmuyor.
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Bu motoru nasıl stop ediliyor yani sadece anahtarı döndürücem yoksa başka bişey var mı
Bir de benzin musluğu aşağıya bakıcak şekilde çalışırken yrdek depo için en üste benzin musluğu kapatırlen de orta konumda değil mi
Acemiyim o yüzden soruyorum yanlış anlaşılma olmasın

Stop etmeyi araba gibi düşünün. Binbir çeşit yolları var istedikten sonra. Mantıklı olanı anahtarla çevirmek :)
Evet doğru biliyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------

Selamlar

Aynı sorun bende de oluyor. Çözümü de dediğiniz gibi. Soğuk havalar geçene kadar motoru ilk başta jikle ile çalıştırmak.

Aksi takdirde motor bir türlü yeterli ısıya ulaşamıyor ve ilk fırsatta ilk gazı bıraktığınızda stop ediyor.

İşin doğrusu ben sabahları yaz aylarında bile jikle ile çalıştırıyorum. Çünkü jiklesiz çalıştırdığımda 3 dakika beklerken jikle ile atıyorum en geç 1 dk da motor yola hazır hale geliyor.

Teşekkür ederim. Gerçi hava baya sıcaktı ve güneş vardı ama yazın denicez bakalım. Eğer hep böyleyse biraz sıkıntı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------

Selam.

Sıcak havalarda motorun deposu hava yapmış olabilir. O yüzden çalıştırmadan önce depo kapağını AC kapa yapıp öyle çalıştırın.

Anlattıklarınizin aynisi basıma geldi çok defa.

Selam, evet depoya baya güneş vuruyordu. Ancak motorun depo kapağı sanırım çok dandik ve eminim ki yeterince içeri hava alıyordur. Anahtarı içine bile girmiyor, sadece anahtarın ucunu sokup çevirince kapak açılıyor. Bir metalde soksan açılır sanırım. Yani demek istediğim sıkışan gaz üstten kendini atıyordur diye düşünüyorum. Ancak yine de deneyeceğim önerinizi. Siz bu şekilde kesin çözüm buldunuz mu?
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
Stop etmeyi araba gibi düşünün. Binbir çeşit yolları var istedikten sonra. Mantıklı olanı anahtarla çevirmek :)
Evet doğru biliyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------



Teşekkür ederim. Gerçi hava baya sıcaktı ve güneş vardı ama yazın denicez bakalım. Eğer hep böyleyse biraz sıkıntı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------



Selam, evet depoya baya güneş vuruyordu. Ancak motorun depo kapağı sanırım çok dandik ve eminim ki yeterince içeri hava alıyordur. Anahtarı içine bile girmiyor, sadece anahtarın ucunu sokup çevirince kapak açılıyor. Bir metalde soksan açılır sanırım. Yani demek istediğim sıkışan gaz üstten kendini atıyordur diye düşünüyorum. Ancak yine de deneyeceğim önerinizi. Siz bu şekilde kesin çözüm buldunuz mu?

Anahtarın yarım girmesiyle depo kapağını dandik yaptınız. Biraz garip açıkçası :)
Tam aksine depo kapağı yeterince hava alamadığı için zaten depo hava yapıyor.
Ben bu şekilde çözüme ulaştım. Size de faydası olur diye paylaştım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst