TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
416
Slm arkadaşlar benim motur seyir halinde iken vitesi yükseldiğinde çok geç hızlanıyor 4-5 saniye sonra sanki hızlanmaya başlıyor daha önce başınıza geldimi böyle bişey
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
20 gündür motorum dışarıda balkon altında üstü örtülü bir şekilde yalnızdı ve alarm aktifti.
Bugün motoruma kavuştum, jikleyi açtım ve marşa bastım. Akü hafiften azalmış gibi, marş sesi (cıgı-cıgı-cıgı sesi :p ) eskisi gibi hızlı hızlı değildi, arabalardaki gibiydi.
3-4 saniye çalışmayınca marşı bıraktım.
Ayakla çalıştırayım dedim. 5 defa filan yaptım çalışmadı. Sonra karbüratör musluğunun kapalı olduğunu hatırladım. Onu açtım. :mrgreen:
Sonra hiç durmadan, ardı ardına sanki marş motoruymuşum gibi, sanırım bir 10 defa tepikleyince (jikle tam açık) motor çalıştı.

Motor çalıştıktan sonra (jikle tam açık) 30 saniye kadar rölanti seviyesinde kaldı sonra biraz yükseldi devir.
Birkaç dakika motor çalıştığı halde hala gaza tepki veremiyordu. Sonra motoru kapattım, üstünü örtüp alarmı devreye aldım eve çıktım.

Sizce anormallik var mı?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
20 gündür motorum dışarıda balkon altında üstü örtülü bir şekilde yalnızdı ve alarm aktifti.
Bugün motoruma kavuştum, jikleyi açtım ve marşa bastım. Akü hafiften azalmış gibi, marş sesi (cıgı-cıgı-cıgı sesi :p ) eskisi gibi hızlı hızlı değildi, arabalardaki gibiydi.
3-4 saniye çalışmayınca marşı bıraktım.
Ayakla çalıştırayım dedim. 5 defa filan yaptım çalışmadı. Sonra karbüratör musluğunun kapalı olduğunu hatırladım. Onu açtım. :mrgreen:
Sonra hiç durmadan, ardı ardına sanki marş motoruymuşum gibi, sanırım bir 10 defa tepikleyince (jikle tam açık) motor çalıştı.

Motor çalıştıktan sonra (jikle tam açık) 30 saniye kadar rölanti seviyesinde kaldı sonra biraz yükseldi devir.
Birkaç dakika motor çalıştığı halde hala gaza tepki veremiyordu. Sonra motoru kapattım, üstünü örtüp alarmı devreye aldım eve çıktım.

Sizce anormallik var mı?

karbüratör de ki pis benzini de boşalt saydınız çalıştırmadan ve musluğu açmadan önce, düzelir.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Slm arkadaşlar benim motur seyir halinde iken vitesi yükseldiğinde çok geç hızlanıyor 4-5 saniye sonra sanki hızlanmaya başlıyor daha önce başınıza geldimi böyle bişey

kaç bin devirde vites atıyosun ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------

20 gündür motorum dışarıda balkon altında üstü örtülü bir şekilde yalnızdı ve alarm aktifti.
Bugün motoruma kavuştum, jikleyi açtım ve marşa bastım. Akü hafiften azalmış gibi, marş sesi (cıgı-cıgı-cıgı sesi :p ) eskisi gibi hızlı hızlı değildi, arabalardaki gibiydi.
3-4 saniye çalışmayınca marşı bıraktım.
Ayakla çalıştırayım dedim. 5 defa filan yaptım çalışmadı. Sonra karbüratör musluğunun kapalı olduğunu hatırladım. Onu açtım. :mrgreen:
Sonra hiç durmadan, ardı ardına sanki marş motoruymuşum gibi, sanırım bir 10 defa tepikleyince (jikle tam açık) motor çalıştı.

Motor çalıştıktan sonra (jikle tam açık) 30 saniye kadar rölanti seviyesinde kaldı sonra biraz yükseldi devir.
Birkaç dakika motor çalıştığı halde hala gaza tepki veremiyordu. Sonra motoru kapattım, üstünü örtüp alarmı devreye aldım eve çıktım.

Sizce anormallik var mı?

Normal hacıabi.. Benim motorda 20 günü geçti yatıyor.. alarmı devre dışı bıraktım kapalı otoparkta.. lastikler fln inmiş garibimin :D bakalım nasıl çalışcak ama o kdr süre yattıktan sonra en az bi 5 dk rolantide kendine gelmesine izin vermek lazım..
 
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1,315
20 gündür motorum dışarıda balkon altında üstü örtülü bir şekilde yalnızdı ve alarm aktifti.
Bugün motoruma kavuştum, jikleyi açtım ve marşa bastım. Akü hafiften azalmış gibi, marş sesi (cıgı-cıgı-cıgı sesi :p ) eskisi gibi hızlı hızlı değildi, arabalardaki gibiydi.
3-4 saniye çalışmayınca marşı bıraktım.
Ayakla çalıştırayım dedim. 5 defa filan yaptım çalışmadı. Sonra karbüratör musluğunun kapalı olduğunu hatırladım. Onu açtım. :mrgreen:
Sonra hiç durmadan, ardı ardına sanki marş motoruymuşum gibi, sanırım bir 10 defa tepikleyince (jikle tam açık) motor çalıştı.

Motor çalıştıktan sonra (jikle tam açık) 30 saniye kadar rölanti seviyesinde kaldı sonra biraz yükseldi devir.
Birkaç dakika motor çalıştığı halde hala gaza tepki veremiyordu. Sonra motoru kapattım, üstünü örtüp alarmı devreye aldım eve çıktım.

Sizce anormallik var mı?

Anladığım kadarı ile bu motorlar soğuk havalarda 2-3 hafta çalıştırılmadıkları zaman, ilk çalıştırmada sorun yaşanabiliyor. Daha önce iki defa aynı olay benimde başıma geldi.Ben motorumu apartman girişinde kapalı yerde tutuyorum. Uzun süre sonra ilk çalıştırma da jikle ile el marşında 2-3 denemem de çalışıyor. Jikleyi 2000 devir civarlarında 10 saniye kadar tutup, bırakıyorum. Rölantide de yaklaşık olarak 5-10 dakika çalışmasına rağmen yine de bazen gaz yemiyor.Yani deviri yavaş yavaş 4000 ve üzerine çıkarırken devir birden düşüyor ve stop edecek gibi oluyor. Bu sebeple rölanti de biraz daha çalıştırmak gerekebiliyor. Bu şekilde yola çıkmaya kalkınca yine gaz yemiyor, yavaş yavaş yol almaya devam edince 2-3 dk. sonra normal haline geliyor.

Sizde sanırım motorda da aynı durumu yaşamışsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------

kaç bin devirde vites atıyosun ?

6-7 bin devirde vites degistiriyorum bide
7 bin de vites degiştireceksem eğer ibre 7 geldigi anda vitesi değiştirmeli miyim
Yoksa 10-15 saniye devirli gidip sonramı vites atmaliyim, birde bizim buralar hep yokuş hem de çok dik yokuşlar


Normal kullanımda vites değiştirme devriniz biraz düşük olabilir. Ama özellikle dik yokuş çıkarken devri normalden daha fazla artırmalı ve vites değişimini seri şekilde yapmalısınız. Motor devrini bulduktan sonra illa da 5-10 saniye aynı devirde gitmenize gerek yok bence.

Şayet geç hızlanma olayını düz yolda da yapıyorsa(önceden böyle bir sorun yok ise)debriyajınız da bir sorun olabilir.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
kaç bin devirde vites atıyosun ?

6-7 bin devirde vites degistiriyorum bide
7 bin de vites degiştireceksem eğer ibre 7 geldigi anda vitesi değiştirmeli miyim
Yoksa 10-15 saniye devirli gidip sonramı vites atmaliyim, birde bizim buralar hep yokuş hem de çok dik yokuşlar


6 7 bnde vites atarsan helede yokuşta motor hızlanmaz.. senınkı yıne hızlanıyomus ^^ yığılma deniyor buna.. vites attığında devir düşer 3 4 bine ve yığılır motor.. yokuş yukarı 8 9 bınde at vitesi.. düz yolda da keza 8 binden aşağı atmam vites.. belli bi süre gitmene gerek yok yani atabilirsin o devir aralığına geldiğinde .. yada keyfine kalmış..
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Bugün motorum marşa basar basmaz çalıştı, normale döndü.

200-250 km yol yaptım. Ayrıca, 3. viteste 105 km/h, 4. viteste 125 km/h hızı gördüm orijinal dişlilerle.
Yalnız 5. viteste motor daha fazla hızlanmıyor, sadece daha düşük devirde gitmiş oluyorum.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Bugün motorum marşa basar basmaz çalıştı, normale döndü.

200-250 km yol yaptım. Ayrıca, 3. viteste 105 km/h, 4. viteste 125 km/h hızı gördüm orijinal dişlilerle.
Yalnız 5. viteste motor daha fazla hızlanmıyor, sadece daha düşük devirde gitmiş oluyorum.

orjinal dişlilerle mi.. ne diyon hacı :D 5.vitestedir o hız..
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
360
Gaz kesiciye girdi ama, ilk defa bu kadar zorladım. 5. vites olsa 8.000 devir civarı olması gerekirdi o hızda.

---
5. viteste 6.000'de 90 yapıyor. 9.000 devirde de 130 yapıyor. Diğerlerini hatırlamıyorum. :p
Ama genelde 110'u pek geçemiyorum. Hatta 100'ü geçemediği bile oluyor, belki bu havalarda 10w50 yağ kullandığım içindir.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Gaz kesiciye girdi ama, ilk defa bu kadar zorladım. 5. vites olsa 8.000 devir civarı olması gerekirdi o hızda.

---
5. viteste 6.000'de 90 yapıyor. 9.000 devirde de 130 yapıyor. Diğerlerini hatırlamıyorum. :p
Ama genelde 110'u pek geçemiyorum. Hatta 100'ü geçemediği bile oluyor, belki bu havalarda 10w50 yağ kullandığım içindir.

orjinal dişli ile 8bın devirde 110kmh yapar 9bınde 120kmh.. redline girdğinde 130küsürlere çıkar.. 2 motorumdada aynıydı.. 14 dişliyle 8 bın devırde 110kmh 9 bın devırde 120kmh yapıyor.. tecrübeyle sabittir..
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
128
Gaz kesiciye girdi ama, ilk defa bu kadar zorladım. 5. vites olsa 8.000 devir civarı olması gerekirdi o hızda.

---
5. viteste 6.000'de 90 yapıyor. 9.000 devirde de 130 yapıyor. Diğerlerini hatırlamıyorum. :p
Ama genelde 110'u pek geçemiyorum. Hatta 100'ü geçemediği bile oluyor, belki bu havalarda 10w50 yağ kullandığım içindir.

benim ön dişli 15 6bin civarı 90 yapıyor orjinal dişli ile 7-8bin arası 90 yapıyordu bi yanlışlık olmasın
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst