Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Tahsin abi bende ki 2014 model 85 i geçmiyor ama sizde de durum aynı mı?

Benimde başlarda öyleydi 80i geçmezdi. Geçen denedim 105e kadar geldi. Açılması lazım motorun. Ama şuda bir gerçek bu motorlarla 80 ve üzeri güvensiz hatta tehlikeli. Fren ve hakimiyet yetmiyor.
Birde mondiallerin ibresi gibi 80le giderken 100 göstermiyor bizim ibreler. 80le anca 85 falan gösterir.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Motorun önünü kapatmayın arkadaşlar. Aşırı ısınıyor. Bende denemiştim zamanında. Hava soğutmalı motor ennihayetinde.

Evet bir de o durum var dimi.. Ama burada yani Ankara'da koruma demirini bu şekilde kapatan çok kurye var. Plastik kutuları açıp koruma demirini kaplayarak scooter havası veriyorlar nerdeyse..


Tahsin abi bende ki 2014 model 85 i geçmiyor ama sizde de durum aynı mı?

benim motorda 2014 80-90 arası güzel.. rüzgarı arkana alınca, yokuş aşağı yer bulunca yada rüzgar direncini azaltmak için hafif kapanırsan hız 100-110 a çıkıyor ama Tahsin'in de söylediği gibi bu hızlarda oldukça güvensiz geldi bana da... Ağırlığı düşük, aerodinamik yapısı buna müsait değil rüzgardan çok etkileniyor ve bu hızlar için motor gücü yetersiz kalıyor.. Çünkü 90 km sonrası hızlada çevirdiği 7 - 8.000 devir sonrası tork azalma eğiliminde oluyor..

En güzeli max 80-85 gezmek.. tecrübe ve maddiyatı sağladıktan sonra 200-250 cc almak..
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@ A.s Enes. İbreden bahsetmişken bana Balıkkesir gezisine Mh driftli bir arkadaş katılmıştı,o 120 yaptım dediği yerde benim ibre 80 i gösteriyordu.Benim ibrenin eksik gösterdiğinden şüpheleniyorum,bir tane bisikletlere takılan göstergeden alıp takıp deniyeceğim.
@ Tahsin arka teker göbeğiyle kaplin lastiğini taktınmı,uydumu Ybr ninki?
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
@ A.s Enes. İbreden bahsetmişken bana Balıkkesir gezisine Mh driftli bir arkadaş katılmıştı,o 120 yaptım dediği yerde benim ibre 80 i gösteriyordu.Benim ibrenin eksik gösterdiğinden şüpheleniyorum,bir tane bisikletlere takılan göstergeden alıp takıp deniyeceğim.

abi akıllı telefonun varsa gpsle de deneyebilirsin:cat:
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
@ A.s Enes. İbreden bahsetmişken bana Balıkkesir gezisine Mh driftli bir arkadaş katılmıştı,o 120 yaptım dediği yerde benim ibre 80 i gösteriyordu.Benim ibrenin eksik gösterdiğinden şüpheleniyorum,bir tane bisikletlere takılan göstergeden alıp takıp deniyeceğim.
@ Tahsin arka teker göbeğiyle kaplin lastiğini taktınmı,uydumu Ybr ninki?

Yarın gelecek abi kargo. Kaplin uyuyor o kesin. Göbekte uyması lazım. Ybr cg falan fişman çoğu motor aynı göbeği kullanıyor. Ama göreceğiz bakalım.
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Salih 4-5bin km olduysa sende bir kontrol et kaplin lastiğini bizim motordaki kaplin pek kaliteli değil,ben orijinal Ybr'ninkini takıcağım(Yamaha servisinde 10tl)
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Tahsin kardeş, değişimi yaparken şöyle bol fotolu bi anlatımdan bizi mahrum etmezsin umarım :)

benim kaplin sağlam yeni değiştirdim zaten. ama arka dişli yalpalıyor. ya göbekte sorun var. yada göbek rulmanını çakarken yamuk çaktı tamirci. bende illallah ettim komple göbek siparişi verdim. kaplinlerin bağlandığı dişli göbeği. yağmur yağmazsa foto çekerim

Salih 4-5bin km olduysa sende bir kontrol et kaplin lastiğini bizim motordaki kaplin pek kaliteli değil,ben orijinal Ybr'ninkini takıcağım(Yamaha servisinde 10tl)

orjinali pahalıdır abi. ama ülker in çok güzel kaplinleri var. mübarek beton gibi :) ben onlardan taktım motor sertleşti ama zırt pırt dağılmaz en azından.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Salih 4-5bin km olduysa sende bir kontrol et kaplin lastiğini bizim motordaki kaplin pek kaliteli değil,ben orijinal Ybr'ninkini takıcağım(Yamaha servisinde 10tl)

Adil abi benim kurt kış uykusunda hâla. Hafta sonu bi lastiklerin havasını kontrol ettim, birde yere değen ön lastiği çevirdim hepsi o kadar. Hayvanı dışarı bir çıkartayım, sağını solunu tekrar bi gözden geçiririm.

Bu arada olurda elektriksel bir problemler çıkarsa alt yapım olsun diye oto elektrik kursuna başladım.. :)
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
Salih 4-5bin km olduysa sende bir kontrol et kaplin lastiğini bizim motordaki kaplin pek kaliteli değil,ben orijinal Ybr'ninkini takıcağım(Yamaha servisinde 10tl)
abi tam neresi oluyor bu kaplin lastiği :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------

Uzun tur cam sipariş verdim bugün.Yuvarlak far ybr grenajı takılıydı benim makinede. Grenajdaki orj kısa camını sökücem aldığım tur camını takacağım. Uzun zamandır düşündüğüm aradığım bişeydi, bugün görünce dayanamadım verdim siparişi:queen: bakalım nasıl olacak

133507231mhn.jpg


Bunun gibi bişey olacak herhalde
Y3qk_Ez.jpg
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Bugun Nallıhan'dan Beypazarı'na bakıma gittim. Nallıhan Kuş Cenneti'nde ve Juliopolis Nekropolü'nden bir kaç kare çektim.

Bu arada Castrol 15/50 yağ koydular.

Kw7LmYR.jpg

Dulir2c.jpg

7zjLQok.jpg

aXeCo0P.jpg
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Enes cam güzel olacağa benziyor takınca atarsın foto.Kaplin lastiği arka teker dişlisinin takıldığı parça var arka teker göbeği deniyor onun içinde kalıyor.Mutlaka kontrol et basit bir parça fakat çıkardığı sorunlar baş ağrıtır...Sayfa 704 te resimlerini koymuştum arka teker dişlisi göbeği kaplin hepsinin resmi var.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Beyazda çok yakışıyor yav bizim motora :)

Adil abi göbek ve civatalar geldi. Civatalar göbeğe uymadı. Pullar ve somunlar tamam. Ama civataların Kafaları oval göbeğe olmuyor. Anlamadım.
Neyse 3,5 cm lik 4 tane 13lük civata alacağım sanayiden. Göbeği takınca yazarım buraya.
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
Enes cam güzel olacağa benziyor takınca atarsın foto.Kaplin lastiği arka teker dişlisinin takıldığı parça var arka teker göbeği deniyor onun içinde kalıyor.Mutlaka kontrol et basit bir parça fakat çıkardığı sorunlar baş ağrıtır...Sayfa 704 te resimlerini koymuştum arka teker dişlisi göbeği kaplin hepsinin resmi var.

Teşekkürler abi resimlere bakınca anladım parçayı kontrol etmekte fayda var. Cam gelsin resimlerini de atarım.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Bugun Nallıhan'dan Beypazarı'na bakıma gittim. Nallıhan Kuş Cenneti'nde ve Juliopolis Nekropolü'nden bir kaç kare çektim.

Bu arada Castrol 15/50 yağ koydular.

Kask ve motor(renk) benimki ile aynı.. :)

yalnız bu soğuk havalar için 10/40 daha iyi olmaz mıydı? sordun mu ustaya?
Ben 10/40 aldım. Mart ayında motoru depodan çıkarır çıkarmaz değiştiricem yağını. O aylarda hava yine soğuk olacağından 10/40 uygun olur. Belki yaz ayında yapacağım değişimde 15/50 koyar denerim diye düşünüyorum..
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Kask ve motor(renk) benimki ile aynı.. :)

yalnız bu soğuk havalar için 10/40 daha iyi olmaz mıydı? sordun mu ustaya?
Ben 10/40 aldım. Mart ayında motoru depodan çıkarır çıkarmaz değiştiricem yağını. O aylarda hava yine soğuk olacağından 10/40 uygun olur. Belki yaz ayında yapacağım değişimde 15/50 koyar denerim diye düşünüyorum..

10/40 kalın, 15/50 ince yağ dedi. Kışın motoru ısıtmadan kalın yağ koyarsan motor içinde hareketi sağlıklı olmaz, ince yağ daha iyi olur soğuk havalar için dedi.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
@imamx 10-40 daha ince dostum. Kışın ince yağ koyulabilir. Ama bizim motorlara 15-40 uygun görülmüş. Yazında 20-40 koyuyorum ben.

@adil abi , göbek uydu abi sıkıntı yok. Yalpalamıyor sanki arka dişli , çokta bakamadım. Ama uydu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst