Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
49
Öncelikle merhabalar
Benim bir sorunum var.Vites geçişleri yanlış oluyor 1. viteste mesela yukarı vuruyorum 3. vitese geçiyor birde 1. viteste boşa geçmiyor motorum 2.000 km de neden böyle sizce?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Birden üçe geçmesi imkansız bişey. İki kere yukarı çekip bırakmak gerek. 50 bindeyim, hiç birden üçe geçiremedim. İkinci vites çalışmıyormu?
 
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
49
çalışıyor ikinci viteste bazen oluyor 1. viteste vuruyorum yukarı doğru 3. vitese atıyor şimdi de 1. vitese indiriyorum boşa geçmiyor vites pedalı gitmiyor yukarı
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
ilginç bir durum.. :silent:

hiç bir motosiklette böyle bir sorun duymamıştım.. acilen bi servise götür.. baksınlar..

Bizi bilgilendirmeyi de unutma..
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
1. Viteste boşa geçmeme debriyajın ayırmamasından kaynaklanıyor.
Debriyaj kolunda iki tane somun göreceksin, oradan debriyaj kavramanı yükselteceksin, şıkır şıkır geçer viteslerin. Sonrası kolay zaten. Gerçekten vites geçişlerinde ybr motoru çok başarılı.
 
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
49
Tahsin abi o iki somunu gördüm de onun ayarını nasıl yapıcam bilmiyorum
servise götürdüm usta bir şeyler yaptı da olmadı yine aynı gittiğimde bana 500 km sonra getir periyodik bakımını yaparız dedi 1 den boşa zor geçiyor
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Bak resimdeki debriyaj kütüğünde 2 somunu görüyosun. Sendede aynısı var.
Motoru çalıştır.
Resimdeki geniş olanı somunu sola doğru gevşetiyosun. Uzun olanıda sola doğru çeviriyosun. Tel gerilecektir. Vitesi 1e tak. Uzun somunu çevirerek Kavramanı yükselt. Yükseklik İstediğin ayara gelince geniş somunu sık. Bukadar.
Aynısı debriyaj telinin ortasındaki 2 tane 10luk somun var. Ordanda yapılabilir. O şekilde kullanma . zorlar şanzımana zarar verirsin.

104404760fh9.jpg
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Tahsin abi senin tur camı nasıl ? Rüzgarı tamamen kesiyor mu?
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Tahsin abi senin tur camı nasıl ? Rüzgarı tamamen kesiyor mu?

Kısasını aldım uğur.uzunu yağmurda karda önünü göstermiyor. Kısası boğazıma kadar rüzgarı kesiyor. Cam dik durduğundan camdan gelen rüzgar kaskımı sıyırıp geçiyor. Rüzgar yemiyorum yani. Sende taktığında boynuna kadar rüzgarı kesecek bir cam bak. Uzun olursa sorun yaşarsın.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Abi bendeki şu;

nfzt.jpg



Bana senin eski uzun tarz birşey lazım. En az şekilde rüzgara maruz kalma hususu öncelik.

Hız vs hiç önemli değil. 60-70 takılırım şehir içinde.
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
selamunaleyküm abiler:)
uzun zamandır giremiyodum bi selam vereyim iki resim atayım dedim
20150119_152021.jpg


IMG_20150121_133020_1.jpg


Motorda maaşallah diyeyim sıkntım yok :cat: Arabayı da satınca kar kış demiyorum veriyorum gazı. Bu sıra hava iyi gerçi resimleri geçen hafta çekmiştim.
Siperlik almayı düşünüyorum ben de cbf'inkini alıp uydurucam artık yuvarlakfar siperlik için tur camı pek yok piyasada.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
selamunaleyküm abiler:)
uzun zamandır giremiyodum bi selam vereyim iki resim atayım dedim
http://s26.postimg.org/la7xsiafd/20150119_152021.jpg

http://s26.postimg.org/w3auna2bt/IMG_20150121_133020_1.jpg

Motorda maaşallah diyeyim sıkntım yok :cat: Arabayı da satınca kar kış demiyorum veriyorum gazı. Bu sıra hava iyi gerçi resimleri geçen hafta çekmiştim.
Siperlik almayı düşünüyorum ben de cbf'inkini alıp uydurucam artık yuvarlakfar siperlik için tur camı pek yok piyasada.

Ve Aleyküm Selaaaaam...

çızmalar göz alıyor.. Bende mi alsam bi çift... hem benim motosiklet beyaz olduğu için daha hoş görünür bende :)

alışveriş listem de var.... bi çift kaliteli bot alıcam.. yağmurlu havalar içinde bir çift bundan almak mantıklı gibi...
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
Ve Aleyküm Selaaaaam...

çızmalar göz alıyor.. Bende mi alsam bi çift... hem benim motosiklet beyaz olduğu için daha hoş görünür bende :)

alışveriş listem de var.... bi çift kaliteli bot alıcam.. yağmurlu havalar içinde bir çift bundan almak mantıklı gibi...
çamurlu havalarda şart çizme :cat: Motor çok çamur atıyor ayaklara doğru, koruma demirinin önünü kapatsak belki o da iş yapabilir
Koyu renk olanları var onlardan al bence bunlar fazla dikkat çekiyor:queen: Ben bulamadım mecburiyetten giymişitim
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Öncelikle merhabalar
Benim bir sorunum var.Vites geçişleri yanlış oluyor 1. viteste mesela yukarı vuruyorum 3. vitese geçiyor birde 1. viteste boşa geçmiyor motorum 2.000 km de neden böyle sizce?

Değirmendere'ye yakınsan yardımcı olmaya çalışırım.

Usta olarak Gölcük'te ki Murat ustayı da tavsiye ederim.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
çamurlu havalarda şart çizme :cat: Motor çok çamur atıyor ayaklara doğru, koruma demirinin önünü kapatsak belki o da iş yapabilir
Koyu renk olanları var onlardan al bence bunlar fazla dikkat çekiyor:queen: Ben bulamadım mecburiyetten giymişitim

yağmurda çamurda benim botlar mahvoluyor.. Ön tarafa bir çeyler kapatmak iyi olur ama görüntü olarak çirkin oluyor..

belki koruma demirine lastikli gerilerek takılacak branda vari birşeyler olabilir (bak bu iyi fikir :queen:)

ön çamurluğa ekstra bi uzatmada olabilir ama yine görüntü çirkin...

o zaman şöyle yapayım; yağmurlu havalar için bu botlarda bir çift alayım. (nasılsa her zaman kullanılacak bir ekipman) Bir de koruma demirine takılacak seyyar bi örtü tasarlayayım.. :)
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
@uğur kesinlikle boyu boynunu aşmayacak bir cam olması lazım. Yoksa Yağmurda karda binemezsin motoruna. Bide rüzgardan etkilenmek istemiyosan dizörtüsü ve el kılıfı şart.

@enes irc hariç herşey on numara kardeşim :)
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
@enes irc hariç herşey on numara kardeşim :)
ben de aynı fikirdeyim abi yazın idare ediyordu ama şimdi fena oldu:queen: Michelin düşünüyorum bakalım para ayarlayabilirsem

belki koruma demirine lastikli gerilerek takılacak branda vari birşeyler olabilir (bak bu iyi fikir :queen:)
ön çamurluğa ekstra bi uzatmada olabilir ama yine görüntü çirkin...
o zaman şöyle yapayım; yağmurlu havalar için bu botlarda bir çift alayım. (nasılsa her zaman kullanılacak bir ekipman) Bir de koruma demirine takılacak seyyar bi örtü tasarlayayım.. :)
koruma demirine tak-çıkar şeklinde bi örtü mantıklı geldi denemek lazım:cat:
 
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
49
Teşekkürler ama önce bir burdaki bayiye götüreyim yarın.
Halleder heralde usta.Tahsin abinin dediğini deniyeceğim bir ilk önce.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

Tahsin abi çıktım şimdi dediğini yaptım boşa geçmiyordu vites sıkılaştırdım oldu şimdi geçiyor boşa umarım sorun çıkmaz bir daha.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
ben de aynı fikirdeyim abi yazın idare ediyordu ama şimdi fena oldu:queen: Michelin düşünüyorum bakalım para ayarlayabilirsem


koruma demirine tak-çıkar şeklinde bi örtü mantıklı geldi denemek lazım:cat:
Motorun önünü kapatmayın arkadaşlar. Aşırı ısınıyor. Bende denemiştim zamanında. Hava soğutmalı motor ennihayetinde.


Teşekkürler ama önce bir burdaki bayiye götüreyim yarın.
Halleder heralde usta.Tahsin abinin dediğini deniyeceğim bir ilk önce.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------

Tahsin abi çıktım şimdi dediğini yaptım boşa geçmiyordu vites sıkılaştırdım oldu şimdi geçiyor boşa umarım sorun çıkmaz bir daha.

Olmaz merak etme. Birde telin ortasında 2 tane 10luk somun var.kısa ve uzun somunlar. Kısa olanı gevşet. Uzunu çevirip debriyajını yükseltebilirsin. Sonra kısayı tekrar sık.
Bu dahada kolay. Ve gevşeme riskide yok.
Yaz buraya sorunlarını, elbet birimiz yaşamıştır, çözüm buluruz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst