Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
@Salih_T

Zincirim o kadar gevşek ki bazen o şase demirine çarpıyor.
Nallıhan'dan Beypazarı'na gideceğim.
Wd40 elime ulaşak. Zincire sıkacağım gelir gelmez. Mazot ve gazyağını şimdilik masraf yapmak istemiyorum.
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@Salih_T

Zincirim o kadar gevşek ki bazen o şase demirine çarpıyor.
Nallıhan'dan Beypazarı'na gideceğim.
Wd40 elime ulaşak. Zincire sıkacağım gelir gelmez. Mazot ve gazyağını şimdilik masraf yapmak istemiyorum.

Aman kardeşim gevşek zinzirle yola çıkma Allah korusun zincir sarar teker kitler.Arka teker civatalarının üst kısmındaki şasede sağlı sollu 7-8 tane çizik var o çizikleri iki taraftada eşitleyerek zinzirini sık ama 2.5cm boşluk kalsın esneme payı.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
@Salih_T

Zincirim o kadar gevşek ki bazen o şase demirine çarpıyor.
Nallıhan'dan Beypazarı'na gideceğim.
Wd40 elime ulaşak. Zincire sıkacağım gelir gelmez. Mazot ve gazyağını şimdilik masraf yapmak istemiyorum.

Kardeş motosiklet kullanıyorsan az çok elin anahtar tutacak.. yoksa bu iş olmaz.. Servisti, garantiydi bir yere kadar. Motorunla ilgilenmeyi, basit bakımları yapmayı bir an önce öğrenmeye bak.. Netten araştırarak rahatça bir çok bakımını yapabilirsin..

Adil Abinin de söylediği gibi gevşek zincir kazaya davetiye çıkarır.. Zincir germe basit bir işlem, birde bunlar için servise gitmeye, para vermeye gerek yok.

Az bi mazot alsan 1 Tl lik dahi işini fazlası ile görür.. Doldur benim gibi cam sil kabına, sıkarak kullan. WD40 ı da diğer hareketli aksamlarda kullan.. Aman fren diskine sıkıyım deme... Sadece Wd40 zincir için gerekli yağlamayı sağlamaz.. illaki zincir yağı yada varsa artık motor yağı ile yağlaman lazım.

Altın elbiseli adam videolarına bak.. Nette benzer bir sürü bakım videosu da bulursun. Motoru geç, sana bişey olmasın.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Elim anahtar tutuyor da, ah bir de takımım olsa. O koyuyor işte bana.

motosiklet kullanan adamın olmazsa olmazlarındandır anahtar takımı..çok pahalı şeyler değil.. en çok kullanacaklarını belirleyip en azından onları bulundur.. mesela 8-10-12-14-16-18 gibi (rakamları salladım)çok kullanacağın yıldız anahtarlar olsun, açık ağız tavsiye etmiyor bilenler...somunu bozar..(sebebi; açık ağızla somuna 2 noktadan yıldız ile 6 noktadan baskı uygularsın) yıldız ve düz torvida başlangıç için sana yeter.. milyoncudan 1-2 liraya aldıklarım bile iş görüyor.. Para olunca ihtiyaca göre kalitelileri ile yer değiştirirsin.. En sağlamı arka tekeri sıkacağın ölçü olmalı.. zira en yüksek tork u uygulayacağın somun orası..
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Zinciri kendim sıktım arkadaşlar. Bu zamana kadar boşa çile çekmişim. Yalnız zincirin olmadığı taraftaki vida çok fazla sıkılmıyor diğer tarafa göre. Orta sehpaya alıp 1. viteste dönüşüne baktım bir sorun yok gibi.
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
696
Motosikleti
Ybr, Cygnus L
soruyum soruyum diyorum hep aklımdan çıkıyor.. Resimde de görüldüğü üzere ön dişlide bir sağa sola oynama var. Bu normal mi değil mi?

A yönünde yani dikine hiç boşluk yok olması gerektiği gibi.. ama dişli sağa sola B yönünde oynatmaya çalıştığım da oynama var...Bu durum sizde de bu şekilde mi?


[url]http://i.hizliresim.com/2YrJkO.jpg[/url]

Benim Ybr de de aynı oynuyo sağa sola, normal yani.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Zinciri kendim sıktım arkadaşlar. Bu zamana kadar boşa çile çekmişim. Yalnız zincirin olmadığı taraftaki vida çok fazla sıkılmıyor diğer tarafa göre. Orta sehpaya alıp 1. viteste dönüşüne baktım bir sorun yok gibi.


Bana göre düşünce değil, motosikletinin bakımını yapmaya başlayınca motorcu olunur.. :)


Doğru yoldasın devam et... :cat:


Benim Ybr de de aynı oynuyo sağa sola, normal yani.

Eyvallah. Teşekkür ettim..

Sahip olduklarımızın değerini bilmek lazım.. Hem kendi hem motosikletimizin sağlığı/konforu/iyiliği için..

yada motosikletimizi satacak olursak bizden sonra kullanan kişilerin duasını almak için..
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
İmam kardeşim, arka teker milinin somunu 21 lik olan. Onu gevşeteceksin. Sonra iki yanda zincir gergileri var.
13 lük somunlarını gevşetip, civatalarını sıkarak zincirini gereceksin. Ama zincirin çok gergin olmayacak. 2-2,5 cm aşağı yukarı oynaması lazım. İki gergiyide eşit ayarlayacaksın. Yolda ses yaparsa bilki zincirin çok gerili. Neyse herşey düzgünse 21lik somunu sık. Fakat çok abanman lazım. Yoksa gevşer. 80nm sıkma torku var o somunun.
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
İmam kardeşim, arka teker milinin somunu 21 lik olan. Onu gevşeteceksin. Sonra iki yanda zincir gergileri var.
13 lük somunlarını gevşetip, civatalarını sıkarak zincirini gereceksin. Ama zincirin çok gergin olmayacak. 2-2,5 cm aşağı yukarı oynaması lazım. İki gergiyide eşit ayarlayacaksın. Yolda ses yaparsa bilki zincirin çok gerili. Neyse herşey düzgünse 21lik somunu sık. Fakat çok abanman lazım. Yoksa gevşer. 80nm sıkma torku var o somunun.

Her iki taraftaki gergileri önce gevşettim sonra zincir tarafındakini sıkmaya başladım uygun gerginliğe gelene kadar. Sonra diğer tarafı sıktım. Zincir tarafındaki diğer taraftakine göre biraz daha sıktım sağlamca. Şimdilik bir sorun yok. Büyük tekerdeki somunu hiç ellemedim.
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Adam sağ taraftaki lastiğin ana somununu gevşetiyor. Ven gevşetmedim ama şasedeki çizgiler eşit. Sadece çift taraflı vidaları sıktım.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Adam sağ taraftaki lastiğin ana somununu gevşetiyor. Ven gevşetmedim ama şasedeki çizgiler eşit. Sadece çift taraflı vidaları sıktım.

Ana somunu gevşetmeden nasıl zinciri geriyosun ki?.. Bu haliyle zinciri gerebiliyosan O zaman senin ana somunlar hiç sıkılmamış... Aman dikkat sakata gelmeyesin.. En yüksek tork lu sıkılması gereken somunlar onlar.. ayarın tam ise o somunları iyice bi sıkmanı öneririm..
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Anahtarım olmadığı için ana somunu gevşetemedim. Zincir şu an acayip gergin binmiyorum motora. Anahtar ayarladığımda videodaki gibi yapacağım.
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sert zincir de gevşek zincirde tehlikeli.Zincir boşluğu standartlarına göre 2,5cm boşluk olması lazım.(Sehpadaki ayar)
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Uygun anahtarı buldum ve sonunda ayarımı yaptım. Havalar düzeldiğinde ön ve arka balata ile debriyaj balatasını değiştirip takozları kontrol ettireceğim.

Bu motora benzer bir şekilde hava filtresini temizleme videosu var mı arkadaşlar.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Hava filtresi çok basit. Sağdaki kapağı çıkar. Zaten filtre kutusu gözükecek. Etrafındaki civataları sök kapağı çıkar , filtreyi görürsün.
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Merhaba arkadaşlar.Ara ara foruma girip okusam da motorum olmadığından pek yazasım gelmiyordu.Anlaşılan ben gibi kimsenin yazası gelmiyor :) :)

Gelelim asıl meseleye.Araba alırken motoru egelim43 (ahmet) abiye vermiştim.Durumu toparlamamla motor arayışına girmem bir oldu.Tabiki ilk tercihim salcano idi :) Nazımın geççeğini düşündüğüm adem80 (adem abi) ve egelim43 (ahmet abi) ye şakayla karışık motoru bana sat dedim.Düşündüğüm gibi de oldu ikisinede nazımız geçti.Allah var 2 side gel istediğin zaman götür senden gıymetlimi cevabını verdi.Buradan onlara tekrardan TEŞEKKÜRLERİMİ sunayım :rendeer: :rendeer: Daha fazla uzatmıyayim nasipse ahmet abiden düldülü geri alıp aranıza tekrardan katılıyorum.

Bikaç resim atim ortalık renklensin :)

10806266_10152659699357842_5487743610147282012_n.jpg


10885585_10152665843387842_7638164562853515616_n.jpg
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Meriç o motor çok üşümüş. Benimki daha kar görmedi.:) hayırlı olsun tekrardan.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Wolfu bu şkilde kim bırakmış yaaaa... Bir battaniye(branda) şart.

Ben yazın bile brandasız bırakmıyorum.. Şu aralar zaten depoda..yağmur, çamur, kardan uzak kış uykusunda...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst